Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2014

Ένα χαρούμενο ουράνιο τόξο...

29-09-2014 Δευτέρα
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Ένας νέος τρόπος που αυθόρμητα οδήγησε σε συμμετοχή πολλών νηπίων σε δραστηριότητα προφορικού λόγου (λένε  τα νέα τους), ήταν να κάθονται στη θέση της κυρίας και να μιλούν στους φίλους τους για κάτι σημαντικό για αυτούς. Πολλά νήπια συμμετείχαν με ενθουσιασμό. (η κυρία ήταν κοντά τους -εκτός παρεούλας, μόλις τελείωσαν τότε πήγε στη θέση  της).
- Καλως ήρθες Σουλτάνα: Τα νήπια καλωσόρισαν το νέο νήπιο στο σχολείο μας και το βοήθησαν να εμπλακεί σε δραστηριότητες τόσο παιχνιδιού , όσο και στην κατανόηση των χρωμάτων.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.
Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Στην παρεούλα, ανά ομάδες χρωμάτων συνθέτουν το χαρούμενο ουράνιο τόξο.
30-09-2014 Tρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
 - Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζωή.
Το θέμα μας: Με τη φαντασία μας ταξιδεύουμε με ήρωες τα χρώματα, δίνουμε τίτλο στην ιστορία μας και συνθέτουμε την πλοκή της. Ένα παραμύθι που τα νήπια έδωσαν πνοή με τις ιδέες τους και ενεπλάκησαν οι έννοιες φιλία, συνεργασία, μα και οι εκπλήξεις με τις σκανταλιές των μικρών φίλων.
01-10-2014 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.Σήμερα βοηθός ήταν η Μελίνα.
Το θέμα μας: Με τη
02-10-2014 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι...Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.Σήμερα βοηθός ήταν η Μελίνα.
 Το θέμα μας:  "Το χρωματιστό παραμύθι"
Τα νήπια συνθέτουν τον τίτλο του παραμυθιού με χρωματιστές γλασσέ χάρτινες λωρίδες. Μια δραστηριότητα λεπτής κινητικότητας και παρατήρησης για τα φωνήματα (γράμματα).
Προηγήθηκαν δραστηριότητες προφορικού λόγου και παιχνιδιών με φωνές λέξεων (συλλαβές).Τα νήπια χάρηκαν το παιχνίδι και μέσα από λάθη διαπίστωσαν μόνα τους ποιού το όνομα έχει τρεις φωνές όπως η λέξη παραμύθι; Ποιού ή ποιας  το όνομα έχει 4 φωνές όπως η λέξη χρωματιστό;
03-10-2014 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, το δάσος με τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Ηλίας.
Το θέμα μας: "Γλωσσικά παιχνίδια" α) Μικρές ιστορίες που καταλήγουν σε πολύ έντονο χρώμα και τα νήπια συνθέτουν τη λέξη π.χ.  κατά-μαυρος β) Στη συνέχεια λέμε το χρώμα και τα παιδιά συνθέτουν μια μικρή ιστορία: Στη παιδική χαρά ενώ έπαιζα συνάντησα έναν γάτο που ήταν πολύ μαύρος, δηλ. ο κατάμαυρος γάτος. γ) Λέμε ένα χρώμα π.χ. κίτρινο και λέμε την παρομοίωση: Είναι κίτρινο σαν το λεμόνι...
Η Παρασκευούλα είναι μια μέρα που τα νήπια επιλέγουν από τις ζωγραφιές τους και αιτιολογούν τις δύο ζωγραφιές του μήνα. Ο Αλέξανδρος είπε: Διάλεξα αυτή που κάναμε όλοι μαζί οι φίλοι μου στο σχολείο και αυτήν που μου θυμίζει το Καλοκαίρι και τη θάλασσα. Εστιάσαμε στον τρόπο που ζωγραφίζουμε στη γωνιά της ζωγραφικής και τη συζήτηση μεταξύ νηπίων για το αγαπημένο τους θέμα, δηλ. τι καταφέρνουν να ζωγραφίζουν καλά.
      ΚΑΛΟ      ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

Χρώματα παντού...γύρω μας!

23-09-2014 Τρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές (προστέθηκε η γωνιά του παιδαγωγικού υλικού) -  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Η καλημέρα, τα χαμόγελα, η εβδομάδα με τα χρώματα, Έμαθα τα χρώματα ..."
Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τους θησαυρούς της φύσης.
 Αναγνωρίζουν και αισθάνονται με την αφή, τους μικρούς θησαυρούς (φρούτα) που έφεραν οι φίλοι τους στο σχολείο.
 α) Παρουσιάζουμε τα βιβλία των χρωμάτων και τα νήπια διαβάζουν τα χρώματα. 
β) Στη συνέχεια παίζουμε παιχνίδι μνήμης αφαιρώντας ένα ή δυο χρώματα και τα νήπια τα ανακαλύπτουν.
γ) Διαβάζουμε δύο βιβλία κάθε φορά και τα νήπια περιγράφουν αντικείμενα που θυμούνται με το ανάλογο χρώμα.
24-09-2014 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Η καλημέρα, τα χαμόγελα, η εβδομάδα του τεμπέλη, έμαθα τα χρώματα ..."
Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τα χρώματα. Το κίτρινο του ήλιου, το γαλάζιο της θάλασσας, το πράσινο του δάσους, το κόκκινο της δύσης...Όλα τα χρώματα της ζωής που μπορείς να ανακαλύψεις... 
Χωρίζονται σε ομάδες πέντε χρωμάτων με τυχαία επιλογή και ζωγραφίζουν εικόνες με το χρώμα της επιλογής τους.
Αναγνωρίζω χρώματα: β) Τα νήπια αφού ακούσουν την οδηγία με το χτύπημα της μαράκας από την κυρία, με το ανάλογο χρώμα που δείχνει  ισορροπούν στη γέφυρα με τα πλαστικά τουβλάκια του ίδιου χρώματος. (παιχνίδι ισορροπίας και αναγνώρισης χρωμάτων)


Παιχνίδια γνωριμίας: β) Τα νήπια αφού ακούσουν τις οδηγίες του παιχνιδιού, τρέχουν με το γρήγορο χτύπημα της μαράκας και μόλις η κυρία δείξει το κατάλληλο χρώμα, πηγαίνουν όλοι στο πλαστικό τουβλάκι με το ανάλογο χρώμα στην αυλή. (παιχνίδι κίνησης χώρου και χρωμάτων).


Η ώρα της χαλάρωσης: Τα νήπια μετά το μεσημεριανό γεύμα, αφού τακτοποιήσουν τα παπούτσια τους, ακούν χαλαρωτική μουσική και ξεκουράζονται.
















Η ώρα της ανασκόπησης της ημέρας:  Λίγο πριν φύγουν τα νήπια εκφράζουν συναισθήματα της ημέρας που πέρασε, τι επιθυμούν για την επόμενη ημέρα...
Ξεκινήσαμε σήμερα να διαβάζουμε μικρές ιστορίες με συνέχεια κάθε μέρα στο απογευματινό ωράριο... Η πρώτη μας ιστορία έχει να κάνει με τη μάγισσα Μυρτώ και τους σκανταλιάρηδες φίλους της...
Καλό σας απόγευμα!
25-09-2014 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..."


 Αναγνωρίζουν και εργάζονται σε ομάδες τα ψυχρά και ζεστά χρώματα γύρω μας, συνθέτουν ομαδικές εργασίες στην παρεούλα. Κάνουμε καταμέτρηση ψήφων για το αγαπημένο χρώμα της ομάδας και βγαίνει νικητής το κόκκινο.
Παιχνίδια γνωριμίας: α) Τα νήπια αφού ακούσουν τις οδηγίες του παιχνιδιού, μαθαίνουν το memory, παιχνίδι μνήμης.  Εμπλουτίζεται με αυτόν τον τρόπο η γωνιά του παιδαγωγικού υλικού. Τα νήπια μαθαίνουν τον σωστό τρόπο να παίζουν με τους φίλους τους και ακολουθούν κανόνες.
Η ώρα της ανασκόπησης της ημέρας:  Λίγο πριν φύγουν τα νήπια εκφράζουν συναισθήματα της ημέρας που πέρασε, τι επιθυμούν για την επόμενη ημέρα...
Συνεχίζουμε με μεγάλη αγωνία να διαβάζουμε τη μικρή μας ιστορία  στο απογευματινό ωράριο... Η  ιστορία έχει να κάνει με τη μάγισσα Μυρτώ και τα μαγικά της, ακόμη και στο φίλο της το Πετρή...
26-09-2014 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τα χρώματα- βασικά και συμπληρωματικά. Μετά την αφήγηση του βιβλίου με τίτλο "τα μαγικά χρώματα" της Σοφίας Ζαραμπούκα, τα νήπια πειραματίζονται με τις μείξεις των χρωμάτων. Χρησιμοποιούμε τις τέμπερες σε υγρή μορφή. Το κάθε παιδί βάφει την παλάμη του με ένα χρώμα. Στη συνέχεια ακουμπούν τις παλάμες τους και βγαίνει ένα καινούριο χρώμα που το αποτυπώνουν σε χαρτί του μέτρου. Διαπιστώνουν ότι έχουμε σκούρα με το μαύρο χρώμα και ανοιχτά με το λευκό, επίσης ότι μπορούμε να παράγουμε πολλά χρώματα.

Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Επιτρέπεται-δεν επιτρέπεται...Οι κανόνες της ομάδας!

18-09-2014 Πέμπτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές (προστέθηκε η γωνιά της βιβλιοθήκης) -  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια-" Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ, η καλημέρα, τα χαμόγελα, η εβδομάδα με τα χρώματα, το σπίτι της εβδομάδας..."
 Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τους κανόνες της ομάδας μας. Αναγνωρίζουν το μπλε, γαλάζιο χρώμα στα σήματα της τροχαίας ότι σημαίνει επιτρέπεται (αυτό που μπορείς να κάνεις) και θυμούνται τους κανόνες που αποκαλύψαμε την Τετάρτη. Ο βοηθός τους θυμίζει στην ομάδα της παρεούλας.
19-09-2014 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια-" Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ, η καλημέρα, τα χαμόγελα, η εβδομάδα με τα χρώματα, το σπίτι της εβδομάδας..." (Επανάληψη τραγουδιών).
Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τους κανόνες της ομάδας μας. Αναγνωρίζουν το κόκκινο χρώμα στα σήματα της τροχαίας ότι σημαίνει δεν επιτρέπεται-Απαγορεύεται (αυτό που  δεν πρέπει να κάνεις) και ανακαλύπτουν τους κανόνες με εικόνες  που προσπαθούν να τις διαβάσουν. Όλα μαζί τα νήπια επαναλαμβάνουν μετά την κυρία τη σωστή πρόταση των κανόνων. Ο βοηθός (αλλάζει κάθε μέρα) και οι υπεύθυνοι της εβδομάδας,  τους υπενθυμίζουν στην ομάδα της παρεούλας.
Παιχνίδια γνωριμίας: α) Τα νήπια αφού μάθουν το τραγούδι της εβδομάδας με τα χρώματα, λένε στους φίλους τους το αγαπημένο χρώμα και το αιτιολογούν, π.χ. ο Ιωάννης λέει το αγαπημένο μου χρώμα είναι το κόκκινο γιατί μ' αρέσει να παίζω με το κόκκινο αυτοκινητά κι μου, ο Άγγελος λέει, το αγαπημένο μου χρώμα είναι το μπλε, γιατί ψαρεύω με το μπαμπά μου στη θάλασσα κ.ο.κ.
Αναγνωρίζω χρώματα: β) Τα νήπια αφού ακούσουν την οδηγία με το χτύπημα της μαράκας από την κυρία, αναγνωρίζουν το χρώμα η κάθε ομάδα (υπάρχουν πέντε 5 ομάδες: κόκκινο, μπλε, κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί), και εκτελεί την ανάλογη κίνηση π.χ. η κίτρινη ομάδα να χτυπήσει τα πόδια δυνατά στο πάτωμα, η κόκκινη να γελάσει δυνατά, κ.ο.κ.
Ανακαλύπτω αντικείμενα με χρώματα: γ) Τα νήπια ανάλογα με το χρώμα που θα δείξει η κυρία προσπαθούν να βρουν γρήγορα, χωρίς να τρέχουν, αντικείμενα μέσα στην τάξη και τα τοποθετούν στο γλασέ χαρτί που βρίσκεται μπροστά στην ομάδα τους. Στο τέλος μετρούν τα αντικείμενα που βρήκαν και τα τοποθετούν ξανά στη θέση τους στην τάξη.
22-09-2014 Δευτέρα
- Πρωινές ανακοινώσεις: 
23-09-2014 Τρίτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: 

Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Τοποτίπ μας λέει τα νέα...

15-09-2014 Δευτέρα
Καλή εβδομάδα!
- Σήμερα τέθηκαν οι κανόνες της εισόδου στο Νηπιαγωγείο και της τακτοποίησης του γεύματος. Αφού πρώτα δώσαμε βάση στη λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ και τη λέμε με χαμόγελο, αφού μας περιμένουν τόσες ευχάριστες εκπλήξεις, που μοιραζόμαστε με φίλους καθημερινά. 
Πρωταρχικό ρόλο στην εβδομάδα έχουν οι 2 υπεύθυνοι τάξης και ο βοηθός που αλλάζει καθημερινά ανάλογα με το παρουσιολόγιο (πίνακας νηπίων). 


Με τη βοήθεια μουσικών οργάνων (μαράκα, ντέφι, κουδούνι και πιατίνια), θέσαμε την ησυχία για οδηγία της κυρίας, το μάζεμα των παιχνιδιών, το διάλειμμα και το φαγητό, όπως επίσης την αλλαγή γωνιών δραστηριοτήτων ελεύθερου παινιδιού  αντιστοίχως. (Τα νήπια μπορούν να αλλάξουν μόνο 2 φορές γωνιές δραστηριοτήτων και υπάρχει ανάλογος αριθμός νηπίων σε κάθε γωνιά.






Η κυρία Σοφία παρουσιάσε το κουτί που κρύβει θησαυρούς, στολισμένο με εικόνες που περίγραψαν τα νήπια και συνδέουν το Καλοκαίρι και το Φθινόπωρο. (φρούτα, φύλλα, κοχύλια κ.ά.).
 Και ποιοί είναι αυτοί οι θησαυροί; της φύσης βέβαια. Συνθέσαμε τη γωνιά της φύσης και αποφασίσαμε ότι τα νήπια θα φέρνουν στο σχολείο, ότι επιθυμούν που βρίσκεται στο περιβάλλον τους και θα το παρατηρούμε όλοι:(π.χ. φύλλα, καρπούς, κ.ά.)
 Αφού διαβάσαμε το παραμύθι "Ο Τοποτίπ δε θέλει να πάει στο Νηπιαγωγείο" με το ανάλογο τραγούδι, εμφανίστηκε ο πρώτος ήρωάς μας: Ο ΤΟΠΟΤΙΠ που ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας και δε θέλει να φύγει από κοντά μας. Ποιός είναι ο ρόλος του; Να μας ανακοινώνει τα νέα: των κυριών, των παιδιών... Και τέθηκε ο ήχος της μαράκας για οδηγίες.


 Πόσο το χάρηκαν τα νήπια πέρνωντας τον ήρωα στα χέρια, να λένε κάποιο σημαντικό νέο στους φίλους τους στην παρεούλα  δεν περιγράφεται. Και ποια ήταν τα νέα τους; Η γέννηση ενός μωρού, η βάφτιση ενός άλλου, η βουτιά από την πλάτη του μπαμπά στη θάλασσα κ.ά.
 Το αγαπημένο τραγούδι των νηπίων: Χαρωπά τα δυό μου χέρια τα χτυπώ...
 Παιχνίδι μίμησης:  χωρίς να μιλώ να περιγράφω με κινήσεις και το σώμα μου, αυτό που θέλω να σας πω... (Το πρωινό ξύπνημα, το πλύσιμο των δοντιών, το ντύσιμο, τον ύπνο, το παιχνίδι με τη μπάλα κ.ά.)
 Με τά το 1ο διάλειμμα και το δεκατιανό γνωρίσαμε τις γωνιές ελεύθερου παιχνιδιού: τη γωνιά της παρεούλας, οικοδομικού υλικού, τη γωνιά της ζωγραφικής, τη γωνιά της πλαστελίνης, τη γωνιά της κουζίνας.
 Η γωνιά της ζωγραφικής (παίζουν 4 νήπια)
 Η γωνιά της παρεούλας και οικοδομικού υλικού (παίζουν 4 νήπια)
 Η γωνιά της κουζίνας (παίζουν 5 νήπια), υπάρχει και μπαούλο μεταμφίεσης και ανάθεσης ρόλων συμβολικού παιχνιδιού.
 Συζητήσαμε στην παρεούλα για το παιχνίδι στις γωνιές, την αλλαγή σε μόνο δυο γωνιές κάθε φορά με διαφορετικούς φίλους, την επικοινωνία μας, τον τρόπο που παίζουμε κάθε φορά...
 Τα νήπια γνώρισαν την ώρα του μεσημεριανού γεύματος και της χαλάρωσης. Με ήρεμη χαλαρωτική μουσική ξεκουράστηκαν για να συνεχίσουν με χαρά την επόμενη μέρα...
 Τι μας άρεσε περισσότερο σήμερα και τι θα θέλαμε να γνωρίσουμε αύριο; Ποιες εκπλήξεις μας περιμένουν;



16-09-2014 Τρίτη
 Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές (προστέθηκε η γωνιά των παζλ) -  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια-" Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ, η καλημέρα, τα χαμόγελα, η εβδομάδα με τα χρώματα, η εβδομάδα του τεμπέλη..." (Επανάληψη τραγουδιών).

Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τους κανόνες της ομάδας μας. " Μικροί κύριοι-ο πολυλογάς" (Μιλάς για κάτι σημαντικό με τους φίλους σου και τους ακούς όταν αυτοί σου μιλούν). 
Αφού ακούσουν την ιστορία και διασκεδάσουν με τα καμώματα του πολυλογά, ανακαλύπτουν το μαγικό καπέλο που όταν το φοράς σταμάτάς να μιλάς ...
Το καπέλο κάνει παρέα στον ήρωα τον Τοποτίπ και όταν κάποιος μιλάει πολύ του το υπενθυμίζουμε... 
Παιχνίδια γνωριμίας: α) Τα νήπια αφού άκουσαν με προσοχή το παραμύθι και διασκέδασαν, μαθαίνουν το παιχνίδι: Ποιος κρύβεται εκεί; Μόλις είναι έτοιμοι λένε: είμαστε έτοιμοι για το παιχνίδι και καλούν το νήπιο που έχει κρυφτεί γαι λίγο...
Αναγνωρίζω μουσικά όργανα: β) Τα νήπια αφού ακούσουν την οδηγία με το χτύπημα της μαράκας από την κυρία, αναγνωρίζουν τα μουσικά όργανα (ομαδικό παιχνίδι)
 17-09-2014 Τετάρτη
 Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές (προστέθηκε η γωνιά του παιδαγωγικού υλικού) -  ανακοινώνουν τα νέα τους.  
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια-" Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ, η καλημέρα, τα χαμόγελα, η εβδομάδα με τα χρώματα, οι μέρες της εβδομάδας , Χρόνια Πολλά..." (Επανάληψη τραγουδιών).
Έχουμε γιορτή: Τα νήπια λένε τις πιο ζεστές ευχές στην κυρία Σοφία που γιορτάζει. Το δωράκι τους νόστιμα μπισκότα με ζωάκια αφού στο Νηπιαγωγείο μας προσέχουμε τη διατροφή μας.

Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Όλοι μαζί μια ομάδα!

12-09-2014 Παρασκευή 
- Πρώτη μέρα με τους φίλους μου παρέα... Πιασμένο το χέρι της μαμάς ή του μπαμπά και δειλά βήματα στο νέο χώρο... Ανιχνεύω τα πρώτα συναισθήματα στα πρόσωπα των νηπίων, που μοιράζουν απλόχερα χαμόγελο  αν αισθανθούν τη ζεστασιά των Νηπιαγωγών. Ήταν θετικό ότι για πρώτη μέρα λειτούργησε το ολοήμερο  στο κλασσικό ωράριο, γιατί με αυτό τον τρόπο τα νήπια γνώρισαν και τις 4 Νηπιαγωγούς, που κέρδισαν την εμπιστοσύνη τους και παίξαμε ...τι άλλο;
 πολλά παιχνίδια!
- Η μέρα ξεκίνησε με τη γνωριμία των ονομάτων των Νηπιαγωγών και την αναγνώρισή τους απ' όλα τα νήπια, άλλωστε όπως διαπιστώσαμε είμαστε μόνο 4, ενώ τα νήπια 28!
Και πως θα παρουσιάζονται και θα μιλούν τα νήπια; 
Μα φυσικά ένας-ένας και κρατώντας τη μαγική μπάλα στο χέρι ακούμε το όνομα του φίλου ή της φίλης μας...
Και τώρα που γνωριστήκαμε ένας-ένας ας πούμε το όνομα της ομάδας μας "ΧΑΜΟΓΕΛΑ"και όλοι μαζί την προσευχή, μα και την πιο γλυκιά μας "ΚΑΛΗΜΕΡΑ".
Με το τρενάκι και οδηγό την κυρία Σοφία γνωρίσαμε την τάξη μας: την παρεούλα, τραπεζάκια παιχνιδιών και φαγητού, γραφείο Διεύθυνσης σχολείου, γραφείο Νηπιαγωγών, αίθουσα παιχνιδιών ομαδικών και χαλάρωσης, τους χώρους καθαριότητας και βέβαια την αυλή μας. Το τρενάκι έφτιαξε ένα μεγάλο κύκλο και όλοι δώσαμε τα χέρια. Έμαθαν το τραγούδι της ομάδας: Γελώ εγώ, γελάς κι εσύ, γελάμε όλοι μαζί! Χαμόγελα, σκορπάμε στη ζωή(δυο)..., ένα τραγούδι που έχω συνθέσει τα πρώτα χρόνια ως Νηπιαγωγός και με ακολουθεί με άμεση ανταπόκριση από τα παιδιά...

Με τις κυρίες Μαριάνθη και Κυριακή-Κική παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας με τον πολύχρωμο κύβο και την συνοδεία παιδικής μουσικής.


Με  τη μαγική τσάντα και διαλέγοντας κάρτες χωρίστηκαν σε ζευγάρια φίλων και έπαιξαν με τρεις κινήσεις το καθρέφτη της φιλίας.
Κατάφεραν να συχρονιστούν και διασκέδασαν με αστείες κινήσεις και μιμήσεις του καθρέφτη.
 Γνώρισαν την ώρα του διαλλείματος με το κουδούνι και την ώρα του δεκατιανού-πρωϊνού. 

 Επίσης  οι υπεύθυνοι μοιράζουν τις τσάντες και πως διαρκεί 20΄ για να τρώνε σωστά το φαγητό τους και περιμένουν τους υπεύθυνους να τοποθετήσουν τις τσάντες στη ραφιέρα.
Με τη κυρία Θεοδώρα-Ρούλα μάθανε  να τακτοποιούν: τη πετσέτα, το νερό και το πρωινό τους στο τραπέζι, περίμεναν και όλοι μαζί  έκαναν προσευχή και όποιος τελειώνει βιαστικά το φαγητό του, περιμένει με τους φίλους του παρέα μιλώντας χαμηλόφωνα.
 Γνώρισαν τις ομάδες εργασίας  (5) σε κάθε τραπέζι : 
κίτρινα φύλλα, σκιουράκια, ομπρέλες, φρούτα, συννεφάκια.





Παιχνίδι: "Το ταξίδι της ζωγραφιάς" Γνώρισαν τη χρήση των μαρκαδόρων και διασκέδασαν  ζωγραφίζοντας με τη μουσική και κατάλληλες οδηγίες όλοι σε ένα λευκό χαρτί. Έγραψαν κάτω χαμηλά το όνομά τους όπως μπορούν -γραμμές  (Η Νηπιαγωγός έγραφε το όνομα με κεφαλαία σε όποιο νήπιο δεν μπορούσε). Το χαρτί όμως αυτό ταξίδεψε σε όλα τα παιδιά, με την αλλαγή διαφόρων εντολών και είχε ως αποτέλεσμα την ομαδική ζωγραφιά που στόλισε την τάξη μας.



Μερικές από τις εντολές που δινόνταν στο σταμάτημα της μουσικής και με τη βοήθεια ενός μουσικού οργάνου(ντέφι) 
ήταν: Ζωγραφίζω το όνομά μου, το αγαπημένο μου φρούτο, ζώο, σπίτι κ.ά. Όσο η μουσική διαρκεί τα νήπια ζωγραφίζουν, στο σταμάτημά της αλλάζουν τη ζωγραφιά με το φίλο τους.












Μια δημιουργική μέρα έφτασε στο τέλος της και ακολουθεί συνέχεια ...