Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

ΣΗΜΑΙΑ - 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

ΤΡΙΤΗ- 18/10/2011     
 Α) ΣΗΜΑΙΑ:: 
ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ... μιλούσαν δυο νεράιδες -Τι σημαία να δώσουμε σ΄αυτή τη χώρα; είπαν κι έδειξαν την Ελλάδα....., υπάρχει ωραιότερη αφήγηση για το ιερό σύμβολο της πατρίδας μας, από το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη, στο Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων του Νηπιαγωγείου; Προσωπική μου άποψη είναι πως ταξιδεύει τα παιδιά στην χώρα τους και στις ομορφιές της , και με την παρουσία των χαρτών της Ελλάδας και της Ευρώπης, γνωρίζουμε τις σημαίες των κρατών και την λέξη:                  ΣΗΜΑΙΑ-Σημαία:




ΤΕΤΑΡΤΗ -19/10/2011
 Β)  ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ  
ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ (Απόσπασμα): Ένα παραμύθι του παππού που αναφέρεται στο μικρό νάνο και το μεγάλο γίγαντα - τα νήπια αντιλαμβάνονται την έννοια της ειρήνης και της γειτονιάς των λαών και τον πόλεμο, την εχθρότητα για την λευτεριά των κρατών και βέβαια τη γενναιότητα και περηφάνεια του Ελληνικού λαού(από το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη, στο Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων του Νηπιαγωγείου).


ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:
Πλούσιο εποπτικό υλικό από το ΙΜΕ:


ΠΕΜΠΤΗ -20/10/2011- 
 Γ) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: (ΣΤΟΛΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ-Ξηράς, Θάλασσας και Αέρα). Γνωρίζουμε τη λέξη: ΕΙΡΗΝΗ-Ειρήνη.
  • Τα νήπια γνώρισαν τις στολές των στρατιωτών, το σύμβολο της ειρήνης.
21/10/2011-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 
Δ)  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
  •  Έπαιξαν ένα παιχνίδι ταύτισης με τις λέξεις: (ΕΙΡΗΝΗ-ΣΗΜΑΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΟΧΙ-ΑΕΡΑ).

  • Γνώρισαν τα χρώματα της Ελληνικής σημαίας, τις 9 λωρίδες 5 γαλάζιες και 4 λευκές και τις μέτρησαν.(Μέτρηση με αριθμούς 1-9). Επίσης γνώρισαν γιατί  η σημαία μας έχει τον ελληνικό σταυρό.
  • Γνώρισαν τις σημαίες των χωρών που έπαιξαν ρόλο στον πόλεμο του 1940. Ταίριαξαν τις καρτέλες των χωρών και των σημαιών, σε τόμπολα ταύτισης.


Ε) ΔΕΥΤΕΡΑ -24/10/2011 : 
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ 40 - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΟΡΙΕΣ ΝΗΠΙΩΝ:
Ακούμε τη μουσική της Σοφία Βέμπο και γνωρίζουμε τα πρόσωπα που συμμετείχαν στον αγώνα του 40.
Τα νήπια εκφράζουν απορίες-ερωτήσεις για τις εικόνες, τα πρόσωπα, τα τραγούδια του 40. 

  • Στη συνέχεια και μετά την εξιστόρηση των γεγονότων τα παιδιά ζωγραφίζουν και δίνουν τις δικές τους εικόνες του ελληνοϊταλικού πολέμου.
                                                                                                                Τα νήπια είπαν:


"Ένας Έλληνας φαντάρος στα βουνά της Πίνδου και ένας Ιταλός"
 "Οι  Έλληνες φαντάροι πηγαίνουν να πολεμήσουν τους Ιταλούς"



"Οι Έλληνες φαντάροι νικήσανε τους Ιταλούς στα βουνά της Πίνδου"



  • Διαβάσαμε "το βιβλίο της Ειρήνης" (του Τοντ Παρ, εκδ. Μεταίχμιο) και τα νήπια ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από το βιβλίο, ένα ταξίδι στον κόσμο με την "Ειρήνη" συντροφιά.














                                    Τα νήπια είπαν:
"Ειρήνη έναι να ζεις ευτυχισμένα με την οικογένειά σου" 
"Ειρήνη είναι ν' αγαπάς τα ζώα" 
"Ειρήνη είναι να κάνεις καινούριους φίλους"






















ΣΤ') ΤΡΙΤΗ - 25/10/2011:
ΠΑΡΕΛΑΣΗ-ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ-ΠΡΟΒΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ:
Με τη μουσική τα νήπια έκαναν πρόβα της σχολικής μας γιορτής,  που θα πραγματοποιηθεί από τις 8.00-10.00 π.μ.  την Πέμπτη 26/10 , στα πλαίσια των σχολικών μας δραστηριοτήτων.  Μια γιαγιά εξιστορεί την ιστορία του 40 στα εγγόνια της. Με τη φωνή της Σοφίας Βέμπο και το άκουσμα σειρήνων πολέμου οι στρατιώτες, οι πολίτες, οι ελληνίδες και οι νοσοκόμες συμμετέχουν στο μικρό θεατρικό τους ρόλο. 
Παράλληλα τα τραγούδια της Ελληνικής σημαίας,  του Ντούτσε , της Ειρήνης, της πατρίδας, δημιουργούν ένα κλίμα χαράς και περηφάνιας στα παιδιά. Βέβαια το κλείσιμο της γιορτής θα έχει την παρέλαση, τον εθνικό μας ύμνο και τρία ηπειρώτικα τραγούδια ως ένδειξη τιμής στους προγόνους μας.

















                                                                    









































Ζ) ΤΕΤΑΡΤΗ-25-10-2011
Τι μας λένε οι εικόνες του '40;
Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΡΤΑΛΑ, εξαίρετη συνάδελφος έκανε μια ανάρτηση στο facebook λίγες μέρες πριν με υλικό φωτογραφιών της Βούλας Παπαϊωάννου. Το χρησιμοποίησα λοιπόν κι εγώ, για να μιλήσουν οι εικόνες στα παιδιά και να διατυπώσουν σκέψεις και ερωτήματα, να νιώσουν συναισθήματα, να εκφράσουν τυχόν απορίες, ερωτήσεις.

  • Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες (6) και παρατηρούν, συζητούν για τις εικόνες. 
  • Στη συνέχεια στην παρεούλα παρουσιάζουν η κάθε ομάδα την εικόνα της, δίνει έναν τίτλο και εκφράζουν συναισθήματα των προσώπων της εικόνας. 
  • Τι να αισθάνονται τα παιδιά και οι μεγάλοι στις εικόνες;(Συναισθήματα-προφορικός λόγος).











     










ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940:
  • Για διαθεματική προσέγγιση της 28ης ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 1940 μπορούμε να βρούμε ιδέες από τη  Νηπιαγωγό Πιτσίνα:
  • Όμορφα παιδικά ποιήματα από τα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ .
  • Ιδέα της Μαίη Κοκκίδου από το "Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού", όπου μας προτείνει το ποίημα του "ναι" και του "όχι". Αυτό μπορούμε να το τραγουδήσουμε με τη μουσική μελωδία του Λουκιανού Κελαηδόνη στο τραγούδι του ( Ο ύμνος των μαύρων σκυλιών). Το ποίημα και άλλες ιδέες για την αξιοποίησή του υπάρχει στο τεύχος Νο 53  από το περιοδικό Παράθυρο.
  • Επίσης μπορούμε να κατεβάσουμε εικόνες για το ποίημα του "ναι" και του "όχι" από την σελίδα:   NAI-OXI poem .

1 σχόλιο:

  1. Εξαιρετικό ιστολόγιο για το χώρο του με πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών και κυρίως εκείνη την αίσθηση ότι ο δημιουργός του αγαπάει αυτό που κάνει! Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή