Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

"Οι δρόμοι μέσα από τα παραμύθια και οι χάρτες"

31/03/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο  -θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες.... 
Τώρα έχουμε... Είναι 31 Μαρτίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
 - Τραγούδια:α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
Τα νήπια ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου (ομαδική εργασία), τα μέσα μεταφοράς στον αυτοκινητόδρομο, στον ποδηλατόδρομο  και στον πεζόδρομο. 
- Το θέμα μας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι": 
Ο κοντορεβυθούλης,  ο παπουτσωμένος γάτος δυο παραμύθια ενδεικτικά για το σχεδιάγραμμα χάρτη, στην πορεία του ήρωα Κοντορεβιθούλη και του παπουτσωμένου γάτου.
Κατά την αφήγηση του παραμυθιού τα νήπια προσέχουν τη διαδρομή που ακολουθούν οι ήρωες και τα μεταφορικά μέσα. Στη συνέχεια καλούνται να ζωντανέψουν θεατρικά τις αντίστοιχες εικόνες με μικρούς διαλόγους. 
Αρχικά γίνονται ερωτήσεις όπως: Πως ήταν ο δρόμος που ακολούθησε ο Κοντορεβιθούλης; Σε ποιο μέρος διαδραματίζεται η ιστορία; Ποιες συναντήσεις τους εντυπωσίασαν περισσότερο; Πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε ένα χάρτη; 
(Να ζωγραφίσουμε εικόνες, να κατασκευάσουμε  σε χαρτί του μέτρου δρόμους, κτίρια, σήματα κ.λ.π.).
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι" Τα νήπια επιθυμούν να αναπαραστήσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους, το χάρτη των ηρώων των παραμυθιών. Αφού γράψουν τον τίτλο του παραμυθιού που επιθυμούν, αναπαράγουν ένα χάρτη της εικόνας που τα εντυπωσίασε. 
Εκφράζονται με πρόταση  για τον ήρωα και το δρόμο που ακολούθησε. Ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιήθηκε;
- Παιχνίδι: α)" Κυκλοφοριακή Αγωγή και μέσα μεταφοράς".  Τα νήπια  στις γωνιές ελεύθερου παιχνιδιού παρουσιάζουν με το ξύλινο παιδαγωγικό υλικό δρόμους και μεταφορικά μέσα.
1/04/2014 Τρίτη
Καλό μήνα σε όλους! (Μη ξεχνάτε το μικρό ψέμα του Απρίλη).
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
 - Τραγούδια:α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...", "Στραβός βελόνα γύρευε, ολά, ολά...".
- Το θέμα μας:α)  Ο μήνας Απρίλης, ο γελαστός, ο ροδομάγουλος, ο Αγιωργίτης.  Οι παροιμίες του: "Του Απρίλη η βροχή κάθε κόμπος και φλουρί". Ο δεύτερος μήνας της Άνοιξης και τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.
 β) ¨Ψέματα ή αλήθεια;":  "Μιλάμε για τη μικρή μας πονηριά, η εύκολη λύση για να αποφύγουμε τις ευθύνες των πράξεων μας. Τα νήπια θυμούνται τους ήρωες των παραμυθιών, τον Πινόκιο ή τον ψεύτη βοσκό. Τι έπαθαν οι ήρωες των παραμυθιών λέγοντας ψέματα;
 Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία"Τα ψέματα του Απρίλη", από το βιβλίο "Τα παιδιά της Άνοιξης" και συζητάμε το περιεχόμενό της.
 Τι είναι το ψέμα; Τι συμβαίνει όταν λέμε ψέματα; Πως μπορεί να νιώσει κάποιος όταν του λέμε ψέματα και πως αισθανόμαστε εμείς για αυτό; Μπορεί να έχει καλό τέλος μια ιστορία που μας μιλάει για κάποιον που λέει ψέματα;
Για να δούμε μπορούμε να βρούμε στο google-internet τα πρωτοπριλιάτικα ψέματα που γράφουν οι εφημερίδες για να ξεγελάσουν τους αναγνώστες τους;
- Φύλλο εργασίας:α)  Ο μήνας Απρίλης, ο γελαστός, ο ροδομάγουλος, ο Αγιωργίτης.  β¨Τα ψέματα του Απρίλη" Τα νήπια επιθυμούν να αναπαραστήσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους, το μικρό τους ψέμα.
2/04/2014 Τετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
 - Τραγούδια:α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...", "Στραβός βελόνα γύρευε, ολά, ολά...".
- Το θέμα μας:α)  Διαβάζουμε στα παιδιά το βιβλίο "Ο Άγιος Γεώργιος και ο δράκος", τη θρησκευτική παράδοση που συνδέεται με τον Αϊ-Γιώργη.
 Μήπως αυτή η θρησκευτική παράδοση μοιάζει με παραμύθι; Ποια είναι τα στοιχεία που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε και στην αφήγηση ενός παραμυθιού;(ο καβαλάρης, το θεριό, ο βασιλιάς και η κόρη κ.τ.λ.).
β) Στο μπλοκ ζωγραφικής αντικατοπτρισμοί στο νερό
Τα νήπια μαθαίνουν στο σχέδιό τους να επαναλαμβάνουν γεωμετρικές μορφές μέσα στο νερό σε συμμετρία.
3/04/2014 Πέμπτη
 Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
 - Τραγούδια:α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
 - Το θέμα μας:α)  Οι αριθμοί 6-8. Παιχνίδι στην παρεούλα με καρτέλες αντικειμένων και αριθμούς. Γραφή των αριθμών στον πίνακα με κιμωλία. Τα νήπια συμμετέχουν στο παιχνίδι κι αν κάνουν λάθος, ζητούν τη βοήθεια του φίλου-ης τους και ξαναπροσπαθούν. (Μέσα από τα λάθη μας γινόμαστε καλύτεροι).
 - Φύλλο εργασίας:α) Οι αριθμοί 6-8. Αντιστοίχιση εικόνων (ρόδες) με τους αριθμούς (6-8).
 Γραφή των αριθμών στην αριθμογραμμή και καταμέτρηση αντικειμένων(οχημάτων).


Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014

Δρόμοι πολλοί...Ποπό τι φασαρία!

με τη μεγάλη κυκλοφορία!
26/03/2014 Tετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Δρόμοι πολλοί...Ποπό τι φασαρία!" 
 Οι δρόμοι λοιπόν αγαπιούνται πολύ μεταξύ τους. Ο ένας τρέχει να συναντήσει τον άλλον. Όταν συναντηθούν στα "σταυροδρόμια" χαιρετιούνται πολύ φιλικά.Καθέτως και οριζοντίως, έτσι είναι οι δρόμοι, σαν ένα μεγάλο σταυρόλεξο. Οι δρόμοι από μόνοι τους είναι πολύ ήσυχοι, αλλά με τα αυτοκίνητα ανήσυχοι. 
Αυτή η ανησυχία των δρόμων λέγεται κυκλοφορία. Τι εμπειρίες έχουν τα νήπια στο δρόμο; Με ποιο μέσο έχουν ταξιδέψει; Έχουν βρεθεί σε δρόμους μεγαλούπολης; (ιδεόγραμμα: Δρόμοι πολλοί...
Ποπο τι φασαρία! ).
-Παραμύθι: α)" Στη γειτονιά μας" Μαθαίνω με την παιχνιδοπαρέα, εκδ. Παγουλάτου. 
Διαβάζουμε το κείμενο και κάνουμε ερωτήσεις στα νήπια; Έχουν συναντήσει σταυροδρόμι; Τι πρέπει να προσέχουν στο δρόμο; Μπορούμε κι εμείς ως ομάδα να περπατήσουμε στο πεζοδρόμιο και να σημειώσουμε δυσκολίες που συναντάμε ή τα σήματα που γνωρίζουμε;
-Παιχνίδι αφής: α)" Δρόμοι πολλοί" Μαθαίνω μέσα από εικόνες και με κλειστά τα μάτια σε κύκλο αναγνωρίζω τα μέσα
 μεταφοράς.
 Ένα παιχνίδι, μια ιδέα που με ενθουσίασε από το σεμινάριο που παρακολούθησα με το Παιδικό Μουσείο 
και το μήνυμά του"ακούω και ξεχνώ
βλέπω και θυμάμαι
 κάνω και καταλαβαίνω"   (για τη νηπιακή ηλικία)  
με υλικό τα μέσα μεταφοράς , που τα παιδιά αναγνωρίζουν με την αφή και τα τοποθετούν αντίστοιχα, αιτιολογώντας την προτίμησή τους, στη σωστή εικόνα δρόμου. 
Δραστηριότητα για συζήτηση και προβληματισμό σε συνδυασμό με το παιχνίδι.  Τα νήπια αφού ανακαλύψουν το μέσο μεταφοράς , το τοποθετούν στο δρόμο και εκφράζονται με πρόταση για αυτό. Π.χ. Έχω ένα υδροπλάνο και θα ταξιδέψει στη θάλασσα για το νησί Κέρκυρα κ.ά. Συζητάμε αν έκαναν σωστή επιλογή δρόμου και που αλλού θα μπορούσε να ταξιδέψει;
-Μαθηματικά: α)" Οι αριθμοί 1-5" 
Προσεγγίζουν τους αριθμούς 1 ως 5 με δραστηριότητες όπου τα παιδιά συνδέουν τον κάθε αριθμό (λέξη και σύμβολο) με την αντίστοιχη ποσότητα ή αντίστροφα. Βρίσκουν μια ποσότητα ίση με ένα δοσμένο αριθμό (τόσα... όσα λέει ο αριθμός) με κάρτες και εικόνες. 
Ένα παιχνίδι όπου τοποθετούν κάρτες αριθμών στην αριθμογραμμή. 
Ανακαλύπτουν την ποσότητα κουκίδων, περισσότερα-λιγότερα και αντιστοιχίζουν τον αριθμό με την ποσότητα. 
Τα νήπια θυμούνται και τοποθετούν τον αριθμό που λείπει στη σωστή θέση.
 Αντιστοιχίζουν τον αριθμό με την ποσότητα των κουκίδων.
 - Φύλλο εργασίας:
α) ¨Μέσα μεταφοράς και αριθμοί 1-5" 
Αντιστοιχία αριθμών 1-5 και αυτοκινήτων, η γραφή τους , η  θέση τους στην αριθμογραμμή .
27/03/2014 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Δρόμοι πολλοί...Η γειτονιά μας-ο χάρτης". Τα νήπια φέρνουν υλικό (βιβλία-παραμύθια-κάρτες με ερωτήσεις και εικόνες) που έχουν σχέση με το θέμα μας. Επίσης διάφορα παιχνίδια με μέσα μεταφοράς και τα τοποθετούν στη γωνιά της φύσης. Σχεδιάζουμε το χάρτη-δρόμους στην περιοχή μας, ονομάζουμε τους δρόμους, ανακαλύπτουμε το σχολείο μας και άλλα γειτονικά κτίρια. Τα παιδιά εντοπίζουν τα σήματα στους δρόμους , τις διαβάσεις, τα πεζοδρόμια τα σταυροδρόμια, τις παρόδους κ.ά. Συγκεντρώνουμε πληροφορίες και από το google map το δορυφορικό χάρτη. Εντοπίζουμε το σχολείο, τους γειτονικούς δρόμους.
- Επιτραπέζιο παιχνίδι: α)" Κυκλοφοριακή Αγωγή".  Ο φίλος μας ο Μάνος έφερε το κατάλληλο επιτραπέζιο παιχνίδι και αφού διαβάσαμε τις οδηγίες στην παρεούλα, τα νήπια σε ομάδες 4 ατόμων έπαιξαν και χάρηκαν, σύμφωνα με τους κανόνες. Επίσης με το οικοδομικό υλικό έφτιαξαν δρόμους και έπαιξαν με τα μεταφορικά μέσα.
28/03/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη".  " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Νερό -πηγή ζωής". Είχε προγραμματιστεί για σήμερα εκδήλωση του φορέα προστασίας των ποταμών Αχέροντα και Καλαμά της περιοχής μας με το σχολείο μας. 
Θα είχαμε  σήμερα συνάντηση μαζί τους στον ποδηλατόδρομο, ως εκδήλωση της παγκόσμια ημέρας για την αξία και προστασία του νερού στον πλανήτη μας  που ήταν 22/03.
 Αυτό όμως είναι αδύνατον λόγω καιρού και καλέσαμε την υπεύθυνη βιολόγο κα  Ευαγγελία  Παπαγιάννη να έρθει επίσκεψη στην τάξη μας. 
Τα νήπια συνέθεσαν βιβλίο με εικόνες για την σημαντικότητα και τη σωστή διαχείριση του νερού, στο χθεσινό απογευματινό τους ωράριο. Οι υπεύθυνοι του φορέα διαχείρισης νερού των ποταμών Αχέροντα και Καλαμά, ήρθαν στην τάξη μας. 
 Τα νήπια αφού έπαιξαν το παιχνίδι γνωριμίας μαζί τους έκαναν πολλές ερωτήσεις και συζήτησαν μαζί τους. Τι είναι ο φορέας τους; (μια ομάδα ανθρώπων...)
 Τι περιέχει η κονκάρδα, το σήμα τους; (το πουλί χουλιαρομύτα που επισκέπτεται το δέλτα του Καλαμά). 
Που εργάζονται και πόσες ώρες; Τους αρέσει το επάγγελμά τους; 
Μετέφεραν εμπειρίες δικές τους από την επίσκεψη τους στα ποτάμια:Αχέροντα και Καλαμά. 
Οι υπεύθυνες μοίρασαν νερό στα παιδιά και ενθουσιάστηκαν από όσα γνώριζαν για το νερό.
 Ο αρχηγός της τάξης μας, χάρισε ένα βιβλίο με ζωγραφιές στις κυρίες, που συνέθεσε η ομάδα μας.
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Νερό, πηγή ζωής" Τα νήπια ανακαλύπτουν τις κρυμμένες λέξεις στο κρυπτόλεξο και ζωγραφίζουν τη χρησιμότητα του
 νερού όπως και  τρόπους εξοικονόμησης του.




Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

Η γιορτή μας: "25η Μαρτίου 1821"

24/03/2014 Δευτέρα
 " Η γιορτή μας 25η Μαρτίου 1821"
Τα δύο τμήματα μαζί στην εθνική μας γιορτή με ποιήματα και τραγούδια σχετικά με αυτά. Η κατάθεση στεφάνου στους ήρωες από το νήπιο Νεφέλη,  ακολουθούν οι παραδοσιακοί χοροί: Στης Πάργας τον ανήφορο, το φεγγάρι κάνει βόλτα, η κοντούλα λεμονιά και ο χορός του Ζαλόγγου, έχε γεια καημένε κόσμε...και ο εθνικός ύμνος. 
Το 3ο Νηπιαγωγείο σας εύχεται Χρόνια Πολλά!








Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014

"Στου 21 τον καιρό..."- Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου"

17/03/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο  -θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες.... 
Τώρα έχουμε... Είναι 17 Μαρτίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
 - Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821".  " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο",Η  Ειρήνη είναι ζεστή φωλιά",   "Και σήμερα είναι γιορτή" , "Είσαι το Φλάμπουρο". Ποιήματα και σχεδιασμός της σχολικής γιορτής την επόμενη Δευτέρα-Προετοιμασία.
- Το θέμα μας:α) ¨Ελλάδα χώρα του φωτός"  Ελλάδα τι γνωρίζουν τα νήπια για την χώρα τους; Ποιες είναι οι ομορφιές της πατρίδας μας; Τι παράγει η χώρα μας; Ποια αξιοθέατα και μνημεία γνωρίζουν; Ποιο φαγητό παραδοσιακό του τόπου μας θα έδιναν σε έναν φιλοξενούμενο; ( Έλληνας και Φιλοξενία πάνε μαζί!).Ποια παραδοσιακά τραγούδια γνωρίζουν και ποια τους αρέσουν; 
β) ¨Ελλάδα ξεχωρίζω τι της ταιριάζει" : Μιλάμε με τα νήπια και δείχνουμε εικόνες όπου ξεχωρίζουν ποιες ταιριάζουν στη χώρα μας και ποιες όχι. (σημαίες, φρούτα, μνημεία, γράμματα).
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Ελλάδα τι της ταιριάζει" Αντιστοιχία εικόνων που ταιριάζουν στη χώρα μας και συζήτηση γιατί δεν ταιριάζουν κάποιες άλλες.
 β)" Ειρήνη- όλοι οι λαοί αγαπημένοι". Επεξεργαζόμαστε το θέμα με αφόρμηση το ποίημα ¨σκύλος και γάτα", εχθρός και φίλος, θετικά και αρνητικά της κάθε έννοιας χωριστά. Ποιες είναι οι γειτονικές μας χώρες και ποιες οι σημαίες τους; Τι έχουμε ίδιο και τι διαφορετικό; Ποια είναι η συνεργασία μας με αυτές; (εμπόριο, τουρισμός, ταξίδια). Το μήνυμα: " Όλες οι χώρες μια αγκαλιά".
-Παραμύθι: α)" Ειρήνη είναι..." ". Μπορούμε να δούμε τις θαυμάσιες εικόνες του βιβλίου, πόσα πράγματα απολαμβάνουμε με ειρήνη στη γη.
18/03/2014 Tρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". "Και σήμερα είναι γιορτή","Είσαι το Φλάμπουρο", " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο".
-Παραμύθι: α)" Το κανόνι της ειρήνης ". Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις κατά διαστήματα στην αφήγηση του παραμυθιού. Προβληματίζουμε τα νήπια να νιώσουν συναισθήματα, μέσα από τους ήρωες της ιστορίας μας,  για τον πόλεμο και την ειρήνη.
- Φύλλο εργασίας: α)" Το κανόνι της ειρήνης ",  της Φρόσως Χατόγλου. Μπορούμε να ζωγραφίσουμε τι έβγαζε αυτό το κανόνι, να γράψουμε τη λέξη ΕΙΡΗΝΗ-ειρήνη και να ζωγραφίσουμε τι είναι για μας η ειρήνη. (Παίρνοντας ερεθίσματα μέσα από τις εικόνες και το τραγούδι της ειρήνης, από το βιβλίο που διαβάσαμε στην παρεούλα). Ακόμη μπορούμε να παίξουμε την ιστορία αυτή στο κουκλοθέατρο ή αναδιήγηση  από τα παιδιά με τη βοήθεια εικόνων.
19/03/2014 Tετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821".  " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή","Σαράντα παλικάρια".
- Το θέμα μας:α) ¨Διπλή γιορτή-Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου": 
 Θρησκευτικά το μάθημα, θρησκείες: Χριστιανισμός και σημαία το σύμβολο του σταυρού-
οι εννιά γραμμές, λευκές και γαλάζιες, οι συλλαβές των λέξεων "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ"μάθημα ιστορίας, η πορεία στο χρόνο μιας χώρας, ενός λαού και τα ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα που ασκούν δράση... Τι πιστεύουμε οι χριστιανοί για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου;
Ποια ονόματα της Παναγίας γνωρίζουμε; (ανά περιοχές και εκκλησίες της χώρας μας 
Μαρία, Γλυκοφιλούσα, Ευαγγελίστρια, Παντάνασσα, Μεγαλόχαρη κ.ά.).
 Ποιος ήταν ο άγγελος; Τι συμβολίζει ο κρίνος;
- Παιχνίδια: α)"Καρχαρίες στη θάλασσα,  Πουλιά και φωλιές, Ισορροπία ".  Οι μέρες της Άνοιξης ήρθαν! Ευκαιρία λοιπόν να παίξουμε με κανόνες ομαδικά παιχνίδια στην αυλή μας.
 20/03/2014 Πέμπτη
 Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:

- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821".  " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή", "Σαράντα παλικάρια""Ο Εθνικός μας ύμνος".
- Το θέμα μας: α) ¨Με μια εικόνα οδηγό, ψάχνω τον ήρωα να βρω"  παρουσιάζουμε τα γεγονότα της ιστορίας του 1821.
Ξεκινάμε από τα δύσκολα χρόνια των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, τον Υψηλάντη και τον όρκο των Φιλικών. 
Συνεχίζουμε με το Θούριο του Ρήγα και την ιστορία του Σουλίου αφού η περιοχή μας το αρμόζει. Παρουσιάζουμε σε κάθε περιοχή της Ελλάδας τα παλικάρια της και την άλλη πλευρά των Τούρκων αγάδων-πασάδων. Πως μπορούμε να βρούμε πληροφορίες  για τους ήρωες; 
(Κοιτάμε στο google φωτογραφίες και πληροφορίες, ανά περιοχή τους ήρωες και τις μάχες). Που μπορούμε να δούμε αντικείμενα εκείνης της δύσκολης περιόδου της σκλαβιάς; (Λαογραφικό μουσείο). Που μπορούμε να δούμε τα όπλα της εποχής εκείνης; (Μουσείο).
21/03/2014 Παρασκευή
   Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821".  " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή", "Ο Εθνικός μας ύμνος", "Χελιδονάκι του Μαρτιού".
- Το θέμα μας: α) ¨Γεννήθηκα το 1821"  διαβάζουμε την ιστορία του μικρού Λάμπρου που μέσα από τη ζωή του μικρού αγοριού παρουσιάζουμε τις δυσκολίες του πολέμου το 1821 και την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου. Επίσης  βλέπουμε μια θαυμάσια παρουσίαση συναδέλφου-δασκάλου που βρήκα εδώ  για την
ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου.
- Ιστορία: α) ¨Με μια εικόνα οδηγό, ψάχνω τον ήρωα να βρω"  παρουσιάζουμε με εικόνες τη συνέχεια των αγώνων στην Στερεά Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, στη Θεσσαλία, στη Μακεδονία και στα νησιά του Αιγαίου.
- Γλωσσικό παιχνίδι: α)" Οι φορεσιές ",  με ένα ποίημα ανακαλύπτω τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου μας. Ποιους παραδοσιακούς χορούς γνωρίζουν τα νήπια; Παρουσιάζουμε σε τρία νήπια τη στολή του τσολιά, της Σουλιωτοπούλας, του Τούρκου πολεμιστή.
- Φύλλο εργασίας: α)" Οι αριθμοί 3,4 και 5 ",  μια δραστηριότητα με τσολιαδάκια και γραφή των αριθμών, όπως επίσης και με αναγνώρισή τους στην αριθμογραμμή.