Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

"Ήρθε πάλι η Πασχαλιά, ΠΑΣΧΑΛΙΑ-Πασχαλιά..."

29/03/2012 Πέμπτη 
"Με αυγό και με αρνί, 
χαίρονται οι χριστιανοί!
- Τα νήπια αφηγούνται στιγμές γιορτινές και μιλούν για το που θα περάσουν τις Άγιες μέρες του Πάσχα.
Επίσης ακούν με προσοχή και με τη βοήθεια των εικόνων και ανάλογων ιστοριών τα Άγια Πάθη.
Εύχονται στη γιορτή της χαράς ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και συνθέτουν σε φύλλο εργασίας την ευχή τους αυτή.
- Σήμερα είναι η μέρα που απολαμβάνουμε την εκδρομή μας στον ποδηλατόδρομο της πόλης μας.
Απολαύσαμε το δεκατιανό και πολλά παιχνίδια στην παιδική χαρά. Ζωγραφίσαμε δίπλα στη θάλασσα και ανακαλύψαμε τη φύση την Άνοιξη.

Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

Πατρίδα Ελλάδα!

18/03/2012    Δευτέρα 
Πατρίδα Ελλάδα- ΕΛΛΑΔΑ
- "Σ' αυτήν την όμορφη τη χώρα, είδα το φως πρώτη φορά, την πρώτη ανάσανα πνοή μου, την πρώτη μου ένιωσα χαρά" Με το ποίημα του Στέλιου Σπεράντζα ξεκινά η εβδομάδα στην παρεούλα και η συζήτηση. Με τη βοήθεια του γεωφυσικού χάρτη τα νήπια ενημερώνονται για τα εδάφη (περισσότερο ορεινά), για τη θάλασσα και τα νησιά της πατρίδας μας. Επίσης γνωρίζουν τις γειτονικές χώρες, τα σύνορά μας.
-Με αφορμή την παρέλαση, να μετρήσουν πόσα ζευγάρια παιδιών μπορούν να δημιουργηθούν στην τάξη, κρατώντας και μια τριάδα παιδιών για τη σημαία. Κάνουμε τη δική μας παρέλαση.

(Σε φύλλο εργασίας απαντούν σε ερωτήσεις και προκύπτει η ακροστιχίδα της λέξης ΣΗΜΑΙΑ, όπως επίσης ζωγραφίζουν την Ελληνική σημαία).
Στον χάρτη εντοπίζουμε τις περιοχές όπου έγιναν σημαντικές μάχες στην περιοχή μας (την Ήπειρο) Σούλι, Ιωάννινα, Ζάλογγο και μιλάμε για τους Ήρωες και την ζωή των Τούρκων πασάδων (Αλή πασάς).
Γνωρίζουμε ήρωες στην Πελοπόννησο, (Μωριάς) στα νησιά (Μπουμπουλίνα, Κανάρης, Μαυρογένους).

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

ΧΑΡΑ ή ΛΥΠΗ - Τα συναισθήματα αλλάζουν...

 14/03/2012 Τετάρτη
Χαρά ή λύπη:
- Η χαρά είναι ένα δυνατό συναίσθημα που προέρχεται από έντονη προσδοκία, πράγματα που μας ευχαριστούν. Πώς όμως αντιλαμβανόμαστε το συναίσθημα; Με την έκφραση του προσώπου, του σώματος ( βλέποντας), τον ήχο, γέλιο, χαμόγελο (ακούοντας) και ρωτώντας το φίλο μας πώς αισθάνεται (επικοινωνία).
- Η λύπη είναι ένα βαρύ συναίσθημα, είναι σαν μαύρο σύννεφο που πλακώνει την καρδιά. Τίποτα δεν μας φαίνεται καλό όταν νιώθουμε λύπη.  Θέλουμε να διώξουμε από μέσα μας τη στενοχώρια. (Συνδέσαμε το θέμα μας και με την ειρήνη και τον πόλεμο όπου είχαμε αναφερθεί τις προηγούμενες μέρες).
- Τα  παιδιά αναγνωρίζουν τα πρόσωπα και αντίστοιχα συμπληρώνουν την πρόταση: Νιώθω χαρά όταν... και νιώθω λύπη όταν... και σημειώνουμε τις λέξεις που όταν τις ακούμε νιώθουμε χαρά ή λύπη.

 -  Στην προσπάθειά μας αυτή, τη μέρα των συναισθημάτων  είχαμε κοντά μας και τη ψυχολόγο κα Άννα Παπαγιάννη που μοιράστηκε μαζί μας και στο Billy  ότι: νιώθει χαρούμενη όταν τα παιδιά χαμογελούν.
- Τα παιδιά αναγνώρισαν και περιέγραψαν εικόνες προσώπων για το πως αισθάνονται και γιατί νιώθουν αυτό το συναίσθημα; 

Αυτός ο κύριος είναι γερασμένος και νιώθει λύπη, τα μάτια του είναι τραβηγμένα και σχεδόν κλειστά και τα χείλη του είναι γυρισμένα προς τα κάτω (είπε ο Ραφαήλ).






- Τα παιδιά κρατώντας το Billy στα χέρια τους του εκμηστηρεύθηκαν πως νιώθουν χαρά όταν... (όλα τα παιδιά συμμετέχουν με μεγάλη χαρά στις δραστηριότητες και στα τραγούδια, με την κατάλληλη μουσική.


- Τα παιδιά επέλεξαν στην τύχη το αρχικό γράμμα Χ ή Λ (Χαρά ή Λύπη) και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες της χαράς και της λύπης.
- Τα παιδιά  αναγνωρίζουν τη μουσική-μελωδία της λύπης και σκύβουν το κεφάλι τους χαμηλά στο πάτωμα.
- Τα παιδιά  αναγνωρίζουν τη μουσική-μελωδία της χαράς  και χτυπούν δύο φορές παλαμάκια και την τρίτη πάνω από  το κεφάλι τους , ενώ έχουν ψηλά το σώμα τους...





- Τα παιδιά  με τη μουσική-μελωδία της χαράς ανεμίζουν το κόκκινο μαντήλι και γυρίζουν γελώντας ανάμεσα στα παιδιά της ομάδας της λύπης που στέκονται ακίνητα και λυπημένα.
Οι ομάδες εναλάσσονται και τα παιδιά της λύπης κινούνται αργά και λυπημένα χαμηλά ανάμεσα στην ομάδα της χαράς. Μπορεί να επισημανθεί η έκφραση στα πρόσωπα των παιδιών που χαίρονται το παιχνίδι με την μουσική και τα τραγούδια.


- Με κατάλληλες κάρτες λέξεων τα παιδιά συσχέτισαν τις λέξεις και την έκφραση στα πρόσωπα. Επίσης αναγνώρισαν τις λέξεις από το αρχικό γράμμα , είτε του ονόματός τους, είτε φίλου είτε άλλων λέξεων που είχαμε μιλήσει σε προηγούμενα μαθήματα.

- Ως  φύλλο εργασίας αφού έπαιξαν  με τις κάρτες των συναισθημάτων στην παρεούλα , στη συνέχεια γνώρισαν το κρυπτόλεξο και πολύ γρήγορα ανακάλυψαν τις λέξεις οριζόντια και κάθετα με κεφαλαία γράμματα.




- Τα παιδιά συνέχισαν το απόγευμα με το τραγούδι της λύπης και της χαράς και έμαθαν το κρυφό νόημα των παροιμιών σχετικά με τη χαρά και  τη λύπη.














- "Όταν νιώθω λύπη ξέρω ότι θα περάσει. Το ξέρω ότι δεν κρατάει για πάντα", αυτή ήταν η συζήτησή μας και τα νήπια μίλησαν για στιγμές λύπης και πως την αντιμετωπίζουν.