Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ...

31-10-2011ΔΕΥΤΕΡΑ -  ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ 
Α) ΠΑΡΟΙΜΙΑ:


"Σταλαγματιά σταλαγματιά
               γεμίζει η στάμνα η πλατιά"


Β)  ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ    ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

 Η αποταμίευση είναι ένα αγαθό που εξασφαλίζει το μέλλον μας.

Σήμερα γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης. Το 1936 η χώρα μας προσχώρησε στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Αποταμίευσης.


  • Αλήθεια, πόσο εύκολο είναι να μπορέσουν τα παιδιά μας να καταλάβουν την αξία του χρήματος;

- Μαμά,θα μου πάρεις ένα αυτοκινητάκι; Πόσο θέλω έναν υπολογιστή σαν της Μαρίας!  Α! Ναι μου αρέσει πολύ αυτή η κούκλα της Κατερίνας, πότε θα μου την αγοράσεις;
- Δεν έχουμε τόσα λεφτά παιδάκι μου!
- Ε, τότε ας "πάρουμε" και λεφτά για να έχουμε!
Τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν από τη μικρή τους ηλικία ότι τα χρήματα βοηθούν στο να αποκτήσουμε κάποια αγαθά. Αυτό που θα πρέπει όμως να καταλάβουν είναι το πως φτάνουν στα χέρια μας, ποια είναι η αξία τους και πως θα πρέπει να τα διαχειριζόμαστε. Είναι λοιπόν στο χέρι μας να τα καθοδηγήσουμε σωστά, μέσα από διάλογο και συζήτηση όπως και με παραδείγματα και παιχνίδια, ώστε να κατανοήσουν την έννοια του κουμπαρά και της αποταμίευσης. Οφείλουμε να τους δείξουμε με λίγα λόγια πως να διαχειρίζονται σωστά το χαρτζηλίκι τους. Βέβαια μπορούν να μάθουν τον τρόπο για να κάνουν κι εκείνα το κουμάντο τους, όπως λέει ο λαός μας.

  • Μπαμπά, τι είναι τα λεφτά;

Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε στα παιδιά για τα χρήματα και τη σωστή τους διαχείριση, καλό θα ήταν να ετοιμάσουμε ένα σύντομο αλλά και λιτό πλάνο στο μυαλό μας με το τι ακριβώς θα θέλαμε να μάθουν.
Στόχος μας είναι να καταλάβουν ότι τα χρήματα είναι ένα εργαλείο στα χέρια μας, που αν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να καλύψει τόσο τις βασικές μας ανάγκες (στέγη, τροφή, περίθαλψη, ένδυση), όσο και κάποιες επιθυμίες μας, όπως π.χ. ένα παιχνίδι, μια βόλτα στο "λουναπάρκ". Η γνώση για όλα αυτά βρίσκεται στα χέρια μας και μπορούμε να την περάσουμε στα παιδιά ξεκινώντας από κάποιες βασικές "χρηματικές έννοιες", όπως την εργασία, το χαρτζηλίκι, την αποταμίευση, τη διαχείρηση των χρημάτων.

  • Μια πρόκληση για μικρούς και μεγάλους ...

Δείτε την 31 Οκτώβρη - Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, σαν μια καλή αφορμή για να ξεκινήσετε να ταϊζετε το πήλινο γουρουνάκι σας. Προσπαθήστε να αποταμιεύετε ένα συμβολικό ποσό κάθε εβδομάδα - εσείς από το μισθό σας και τα παιδιά από το χαρτζηλίκι τους - και αυτό σε δύο, τρεις ...πέντε μήνες μπορεί να αλλάξει το γουρουνάκι με υπέροχα Χριστουγεννιάτικα στολίδια, ή ένα καταπληκτικό αποκριάτικο πάρτι ή σε ένα όμορφο ποδήλατο για βόλτες στην πόλη ή στον ποδηλατόδρομο.

Μέσω της στάσης μας κατά τη διάρκεια απλών και καθημερινών δοσοληψιών - όπως για παράδειγμα τις έξυπνες αγορές που κάνουμε μαζί με τα παιδιά, την αποταμίευση στον οικογενειακό κουμπαρά, τη χρήση των χρημάτων μας για διασκέδαση σε λογικό πάντα πλαίσιο, ακόμα και την αναγνώριση μιας σπάταλης κίνησης, με στόχο την αποφυγή μελλοντικών αλόγιστων σπαταλών. Ναι μπορούμε να διδάξουμε μ' όλα αυτά στα παιδιά μας πολλά από τα "κομμάτια" της σωστής διαχείρισης των χρημάτων.
Γ) ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΛΕΞΕΙΣ-ΕΙΚΟΝΑ:




















Δ) Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ:
Εκδ. ΡΕΚΟΣ Ε.Π.Ε.  - το παραμύθι σε ποιητική μορφή με όμορφες εικόνες.

Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011

ΣΗΜΑΙΑ - 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

ΤΡΙΤΗ- 18/10/2011     
 Α) ΣΗΜΑΙΑ:: 
ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ... μιλούσαν δυο νεράιδες -Τι σημαία να δώσουμε σ΄αυτή τη χώρα; είπαν κι έδειξαν την Ελλάδα....., υπάρχει ωραιότερη αφήγηση για το ιερό σύμβολο της πατρίδας μας, από το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη, στο Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων του Νηπιαγωγείου; Προσωπική μου άποψη είναι πως ταξιδεύει τα παιδιά στην χώρα τους και στις ομορφιές της , και με την παρουσία των χαρτών της Ελλάδας και της Ευρώπης, γνωρίζουμε τις σημαίες των κρατών και την λέξη:                  ΣΗΜΑΙΑ-Σημαία:




ΤΕΤΑΡΤΗ -19/10/2011
 Β)  ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ  
ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ (Απόσπασμα): Ένα παραμύθι του παππού που αναφέρεται στο μικρό νάνο και το μεγάλο γίγαντα - τα νήπια αντιλαμβάνονται την έννοια της ειρήνης και της γειτονιάς των λαών και τον πόλεμο, την εχθρότητα για την λευτεριά των κρατών και βέβαια τη γενναιότητα και περηφάνεια του Ελληνικού λαού(από το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη, στο Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων του Νηπιαγωγείου).


ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:
Πλούσιο εποπτικό υλικό από το ΙΜΕ:


ΠΕΜΠΤΗ -20/10/2011- 
 Γ) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: (ΣΤΟΛΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ-Ξηράς, Θάλασσας και Αέρα). Γνωρίζουμε τη λέξη: ΕΙΡΗΝΗ-Ειρήνη.
  • Τα νήπια γνώρισαν τις στολές των στρατιωτών, το σύμβολο της ειρήνης.
21/10/2011-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 
Δ)  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
  •  Έπαιξαν ένα παιχνίδι ταύτισης με τις λέξεις: (ΕΙΡΗΝΗ-ΣΗΜΑΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΟΧΙ-ΑΕΡΑ).

  • Γνώρισαν τα χρώματα της Ελληνικής σημαίας, τις 9 λωρίδες 5 γαλάζιες και 4 λευκές και τις μέτρησαν.(Μέτρηση με αριθμούς 1-9). Επίσης γνώρισαν γιατί  η σημαία μας έχει τον ελληνικό σταυρό.
  • Γνώρισαν τις σημαίες των χωρών που έπαιξαν ρόλο στον πόλεμο του 1940. Ταίριαξαν τις καρτέλες των χωρών και των σημαιών, σε τόμπολα ταύτισης.


Ε) ΔΕΥΤΕΡΑ -24/10/2011 : 
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ 40 - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΝΗΠΙΩΝ:
Ακούμε τη μουσική της Σοφία Βέμπο και γνωρίζουμε τα πρόσωπα που συμμετείχαν στον αγώνα του 40.
Τα νήπια εκφράζουν απορίες-ερωτήσεις για τις εικόνες, τα πρόσωπα, τα τραγούδια του 40. 

  • Στη συνέχεια και μετά την εξιστόρηση των γεγονότων τα παιδιά ζωγραφίζουν και δίνουν τις δικές τους εικόνες του ελληνοϊταλικού πολέμου.
                                                                                                                Τα νήπια είπαν:


"Ένας Έλληνας φαντάρος στα βουνά της Πίνδου και ένας Ιταλός"
 "Οι  Έλληνες φαντάροι πηγαίνουν να πολεμήσουν τους Ιταλούς"



"Οι Έλληνες φαντάροι νικήσανε τους Ιταλούς στα βουνά της Πίνδου"



  • Διαβάσαμε "το βιβλίο της Ειρήνης" (του Τοντ Παρ, εκδ. Μεταίχμιο) και τα νήπια ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από το βιβλίο, ένα ταξίδι στον κόσμο με την "Ειρήνη" συντροφιά.














                                    Τα νήπια είπαν:
"Ειρήνη έναι να ζεις ευτυχισμένα με την οικογένειά σου" 
"Ειρήνη είναι ν' αγαπάς τα ζώα" 
"Ειρήνη είναι να κάνεις καινούριους φίλους"






















ΣΤ') ΤΡΙΤΗ - 25/10/2011:
ΠΑΡΕΛΑΣΗ-ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ-ΠΡΟΒΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ:
Με τη μουσική τα νήπια έκαναν πρόβα της σχολικής μας γιορτής,  που θα πραγματοποιηθεί από τις 8.00-10.00 π.μ.  την Πέμπτη 26/10 , στα πλαίσια των σχολικών μας δραστηριοτήτων.  Μια γιαγιά εξιστορεί την ιστορία του 40 στα εγγόνια της. Με τη φωνή της Σοφίας Βέμπο και το άκουσμα σειρήνων πολέμου οι στρατιώτες, οι πολίτες, οι ελληνίδες και οι νοσοκόμες συμμετέχουν στο μικρό θεατρικό τους ρόλο. 
Παράλληλα τα τραγούδια της Ελληνικής σημαίας,  του Ντούτσε , της Ειρήνης, της πατρίδας, δημιουργούν ένα κλίμα χαράς και περηφάνιας στα παιδιά. Βέβαια το κλείσιμο της γιορτής θα έχει την παρέλαση, τον εθνικό μας ύμνο και τρία ηπειρώτικα τραγούδια ως ένδειξη τιμής στους προγόνους μας.

















                                                                    









































Ζ) ΤΕΤΑΡΤΗ-25-10-2011
Τι μας λένε οι εικόνες του '40;
Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΡΤΑΛΑ, εξαίρετη συνάδελφος έκανε μια ανάρτηση στο facebook λίγες μέρες πριν με υλικό φωτογραφιών της Βούλας Παπαϊωάννου. Το χρησιμοποίησα λοιπόν κι εγώ, για να μιλήσουν οι εικόνες στα παιδιά και να διατυπώσουν σκέψεις και ερωτήματα, να νιώσουν συναισθήματα, να εκφράσουν τυχόν απορίες, ερωτήσεις.

  • Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες (6) και παρατηρούν, συζητούν για τις εικόνες. 
  • Στη συνέχεια στην παρεούλα παρουσιάζουν η κάθε ομάδα την εικόνα της, δίνει έναν τίτλο και εκφράζουν συναισθήματα των προσώπων της εικόνας. 
  • Τι να αισθάνονται τα παιδιά και οι μεγάλοι στις εικόνες;(Συναισθήματα-προφορικός λόγος).











     










ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940:
  • Για διαθεματική προσέγγιση της 28ης ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 1940 μπορούμε να βρούμε ιδέες από τη  Νηπιαγωγό Πιτσίνα:
  • Όμορφα παιδικά ποιήματα από τα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ .
  • Ιδέα της Μαίη Κοκκίδου από το "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού", όπου μας προτείνει το ποίημα του "ναι" και του "όχι". Αυτό μπορούμε να το τραγουδήσουμε με τη μουσική μελωδία του Λουκιανού Κελαηδόνη στο τραγούδι του ( Ο ύμνος των μαύρων σκυλιών). Το ποίημα και άλλες ιδέες για την αξιοποίησή του υπάρχει στο τεύχος Νο 53  από το περιοδικό Παράθυρο.
  • Επίσης μπορούμε να κατεβάσουμε εικόνες για το ποίημα του "ναι" και του "όχι" από την σελίδα:   NAI-OXI poem .

Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ 1ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ

(Α) - ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ-ΤΑΥΤΙΣΗ: (29/9/2011)




1η ΕΡΓΑΣΙΑ:
  • Μέσα απο αυτήν την εργασία αυτή τα νήπια μαθαίνουν τα χρώματα και ταυτίζουν λέξεις σε καρτέλες ταύτισης. 
  • Επίσης μπορούν να δημιουργήσουν μικρές ιστορίες διαλέγοντας εικόνες από την αρχική καρτέλα αντικειμένων ή χρωμάτων. 



2η ΕΡΓΑΣΙΑ:
  • Συνδυάζουν στην εργασία τους που προηγείται χρώματα-αντικείμενα (έννοια μαθηματική) και με ένωση γραμμής των αντικειμένων με το σωστό χρώμα.
  • ΙΔΕΕΣ:
  • Υπάρχουν κομμένα καρτελάκια λέξεων και τα νήπια ως παιχνίδι διαλέγουν μια καρτέλα και την τοποθετούν στον πίνακα, στο αντίστοιχο χρώμα. 
  • Επίσης μπορούν να πουν κι ένα αντικείμενο που έχει αυτό το χρώμα.
  • Όπως και οι λέξεις από την πρώτη φωνή του χρώματος ή και να χτυπήσουν με τα χέρια τις φωνούλες-συλλαβές του χρώματος. (Έχω χρησιμοποιήσει κεφαλαία γράμματα τον πρώτο μήνα στις καρτέλες,γιατί τα νήπια μπορούν να αναγνωρίσουν ευκολότερα τις λέξεις με την παρατήρηση).
  •  Δίνεται στα νήπια μια εργασία όταν μέσα από το παιχνίδι, την παρατήρηση, τη συμμετοχή τους στην παρεούλα, έχουν φτάσει σε σημείο να γνωρίζουν καλά τι πρέπει να κάνουν σ' αυτήν και να την καταφέρνουν σε ικανοποιητικό επίπεδο.
  • Β) -ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ: Οι δραστηριότητες που έχουν στόχο την κατάκτηση των χωρικών εννοιών, έχουν πάντα ως αφετηρία το σώμα του παιδιού. Στη συνέχεια περνούν στις σχέσεις των αντικειμένων μεταξύ τους και στο τέλος αφορούν τις σχέσεις του παιδιού με τα αντικείμενα. Απλές χωρικές σχέσεις: πάνω-κάτω, μέσα-έξω.
  • ΣΤΟΧΟΙ: - Να επισημαίνουν απλές σχέσεις στο χώρο και να τις περιγράφουν (π.χ. πάνω από-κάτω από...). - Να τοποθετούν και να μετακινούν αντικείμενα σε σχέση με σταθερά σημεία αναφοράς.
  • ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: α) Το μαγικό χαρτί: δίνουμε στα παιδιά από ένα φύλλο χαρτί. Αυτό είναι μαγικό και γίνεται ομπρέλα, καπέλο, χαλί κ.ο.κ. Βέβαια ρωτάμε τα νήπια που θα βάλουν το χαρτί ανάλογα με τη μορφή που πήρε, π.χ. έγινε χαλί ποτο βάζουμε; και περιμένουμε την απάντηση, δηλ. κάτω από τα πόδια μας.β) Τοποθετούμε ως 8 αντικείμενα κάτω και πάνω στην καρέκλα. Τα παιδιά τα παρατηρούν και απαντουν σε ερωτήσεις: Τι βρίσκεται πάνω στην καρέκλα; Τ ι βρίσκεται κάτω από την καρέκλα; Πού είναι το ψαλίδι; Ένα παιδί κλείνει τα μάτια του και αλλάζουμε τα αντικείμενα, πρέπει να βρει τη σωστή θέση, εξηγ΄ώντας που βρισκόταν πριν και που είναι τώρα.
  • ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ: Λέμε αινίγματα, ποιήματα που έχουν σχέση με το πάνω-κάτω και μέσα-έξω. Αίνιγμα: Από πάνω σαν τηγάνι, από κάτω σαν βαμβάκι, τι είναι;(Το χελιδόνι). 
ΕΡΓΑΣΙΕΣ:
1η)  Μέσα - έξω και  Ψηλά-χαμηλά:
Χρωματίζω το ζωάκι που είναι Μέσα και Έξω
 (Ψηλά-χαμηλά) είναι διπλή η εργασία









2η) Χρωματίζω το ζωάκι που είναι Πάνω και Κάτω. 
Μπροστά - Πίσω): Παρατηρούν τις εικόνες  και ανακαλύπτουν αντικείμενα μπροστά και πίσω.


Γ) ΤΕΤΑΡΤΗ 17-10-2011- ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΑ:
ΓΡΑΜΜΕΣ:
Διαβάζουμε την ιστορία της Σ. Μαντούβαλου (εκδ. Καστανιώτη,1983) - "Μια τελίτσα μια φορά" και τη δραματοποιούμε.
- Τα παιδιά γίνονται τελείες και αναπαριστούν το ταξίδι της τελείας.
- Μπαίνουν στη σειρά ενώνονται για να σχηματίσουν ευθείες, οριζόντιες, κάθετες, τεθλασμένες, καμπύλες γραμμές κ.ά.
- Στο τέλος κόβουμε χρωματιστά κάνσον σε κύκλους, για να συμβολίσουμε τις τελείες, τις απλώνουμε στο χώρο και κάνουμε διαδρομές περπατώντας πάνω τους.Μια ομάδα παιδιών περπατάει τις διαδρομές ενώ μια άλλη παρατηρεί και αποτυπώνει τις διαδρομές αυτές στο χαρτί, σχεδιάζοντας γραμμές. ( από το βιβλίο: ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, εκδ. Κέδρος).
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Γνωριμία με τα είδη γραμμών και τη γραφική τους αποτύπωση.
ΕΙΚΟΝΑ:
- Δραστηριότητα μετά από Παιχνίδι με κορδέλες:

Τα παιδιά κρατούν στο χέρι τους μια κορδέλα από γκοφρέ χαρτί. Σχηματίζουν στο πάτωμα γραμμές ευθείες και καμπύλες - ανοικτές και κλειστές.
Ενώνουν η μια ομάδα τις κορδέλες της σε ευθεία, κάθετη ή οριζόντια γραμμή και η άλλη ομάδα σε καμπύλη γραμμή και περπατούν πάνω τους, στις μύτες των ποδιών.
Περπατούν πάνω στο δρόμο με διαφορετικούς τρόπους: με πηδηματάκια, στις μύτες, με κουτσό,τρέχοντας κ.ά.
ΣΧΗΜΑΤΑ:
- Παρατηρώ και με τι μοιάζει θα το βρω… Διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη: ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τα παρατηρήσουν και να τα ομαδοποιήσουν με βάση τη μορφή τους, όπως στρογγυλά, μακρόστενα, τριγωνικά, ωοειδή. 
- Αναπαριστούν με τα χέρια τους τις μορφές αυτές.
 - Σε κάνσον χαρτόνι ανάλογα με το χρώμα της ομάδας τους (5 ομάδες) σχηματίζουν τις μορφές και τις ονομάζουν.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: να ανακαλύπτουν τα σχήματα στο χώρο και να τα ονομάζουν. Πιάνουν τα σχήματα, τα παρατηρούν, τα ονομάζουν και αντιστοιχίζουν κάθε σχήμα με την ονομασία του. Στην συνέχεια αναγνωρίζουν τα σχήματα στο χώρο και δημιουργούν προτάσεις, όπως: "Το ρολόι στον τοίχο έχει σχήμα κύκλου", ή "Η πόρτα έχει σχήμα ορθογώνιου" . 
       
 -  Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα σχήματα σε αντικείμενα γύρω στο χώρο τους και τα ονοματίζουν παρατηρώντας κάρτες.
π.χ. Το δώρο έιναι τετράγωνο
- Τα νήπια αφού σχεδίασαν σχήματα με διάφορα αντικείμενα στο χώρο του Νηπιαγωγείου σε κάνσον χαρτόνι τα έκοψαν, έκαναν την παρουσίαση των σχημάτων στην παρεούλα και συνθέσαμε ομαδικά την εργασία ΣΧΗΜΑΤΑ-σχήματα.
Δημιουργούν το κολλάζ των σχημάτων
 - Κολούν τα σχήματα σε ομάδες ανα χρώμα (5)   όπως ήταν χωρισμένα από την αρχή της δραστηριότητας.
Δ)  ΔΕΥΤΕΡΑ 24-10-2011- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ:
ΤΟ ΣΑΚΟΥΛΙ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ:
- Τα παιδιά παίρνουν σχήματα από τη γωνιά του οικοδομικού υλικού,τα πιάνουν, τα ψηλαφούν και τα περιγράφουν. Στη συνέχεια βάζουμε τα σχήματα σε ένα σακούλι και με κλειστά μάτια παίρνουν ένα σχήμα από το σακκούλι και ψηλαφώντας το πρέπει να το αναγνωρίσουν και να το ονομάσουν.

ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ:
- Με διάφορα υλικά όπως πλαστελίνη, καλαμάκια,ξυλάκια, σύρμα πίπας, τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με το υλικό που χρησιμοποιούν και το σχήμα που θα φτιάξουν.Π.χ. μια ομάδα φτιάχνει μόνο τρίγωνα με διάφορα υλικά, μία άλλη μόνο κύκλους, κ.ο.             




Ε) ΠΕΜΠΤΗ 3-11-2011 -  ΜΟΤΙΒΑ ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ:




- Επίσης στην παρεούλα μπορούν να αναπαράγουν το ίδιο μοτίβο-τρίγωνο, κύκλος, ορθογώνιο-τετράγωνο.






-  Φτιάχνουμε σε χαρτί διάφορα σχήματα, τα κόβουμε και δημιουργούμε ένα μοτίβο-τρίγωνο, κύκλος, ορθογώνιο. Τα παιδιά θα πρέπει να αναπαράγουν το μοτίβο με τον ίδιο τρόπο. Επίσης μπορούν να αναπαράγουν το μοτίβο γύρω γύρω σε χαρτί, σαν κορνίζα.
- Επίσης στην παρεούλα μπορούν να αναπαράγουν το ίδιο μοτίβο-τρίγωνο, κύκλος, ορθογώνιο-τετράγωνο παρατηρώντας εικόνες, με τα ξύλινα τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό.






Δευτέρα 7/11/2011
Παιχνίδι: Κυνήγι των σχημάτων
Υλικά:σχήματα από χαρτί και ταμπουρίνο
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: να ξεχωρίζουν όμοια σχήματα.


- Σκορπίζουμε στο χώρο πολλά σχήματα. Με το σύνθημα και σε περιορισμένο χρόνο (10 χτυπήματα του ταμπουρίνου), τα παιδιά μαζεύουν όσα περισσότερα σχήματα μπορούν. Στη συνέχεια μετρούν τα σχήματα για να βρούμε ποιός θα είναι ο νικητής και στέκονται στη γραμμή ή σε κύκλο.
- Στη συνέχεια επιλέγουμε ένα σχήμα και με το άκουσμα μουσικής τα παιδιά θα πρέπει να μαζέψουν μόνο κύκλους ή τρίγωνα κ.ο.κ ανάλογα με την οδηγία. Όποιος μαζέψει τα περισσότερα και δεν κάνει λάθος είναι ο νικητής.
ΣΤ΄) ΤΕΤΑΡΤΗ- 9-11-2011 -  ΚΟΛΛΑΖ ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ:
Κολλάζ με σχήματα - Υλικά:χαρτιά γλασσέ σε διάφορα χρώματα, ψαλίδι, κόλλα. Τα παιδιά σε ομάδες κόβουν σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα. Στη συνέχεια όλα μαζί φτιάχνουν μια πόλη ή ένα χωριό με τα σχήματα αυτά (Σχηματούπολη). (εργασία 20/11/2011)

Ζ΄) ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- 11-11-2011 -  ΔΙΠΛΑ-ΑΝΑΜΕΣΑ:
- Φτιάχνουμε με τις καρέκλες ένα λεωφορείο (οι καρέκλες δύο,δύο στη σειρά). Βάζουμε τα παιδιά να καθίσουν ένα ένα στην κάθε σειρά  και στη συνέχεια φωνάζουμε τα υπόλοιπα παιδιά, να καθίσουν δίπλα σε συγκεκριμένο παιδί. Παράδειγμα: να έρθει ο Παναγιώτης να καθίσει δίπλα στη Χριστιάνα....και μετά ρωτάμε τα νήπια (να μας πουν ολόκληρη την πρόταση) - ποιος κάθεται δίπλα του;  (εργασία 28/11/2011)
- Φτιάχνουμε αεροπλάνο ανα τρεις οι καρέκλες. Βάζουμε τις δύο σειρές παιδιών και φωνάζουμε τα παιδιά να καθήσουν ανάμεσα στους άλλους. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε επίσης και τα τακτικά αριθμητικά: πρώτη θέση, δεύτερη θέση κ.ο.κ.
Η΄) ΔΕΥΤΕΡΑ- 14-11-2011 -  ΕΜΠΕΔΩΣΗ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ:
Ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν με τα τουβλάκια του οικοδομικού υλικού μια μεγάλη γειτονιά. Κάθε παιδί περιγράφει τη θέση του σπιτιού του.
Ενθαρύννουμε τα παιδιά με ερωτήματα: Ποιός είναι ο γείτονάς σου; Ποιοί μένουν δίπλα σου; Ποιός μένει μπροστά σου; Ανάμεσα σε ποιούς γείτονες μένεις; Μένει μακριά ή κοντά η γιαγιά σου;
ΕΡΓΑΣΙΕΣ:
Θ΄) ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- 18-11-2011 -  ΣΥΜΜΕΤΡΙΕΣ:
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Να αναγνωρίζουν τη συμμετρία στο περιβάλλον γύρω τους.
Μισά-μισά.....συμμετρικά! Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη συμμετρία  σε διάφορα αντικείμενα που υπάρχουν στο χώρο γύρω μας. 
- Ανοίγουμε για παράδειγμα ένα φρούτο στη μέση και βλέπουμε ότι έχει δυο ίσα ίδια μέρη (π.χ. ένα φύλλο δέντρου, ένα καρύδι, ένα μήλο, ένα βιβλίο) και υλικό παιδαγωγικό με φρούτα. (Ολόκληρο-Μισό).
- Βάζουμε σε ένα παιδί μια κορδέλα που το χωρίζει νοητά στη μέση. Διαπιστώνουμε ότι και το σώμα μας έχει δυο συμμετρικά μέρη.
- Κόβουμε στη μέση μορφές που σχεδιάσαμε σε χαρτί: καρδιά., πεταλούδα, ήλιο κ.ά.
- Κόβουμε στη μέση σχήματα από χαρτί κάνσον: κύκλο, τρίγωνο,κ.ά. και συγκρίνουμε τα σχήματα που προκύπτουν. 
- Παίρνουμε κόλλες χαρτιού, τις διπλώνουμε στη μέση και σχηματίζουμε με τέμπερες συμμετρικά σχέδια.



Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ-Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ

- Πέρασε ένας μήνας δημιουργικός στο σχολείο. Ούτε καταλάβαμε πως πέρασε......Μεγάλη σημασία δίνουμε να τηρούνται οι κανόνες της τάξης και αυτό να γίνεται με ευχαρίστηση από όλα τα νήπια. Επίσης να μιλάμε χαμηλόφωνα μέσα στην τάξη και να διευθετούμε τις μεταξύ μας συγκρούσεις πάντα  με διάλογο......Μεγάλη βοήθεια γι αυτό έχουμε και από τους ήρωες της τάξης, τον Τοποτίπ που μας επιβραβεύει , τη Μαργαρίτα που μας μαθαίνει παιχνίδια και βέβαια να μην ξεχνάμε τον Λούλη τον Δικαστούλη που δεν έχει εμφανιστεί ακόμη τον περιμένουμε με αγωνία....για να δώσει τις παρατηρήσεις όταν χρειαστεί.....
- Παραμύθια, ιστορίες  επιστρατεύονται για να καταλάβουν τα νήπια ότι "τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε", αλλά για να χαιρετάμε τους φίλους μας............