Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

"Στείλε Όλους τους Φίλους μου Σχολείο"

05/05/2014 Δευτέρα
4-10 Μαΐου Παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την Εκπαίδευση: κατά την εβδομάδα αυτή τα παιδιά υπενθυμίζουν με δημιουργικούς και γεμάτο φαντασία τρόπους στους ηγέτες του κόσμου τις δεσμεύσεις τους για την Εκπαίδευση , και προωθούν με μηνύματα το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μάθηση.
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... 
Έχουμε εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 05 Μαίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Τραγούδια: "Ο Μάιος μας έφθασε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", "Ἁν όλα τα παιδιά της γης".
Το θέμα μας:: "Στείλε όλους τους φίλους μου σχολείο", ένα πρόγραμμα της Actionaid για τη σχολική χρονιά 2013-14.
 Ξεκινάμε το θέμα μας με ιστορίες παιδιών σε όλο τον κόσμο με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες στην καθημερινότητα τους.Τα παιδιά με αναπηρία αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες και πολλές φορές αποκλείονται από την Εκπαίδευση. 
Δυστυχώς υπάρχει ακόμη η νοοτροπία να βλέπουμε τους ανθρώπους με αναπηρία ως άτομα που δεν μπορούν να συμβάλλουν ενεργά στην κοινωνία και δε τους δίνονται ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή στην καθημερινή ζωή.
"Έχουν όλα τα παιδιά δικαίωμα στην εκπαίδευση"
Θα συναντήσουμε στην τάξη συμμαθητές, φίλους στην ίδια ομάδα εργασίας που θα παρουσιάζουν δυσκολίες, με ποιους τρόπους μπορούμε να τους βοηθήσουμε;
Η ιστορία μας: "η ιστορία της Αρπίτα". Ακούω την ιστορία με προσοχή. Θα μπορούσε ένα παιδί στη χώρα μας να μη πάει σχολείο; Γιατί να συμβαίνει αυτό στην Αρπίτα; Πως ένιωσα ακούγοντας την ιστορία της; Με ποιο τρόπο θα βοηθούσα; Καταγράφουμε τις απόψεις των παιδιών.
Φύλλο εργασίας: "Συναισθήματα που νιώθω για την Αρπίτα", με ποιο τρόπο θα την βοηθούσα; Τα νήπια απάντησαν με πολλούς τρόπους: θα έστελνα ένα γράμμα στον αρχηγό του κράτους που μένει η Αρπίτα για να του πω πως όλα τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν σχολείο (είπε ο Βαγγέλης), η μικρή Αρπίτα θα χαρεί πολύ αν πάω και τη συναντήσω με μια δασκάλα και της μάθουμε να γράφει και να διαβάζει (είπε η Ζέτα), εγώ θα βοηθήσω την Αρπίτα στέλνοντας της ένα βιβλίο με γραφή Μπράιγ που είναι για τα τυφλά παιδάκια. Έτσι με αυτό θα μάθει να διαβάζει (είπε ο Μάνος).
06/05/2014 Τρίτη 
Το θέμα μας: Ακούω με προσοχή την ιστορία της Λούση "Μην ξεχνάς πως είμαι πάντα φίλος-η σου "
Ερωτήσεις:"Τι θα μας έλεγε η μικρή Λούση; Συζητάμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά και προσπαθούμε να φανταστούμε τον εαυτό μας στη θέση της. Περιγράφουμε το πρόσωπό της, την έκφραση της (Λύπη, στενοχώρια,θλίψη, πόνο, λίγο θυμό κ.ά.) Τι ζητάει, τι θέλει, ποιο είναι το όνειρό της;
Φύλλο εργασίας"Μην ξεχνάς πως είμαι πάντα φίλος-η" το μήνυμά μας. Τι θα μας έλεγε η μικρή Λούση αν τη συναντούσαμε ;
Απαντήσεις νηπίων: Θα μας έλεγε ότι θέλει να πάει πολύ στο σχολείο, αλλά δεν έχει κάποιον να τη βοηθήσει (είπε ο Ρωμανός), θα χαιρότανε πολύ και θα ήθελε να δει φωτογραφίες από το δικό μας σχολείο (είπε η Τατιάνα), θα μας έλεγε ότι της λείπει πολύ το σχολείο και δεν θέλει να κάθεται όλη μέρα στο σπίτι (είπε ο Λευτέρης),  εκφράζει με την σκέψη της πόσο πολύ θέλει και αγαπά το σχολείο (είπε η Μελίνα).
Φύλλο εργασίας"Μαθηματικά 4-5" για να χαλαρώσουμε παίξαμε στο απογευματινό ωράριο ένα παιχνίδι με αριθμούς και μανταλάκια. Ποιος θα απλώσει με διαφορετικό τρόπο τα μανταλάκια του 4 και του 5; Πόσοι τρόποι υπάρχουν για αυτούς τους αριθμούς; Ένα παιχνίδι που διασκεδάζει τα νήπια και βοηθά τη μαθηματική σκέψη των νηπίων, σύνθεσης των αριθμών-ποσοτήτων. 
Μας εξέπληξε ευχάριστα όταν νήπιο Β΄ τελείωσε σε ικανοποιητικό χρόνο την εργασία  και με άψογο αποτέλεσμα:(Δημήτρης Β΄νήπιο)
07/05/2014 Τετάρτη
Η ιστορία μας: "η ιστορία του Άμπντι". Ακούω με προσοχή την ιστορία. Τι συμβαίνει όταν ένας άνθρωπος δεν εκτελεί παραπάνω από μια εντολές ή ξεχνά εύκολα; Όταν έχει κρίσεις επιληψίας και τρέμει; Ο εκπαιδευτικός οφείλει να έχει κάποιο χαρτί από το γιατρό του παιδιού και την ενημέρωση και συνεργασία με την οικογένειά του.Το παιδί έχει νοητική υστέρηση. 
Πως όμως θα βοηθήσει και η τάξη των παιδιών; Ίσως έχει έλλειψη επικοινωνίας και χρειάζεται σταθερά βήματα και επαναλαμβανόμενα-ρουτίνα.
(Όπως όταν μαθαίνουμε στην αρχή την εβδομάδα και το ημερολόγιο-είπαν τα νήπια), το παιδί έχει αυτισμό
Χρειάζεται λοιπόν δασκάλα ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη. Τα παιδιά-ή η ομάδα δεν πιέζουν το παιδί με αυτισμό, βρίσκονται απλά κοντά του να νιώθει ασφάλεια και χαίρονται με κάθε βήμα του στη μάθηση. 
Σκεφτείτε τα δικά σας ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που σας κάνουν να ξεχωρίζετε μέσα σε μια ομάδα;Πως αισθάνεστε για αυτό;
Τα μηνύματα μας Καταγράφουμε μηνύματα των παιδιών και σχεδιάζουμε σε ημικύκλιο τα μηνύματα αυτά. 
08/05/2014 Πέμπτη
Χειροτεχνία"Στείλε όλους τους φίλους μου σχολείο". Τα νήπια κόβουν τα ανθρωπάκια που συμβολίζουν όλα τα παιδιά να έρχονται στο σχολείο, που τα περιμένει μια μεγάλη αγκαλιά.
Μην ξεχνάτε 1 "χάρτινος φίλος"ισοδυναμεί με μια υπογραφή.
Ας μη κρύβουμε την αναπηρία αλλά να την τιμήσουμε μέσα από δημιουργικές δράσεις της ομάδας μας:"ΧΑΜΟΓΕΛΑ".


Τα μηνύματα των παιδιών:
"΄Ολοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι", "Όλα τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν σχολείο", "Τα όνειρά σου δε πρέπει να τα σταματήσει κανείς",  "Στείλτε όλους τους φίλους μου σχολείο", "Ἑίσαι φίλος-η μου δεν είσαι μόνος-η σου".



09/05/2014 Παρασκευή
Το θέμα μας:: α) "Μαμά,μανούλα,μητέρα,μάνα σε αγαπώ!   "Διαβάζουμε στα παιδιά ποιήματα για τη μητέρα. Ποια συναισθήματα μας προκαλεί το άκουσμά τους;Πως περιγράφουν τη μαμά οι ποιητές; Τι να αισθάνονται αυτοί για τη μητέρα; (ποιήματα:"Στης μανούλας τη γιορτή¨, ¨Η ημέρα της μητέρας"), από το ανθολόγιο ανοιξιάτικο για παιδιά προσχολικής ηλικίας. 
  β) Τα νήπια ζητούν να βρούμε στο google τη λέξη μαμά και σε άλλες γλώσσες:Γαλλικά-Mere, Αγγλικά-Mother, Ισπανικά-Madre, Γερμανικά-Μutter, Αλβανικά- Nene, Ιταλικά-Madre, Tούρκικα-Anne.
γ) Εικόνες και αριθμοί:Τα παιδιά περιγράφουν τις εικόνες στον πίνακα με τη σειρά. Τι κάνει η μαμά για το παιδί της; Καταγράφουμε σε χαρτί τη φράση : Η μαμά μου για μένα είναι....... (το ομορφότερο λουλούδι, η αγκαλιά μου, το χαμόγελό μου, η αγάπη κ.ά. απαντήσεις νηπίων).
Τραγούδιαα) "Έχω μια γλυκιά μανούλα, νάτο,νάτο το λουλούδι"   μαθαίνουμε τραγούδια για να αφιερώσουν στη μαμά με την κάρτα τους την Κυριακή 11/5, αλλά υπενθυμίζουμε στα νήπια ότι γιορτάζει και ο μπαμπάς 15 Ιουνίου, διαβάζουμε ένα ποίημα για τον πατέρα από το ανθολόγιο σελ.228 και για τους γονείς-την οικογένεια σελ.229.
Η ιστορία μαςα) "Πως γράφεται η λέξη μητέρα"   από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων για το Νηπιαγωγείο, σελ 226. με κάρτες και ζωγραφιές  παρουσιάζουμε τα αρχικά των λέξεων: Μέλι, Ήλιος, Τραγούδι, Ευχαριστώ, Ρόδο, Αγάπη, (ΜΗΤΕΡΑ).
Κάρτα-κατασκευήα) "Μαμά σε αγαπώ πολύ"   τα νήπια γράφουν τις ευχές τους για τη μαμά και ζωγραφίζουν την πιο όμορφη εικόνα σε δυο καρδιές . Στη συνέχεια τις κολλούν στο εσωτερικό κόκκινης κάρτας. Στολίζουν και εξωτερικά τις κάρτες τους με όμορφα λόγια για τη μαμά.
    Χρόνια Πολλά Μαμά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου