Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

"Οδηγώ κι εγώ... Πατίνι ή ποδἠλατο;

02/06/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... 
Έχουμε εποχή Καλοκαίρι ... Το Καλοκαίρι  έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 02 Ιουνίου  και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Το θέμα μας: "Το Καλοκαίρι και οι μήνες του", Παρατηρούμε τις εικόνες και τα χαρακτηριστικά κάθε μήνα του Καλοκαιριού, από το βιβλίο του παππού χρόνου. Περιγράφουμε τις εικόνες και συζητάμε με τα παιδιά, για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε μήνα και τις δικές τους εμπειρίες. 
Φύλλο εργασίας: "Το Καλοκαίρι και ο Ιούνιος ο θεριστής", αφού μιλήσουμε για τα χαρακτηριστικά του τα νήπια θα ζωγραφίσουν το μήνα.
-Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου.
Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. 
Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους. Με τη βοήθεια καρτελών-εικόνων μαθαίνουμε τα τραγούδια.
Παιχνίδια: Α) Παιχνίδι με κάρτες-σήματα.Τα νήπια καλούνται να ταξινομήσουν τα σήματα με κριτήριο το ανάλογο χρώμα(κόκκινο, κίτρινο και γαλάζιο) Στη συνέχεια αναγνωρίζουν το σήμα και λένε τι σημαίνει. 
Β) Καλοκαιρινά τραγούδια με κίνηση.(Τα καβουράκια, το καλοκαίρι, το δελφίνι)
02/06/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο
Το θέμα μας:Α)  "Η επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο" , τι γνωρίζουν τα νήπια για αυτό, πως νιώθουν που θα αφήσουν το Νηπιαγωγείο σε λίγες μέρες, αν κάτι τα ανησυχεί. Προβληματισμός και συζήτηση. Τα νήπια αποφασίζουν να δημιουργήσουν έναν πίνακα για την Α΄τάξη του Δημοτικού.
Β)"Οδηγώ κι εγώ... Πατίνι ή ποδἠλατο;", περιγραφή εικόνων, ίδιο ή διαφορετικό, θετικά και αρνητικά γνωρίσματα. Αναγνώριση σωστής και λάθους συμπεριφοράς ποδηλάτη και αιτιολόγησή της.
- Διαβάζουμε την ιστορία: "η Μίλι και η Μόλι κάνουν βόλτα με τα ποδήλατα", που μας μιλά για την διαφορετικότητα, την απόλαυση της φύσης  με την άσκηση της ποδηλασίας και τη συνέπεια του λόγου μας. Πόσο υπεύθυνοι είμαστε σε αυτό που αναλαμβάνουμε;Τι έλεγαν οι δυο φίλες συνέχεια για να είναι συνεπείς;  Μπορούμε να διατηρήσουμε τη φύση, το περιβάλλον καθαρό με το περπάτημα , την ποδηλασία, το πατίνι και όχι με τη μετακίνησή μας συνέχεια με το αυτοκίνητο;

03/06/2014 Τρίτη

Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο
Το θέμα μας:   "Το ποδήλατο ή το πατίνι;"
1) Μαθαίνουμε τα μέρη του ποδηλάτου και 
πως θα είμαστε ασφαλείς σε αυτό. 
2) Επίσης συζητάμε για σωστή-λάθος συμπεριφορά ποδηλάτη.
3) Παρατηρούμε την ιστορική εξέλιξη του ποδηλάτου
4) Αγώνες με ποδήλατα (άθλημα-σε τι μας ωφελεί;)
5) Ο δεκάλογος του καλού ποδηλάτη.

6) Σήματα με το χέρι του ποδηλατιστή.
Φύλλο εργασίας: "Πρόβλημα-Πρόσθεση", τα νήπια καλούνται να λύσουν ένα πρόβλημα και να αναγνωρίσουν την πρόσθεση ίδιων αντικειμένων, για να βρουν τη λύση. Στη συνέχεια δημιουργούν ένα πρόβλημα που χρειάζεται πρόσθεση και σε φύλλο εργασίας το αποτυπώνουν με εικόνα.
Εικαστικά: Δημιουργούμε με μικρές ομάδες νηπίων δύο πίνακες με θέμα "Το Καλοκαίρι"και ¨Κυκλοφορώ με ασφάλεια"για την επίσκεψή μας στο Δημοτικό Σχολείο και την εκδήλωση στο Μουσείο Αγωγής Υγείας.
04/06/2014 Τετάρτη

Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας:   "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια γνωρίζουν τα μέρη στο ποδήλατο ή στο πατίνι και με ποιο τρόπο είμαστε ασφαλείς σε αυτά.
05/06/2014 Τετάρτη

Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας:   "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια μέσα από το παραμύθι γνώρισαν το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς και αφού είδαν σε εικόνα την ιστορική του διαδρομή, έπαιξαν ένα παιγνίδι μνήμης:αν θυμόμαστε σε κάθε εικόνα του ταξιδιού της Ρόζας και του Σάμι, τα μέσα μεταφοράς, τι υπάρχει στο δωμάτιο, στο αεροδρόμιο, στο δρόμο κι αν όλα ήταν αλήθεια ή όνειρο;
-Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου.Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους. Με τη 
βοήθεια καρτελών-εικόνων μαθαίνουμε τα τραγούδια.
Φύλλο εργασίας: "Πρόβλημα αφαίρεσης", αφού μιλήσουμε με παραδείγματα πότε κάνουμε αφαίρεση και με μανταλάκια τα νήπια έκαναν την πράξη της αφαίρεσης και έβρισκαν τη λύση, προχωρήσαμε σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας που ζωγράφισαν το πρόβλημα και απέδωσαν τη λύση-πράξη με αριθμούς.
Θέμα: "Προετοιμασία για την επίσκεψη στο Δημοτικό",προηγήθηκε συζήτηση τι είναι ίδιο και τι διαφορετικό από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Αφού τελείωσαν το πρωί, τον πίνακα του Καλοκαιριού που θα χαρίσουν στους φίλους μας, τα δυο τμήματα παρακολούθησαν μικρό θεατρικό του Αντωνάκη που τελειώνει το  Νηπιαγωγείο.

 06/06/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας:    α) "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια περιέγραψαν εικόνες με ποδηλάτες, σωστή ή λάθος συμπεριφορά ποδηλάτη. 



Επίσης έμαθαν αίνιγμα με το ποδήλατο: Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει. Πόδια δεν έχει και όμως τρέχει. Τι είναι; Το ποδήλατο.
β) Η επίσκεψή μας στο Δημοτικό σχολείο: Αφού συζητήσαμε πως φαντάζομαι το Δημοτικό σχολείο, πως θα είμαι ασφαλής στο δρόμο, τα νήπια και των δύο τμημάτων ετοιμάστηκαν για την επίσκεψη. Η ανυπομονησία και η προσμονή μεγάλη!





-  Πρώτα γνώρισαν την κα Ειρήνη, τη σχολική φύλακα που μας καλωσόρισε στο σχολείο. 







-   Μετά το Διευθυντή του 3ου Δημοτικού τον κ. Δονάτο που μας έδειξε το γραφείο των δασκάλων και του Διευθυντή. 

  Τα νήπια έκαναν ερωτήσεις και εντυπωσιάστηκαν από τα 12 κύπελλα-βραβεία της σχολικής μονάδας σε αθλητικές δραστηριότητες.
Στη συνέχεια γνώρισαν την κα Λαμπρινή στο κυλικείο και είδαν παιδιά να ψωνίζουν πρωινό.
    Και η μεγάλη στιγμή έφτασε όταν άνοιξαν οι δύο τάξεις της Α΄Δημοτικού που μας υποδέχθηκαν με χαρά. Ο κ. Βαγγέλης μας σύστησε στα πρωτάκια και μας οδήγησε στο βάθος της μακρόστενης  αίθουσας. 
   Δώσαμε το δώρο μας και ευχηθήκαμε Καλό Καλοκαίρι! Τα νήπια είπαν το τραγούδι:Ο ταξάκης μας ξεναγεί στην πόλη  και έκαναν ερωτήσεις στον κ. Βαγγέλη: Είναι εύκολη ή δύσκολη η δουλειά σας;(Ασημίνα)  Πόσες ώρες δουλεύετε;(Δήμητρα) Πόσοι δάσκαλοι έρχονται στο τμήμα και ποια μαθήματα κάνουν; (Βαγγέλης) Εσείς ποια μαθήματα έχετε; (Ραφαέλα) Γνωρίζουν τα νήπια στην αρχή του σχολείου πολλά πράγματα από το Νηπιαγωγείο ή δυσκολεύονται; (Μελίνα).
     Ο κ. Βαγγέλης απάντησε στις ερωτήσεις και μάλιστα μας είπε ότι οι Νηπιαγωγοί προετοιμάζουν τα νήπια για το Δημοτικό σχολείο με βασικές γνώσεις. 
 Στη συνέχεια είδαμε και ακούσαμε το μάθημα της γλώσσας, την ορθογραφία και τα νήπια συμμετείχαν σε εύηχες λέξεις στον πίνακα (Πίτα, ΠΑΠΙ έγραψε η Ραφαέλα και η Μελίνα στον πίνακα).
   Τα νήπια έπαιξαν με το αριθμητήριο της τάξης και σχημάτισαν τους αριθμούς από το 1-10.



  Η αναμνηστική μας φωτογραφία λίγο πριν βγούμε στην αυλή να παίξουμε με τις τάξεις του Δημοτικού.

Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο σχολείο και τα νήπια με χαρά μου είπαν ότι ανυπομονούν για να πάνε το Σεπτέμβρη στην Α΄Δημοτικού. Οι αρχικοί μας στόχοι θεωρώ ότι επιτεύχθηκαν αφού τα νήπια νιώθουν έτοιμα να εκφράσουν την άποψή τους, να μοιραστούν τα συναισθήματά τους, να ρωτήσουν, να κρίνουν, να απαντήσουν σε όσα έμαθαν κατά τη σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο.

Φύλλο εργασίας: "Το Δημοτικό σχολείο", αφού την προηγούμενη μέρα τα νήπια είχαν ζωγραφίσει πως φαντάζονται το Δημοτικό,(1η ζωγραφιά), μόλις επιστρέψαμε και αφού προηγήθηκε το δεκατιανό μας για ξεκούραση τα νήπια ζωγράφισαν πως είδαν το Δημοτικό σήμερα. 


Παρατήρησα ότι όλα σχεδόν τα νήπια ζωγράφισαν με μεγάλη χαρά το δάσκαλο της Α΄Δημοτικού και πλησίασαν περισσότερο τη δομή της τάξης.




Στη συνέχεια
Το θέμα μας:    α) "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια γνώρισαν από την κυρία Σοφία το ποδήλατο. Εδώ και δυο μέρες τους το είχα υποσχεθεί και έκανα τη διαδρομή στο σχολείο με το ποδήλατό μου. Παρατήρηση των νηπίων ότι δεν έχω κράνος. (Αγαπημένο μου μέσο μεταφοράς). Συζητήσαμε για τα μέρη του ποδηλάτου, τις κινήσεις του ποδηλάτη και για τη δύναμη της αλυσίδας με τα πετάλια.
Η Μελίνα μας γνώρισε το πατίνι, τα μέρη του, τα σχέδιά του και τις φιγούρες του. Τα παιδιά ψήφισαν το πατίνι και έκαναν πατινάδα μέσα στο σχολείο. Αφού το ποδήλατο της κυρίας ήταν ψηλό και δύσκολο να το δοκιμάσουν.








Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Πρόσεχε στο δρόμο! Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.

27/05/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... 
Έχουμε εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 27 Μαϊου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η
ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Το θέμα μας: "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ", διαβάζουμε την ιστορία της Ελένη Πιτσιδοπούλου, εκδ. Κέδρος, σχετικά με το μπαμπά του Σταμάτη και του Γρηγόρη , είναι αυτός που λέει στους οδηγούς τι να κάνουν. Επίσης είναι αυτός που λέει στα αυτοκίνητα, στα μηχανάκια, στα ποδήλατα και στους πεζούς πότε είναι η σειρά τους να περάσουν. Είναι αυτός που ορίζει τους κανόνες για να κυκλοφορούμε όλοι με ασφάλεια στους δρόμους. Πολλές ερωτήσεις και συζήτηση με τα νήπια για τους κανόνες του κυρίου Κ.Ο.Κ.
Κατασκευές: "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ", σήματα στην τάξη μας για τη γιορτή λήξης. Tα νήπια αφού άκουσαν με προσοχή τον τρόπο που θα εργαστούν με τα πινέλα και τα χρώματα, σε κάθε ομάδα (4),  ετοίμασαν ένα μικρό εργαστήρι του κύριου Κ.Ο.Κ. Με υπομονή κατασκεύασαν τα σήματα-πινακίδες .
 Στη συνέχεια άρχισαν να τα κολλούν και να συνθέτουν το παζλ των κανόνων-οδηγιών της κυκλοφορίας στη γωνιά του κύριου Κ.Ο.Κ.
- Ένα παιχνίδι ερωτήσεων :
 γνωρίζουμε τα σήματα κυκλοφορίας και τα χρώματα που έχουν τι σημαίνουν; 
Τα νήπια έμαθαν και ρώτησαν για σήματα -πινακίδες που δεν γνωρίζουν. 
Με τη βοήθεια του google μάθαμε για τα σήματα και για το βιβλίο των οδηγών για δίπλωμα οδήγησης.
Κατασκευές: "Αυτοκίνητο", στο απογευματινό ωράριο μετά την ξεκούραση του διαλείμματος, τα νήπια κόβουν και συνθέτουν το αυτοκίνητο , μέσα από την ιστορία "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ."
28/05/2014 Τετάρτη
Θέμα συζήτησης: "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ", στα μαθηματικά, παιχνίδι  με σήματα κυκλοφορίας και αντιστοίχιση με ανάλογο σχήμα. Μπορούν τα νήπια να συμπληρώσουν τον πίνακα διπλής εισόδου, σε φύλλο εργασίας,  με σημεία αναφοράς σχήμα και σήμα;
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Πρόβα γιορτής: "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ", τα νήπια μαθαίνουν τα
τραγούδια και παίζουν το θεατρικό,  που θα παρουσιάσουν στη γιορτή λήξης.
29/05/2014 Πέμπτη
Θέμα: "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ", να αποδώσουν τα νήπια μια σωστή και μια λάθος συμπεριφορά πεζού ή οδηγού. Τα νήπια φαντάστηκα σκηνές σωστής  ή λάθος συμπεριφοράς και ζωγράφισαν ανάλογη εικόνα στο μπλοκ ζωγραφικής.
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η
ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Πρόβα γιορτής: "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια και παίζουν το θεατρικό,  που θα παρουσιάσουν στη γιορτή λήξης.
Φύλλο εργασίας: "Βρες τις διαφορές", τα νήπια αφού παρατηρήσουν τα δυο αυτοκίνητα βρίσκουν τις έξι(6) διαφορές και ζωγραφίζουν τις εικόνες.
30/05/2014 Παρασκευή

Κατασκευή σκηνικού: "Φόντο στα σήματα","Δημιουργία πόλης" τα νήπια χωρισμένα σε μικρές ομάδες συνεργάστηκα και συνέθεσαν το χάρτη της περιοχής μας. Δημιούργησαν τη γειτονιά μας με τα κτίρια που βρίσκονται κοντά στο σχολείο. Ένα μικρό εργαστήρι δημιουργίας και χαράς έγινε η τάξη, όπου τα παιδιά με τη συνοδεία των τραγουδιών της γιορτής ζωγράφισαν με πινέλα την πόλη και με σφουγγάρι το φόντο των σημάτων.
 Πρόβα γιορτής: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια και παίζουν το θεατρικό,  που θα παρουσιάσουν στη γιορτή λήξης. Η πρώτη δοκιμή με τα δύο τμήματα μαζί και την
παρουσία των δυο μικρών θεατρικών, "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ". και ¨Οδηγούμε κι εμείς... ποδήλατο" ενθουσίασε τα νήπια, που βίωναν το παιχνίδι ρόλων και τα τραγούδια.
Τεχνική origami: "Μέσο μεταφοράς-ελικόπτερο", δείχνουμε στα παιδιά την Ιαπωνική τεχνική ori (που σημαίνει δίπλωμα) και gami (που σημαίνει χαρτί). Στη συνέχεια με απλό δίπλωμα ορθογωνίου χαρτιού τα νήπια διασκεδάζουν με το ελικοπτεράκι.

                                                        


                                                                Καλό Σαββατοκύριακο! 







Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

"Κυκλοφορώ με ασφάλεια" -Ως οδηγός

Ως συνοδηγός ή ως συνεπιβάτης:
20/05/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... 
Έχουμε εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 20 Μαίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το
ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" -Ως οδηγός-  Ως συνοδηγός ή ως συνεπιβάτης:περιγράφουν τις εικόνες και διαπιστώνουμε τη σωστή  ή λάθος συμπεριφορά των οδηγών. Τι σημαίνει η λέξη οδηγός; Που συναντάμε τον οδηγό; (στην
οικογένεια, στο ταξίδι, στο δρόμο, στα μέσα μεταφοράς...) Τι πρέπει να ξέρει για να οδηγεί; (τους κανόνες κυκλοφορίας, τον τρόπο που οδηγεί το ανάλογο όχημα, να έχει δίπλωμα). Πως λέγεται ο οδηγός σε κάθε μεταφορικό μέσο; (πιλότος, καπετάνιος, οδηγός τραμ, λεωφορείου, μηχανής-μηχανοδηγός του τρένου κ.ά.)  Μιλάμε για τη σχολή οδηγών και τις εξετάσεις για το δίπλωμα.  Ο οδηγός οφείλει να γνωρίζει και  το μηχανικό τμήμα του μέσου που οδηγεί. Ποια είναι τα λάθη των οδηγών στο δρόμο; Ποια η συμπεριφορά των οδηγών; Ποιες οι συνέπειες; (ατυχήματα). 
Αινίγματα: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" -Ως οδηγός-:ανακαλύπτουν από τα αινίγματα το μέσο μεταφοράς και τον οδηγό του. Επαναλαμβάνουν τα αινίγματα. Περιγραφή εικόνων του κάθε μέσου μεταφοράς και τον δρόμο του. (καλλιέργεια προφορικού λόγου-άσκηση μνήμης).
Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως οδηγός", στο μπλοκ ζωγραφικής. Δρόμοι πολλοί και διάφορα οχήματα σε αυτούς, μεγάλη η κυκλοφορία...
21/05/2014 Tετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας"
από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια"Ως συνοδηγός: περιγράφουν τις εικόνες με τα φανάρια των αυτοκινητόδρομων και τις πινακίδες. 
Τι βοήθεια προσφέρει στον οδηγό, ο συνοδηγός;  (την επιλογή του φαναριού, το άνοιγμα -κλείσιμο της μουσικής,  την επιλογή της πορείας στο δρόμο σύμφωνα με τον οδηγό πορείας gps κ.ά. ) Ποια είναι η πρώτη μας κίνηση όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο ή άλλο μέσο μεταφοράς;
Τι σημαίνει η φράση:"Η ζώνη σώζει ζωές";  
Συζήτηση με τα νήπια για λάθος συμπεριφορές όταν ταξιδεύουμε με το αυτοκίνητο. Τι χρειάζεται να κάνουμε όταν ταξιδεύουμε με άλλο μεταφορικό μέσο; (πρόγραμμα ταξιδιού, μέσο μεταφοράς, εισιτήριο, σταθμός, επιβίβαση - αποβίβαση, προορισμός με ασφάλεια).
Καλλιτεχνικά: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια"τα νήπια δραστηριοποιούνται για τη γιορτή λήξης. 
Η παρεούλα μας άλλαξε μορφή... Το σκηνικό ετοιμάζεται από τα νήπια , με τις ζωγραφιές τους, τις χειροτεχνίες και τη χαρούμενη διάθεση συνοδείας μουσικής και τη δοκιμή-πρόβα γιορτής.
22/05/2014 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη.  Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2013-14.
Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" Ως συνεπιβάτης: περιγράφουν τις εικόνες με τα άτομα που επιβαίνουν στο λεωφορείο, στο τρένο, στο αυτοκίνητο. Γιατί τα παιδιά κάθονται στο πίσω κάθισμα; Φοράμε τη ζώνη και στο λεωφορείο; Πότε φοράμε τη ζώνη στο αεροπλάνο; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για τους επιβάτες όταν ταξιδεύουν στο πλοίο ή στο τρένο; 
- Κανόνες ασφαλείαςΟι επιβάτες και περισσότερο τα μικρά παιδιά μπαίνουν ή βγαίνουν από το αμάξι από την πόρτα προς το πεζοδρόμιο.  Δεν κρατιέσαι από το χερούλι της πόρτας και η ασφάλεια στα πίσω καθίσματα πάντα είναι κλειστές. Δεν βγάζουμε τα χέρια έξω από το παράθυρο. Δε βρομίζουμε το περιβάλλον πετώντας  σκουπίδια. Δεν πιάνουμε κουβέντα συνεχώς στον οδηγό παιχνίδια ή χειρονομίες. Πριν βγεις από το Ι.Χ. φόρεσες στο σκύλο το λουρί;
Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως συνεπιβάτης", στα μαθηματικά. Οι αριθμοί 9-10.
 Με ποιους διαφορετικούς τρόπους μπορούμε να συνθέσουμε τους αριθμούς 9 ή 10; Η δραστηριότητα έχει σχέση με τα φανάρια των δρόμων.
Ο περίπατος: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ", στα γηπεδάκια επί της οδού Γράμμου που βρίσκεται το σχολείο μας.
 Εδώ και πολλές μέρες (σε συνεργασία με τους γονείς , γυμνάστρια-γονέας νηπίου) τα νήπια περίμεναν αυτή τη δραστηριότητα άσκησης και παιχνιδιών σε εξωτερικό χώρο. Τα νήπια φόρεσαν το καπέλο και για μια ώρα έπαιξαν, έκαναν ασκήσεις όλα μαζί.
Καλλιτεχνικά: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια"τα φανάρια για πεζούς και οχήματα. Τα νήπια κόβουν, κολλούν και συνθέτουν φανάρια.