Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Πασχαλιά, Πασχαλιά με τα κόκκινα αυγά!

22/04/2013 Δευτέρα
Συζητάμε με τα παιδιά για τη μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας, το Πάσχα, ήδη στην κυρά Σαρακοστή έμειναν δυο πόδια που σημαίνει ότι θέλουμε δυο εβδομάδες για το Πάσχα.
Τι γιορτάζουμε αυτές τις ημέρες και με ποιον τρόπο; Ποια έθιμα γνωρίζουμε στον τόπο μας ή σε άλλα μέρη της Ελλάδας; 
Παιδική λογοτεχνία: Να απολαύσουν πασχαλινές ιστορίες. Ποια ζωάκια συμμετέχουν στα πασχαλινά γλυκίσματα και τις ιστορίες και γιατί; Ζητάμε από την εικόνα του εξώφυλλου να μαντέψουν τον τίτλο της ιστορίας.
Ο Λάζαρος: μαθαίνουν το Λάζαρο και το έθιμο στην περιοχή μας με τα καλαθάκια στολισμένα με βιολέτες, (το λένε κορίτσια).
Πασχαλινή κάρτα: ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουμε, ποια θα είναι η ζωγραφιά μας και οι ευχές μας; Ας ξεκινήσουμε με τη ζωγραφιά μας!
23/04/2013 Τρίτη
Πασχαλινή κάρτα:  Να γράψουν πασχαλινές ευχές σε λευκά αυγουλάκια που θα κόψουν για την κάρτα τους. 
Ανταλάσσουμε και το Πάσχα κάρτες όπως τα Χριστούγεννα; Τι ευχές δίνουμε το Πάσχα; Διαβάζουμε κάρτες από προηγούμενες χρονιές στο Νηπιαγωγείο μας και εντοπίζουμε τις βασικές ευχές: "Καλό Πάσχα", "Καλή Ανάσταση", "Χριστός Ανέστη" κ.τ.λ. Μπορούμε κι εμείς τώρα να γράψουμε τις Πασχαλινές ευχές; 
Ένα μικρό εργαστήριο δημιουργίας το Νηπιαγωγείο μας, τα νήπια κόβουν και κολλούν με πατρόν την ευχητήρια κάρτα τους.
Παραμύθια: Μικρές Πασχαλινές ιστορίες, "Τα κατσικάκια κάνουν απεργία", "Τα λουλούδια της ελπίδας". Τα νήπια συζητούν-δικές τους εμπειρίες: για το έθιμο της λαμπάδας, των κόκκινων αυγών, των τσουρεκιών, της νονάς κ.ά. 
24/04/2013 Τετάρτη
- Παρουσίαση εικόνων αγιογραφίας γλυπτικής:  Συγκεντρώνουμε  μια σειρά από εικόνες που απεικονίζουν τα θρησκευτικά γεγονότα των ημερών: την ανάσταση του Λαζάρου, την είσοδο Του Χριστού στη Γαλιλαία πάνω στο γαϊδουράκι, το Μυστικό Δείπνο, το Χριστό να κουβαλά το σταυρό του μαρτυρίου, την Σταύρωση και την Ανάσταση Του. Πως αποδίδουν οι καλλιτέχνες τα θέματά τους; Ποια συναισθήματα μας δημιουργούν με τα έργα τους; Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές των έργων και ποια τα συναισθήματα τους; (Π.χ. χαρά κατά την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, έκπληξη και ανησυχία στο Μυστικό Δείπνο, πόνο και θλίψη για την Παναγία).  Τι μας ενδιαφέρει να μάθουμε για τις τέχνες της αγιογραφίας, της γλυπτικής και του ψηφιδωτού;
Φύλλο εργασίας:  Να γράψουν λέξεις σε ακροστοιχίδα σε σχέση με το Πάσχα.
Μπορούν τα νήπια να συμπληρώσουν την ακροστοιχίδα με τις λέξεις στην ανάλογη εικόνα;
25/04/2013 Πέμπτη
Τα σπασμένα αυγά: Υλικά: άσπρα χαρτία Α4, άσπρες κάρτες από χαρτόνι σε σχήμα αυγού, μαρκαδόροι. Γράφουμε σε ένα χαρτί μερικές δισύλλαβες λέξεις που έχουν σχέση με το Πάσχα όπως: κότα, αυγό, λαγός, κερί. Τις διαβάζουμε όλοι μαζί και τις χωρίζουμε σε συλλαβές χτυπώντας ρυθμικά παλαμάκια(ένα χτύπημα για κάθε συλλαβή). Στη συνέχεια χωρίζουμε τις λέξεις σε σχήμα αυγού σε συλλαβές που τις απαρτίζουν. Ανακατεύουμε τα κομμάτια των "σπασμένων αυγών" αριστερά τα κομμάτια με την πρώτη συλλαβή και δεξιά τα κομμάτια με τη δεύτερη. Κάθε παιδί διαλέγει ένα κομμάτι σπασμένου αυγού και ψάχνει να βρει το δεύτερο. Μπορεί να συμβουλεύεται το χαρτί που γράψαμε αρχικά ολόκληρες τις λέξεις.
Μαθησιακή επιδίωξη: να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση μέσα από την ανάλυση και σύνθεση της λέξης στα δομικά της στοιχεία.
Τραγούδια: " Πασχαλιά, Πασχαλιά", " Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί", "Ήρθε πάλι η Πασχαλιά".
26/04/2013 Παρασκευή
Πάσχα ελληνικό:  Διαβάζουμε το ποίημα στα νήπια " Πάσχα ευλογημένο, Πάσχα ελληνικό με πίστη περιμένω, το φως σου το ζεστό..." Επεξεργασία του ποιήματος: Πως προετοιμαζόμαστε για το Πάσχα; Πως θα γιορτάσεις το Πάσχα με την οικογένειά σου; Πως φαντάζεσαι την Πασχαλινή σου λαμπάδα; Ελεύθερη ζωγραφική με αφορμή το ποίημα.
Παιχνίδι με σπασμένα αυγά:  Να μπορούν τα νήπια να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα τους. Υλικά: χαρτιά με σχεδιασμένα αυγά σε δυο χρώματα: κόκκινο και μπλε, χαρτοταινία, δυο μεγάλα αυγά σε κόκκινο και μπλε κάνσον. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες των μπλε και κόκκινων αυγών. Η ομάδα που θα νικήσει θα είναι αυτή που θα βρει πιο γρήγορα τα σπασμένα αυγά στο ανάλογο χρώμα και θα τα συνθέσει πάνω στο μεγάλο χαρτόνι (παζλ σε σχήμα αυγού)
Λαϊκή παράδοση:  Η λοιδοριά, το δέντρο που έδωσε το ξύλο του για τον σταυρό Του Χριστού, που κανείς άνθρωπος δεν την πλησιάζει.
ΠαραμύθιαΜικρές Πασχαλινές ιστορίες, "Το Πασχαλινό αυγό" Συζητάμε για το φυσικό τρόπο βαψίματος των αυγών, τα σχέδια τους. Ποια είναι τα γλυκίσματα, φαγητά παραδοσιακά για το Πάσχα; (κουλούρια, τσουρέκια-οβελίας, μαγειρίτσα).
Οι Νηπιαγωγοί: Σοφία Τάση, Θεοδώρα Γιωτοπούλου και η κυρία Ελένη Λιαμπότη
                                                Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα!

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

"Τα παιδιά όλου του κόσμου χρειάζονται δασκάλους"

15/04/2013 Δευτέρα
 Ένα project μετά τη συμμετοχή μας στην εκπαιδευτική εβδομάδα 21-28 Απριλίου της Actionaid με το θέμα " Τα παιδιά όλου του κόσμου χρειάζονται δασκάλους" ξεκινά!

 (Παγκόσμια εβδομάδα δράσης 21-28 Απριλίου 2013), της Actionaid
   1η Ενότητα:  “ Χωρίς δασκάλους το σχολείο είναι απλά ένα κτίριο”
Στόχοι: A) Να μάθουν για τη μεγάλη έλλειψη των δασκάλων που υπάρχει σε πολλές χώρες.
Β) Να κατανοήσουν γιατί η παρουσία δασκάλου είναι θεμελιώδης στη μαθησιακή διαδικασία.
Γ) Να αναλάβουν δράση συμμετέχοντας σε μια διεθνή εκστρατεία που ζητάει δασκάλους για όλα τα παιδιά του κόσμου.
Δραστηριότητες: Υλικά: χαρτί του μέτρου, παγκόσμιος χάρτης,  ξυλομπογιές/μαρκαδόροι, φωτογραφική μηχανή.
1)      Ας δούμε πως είναι η κατάσταση σήμερα στον κόσμο μας: Το 2000 υπογράφτηκαν από το σύνολο των κρατών, δύο συμφωνίες σχετικές με το δικαίωμα στην Εκπαίδευση για όλους, η Διακήρυξη της χιλιετίας και η συνθήκη Εκπαίδευση για όλους. Βασικός τους στόχος ως το 2015 όλα τα παιδιά του κόσμου να μπορούν να φοιτούν τουλάχιστον στο Δημοτικό σχολείο. Ωστόσο μέχρι σήμερα 61.000.000 εκατομμύρια παιδιά δεν μπορούν να πάνε σχολείο. Λείπουν δάσκαλοι, σχολεία, υλικά. Χρειάζονται 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι σωστά εκπαιδευμένοι  για το σκοπό αυτό.
2)      Ας κοιτάξουμε στον παγκόσμιο χάρτη να βρούμε τις χώρες που έχουν πολλά παιδιά ανά δάσκαλο και ποια είναι η δυσκολία; (είναι αυτό δυσκολία να μάθουν όλοι γράμματα).

    Ερωτήσεις: Τι είναι το σχολείο για εσάς; Απαντήσεις νηπίων: Χαρά, ομάδα, φιλία, Γνώση, αξία, Ζωγραφιά,  Τραγούδι, Παρέα κ.ά.). Ας πάμε στον κύκλο της φιλίας για να δούμε τη φωτογραφία που μου έστειλε ένα κορίτσι η Τζενέμπα από τη Σιέρα Λεόνε της Αφρικής.
    Ας πάμε όλοι μαζί στο σχολείο της Τζενέμπα: Τι πιστεύετε ότι έχει μια τάξη Δημοτικού σχολείου; Ποιες είναι οι διαφορές από το Νηπιαγωγείο; Τι θα μαθαίνετε εκεί; Έχετε φανταστεί τι θα κάνατε στην τάξη αν δεν υπήρχε δάσκαλος;
Θα σας δείξω μια φωτογραφία  από την Α΄Δημοτικού ενός σχολείου στη Σιέρρα Λεόνε. Δείχνουμε τη χώρα στον χάρτη. Είναι μια φτωχή χώρα της Αφρικής και του κόσμου μας και οι άνθρωποι έχουν πολλές ελλείψεις και αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα.(όπως: έλλειψη νερού, τουαλέτας, ρεύματος, υλικού σχολείων, κτιρίων, δασκάλων).
Υπάρχουν κι άλλες χώρες όπως : η Ινδία, το Μπαγκλαντές, η
Καμπότζη, η Ουγκάντα (Δείχνουμε και σημειώνουμε στον παγκόσμιο χάρτη).
Τι προβλήματα λέτε αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτού του σχολείου; (Καταιγισμός ιδεών), την φωτογραφία μου την έστειλε μια φίλη μου η Τζενέμπα μαζί με ένα γράμμα που έγραψε για αυτήν η μεγάλη της αδερφή. Θέλετε να το διαβάσουμε;  Κάρτα 1
   Ερωτήσεις Ανατροφοδότησης: Γιατί νομίζετε ότι το σχολείο αυτό δεν έχει δάσκαλο;
Το δικό μας μήνυμα: Θέλετε να ζωγραφίσουμε τη δασκάλα για την Τζενέμπα; Πως θα είναι; Τι θα φορούσε; Τι θα κρατούσε στα χέρια της; Τι θα ένιωθε για τη δουλειά που κάνει; Τι λέτε να σκέφτεται για το σχολείο και τους μαθητές της;
 Φύλλο εργασίας: Μπορείτε να ζωγραφίσετε εικόνα που δείχνει όμορφες στιγμές με τη δασκάλα σας;
   Οι ζωγραφιές των νηπίων αφορούν όμορφες στιγμές με τις δασκάλες τους στο σχολείο.
     16/04/2013  Τρίτη
“Χωρίς κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους, η φοίτηση δεν οδηγεί στη μόρφωση”
Ερωτήσεις Ανατροφοδότησης: Γιατί νομίζετε ότι είναι σημαντικό τα παιδιά να έχουν καλό δάσκαλο;
Πως πιστεύετε ότι πρέπει να είναι αυτός ο δάσκαλος; (Καταιγισμός ιδεών στον πίνακα)  Κάρτες: 4,5,6,7. 
Δραστηριότητες:
 Φύλλο εργασίας:  Μπορείτε να ζωγραφίσετε όλοι μαζί σε χαρτί του μέτρου τον εαυτό σας, το όνομά σας και τα μηνύματα που στέλνουμε στους φίλους μας στη Σιέρα Λεόνε; 
17/04/2013  Τετάρτη
«Χωρίς κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους, η εκπαίδευση για όλους δε θα γίνει ποτέ πραγματικότητα».
Δραστηριότητες:
   Φύλλο εργασίας:  Μπορείτε να σχεδιάσετε σε κάνσον χαρτόνι διάφορα σχέδια (ήλιος, καρδιά, παιδί-πρόσωπο, σχήματα κ.ά.) και να γράψετε τις λέξεις που συμβολίζει το σχολείο; (Γνώση, Αξία, Φιλία κ.ά.).
18/04/2013  Πέμπτη
«Αναλαμβάνω δράση - ΄Ολοι μαζί μπορούμε».  Γιατί η συμμετοχή μας έχει αξία;
Α) Στο τέλος της εκστρατείας, η Actionaid Ελλάς ενημερώνει την Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση για τον ακριβή αριθμό των ατόμων που συμμετείχαν στην εκστρατεία στην Ελλάδα. Ο αριθμός και τα μηνύματά μας αθροίζονται με αυτά των μαθητών από όλες τις άλλες χώρες που συμμετέχουν. Είναι λοιπόν ένα από τα βασικά εργαλεία ασκήσεων πίεσης προς όλους τους ηγέτες του κόσμου που παίρνουν τις σχετικές αποφάσεις.
Β) Οι ηγέτες όλων των χωρών να θέσουν την εκπαίδευση σε προτεραιότητα.
Γ) Όσοι συμμετέχουν στην εκστρατεία πρέπει να νιώθουν περήφανοι, γιατί πρώτον δηλώνουμε παρόν κρατώντας το θέμα επίκαιρο και δεύτερον τονίζουμε πόσο επείγον παραμένει αυτό το θέμα να βρει λύση. Και με τη συμμετοχή μας έχουμε πετύχει συγκεκριμένο στόχο που έμπρακτα βοηθάμε σ΄αυτόν.
Δραστηριότητες:
  Συναίσθημα συμμετοχής μας (φύλλο εργασίας).

19/04/2013  Παρασκευή
«Με ποιους τρόπους εκφράζουμε και προσφέρουμε το φιλανθρωπικό μας έργο, τι είναι η πορεία».
(Με τις ζωγραφιές μας, με τα μηνύματά μας, με το φιλανθρωπικό μας έργο-αποταμίευση και παράδοση στη λήξη της σχολικής χρονιάς ενός ποσού για αυτόν τον σκοπό στην Actionaid).
Αυτοσχέδιο ποίημα:
1)      «Το σχολείο είναι χαρά και εργασία ,
γνώση και αξία. (Εξηγούμε στα παιδιά τις λέξεις γνώση, γιατί είναι χαρά, εργασία,αξία το σχολείο-απαντούν με δικές τους εμπειρίες)
Τα παιδιά απαιτούν, δικαίωμα πως έχουν,
με την Actionaid,  σχολεία πια  να έχουν.
Ας γίνει η φωνή μας μήνυμα δυνατό,
σ’ ολόκληρη τη γη μας, με την Actionaid
δάσκαλοι στο σχολειό.




  

Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Προσέχω τον κόσμο όπου ζω!

8/4/2013 Δευτέρα 
- 7 Απριλίου παγκόσμια ημέρα υγείας: Είναι γνωστό ότι η 7 Απριλίου έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας και αφιερώνεται κάθε χρόνο σε κάποιο θέμα σχετικό με την υγεία. Το θέμα στο οποίο εστιάζεται ο εορτασμός της φετινής Παγκόσμιας Ημέρα Υγείας είναι η αρτηριακή υπέρταση και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία. (αιτίες:η παχυσαρκία, κάπνισμα, κατανάλωση αλατιού, αλκοόλ).
 - Μια αναφορά στον υγιεινό τρόπο ζωής μιας και στο ημερολόγιο του μήνα ο βοηθός μας ενημέρωσε για την Κυριακή ότι ήταν παγκόσμια μέρα. Τα νήπια συζητούν για το πως μπορούμε να  είμαστε υγιείς:(κάνουμε αθλητισμό,περπατάμε, κάνουμε ποδήλατο, τρώμε υγιεινές τροφές, επισκεπτόμαστε τον γιατρό για τα εμβόλια, την υγιεινή των δοντιών μας κ.ά.)
ΥΓΕΙΑ - υγεία: (ι,η,υ,ει,οι) Μπορούν τα νήπια να ανακαλύψουν λέξεις που να αρχίζουν από υ,ι,η.-Υγεία είναι να είμαστε καλά (είπε ο Γιώργος Στ.). Ποιοι είναι οι φίλοι της υγείας και ποιοι οι εχθροί της;
Φίλοι υγείας: η καθαριότητα (Ραφαέλα), Να τρώμε σωστά(Αντιγόνη). Γυμναστική(Δέσποινα), να πίνουμε πολύ νερό (Μιχάλης), Ξεκούραση(Γιώργος Παππάς). Πάνω από όλα η υγεία. Γιατί; Γιατί είναι το καλύτερο πράγμα (Γιώργος Στ.).
Εχθροί της υγείας: κακό φαγητό(Γιώργος Π.), βρωμιά (Δέσποινα), κάπνισμα (Γιώργος Στ.), όταν δεν περπατάμε (Μιχάλης)και πολλά ποτά με οινόπνευμα, πολλούς καφέδες (Αντιγόνη), πολλές ώρες στον υπολογιστή(Κωνσταντίνος). Η υγεία είναι πλούτος!
Διαβάσαμε την ιστορία της Σοφίας Ζαραμπούκα "Ο μικρός Δαρείος"από το Ανθολόγιο.
-----------------------------------
Ο Μαγνητάκης και ο Μαγνητούλης: η ιστορία μας "Ὁ Γιαννάκης και το ατύχημα με τις καρφίτσες" μας έδωσε το έναυσμα για να απαντήσουν τα νήπια σε ερωτήσεις όπως: με ποιο τρόπο μπορούμε με μιας να μαζέψουμε τις καρφίτσες, την
πινέζα;  Γιατί χορεύουν πάνω στο χαρτί, όταν η κυρία κρατά το χέρι της από κάτω; Ποια αντικείμενα της τάξης μας έλκει ο μαγνήτης; Ο μικρός μαγνήτης ελκύει τόσες καρφίτσες όσο και ο μεγάλος; 
Αφού τα νήπια είπαν την άποψη τους, ένα από αυτά(ο Μιχάλης) μας αποκάλυψε ότι η κυρία κρατά Μαγνήτη! (Είχε δει τη γιαγιά του να μαζεύει τις καρφίτσες με μαγνήτη, όταν έραβε και της έπεσαν κάτω ).
-Στόχοι: Να πειραματιστούν τα νήπια με αντικείμενα που έλκονται  και άλλα όχι, να μάθουν ότι η έλξη (δύναμη) του μαγνήτη εξαρτάται από το υλικό του αντικειμένου (πλαστικό, ξύλο, σίδερο,ατσάλι κ.ά). Να  γνωρίσουν ότι ο μαγνήτης έλκει αντικείμενα ανεξάρτητα από το μέγεθος τους.
Λεξιλόγιο: Σιδηρομαγνητικά υλικά, μαγνήτης, έλξη-άπωση, μεγάλο-μικρό.
9/4/2013 Τρίτη
- Αφόρμηση-ερέθισμα:  Ένα παραμύθι που διαβάσαμε για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε;  Από που μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για την προστασία της φύσης, της πανίδας και της χλωρίδας; Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες για το ποιες οργανώσεις-ομάδες ανθρώπων υπάρχουν για την προστασία της φύσης; (WWF Ελλάς, Αρκτούρος, ΜΟm, ΚΠΕ).
"Θέλω έναν πλανήτη ζωντανό": Πως δηλαδή; Να έχει ανθρώπους, δέντρα, 
ζώα,φυτά,οξυγόνο,λουλούδια,πράσινο,ήλιο,καθαρό περιβάλλον, ποτάμια, πουλιά, νερό, λίμνες, έντομα, ψάρια ήταν οι απαντήσεις των νηπίων. Τα ζώα πρέπει να ζουν στον πλανήτη μας γιατί είναι μέρος της τροφικής αλυσίδας. Μερικά όμως απειλούνται προς εξαφάνιση. Γνωρίζετε ποια είναι και γιατί; Η χελώνα caretta-caretta, η καφέ αρκούδα, η φώκια, ο λύκος,το ελάφι, ο πελεκάνος. Γιατί;
 Τα σκοτώνουν οι άνθρωποι (είπε η Αντιγόνη), καίνε τα δάση (είπε ο Γιώργος Π.), οι πλαστικές σακούλες στη θάλασσα (είπε ο Μιχάλης), τα σκουπίδια και τα φάρμακα (είπε ο Αλέξανδρος), τα χημικά απόβλητα των εργοστασίων (είπε ο Μάνος).



- Φύλλο εργασίας:  :Μπορώ να ζωγραφίσω τα ζώα που κινδυνεύουν υπό εξαφάνιση στον πλανήτη μας και να το αιτιολογήσω;
------------------------------------------------
- Ο Μαγνητάκης μας μαθαίνει:  
10/4/2013 Τετάρτη
- Αφόρμηση-ερέθισμα:  Ένας συνδυασμός δυο μικρών ιστοριών από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων για το Δημοτικό α) Η χελώνα καρέττα και το φολκσ βάγκεν και β) Το τραγούδι της φάλαινας (σελ.15), είναι η αφορμή για να κάνουμε ένα διάλογο μεταξύ δύο νηπίων, τόσο για το περιβάλλον όσο και για το πως νιώθουν τα ζώα.
- Φύλλο εργασίας:  Τι θα έλεγαν τα δύο ζώα αν συναντούσε το ένα το άλλο;
11/4/2013 Πέμπτη
- Αφόρμηση-ερέθισμα:  Με λέξεις που έμαθαν τα νήπια για το περιβάλλον, ως ανατροφοδότηση καταγράφονται στον πίνακα. Στη συνέχεια αριθμούνται και χρησιμοποιώντας ανά δύο συνθέτουμε πρώτα τον στίχο μετά την στροφή και στο τέλος το ποίημα. (Ας γίνουμε κι εμείς ποιητές).
Ποίημα: Στον πλανήτη όπου ζω, θέλω καθαρό νερό...
- Φύλλο εργασίας:  Στο μπλοκ ζωγραφικής  τα νήπια μπορούν να δώσουν τον στίχο του ποιήματος με εικόνα.

12/4/2013 Παρασκευή
- Αφόρμηση-ερέθισμα: 1)  Ένα παιχνίδι "ο πεινασμένος λύκος" ήταν το ερέθισμα  για την διαδικασία της πρόσθεσης και την επίλυση του προβλήματος.
Στόχος: Να εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις. Ο πεινασμένος λύκος: Μια μέρα ο λύκος πεινούσε πάρα πολύ. Το πρωί έφαγε ένα λαγό, το μεσημέρι ένα ελάφι, το απόγευμα έναν ασβό και το βράδυ ένα ποντίκι. Πόσα ζώα έφαγε ο λύκος;
Τα νήπια παίζουν την ιστορία, ώστε να μετρήσουν ευκολότερα τα ζώα που έφαγε ο λύκος. 2) Παιχνίδι: Το κυνήγι: Τα νήπια χωρίζονται σε δυο ομάδες τα δέκα ελάφια και πέντε κυνηγοί. Τα παιδιά ελάφια φορούν κάρτες από το 1-10 και με το σύνθημα της κυρίας τρέχουν στο χώρο. Οι κυνηγοί προσπαθούν να τα πιάσουν.Όταν όλα τα παιδιά-ελάφια πιαστούν, οι κυνηγοί πρέπει να τα βάλουν στη σειρά σύμφωνα με τον αριθμό τους (με αύξουσα σειρά από 1-10) Αν τα βάλουν με τη σωστή σειρά κερδίζουν οι κυνηγοί, αν όχι κερδίζουν τα ελάφια.
- Φύλλο εργασίας:  Τι είναι η πρόσθεση και ποια η λύση ενός προβλήματος; Μπορούν τα νήπια να δώσουν με εικόνες ένα δικό τους πρόβλημα και να το λύσουν;