Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Πάμε μουσείο! Τι έτρωγαν στην αρχαιότητα;

28/05/2013 Τρίτη
Πάμε μουσείο; Τι λέτε να ετοιμάσουμε τα ονόματα μας για τη συζήτηση στο μουσείο Ηγουμενίτσας;  Τα νήπια ετοίμασαν σε κάνσον χαρτόνι σχέδια με πατρόν και έγραψαν το όνομά τους. Η ανυπομονησία για την επίσκεψη στο μουσείο μεγάλη, μα για να δούμε τι γνωρίζουμε για το μουσείο και τι νομίζουμε ότι θα δούμε;



































Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή για την υγεία μας κρύβεται στην αρχαιότητα. Μάθαμε και είδαμε πολλά σήμερα στο μουσείο, παίξαμε παιχνίδια με τις τροφές. Ήταν μια θαυμάσια διδακτική εμπειρία για όλους μας!
Αξίζει μια επίσκεψη και με τους γονείς για να δούμε  και να μάθουμε περισσότερα. Τι λέτε;

Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

Πετάει η μέλισσα; Πετάει!

20/05/2013 Δευτέρα
- Το θέμα μας: Τα έντομα της άνοιξης. Γύρω μας ζουζουνίζουν τόσα έντομα, γνωρίζετε μερικά από αυτά; Ποιο είναι το χαρακτηριστικό τους γνώρισμα; Πως είναι το σώμα τους; Ποιος είναι ο ρόλος τους στη φύση; Μπορούμε να τα καταγράψουμε στον πίνακα και να αναγνωρίσουμε το αρχικό και τελικό φώνημα των λέξεων; Ποιο παιχνίδι παίζουμε που έχει θέμα ένα έντομο; (Περνά περνά η μέλισσα....)
- Φύλλο εργασίας: Μπορούμε να μετρήσουμε τα έντομα και να γράψουμε δίπλα τον αριθμό; (οι αριθμοί 6-9). Συμπληρώνουμε την αριθμογραμμή με τους αριθμούς από το 0-10.
- Παιχνίδι: Μπορούμε να διαλέξουμε με κλήρωση δυο αρχηγούς κι αυτοί με τη σειρά τους ένα αγαπημένο τους έντομο. Τα νήπια παίζουν το παιχνίδι περνά-περνά η μέλισσα και στο τέλος γίνεται η αναμέτρηση με τη νικήτρια ομάδα.
- Ένα ταξίδι στη φαντασία: 
Μαθαίνουμε το τραγούδι της φαντασίας και τα νήπια ζωγραφίζουν τον μαγικό τους κόσμο.
21/05/2013 Τρίτη
- Γιορτάζει ο Κωνσταντίνος και η Ελένη: Μια μικρή γιορτή για τον φίλο μας Κωνσταντίνο που γιορτάζει. Τα νήπια τραγουδούν τα χρόνια πολλά και μιλούν για το φίλο τους. Λίγα λόγια για την ιστορία του τίμιου σταυρού και της μητέρας Ελένης του βασιλιά Κων/νου.
- Παραμύθι: : " Η μαργαρίτα και η μέλισσα" (σελ.215) από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο. Μια ενδιαφέρουσα ιστορία για τον ρόλο κάθε ζωντανού οργανισμού στη φύση και την αξία του.
- Μπλοκ ζωγραφικής: Μπορούνε τα νήπια να ζωγραφίσουν και να εκφράσουν με μικρές προτάσεις τι είδε η μέλισσα στο ταξίδι της και το παρουσιάζει στην μαργαρίτα που στέκεται ακίνητη στο έδαφος και της δίνει την πολύτιμη γύρη της;
- Παιχνίδι: "Τυφλόμυγα γραμμάτων-αριθμών και σχημάτων".Βάζουμε σε μια τσάντα τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των νηπίων, τους αριθμούς από το 1-10 και διάφορα
σχήματα. Τα παιδιά κλείνουν τα μάτια και παίρνουν ένα αντικείμενο από τη τσάντα. Προσπαθούν να μαντέψουν με την αφή τι είναι. Αν έχουν πιάσει γράμμα βρίσκουν ποιανού παιδιού είναι το αρχικό του ονόματος. Αν έχουν πιάσει αριθμό ή σχήμα το ονομάζουν και το κρατούν μπροστά τους. Στο τέλος δημιουργούνται ομάδες με γράμματα, αριθμούς και σχήματα. Ποια ομάδα θα νικήσει;
22/05/2013 Τετάρτη
- Μπλοκ ζωγραφικής: Μπορούνε τα νήπια να περιγράψουν δυο δίδυμες εικόνες και να βρουν τις διαφορές τους;
- Φύλλο εργασίας: Οι δίδυμες εικόνες.Θα καταφέρουν τα νήπια να επαναλάβουν την ίδια ζωγραφιά δεξιά και αριστερά στο μπλοκ ζωγραφικής τους; (Μας ενδιαφέρει τόσο να ζωγραφίσουν τα ίδια αντικείμενα και όχι το μέγεθος τους και η θέση τους).                                      23/05/2013 Πέμπτη
- Μια μέρα στο Μουσείο: Με την παρουσία εικόνων(με ανασκαφές, σύνθεση, συντήρηση, έκθεση έργων μουσείου), τα νήπια γνωρίζουν στην περιοχή μας τον αρχαιολογικό πλούτο και το μουσείο. Συζητάμε για τον τρόπο ζωής στην περιοχή της Θεσπρωτίας, την αρχαία Γιτάνη και τον οικισμό της.Τι μπορούμε να μάθουμε με μια επίσκεψη στο μουσείο; Έχουμε γνωρίσει άλλα μουσεία στη χώρα μας; Ποιοι άνθρωποι δουλεύουν σ' αυτά; Πως γίνεται η έκθεση όλων των ευρημάτων; Τα νήπια συζητούν για προηγούμενες εμπειρίες τους.
- Μες στο μουσείο: Ακούνε και μαθαίνουν το τραγούδι "Μες στο μουσείο" από το δίσκο "Εδώ Λιλιπούπολη" του Νίκου Κυπουργού. Τι μας λέει το τραγούδι; Τι έχει το μουσείο; Γιατί δε θέλει να βγει από εκεί ο ήρωας του τραγουδιού; Με ποια όργανα μπορούμε να το συνοδεύσουμε; Μπορούμε να το τραγουδάμε σε κύκλο και να κάνουμε κινήσεις;
- Μαθαίνω τα φωνήματα-γράμματα σε σχέση με εικόνες: Ένα παιχνίδι εικόνων και των φωνημάτων που αρχίζει η λέξη κάθε εικόνας. Μπορούν τα νήπια σε φύλλο εργασίας να αντιστοιχίσουν τα γράμματα με την ανάλογη εικόνα; (Αα, Ββ, Γ,γ, Δδ).
24/05/2013 Παρασκευή
- Θέμα-στόχος: Μπορούν τα νήπια σε κάθε ομάδα στις γωνιές του ελεύθερου παιχνιδιού να τηρούν τους κανόνες; Ποια ομάδα θα παίξει και θα επικοινωνεί καλύτερα; Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι κάθε ομάδας;
- Μαθαίνω τα φωνήματα-γράμματα σε σχέση με εικόνες: Ένα παιχνίδι εικόνων και των φωνημάτων που αρχίζει η λέξη κάθε εικόνας. Μπορούν τα νήπια σε φύλλο εργασίας να αντιστοιχίσουν τα γράμματα με την ανάλογη εικόνα; (Ε,ε- Ζ,ζ- Η,η-Θ,θ).




Δευτέρα, 6 Μαΐου 2013

Ο Μάιος μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ...

Τριανταφυλλάς, Καλομηνάς,Λούλουδος, Πράσινος μερικά από τα λαϊκά ονόματα του μήνα Μάη.
Καλό μήνα!
13/05/2013 Δευτέρα
- Στόχος: Να απολαύσουν την αισθητική του ποιητικού λόγου.Ποιήματα που αναφέρονται στο Μάη και στη μητέρα.

Ο Μάης: ένα πράσινο βιβλίο, γράφει ο Μάης για παιδιά. Οι τελείες του κεράσια και είναι οι λέξεις του κλαδιά.... της Ρένας Καρθαίου(από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το

Νηπιαγωγείο). Ποια είναι τα λουλούδια του αγρού και του κήπου που γνωρίζετε; Ξέρετε ότι αυτό το μήνα γιορτάζει το λουλούδι της ζωής μας, η μητέρα μας;

Στης μανούλας τη γιορτή: Δείχνουμε εικόνες-στιγμές μάνας και οικογένειας-παιδιού και διαβάζουμε ποιήματα για τη μητέρα: "Στης μανούλας τη γιορτή", "η ημέρα της μητέρας".(Ανθολόγιο Ανοιξιάτικο της Τ. Τσιλιμένη, εκδ, Καστανιώτη). Ποια συναισθήματα μας προκαλούν στο άκουσμά τους τα ποιήματα; Πως περιγράφουν τη μητέρα οι ποιητές; Γράφουμε τις λέξεις για τη μητέρα:μαμά, μανούλα, μαμάκα, μάνα.

14/05/2013 Τρίτη

Δείχνουμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν μητέρες με τα παιδιά τους. Πως απεικονίζουν το θέμα τους οι καλλιτέχνες; Τι συναισθήματα νιώθουμε βλέποντας τα έργα τους; Πως νομίζουμε ότι αισθάνονται τα πρόσωπα των έργων;
Φύλλο εργασίας: Να ανακαλύψουν από λέξεις τα αρχικά της λέξης ΜΗΤΕΡΑ και στη συνέχεια να ζωγραφίσουν εικόνα περιγράφοντας μας συνομιλία με τη μητέρα τους.
Τραγούδια: "Το τραγούδι της φαντασίας, στου καινούριου χρόνου την αυλή". Μαθαίνουμε νέα τραγούδια και ξαναθυμόμαστε τους στίχους του τραγουδιού για το χρόνο παρατηρώντας εικόνες με τις εποχές.

15/05/2013 Τετάρτη
Στόχος: Να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες που αναφέρονται στις οικογένειες και κυρίως στις σχέσεις μητέρας -παιδιού.



16/05/2013 Πέμπτη
Στόχος: Να 
17/05/2013 Παρασκευή
Στόχος: Να