ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ


1η)  ΠΡΟΒΟΛΗ-(ΣΚΙΕΣ):
 2/12/2011- ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Υλικά: φακός και ένα μεγάλο πανί
Πάνω σε ένα πανί ρίχνουμε δέσμη φωτός. Τα νήπια πλησιάζουν και ανακαλύπτουν τη σκιά του σώματός τους και κάνουν διάφορες κινήσεις. Προσπαθούν να μαντέψουν ποιό παιδί είναι από τη σκιά του.
Μαθησιακή επιδίωξη: Να ανακαλύπτουν την προβολή.
- Στη συνέχεια παρουσιάζουμε πέντε διαφορετικά αντικείμενα και αφήνουμε τα παιδιά να τα παρατηρήσουν και μετά πρέπει να τα βρούν από την σκιά τους, ενώ τα κουνάμε πίσω από το 

πανί.
Δίνουμε στα νήπια φύλλο εργασίας όπου θα πρέπει να ενώσουν το κάθε αντικείμενο με τη σκιά του.
5/12/2011- ΔΕΥΤΕΡΑ
ΠΡΟΒΟΛΗ-ΣΚΙΕΣ:
Τα νήπια χρωματίζουν τη φιγούρα που είναι ίδια με τη σκιά της. Το παιχνίδι με τις σκιές ενθουσίασε τα νήπια και επιθυμούν να το επαναλάβουμε μετά από τις γιορτές με τον Καραγκιόζη στο κουκλοθέατρο.
2η) ΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ: (Προτρέπουν το παιδί να συγκρίνει αντικείμενα μεταξύ τους και να μετρήσει μεγέθη: μήκος-απόσταση-πλάτος κ.ά.)
6/12/2011- Τρίτη
ΜΑΚΡΙΑ-ΚΟΝΤΑ:
Με τη βαρκούλα μου   μακριά
στη θάλασσα αρμενίζω.
Κοντά μου οι γλάροι συντροφιά, 
παντού τους αντικρύζω.
Ρίχνω τα δίχτυα μου μακριά
και βγάζω καλαμάρια.
Ρίχνω τα δίχτυα μου κοντά
και πιανω δύο ψάρια.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ:
Το βήμα του γίγαντα:
Χαράζουμε μια  οριζόντια γραμμή με  χάρτινη ταινία στο χώρο του παιχνιδιού, όπου θα σταθούν τα νήπια διαδοχικά, το ένα δίπλα στο άλλο. Κάθε παιδί προσπαθεί να κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά, το βήμα του γίγαντα. Σημειώνουμε το μεγαλύτερο βήμα με χάρτινη ταινία και γράφουμε το όνομά του παιδιού. Στη συνέχεια περπατάμε μια διαδρομή με μεγάλα βήματα. (μακρινές αποστάσεις-κοντινές αποστάσεις, πόσα βήματα έχουμε κάνει;).
-Τα νήπια κινούνται ελεύθερα στο χώρο με το ρυθμό   ταμπουρίνου ή με τη μουσική.Μόλις σταματήσει η μουσική στέκονται ακίνητα. Περνάμε και τα ακουμπάμε στον ώμο και ρωτάμε: "Μακριά σου; Κοντά σου;" Κάθε παιδί κοιτά γύρω του και απαντά ανάλογα π.χ Μακριά μου είναι ο Ιωσήφ και κοντά μου η Μάγδα. Θα ερωτηθούν όλα τα νήπια. 
3η) Μαθησιακή επιδίωξη: να συγκρίνουν αποστάσεις ως προς το μήκος (μακριά-κοντά).
9/12/2011- ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Μαθηματικά και Χριστούγεννα:
Στόχοι: 
- ( Έχουμε δώσει στα νήπια πατρόν χριστουγεννιάτικων 
σχεδίων και συνθέτουν εικόνα με το περίγραμμα αυτών).

- Να αντιστοιχίζουν εικόνες με τις λέξεις Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά.







4η)   12/12/2011- ΔΕΥΤΕΡΑ

Τα νήπια στην εργασία αντιστοιχίζουν το  
σχέδιο της πρώτης στήλης με το αντίστοιχο-ίδιο 
σε κάθε σειρά από τα χριστουγεννιάτικα
 σχέδια που ακολουθούν.





13/12/2011-ΤΡΙΤΗ
5η) Να ταιριάξουν τα στολίδια με το περίγραμμά τους.
- Να ομαδοποιούν τα στολίδια του χριστουγεννιάτικου
 δέντρου ανάλογα με το χρώμα, το μέγεθος, και το είδος.

16/12/2011-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αριθμογραμμή-Διαδοχή αριθμών: 
Τα νήπια αναγνωρίζουν και ταυτίζουν ίδιους αριθμούς από το 1-10. Πολλές φορές μετρούν στην αριθμογραμμή και ανακαλύπτουν τον αριθμό, κυρίως μετά το 5.
 Τα νήπια αναγνωρίζουν μετρώντας τις βούλες και αντιστοιχίζουν την καρτέλα με τους αριθμούς.



6η)
Τα νήπια αναγνωρίζουν στην εργασία τους αριθμούς από το 1-10 και ενώνουν τα κλαδιά του δέντρου με τις γραμμές, ακολουθώντας τη σωστή διαδρομή με την αριθμογραμμή 1-10.


11/01/2012-Τετάρτη
7η) ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ:
Με τις τέμπερες απλώνουμε σε διπλωμένο χαρτί κάνσον, χρώματα  και εξηγούμε τον άξονα συμμετρίας- (όλα τα σημεία έχουν την ίδια απόσταση από τον άξονα στο χαρτί)- ανακαλύπτουμε το      σχέδιο που εμφανίζεται και το ονοματίζουμε με τη φαντασία μας.
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη συμμετρία σε διάφορα αντικείμενα ή μορφές που υπάρχουν στο χώρο. π.χ. ανοίγουμε ένα καρύδι στη μέση, πάνω στη γραμμή του και βλέπουμε ότι έχει δυο ίσα μέρη ή παρατηρούμε διάφορα φύλλα δέντρων και δείχνουμε τη γραμμή που τα χωρίζει στη μέση.
Επίσης κόβουμε στη μέση σχήματα από χαρτί: τρίγωνο, κύκλος,τετράγωνο,ορθογώνιο κ.ά. και συγκρίνουμε τα σχήματα 
που προκύπτουν.
Μαθησιακή επιδίωξη: Να αναγνωρίζουν τη συμμετρία στο περιβάλλον.
-Τα νήπια καλούνται να συμπληρώσουν το μισό συμμετρικό σχήμα για να ολοκληρώσουν τις ζωγραφιές. Τα σχέδια που δώσαμε στο φύλλο εργασίας ήταν κατά το ήμισυ ζωγραφισμένα και τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν το άλλο μισό που λείπει-(με βάση τον άξονα συμμετρίας)- Η εργασία ήταν η ολοκλήρωση πολλών παιχνιδιών ανακάλυψης συμμετρικών εικόνων.
13/01/2012-Παρασκευή

8η) Δεξί-Αριστερό: (Επανάληψη δραστηριότητας)
-Τα νήπια παρατηρούν τα χέρια στον πίνακα και δένουμε αντίστοιχα ένα ροζ σύρμα πιπας στο δεξί τους χερι και ένα πράσινο στο αριστερό.
Μαθησιακή επιδίωξη: Να αντιληφθούν τη διαφορά σε δύναμη και χρήση των δυο πλευρών, να ονομάσουν δεξί αριστερό.
Υπενθυμίζουμε τη δυνατή πλευρά του σώματος μας και ότι έχει να κάνει με τα νεύρα του εγκεφάλου μας αριστερού και δεξιού ημισφαιρίου. Τα νήπια αντιλαμβάνονται ότι ορισμένα χρησιμοποιούν καλύτερα το αριστερό τους χέρι στη γραφή και άλλα το δεξί.
Τα νήπια καλούνται μέσα από παιχνίδια να ακουμπήσουν με το δεξί τους χέρι το δεξί αυτί, το δεξί μάτι, το δεξί πόδι ή ακόμη το αριστερό τους γόνατο κ.ά.
Επίσης σε κύκλο παιχνιδιού λένε τη θέση τους λέγοντας: δεξιά μου έχω την ....  και αριστερά μου έχω τον....
Εξηγούμε ότι όταν ο άλλος στέκεται απέναντί μας αλλάζει η θέση δεξί, αριστερό χέρι....και παίζουμε παιχνίδια καθρέφτη για να ανακαλύπτουν το δεξί και αριστερό μέρος του σωματός τους.(Δίνουμε φύλλο εργασίας).
Μαθησιακή επιδίωξη: Να ανακαλύπτουν μια συγκεκριμένη διαδρομή για να φτάσουν κάπου.
9η)Λαβύρινθος: Ένα παιδί έχει τα μάτια του κλειστά και με την καθοδήγηση της κυρίας πρώτα και μετά ενός άλλου παιδιού, εκτελεί μια διαδρομή. Π.χ. Περπάτα ευθεία, σταμάτα και κάνε ένα μικρό άλμα μπροστά, στρίψε δεξιά, συνέχισε ευθεία με βήματα χελώνας κλπ.
16/01/2012-Δευτέρα
10η) Μαθησιακή επιδίωξη:  Να συγκρίνουν  αντικείμενα ως προς το πλάτος: (πλατύ-στενό)
-Χρησιμοποιούμε και γνωρίζουμε το μέτρο και την μεζούρα ως εργαλεία μέτρησης του πλάτους ενός αντικειμένου.
-Τα νήπια πρώτα παρατηρούν αντικείμενα που χωρούν σε ένα στενο και φαρδύ διάδρομο. Μετρούν το πλάτος του διαδρόμου με κορδέλα ως αρχικό μέτρο και τοποθετούν τις μπάλες, τις κούκλες, τις κορδέλες στο αντίστοιχο πλάτος.
Τα παιδιά πειραματίζονται και ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν για τις παρατηρήσεις τούς όρους πλατύ και στενό. 
Τα νήπια ακούν με προσοχή την μικρή ιστορία του ιπποπόταμου που δεν χωρούσε στη στενή πόρτα και του ποντικιού που είχε την ιδέα να παρακολουθήσει ο ιπποπόταμος το σχολείο από το παράθυρο ... 

Στη συνέχεια καλούνται να ξεχωρίσουν με οδηγίες που τους δίνονται ανάλογα κάθε φορά σε εργασία, ποιό αντικείμενο είναι φαρδύ και ποιό είναι στενό.


17/01/2012-Τρίτη
11η) Μαθησιακή επιδίωξη: Να μάθουν την ώρα με το ρολόι οδηγό.  Γνωρίζουν τους αριθμούς του ρολογιού, τους δείκτες και μετρούν την ώρα  ακριβώς , και μισή, και τέταρτο, παρά τέταρτο.
Τα νήπια καλούνται να ξεχωρίσουν με οδηγίες που τους δίνονται, στο πρώτο ρολόι τι ώρα είναι και στο δεύτερο να γράψουν τους αριθμούς και να δώσουν τη δική τους ώρα καθώς και να μας την πουν για να τη γράψουμε στο φύλλο εργασίας.
Γνωρίζουν πότε είναι ακριβώς η ώρα, πότε και μισή, παρα τέταρτο και τέταρτο, τους δείκτες της ώρας και των λεπτών.
20/01/2012-Παρασκευή
ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ: Οι ποιοτικές συγκρίσεις βοηθούν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τη σημασία που έχουν οι διαδικασίες ομαδοποίησης, ταξινόμησης, σειροθέτησης και αντιστοίχισης, μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους σε δραστηριότητες ευχάριστες, με παιγνίδια-υλικό του Νηπιαγωγείου.
- Οι ομαδοποιήσεις και οι ταξινομήσεις ασκούν το παιδί στην παρατήρηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των αντικειμένων και καλείται να εντοπίσει ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους και να τις εκφράσει λεκτικά. Παράλληλα γνωρίζει την έννοια των κανόνων και των κριτηρίων(ένα ή περισσότερα κριτήρια).
-Η έννοια του κανόνα συνδέεται και με τις σειροθετήσεις, γιατί η διάταξη των γεγονότων, αντικειμένων και καταστάσεων γίνεται με βάση ορισμένους κανόνες. Επίσης με τις αντιστοιχίσεις το νήπιο αντιλαμβάνεται την πληθικότητα αλλά και την διατήρηση της ποσότητας. Συνειδητοποιεί ότι ο αριθμός των στοιχείων μιας συλλογής δεν εξαρτάται ούτε από το μέγεθος τους, ούτε από τη θέση τους στο χώρο.
12η) ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ:
Το ποικίλο υλικό που βρίσκεται στο νηπιαγωγείο (χάντρες, κουμπιά,οικοδομικό υλικό, πλαστικά τουβλάκια, γεωμετρικά σχήματα, μαρκαδόροι, κ.ά.) προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις.(ή με δεδομένα κριτήρια).
  • Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα(μέγεθος, χρώμα, σχήμα, βάρος, ύψος, υλικό, ηλικία, κ.ά.)
  • Τη λειτουργικότητα και τη χρήση
  • τις σχέσεις ή ιδιότητες (επάγγελμα,συγγένεια, συναισθήματα)
Μαθησιακή επιδίωξη:  Το παιδί ενθαρρύνεται να κάνει συλλογισμούς για να ανακαλύψει τη σχέση των αντικειμένων.                   23/01/2012-Δευτέρα
13η) Όσα δεν: διάφορα ζώα από τη γωνιά του παιχνιδιού.
Από τη γωνιά του παιχνιδιού παίρνουμε ζωάκια και τα παιδιά φτιάχνουν μια ομάδα  που δεν πετούν, που δεν ζουν στη ζούγκλα,που δεν κολυμπούν, κ.ά. 
Μαθησιακή επιδίωξη:  Το παιδί ενθαρρύνεται να δημιουργεί ομάδες αντικειμένων που δεν έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα.

ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΕΙΣ-ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ:
Σειροθετήσεις: (ο κύκλος του νερού, οι ήχοι της βροχής, η συνταγή, οι εποχές,οι αποχρώσεις, περνά, περνά η μέλισσα,αγαπημένο χρώμα-σειροθετήσεις)
 Στόχοι: Να ερμηνεύσουν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει, μέσα από διαδικασίες παρατήρησης, περιγραφής και σειροθέτησης.
Να αναγνωρίζουν μια διαδοχή καθώς και τους κανόνες που την ορίζουν και να μπορούν να την επαναλάβουν.
Να επισημαίνουν με βιωματικό τρόπο απλές χρονικές σχέσεις (πρωινό ξύπνημα), χρονική ακολουθία γεγονότων.
Να συγκρίνουν σύνολα αντικειμένων και να τα διατάσσουν σύμφωνα με την ποσότητά τους.
Παιχνίδια:   1) Λύκε λύκε είσαι εδώ; 
Μαθησιακή επιδίωξη:  Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι επαναλαμβάνουν μια διαδοχή, με τρόπο ευχάριστο . (Βάζω τη φανέλα μου, το παντελόνι μου,  τις κάλτσες μου, το μπλουζάκι μου, τα παπούτσια μου, το παλτό μου, παίρνω το μπαστούνι μου και σας κυνηγώ....).
2) Κουμπιά στο κορδόνι: Περνάμε 4-5 κουμπιά στο κορδόνι και ζητάμε  από τα παιδιά να βάλουν τα κουμπιά ως το τέλος του κορδονιού αναπαράγοντας τη δοσμένη σειρά.
Διάταξη ποσοτήτων (ποτήρια με νερό, συμβολισμοί-βλέπω στην τηλεόραση,τι καιρό θα κάνει, σήματα στο δρόμο).
                                                                            24/01/2012-Τρίτη
 Συμβολισμοί:
 Παντού γύρω μας υπάρχουν σύμβολα, σήματα που μας παρέχουν πληροφορίες (π.χ. σήματα στα προϊόντα), μας προφυλάσσουν από κινδύνους (σήματα στο δρόμο) και μας βοηθούν να κατανοήσουμε γεγονότα και καταστάσεις.(π.χ. η ένδειξη από τον ήχο του ασθενοφόρου). 
α) Καλούμαστε λοιπόν να τα αναγνωρίζουμε.
β) Επίσης τα νήπια καλούνται να δημιουργήσουν τα δικά τους σήματα με στόχο τη διευκόλυνση της επικοινωνίας.
2/02/2012-Πέμπτη:
ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ-ΔΙΑΔΟΧΗ:
Μαθησιακή επιδίωξη:
- Με ξύλινα τουβλάκια τα νήπια επαναλαμβάνουν τη σειρά και με ευχάριστο τρόπο  επαναλαμβάνουν μια διαδοχή  γεωμετρικών σχημάτων.
- Τα νήπια καλούνται σε φύλλο εργασίας να επαναλάβουν μια διαδοχή με τις τροφές, που ήταν και το κύριο θέμα συζήτησής μας αυτή την εβδομάδα.



06/02/2012-Δευτέρα:
Αντιστοιχίσεις-Διατήρηση της ποσότητας:
- Η αντιστοίχιση ένα προς ένα είναι μια βασική μαθηματική διαδικασία, κατά την οποία τα νήπια συγκρίνουν και συσχετίζουν αντικείμενα δύο ή περισσότερων συλλογών και συνθέτουν σχέσεις. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν να ξεχωρίζουν ένα ένα τα αντικείμενα μιας συλλογής και να την αντιλαμβάνονται ως σύνολο.
- Όταν τα παιδιά μπορούν να κάνουν αντιστοιχίσεις 1 προς 1 με βάση τις έννοιες "τόσα...όσα" και "περισσότερα...λιγότερα", είναι δυνατόν να περάσουν σε αντιστοιχίσεις 1 προς 2 και 1 προς 3 ή 1 προς 4 (παράδειγμα: 2 ρόδες σε κάθε ποδήλατο, 4 ρόδες σε κάθε αυτοκίνητο, κ.ά.).
                    - Υλικό που χρησιμοποιούμε για τις αντιστοιχίσεις  λουλούδια και βάζα, ποτήρια και καλαμάκια, πιάτα και πηρούνια, μολύβια και ξύστρες κ.ά.
13/02/2012-Δευτέρα:
Βάζουμε στην παρεούλα μερικούς μαρκαδόρους χωρίς καπάκια, τον ένα δίπλα στον άλλο και μπροστά τους σε μικρή απόσταση τόσα καπάκια όσοι είναι και οι μαρκαδόροι (μπροστά τους τοποθετημένα). Ρωτάμε τα παιδιά: Είναι τα καπάκια τόσα όσοι και οι μαρκαδόροι; 
 Είναι περισσότερα; Είναι λιγότερα από τους μαρκαδόρους; Στη συνέχεια βάζουμε σε κάθε μαρκαδόρο το καπάκι του και βλέπουμε ότι είναι ισοπληθή. 
-Επαναλαμβάνουμε τοποθετώντας μερικούς μαρκαδόρους χωρίς καπάκια, τον ένα δίπλα στον άλλο και μπροστά τους σε μικρή απόσταση τόσα καπάκια όσοι είναι και οι μαρκαδόροι (αραιά σε σχέση με τους μαρκαδόρους τοποθετημένα).


- Μαθησιακή επιδίωξη: Να διαπιστώσουν τη διατήρηση της ποσότητας (αφού δεν προσθέσαμε ούτε αφαιρέσαμε κάτι από τα δύο σύνολα και ότι το πλήθος τους είναι το ίδιο αναξάρτητα από το χώρο που καταλαμβάνουν).
                                               20/02/2012-Δευτέρα:

Λίγα λόγια για τον αριθμό:
Τα παιδιά έρχονται στο Νηπιαγωγείο και αριθμούν ως το 10 ή και περισσότερο, αναγνωρίζουν αρκετούς αριθμούς και κάνουν πράξεις με τα δάχτυλα.

  Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι έχουν κατακτήσει την έννοια του αριθμού, που είναι αφηρημένη έννοια και συνδέεται με δραστηριότητες αναγνώρισης του αριθμού, την αναγνώριση συμβόλων, την μέτρηση, την καταμέτρηση, κ.ά.
Στόχος μας είναι μέσα από ευχάριστες βιωματικές δραστηριότητες να οδηγηθούν τα παιδιά στην ανακάλυψη των αριθμών. Αρχικά τα παιδιά ενθαρρύνονται να προσεγγίζουν τους αριθμούς στην πρώτη πεντάδα 1-5 και μετά στην δεκάδα 6-10 και συνολικά 1-10.
 Γνωρίζουμε τα τακτικά αριθμητικά μέσα από διατάξεις ποσοτήτων συνδεδεμένες με τους αριθμούς. Τελικά τις διατάξεις των αριθμών(αριθμογραμμή 1-10 που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της καθοδικής αρίθμησης-αντίστροφη μέτρηση). Επίσης παρουσιάζουμε τη μη ποσοτική χρήση των αριθμών (αριθμοί τηλεφώνου,πινακίδων αυτοκινήτου).Καλούμε τα παιδιά να εκτελούν απλές αριθμητικές πράξεις (πρόσθεση-αφαίρεση-πολλαπλασιασμό-διαίρεση), με επίλυση προβλημάτων με τη χρήση συγκεκριμένων αντικειμένων και όχι υποθετικά ερωτήματα.
- Δημιουργούμε τη γωνιά της Αριθμοχώρας που προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών για μετρήσεις και αριθμητικά παιχνίδια, για να επεξεργαστούν τους αριθμούς με το δικό τους τρόπο.
22/02/2012-Τετάρτη:
Οι αριθμοί απο το 1-5:
Στην προσέγγιση των αριθμών 1 εως 5 τα παιδιά συνδέουν τον κάθε αριθμό (λέξη και σύμβολο) με την αντίστοιχη ποσότητα ή αντίστροφα. Ξεκινάμε με το να βρίσκουν μια ποσότητα ίση με ένα δοσμένο αριθμό (τόσα... όσα λέει ο αριθμός - Παιχνίδι με καραμέλες).
- Μέσα από δημιουργίες ομάδων παιδιών(του ενός,των δύο,των τριών παιδιών κ.ά.), καταλαβαίνουμε ότι για να περάσουμε από έναν αριθμό στον άλλο απαιτείται η εισαγωγή ενός ακόμη στοιχείου(που θα τα βοηθήσει αργότερα στην πρόσθεση και στην αφαίρεση).
Μαθησιακή επιδίωξη: Να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τα αριθμητικά σύμβολα.
- Με αφορμή το λάχνισμα 1,2,3,, πήγα στην κυρία ... που είναι γραμμένο σε χαρτί θα ξεκινήσει το κυνήγι των αριθμών με ομάδες, αφού ξεχωρίσουν πρώτα τα αριθμητικά σύμβολα ανάμεσα στα γράμματα του κειμένου. 
- Συζητάμε μετά για τη χρησιμότητα των αριθμών και αναφέρουμε παραδείγματα π.χ. το θερμόμετρο, το ρολόι κ.ά.
 - Με τις πλαστελίνες δημιουργικά πλάθουν τους αριθμούς (σύμβολα) από το 1-5 και τους αντιστοιχίζουν με μπαλίτσες πλαστελίνης.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Ψαρεύω μήλα
Υλικά: 20 κάρτες που έχουν πάνω έναν αριθμό από το 1 ως το 5, ένα ζάρι με αριθμούς ( από το 1-5 και μια λευκή πλευρά).
Απλώνουμε τα μήλα στο πάτωμα. Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι διαδοχικά και παίρνου το μήλο που έχει τον ίδιο αριθμό με αυτόν που έφεραν στο ζάρι. Αν "ψαρέψουν" το σωστό μήλο το κρατούν, αν όχι το αφήνουν.
28/02/2012-Τρίτη:
- Τα παιδιά συνδέουν την ποσότητα με τον αριθμό. Αφήνουν ανάλογα 1 καραμέλα, 2 καραμέλες σε κάθε πιάτο κ.ο.κ. επισης μετρούν τα αντικείμενα στην καρτέλα και ταυτίζουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή.

- Τα παιδιά αναγνωρίζουν τους αριθμούς από το 1-5 (τα αριθμητικά σύμβολα) μετρούν τόσες γραμμές όσες λέει ο αριθμός.
- Σε ένα παιχνίδι στην παρεούλα που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον τους αντιστοιχούν τους αριθμούς με τις ποσότητες των αντικειμένων και διαβάζουν π.χ. μία τουλίπα, δύο ρουχαλάκια κ.ο.κ. τα τοποθετουν με την σωστή ποσότητα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο αριθμό.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου