Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Οικογενειακές Φωτογραφίες...

01/10/2012 Δευτέρα
- Η οικογένειά μου: Τα νήπια έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον να μιλήσουν για την οικογένειά τους,  για τους γονείς τους, τ' αδέρφια τους... Ζητάμε λοιπόν να φέρουν οικογενειακή τους φωτογραφία και να παρουσιάσουν μέσα από αυτές τα μέλη της οικογένειάς τους. 
Οικογενειακές στιγμές: Τα νήπια μας αναφέρουν χαρούμενες στιγμές που ζουν με τη δική τους οικογένεια.


-Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν τη δική τους οικογένεια και μιλούν για τα μέλη της.
02/10/2012 Tρίτη
Η οικογένειά μου: - Φωτογραφίες: Τα νήπια παρουσιάζουν τη δική τους οικογένεια και μιλούν για τη στιγμή της οικογενειακής φωτογραφίας. Παρουσιάζουν στην παρεούλα τη φωτογραφία.(καλλιέργεια προφορικού λόγου-μνήμης). Συνθέτουμε έναν πίνακα με τις οικογένειές μας.
Χωρικές έννοιες: 
Πάνω-Κάτω: Το νήπιο οργανώνει και οικοδομεί την έννοια του χώρου σταδιακά μέσα από τις χωρικές σχέσεις που αναπτύσσει ανάμεσα στον εαυτό του και στο περιβάλλον του έμψυχο και άψυχο. Ως αφετηρία στις δραστηριότητες παίρνουμε το σώμα του παιδιού, στη συνέχεια περνούν στις σχέσεις αντικειμένων μεταξύ τους και στο τέλος αφορούν στις σχέσεις του παιδιού με τα αντικείμενα.


Δραστηριότητες: 1η Φάση:Το μαγικό χαρτί-να αντιληφθεί το νήπιο το πάνω-κάτω σε σχέση με το σώμα του. Το χαρτί γίνεται καπέλο, χαλάκι, ομπρέλα, φύλλο κ.ά. 2η Φάση:ρωτάμε που είναι το χαρτί; και τι θα μπορούσε να είναι;



Ήρθαν τα πάνω-κάτω: 1η Φάση:Τοποθετούμε μερικά αντικείμενα πάνω και κάτω από το τραπέζι. Τα παιδιά παρατηρούν και απαντούν σε ερωτήσεις: - Τι είναι πάνω από το τραπέζι; Τι είναι κάτω από το τραπέζι; Που είναι το μολύβι; κ.ο.κ. 2η Φάση: Ένα παιδί κλείνει τα μάτια και αλλάζουμε τη θέση των αντικειμένων, πρέπει να βρει τη σωστή θέση.

Τι σημαίνουν οι εκφράσεις; "Ήρθαν τα πάνω κάτω" - "Μπρος βαθύ και πίσω ρέμα" - "Απο πάνω σαν τηγάνι, από κάτω σαν βαμβάκι κι από πίσω σαν ψαλίδι" Τι είναι;
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια με οδηγίες ζωγραφίζουν μια μηλιά και πάνω σ΄αυτή 4 μήλα, κάτω στο χώμα  χορτάρι και 1 μήλο κ.ο.κ.



Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012

Εγώ κι οι φίλοι μου στο Νηπιαγωγείο...


26/09/2012 Τετάρτη
Οι φίλοι μου - η ομάδα μας: Τα νήπια μιλούν για τους φίλους τους στο Νηπιαγωγείο και πως νιώθουν μαζί τους.  Ποια παιχνίδια και σε ποιες γωνιές παίζουν μαζί; 
Τα νήπια παρακολουθούν εικόνες με παιχνίδια σε γωνιές του Νηπιαγωγείου και συζητάμε για την παρέα, τη φιλία: Εικόνες:


- Τα νήπια με το κουνελάκι του κύκλου ( Billy)  μιλούν ένα-ένα με τη σειρά.
-  Παρακολουθώ το παιχνίδι τους... με τα τουβλάκια
-  Παίζω δίπλα τους παρόμοιο παιχνίδι...
- Μιλώ μαζί τους  για το πόσο μ' αρέσει το παιχνίδι τους (με χαμόγελο)...
- Ρωτώ αν μπορώ να παίξω μαζί τους... με υπομονή περιμένω.

Διαβάζουμε το παραμύθι "Η συναυλία των ζώων" και τα νήπια απαντούν σε ερωτήσεις:  Ποιοι ήταν οι 4 ήρωες-φίλοι  του παραμυθιού; ... ποιούς συνάντησαν και σε ποιό μέρος; Με ποιο τρόπο έδιωξαν τους ληστές από το σπίτι;



                      27/09/2012 Πέμπτη
-Τα χέρια της φιλίας: Τα νήπια σχεδιάζουν την παλάμη τους με το μολύβι, μετά με λεπτό μαρκαδόρο σχεδιάζουν το περίγραμμα, γράφουν το όνομά τους και κόβουν με το ψαλίδι το χέρι στο αγαπημένο τους χρώμα- κάνσον χαρτόνι.




-  Όλοι μαζί μια ομάδα σχηματίζουμε τον κύκλο της φιλίας.

                 28/09/2012 Παρασκευή
-  " Πάτησα πάνω στα βήματά σου, ήρθα στον κύκλο είμαι κοντά σου, φίλοι θα γίνουμε θα τραγουδάμε κι έτσι παρέα καλά θα περνάμε". Μ' αυτό το τραγουδάκι μαζευτήκαμε σήμερα στην παρεούλα.


- Συζητάμε στον κύκλο για τη λέξη φιλία: ποιες άλλες λέξεις μπορούν να κάνουν παρέα στη φιλία...τα νήπια απαντούν: φιλί, χαμόγελο, αγκαλιά, κ.ά.



-   Ποιες λέξεις αρχίζουν από Φ,φ τα νήπια απαντούν: φαντάζομαι, φουγάρο, φίδι, φυλακή, κ.ά.




-   Συνθέτουν τη λέξη ΦΙΛΙΑ: μετρούν τα γράμματα-φωνήματα και ταυτίζουν-συνθέτουν τη λέξη ΦΙΛΙΑ- Φιλία



- Συνθέτουν τη λέξη Φιλία: Γνωρίζουν κεφαλαία και πεζά γράμματα και τα διαχωρίζουν από τους αριθμούς. Ταυτίζουν και συνθέτουν τη λέξη κοιτώντας τις λέξεις που είναι γραμμένες στον  πίνακα. 




Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2012

Ανακαλύπτω τους ήχους...


24/09/2012 Δευτέρα
Φυσικές Επιστήμες:

Mύθος- Διερεύνηση: Λέμε στα νήπια μικρή ιστορία και αναπαράγουμε ήχους της ιστορίας.
Επίσης διαβάζουμε την ιστορία με τις εικόνες και ανακαλύπτουμε τους ήχους των εικόνων.

- Παιχνίδια: α) Παιχνίδι με ήχους: Ένα παιδί κλείνει τα μάτια του με μάσκα, ενώ ένα άλλο κάνει διάφορους ήχους όπως: σκίζει ένα χαρτί, ρίχνει νερό από ένα ποτήρι σε άλλο,, χτυπάει ξυλάκια. ρίχνει κάτω μια μπάλα κ.ά.





β)   Μουσικό κρυφτό: Τα νήπια κάθονται στην παρεούλα, ένα νήπιο σηκώνεται όρθιο με γυρισμένη την πλάτη. Η Νηπιαγωγός σκεπάζει μ΄ένα μεγάλο ύφασμα ένα παιδί, ώστε να μη φαίνεται καθόλου. Μόλις ακουστεί ο ήχος από το κουδουνάκι προσπαθεί το νήπιο να ανακαλύψει ποιο παιδί είναι κρυμμένο. Αν δεν το ανακαλύψει τότε λέει τραγουδιστά " Γεια σου τι κάνεις; Είσαι καλά; Νικητής είναι αυτός που θα ανακαλύψει τη φωνή που ακούστηκε.





β)  
 Ηχητική τυφλόμυγα: Παιχνίδι στην αυλή. Tρία νήπια κρατούν από ένα μουσικό όργανο, ένα κουδουνάκι. ένα ταμπούρλο και ένα ντέφι αντίστοιχα. Η τυφλόμυγα ακολουθώντας τον ήχο που παράγουν τα μουσικά όργανα πιάνει ένα παιδί, ονοματίζει το μουσικό όργανο και γίνεται αυτό τυφλόμυγα.









25/09/2012 Τρίτη
α) Ήχοι δυνατοί-σιγανοί και β) οι αισθήσεις:
Όσο πιο κοντά μας είναι η ηχητική πηγή τόσο πιο δυνατός είναι ο ήχος που ακούγεται. όσο πιο μακριά μας τόσο περισσότερο απλώνεται ο ήχος και ακούγεται πιο σιγανός.
Τα νήπια περιγράφουν στον πίνακα δυνατούς και σιγανούς ήχους.
Πείραμα: Θέλεις να δημιουργήσεις τα δικά σου ηχητικά κύματα; Είναι εύκολο. Χρειαζόμαστε: ένα μπολ, μια διάφανη μεμβράνη, ρύζι, μια ξύλινη κουτάλα και ένα καπάκι κατσαρόλας.  
Με το χτύπημα της κουτάλας στο  καπάκι το ρύζι αναπηδά στη μεμβράνη και χορεύει, ενώ τα ηχητικά κύματα που δημιουργούνται από το χτύπημα δε μπορούμε να τα δούμε. Τα νήπια παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον.
Φύλλο εργασίας:Δυνατοί και σιγανοί ήχοι.

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

Χρώματα - γραμμές... και φαντασία!

19/09/2012 Τετάρτη 
Χρώματα και γραμμές: Τα προνήπια τη φετινή  σχολική χρονιά είναι 10 στο σύνολο των 18 νηπίων, για αυτό το λόγο οι δραστηριότητές μας είναι περισσότερο με παιχνίδι και λιγότερο με φύλλα εργασίας. Μας ενδιαφέρει το παιχνίδι στις γωνιές, οι δραστηριότητες να δένουν την ομάδα των νηπίων, με την αποδοχή κανόνων από τα νήπια.

Τραγούδια: α) Η εβδομάδα με τα χρώματα "Κόκκινη η Δευτέρα, Τρίτη Πορτοκαλί..."
β) Το δάσος με τα χρώματα: "Το δάσος με τα χρώματα θα βρω το μαγικό..."
γ) "Είμαι ένα παιδάκι πηγαίνω στο σχολειό, έμαθα τα χρώματα ακούστε να σας πω..."
 - Φύλλο εργασίας: Με τους μαρκαδόρους  και με διαφορετικά χρώματα  γράφουν μικρές γραμμές οριζόντιες και κάθετες     
( συντονισμός χεριού - ματιού) 

- Παιχνίδι: Σχηματίζουμε με το σώμα μας οριζόντιες-ξαπλωτές, κάθετες-όρθιες γραμμές. Επίσης σχηματίζουμε πλάγιες γραμμές με το φύσημα του αέρα και τις ανακαλύπτουμε στο χώρο μας και στα αντικείμενα.

20/09/2012 Πέμπτη
- Υπενθύμιση κανόνων: Σχηματίζουμε ομάδες αγόρια και κορίτσια στην ίδια ομάδα, τόσο στο παιχνίδι στις γωνιές, όσο και στις δραστηριότητες στα τραπέζια εργασίας. Οι ομάδες αλλάζουν κάθε μέρα το πρωί. Στο 2ο διάλειμμα μπορούν τα νήπια να επιλέξουν να παίξουν με τους φίλους τους είτε στην αυλή, είτε στις γωνιές.



- Το γεύμα: Τα νήπια έχουν μάθει να τρώνε το μεσημεριανό τους φαγητό με προσοχή στρώνοντας την πετσέτα και τακτοποιώντας το μπολ φαγητού.

- Χαλάρωση-Ξεκούραση: Στη γωνιά χαλάρωσης με απαλή μουσική τα νήπια ξεκουράζονται ή μιλούν σιγά ώστε να μη ξυπνήσουν κάποια που κοιμούνται για λίγο. 



21/09/2012 Παρασκευή
- Χρώματα και φρούτα: Σχηματίζουμε πίνακα με καρτέλες memory και τα νήπια διαβάζουν τα χρώματα π.χ. Πορτοκαλί πορτοκάλι, πράσινο καρπούζι κ.λ.π τοποθετούμε και καρτέλες με διαφορετικά αντικείμενα, ανάμεσα στα φρούτα. Εντοπίζουμε δυσκολία των νηπίων με τα χρώματα, για ανάλογες δραστηριότητες στο μέλλον.

- Χρώματα και πλαστελίνη: Χρησιμοποιούμε και γνωρίζουμε τα χρώματα με το υλικό της πλαστελίνης. Τα νήπια μαλακώνουν την πλαστελίνη με τα χέρια και συνθέτουν σχέδια. Συγκεντρώνουν στο τέλος και αποθηκεύουν σωστά το υλικό.


Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2012

Ήρθε κι η πρώτη βροχή του Φθινοπώρου...


13/09/2012  Πέμπτη 

Το τρενάκι μας: Μαθαίνουμε να συμμετέχουν στις δραστηριότητες με τη σειρά (το τρενάκι μας) και με υπομονή.


Η κα Ρούλα
Παιχνίδια στην αυλή: Μοιράζουμε τα παιχνίδια σε ομάδες νηπίων και συμμετέχουν όλα στην τακτοποίησή τους.
Η κα Σοφία
14/09/2012  Παρασκευή
 και ξεδίψασε η φύση!
- Πόσο μεγάλη χαρά ένιωσαν τα νήπια με το παιχνίδι στην αυλή, πριν ξεσπάσει η πρώτη μπόρα του Φθινοπώρου! Με την παρέα του ταμπουρίνου παίξαμε διάφορους ρυθμούς περπατήσαμε, τρέξαμε, χοροπηδήσαμε.... Το αεράκι του Φθινοπώρου μας δρόσισε... και μετά παρακολουθήσαμε τη δυνατή βροχή με τον αέρα.

Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

Πρώτη μέρα...οι γωνιές μας:

12/09/2012 Τετάρτη:
" Το διάλειμμα στην αυλή μας"

- Τα περισσότερα  παιδιά στο τμήμα είναι προνήπια και δεν έχουν παρακολουθήσει παιδικό σταθμό, οι οδηγίες πολλές και η ανυπομονησία τους μεγάλη... 
Όμως με ήρεμη φωνή και χαμόγελο, τραγούδια, παραμύθια και προγραμματισμό πιστεύω ότι ξεκίνησαν όλα να λειτουργούν... θα το δείξει η αυριανή ημέρα!

Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2012

O Αγιασμός!

11-09-2012  Τρίτη 
Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά ... 
Το πρόγραμμά μας: Ο Αγιασμός θα γίνει στις 9.00 π.μ. και θα ακολουθήσει ενημέρωση των γονέων για το πρόγραμμα και τη λειτουργία του Ολοημέρου  Νηπιαγωγείου μας.
"Ελπίζω... 
Αγαπώ τη γνώση...

Έλα μαζί μας!  " είναι οι λέξεις που καλωσορίζουμε τα νήπια  και τους γονείς για τη νέα σχολική χρονιά 2012-13.
Ελπίζω... είναι η λέξη και με αυτή θα ξεκινήσουμε... όλα τ΄άλλα θα γεμίσουν με γέλια και χαρά στην ομάδα του Νηπιαγωγείου μας. Οι δυσκολίες για όλους μας πολλές... θα πάμε όμως κόντρα σ' αυτές, έχοντας την υγεία μας και  ένα πλατύ χαμόγελο!

Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Στρατηγικές...Νέα ομάδα!

07-09-2012 Παρασκευή (ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ)

Στρατηγικές που θα βοηθήσουν τα παιδιά σας να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς:
Ø  «Ξεναγήστε» το στο σχολικό χώρο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Το παιδί είναι πολύ πιθανό να τρομάξει από την αβεβαιότητα και το άγνωστο όταν θα βρεθεί σε ένα χώρο που δεν ξέρει, με ανθρώπους που θα γνωρίσει για πρώτη φορά.
Ø  Αποχαιρετήστε το παιδί με τρυφερότητα αλλά και αποφασιστικότητα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταλάβει ότι το εμπιστεύεστε να αντιμετωπίσει την ένταξή του στο σχολείο. Επίσης, με την αποφασιστικότητά σας το παιδί θα καταλάβει ότι, ό,τι και να κάνει, θα πάει στο σχολείο. 
Ø  Όσον αφορά στο μικρό παιδί, μπορείτε να βάλετε στην τσάντα του ένα αγαπημένο του αντικείμενο από το σπίτι, π.χ. ζωάκι, κούκλα, ακόμη και βιβλίο. 
Ø  Αφήστε το παιδί να εκφράσει τα συναισθήματά του με οποιονδήποτε τρόπο, αλλά σε αυτήν την περίπτωση να μείνετε σταθεροί στη στάση σας, ώστε να αντιληφθεί ποια είναι τα όρια. 
Ø  Προσπαθήστε να αποφύγετε αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο, τους δασκάλους και τους φίλους του, γιατί αυτά θα δημιουργήσουν ανασφάλεια στο παιδί. 
Ø  Θυμηθείτε τα δικά σας! Πείτε στο παιδί σας για τις δικές σας εμπειρίες από το σχολείο, τις ευχάριστες και αστείες. Μη διστάσετε, επιπλέον, να του μιλήσετε για το άγχος και την αγωνία που είχατε και εσείς την πρώτη μέρα, εξηγήστε του όμως ότι αυτό είναι φυσιολογικό και απολύτως αποδεκτό.
Ø  Επίσης, καλό θα ήταν κατά την περίοδο του αποχωρισμού να πηγαίνουν και οι δύο γονείς στο σχολείο εναλλάξ τις πρώτες ημέρες.
Ø  Να έχετε καλή επαφή και επικοινωνία με τους δασκάλους του παιδιού, αφού οι δάσκαλοι θα είναι οι σύμμαχοί σας.
Ø  Αρκετές φορές οι μητέρες, όταν το παιδί κατευθύνεται προς την τάξη, το κοιτάζουν από τα κάγκελα και του φωνάζουν «θα είμαι εδώ». Αυτό κάνει τα παιδιά να νιώθουν ανασφάλεια και να θέλουν να γυρίσουν στο σπίτι.
Ø  Δώστε το παράδειγμα άλλου παιδιού που γνωρίζει και συμπαθεί και αναφέρετέ του ότι εκείνο ξεπέρασε τους φόβους του.
Ø  Εξηγήστε του τι είναι το σχολείο και τι θα κάνει εκεί. Τονίστε του τους νέους φίλους, τις εκδρομές και τα ωραία πράγματα που θα μάθει. 
Ø  Διαλέξτε μαζί τα σχολικά είδη. 
Ø  Μεταδώστε του ενθουσιασμό, κινήστε του την περιέργεια, δώστε του κίνητρα για να πάει στο σχολείο.