20/05/2013 Δευτέρα
- Γιορτάζει ο Κωνσταντίνος και η Ελένη: Μια μικρή γιορτή για τον φίλο μας Κωνσταντίνο που γιορτάζει. Τα νήπια τραγουδούν τα χρόνια πολλά και μιλούν για το φίλο τους. Λίγα λόγια για την ιστορία του τίμιου σταυρού και της μητέρας Ελένης του βασιλιά Κων/νου.
- Το θέμα μας: Τα έντομα της άνοιξης. Γύρω μας ζουζουνίζουν τόσα έντομα, γνωρίζετε μερικά από αυτά; Ποιο είναι το χαρακτηριστικό τους γνώρισμα; Πως είναι το σώμα τους; Ποιος είναι ο ρόλος τους στη φύση; Μπορούμε να τα καταγράψουμε στον πίνακα και να αναγνωρίσουμε το αρχικό και τελικό φώνημα των λέξεων; Ποιο παιχνίδι παίζουμε που έχει θέμα ένα έντομο; (Περνά περνά η μέλισσα....)
- Φύλλο εργασίας: Μπορούμε να μετρήσουμε τα έντομα και να γράψουμε δίπλα τον αριθμό; (οι αριθμοί 6-9). Συμπληρώνουμε την αριθμογραμμή με τους αριθμούς από το 0-10.
- Παιχνίδι: Μπορούμε να διαλέξουμε με κλήρωση δυο αρχηγούς κι αυτοί με τη σειρά τους ένα αγαπημένο τους έντομο. Τα νήπια παίζουν το παιχνίδι περνά-περνά η μέλισσα και στο τέλος γίνεται η αναμέτρηση με τη νικήτρια ομάδα.
- Ένα ταξίδι στη φαντασία:
Μαθαίνουμε το τραγούδι της φαντασίας και τα νήπια ζωγραφίζουν τον μαγικό τους κόσμο.
21/05/2013 Τρίτη- Ένα ταξίδι στη φαντασία:
Μαθαίνουμε το τραγούδι της φαντασίας και τα νήπια ζωγραφίζουν τον μαγικό τους κόσμο.
- Γιορτάζει ο Κωνσταντίνος και η Ελένη: Μια μικρή γιορτή για τον φίλο μας Κωνσταντίνο που γιορτάζει. Τα νήπια τραγουδούν τα χρόνια πολλά και μιλούν για το φίλο τους. Λίγα λόγια για την ιστορία του τίμιου σταυρού και της μητέρας Ελένης του βασιλιά Κων/νου.
- Παραμύθι: : " Η μαργαρίτα και η μέλισσα" (σελ.215) από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο. Μια ενδιαφέρουσα ιστορία για τον ρόλο κάθε ζωντανού οργανισμού στη φύση και την αξία του.
- Μπλοκ ζωγραφικής: Μπορούνε τα νήπια να ζωγραφίσουν και να εκφράσουν με μικρές προτάσεις τι είδε η μέλισσα στο ταξίδι της και το παρουσιάζει στην μαργαρίτα που στέκεται ακίνητη στο έδαφος και της δίνει την πολύτιμη γύρη της;
- Παιχνίδι: "Τυφλόμυγα γραμμάτων-αριθμών και σχημάτων".Βάζουμε σε μια τσάντα τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των νηπίων, τους αριθμούς από το 1-10 και διάφορα
σχήματα. Τα παιδιά κλείνουν τα μάτια και παίρνουν ένα αντικείμενο από τη τσάντα. Προσπαθούν να μαντέψουν με την αφή τι είναι. Αν έχουν πιάσει γράμμα βρίσκουν ποιανού παιδιού είναι το αρχικό του ονόματος. Αν έχουν πιάσει αριθμό ή σχήμα το ονομάζουν και το κρατούν μπροστά τους. Στο τέλος δημιουργούνται ομάδες με γράμματα, αριθμούς και σχήματα. Ποια ομάδα θα νικήσει;
22/05/2013 Τετάρτη
σχήματα. Τα παιδιά κλείνουν τα μάτια και παίρνουν ένα αντικείμενο από τη τσάντα. Προσπαθούν να μαντέψουν με την αφή τι είναι. Αν έχουν πιάσει γράμμα βρίσκουν ποιανού παιδιού είναι το αρχικό του ονόματος. Αν έχουν πιάσει αριθμό ή σχήμα το ονομάζουν και το κρατούν μπροστά τους. Στο τέλος δημιουργούνται ομάδες με γράμματα, αριθμούς και σχήματα. Ποια ομάδα θα νικήσει;
22/05/2013 Τετάρτη
- Μπλοκ ζωγραφικής: Μπορούνε τα νήπια να περιγράψουν δυο δίδυμες εικόνες και να βρουν τις διαφορές τους;
- Φύλλο εργασίας: Οι δίδυμες εικόνες.Θα καταφέρουν τα νήπια να επαναλάβουν την ίδια ζωγραφιά δεξιά και αριστερά στο μπλοκ ζωγραφικής τους; (Μας ενδιαφέρει τόσο να ζωγραφίσουν τα ίδια αντικείμενα και όχι το μέγεθος τους και η θέση τους). 23/05/2013 Πέμπτη
- Μια μέρα στο Μουσείο: Με την παρουσία εικόνων(με ανασκαφές, σύνθεση, συντήρηση, έκθεση έργων μουσείου), τα νήπια γνωρίζουν στην περιοχή μας τον αρχαιολογικό πλούτο και το μουσείο. Συζητάμε για τον τρόπο ζωής στην περιοχή της Θεσπρωτίας, την αρχαία Γιτάνη και τον οικισμό της.Τι μπορούμε να μάθουμε με μια επίσκεψη στο μουσείο; Έχουμε γνωρίσει άλλα μουσεία στη χώρα μας; Ποιοι άνθρωποι δουλεύουν σ' αυτά; Πως γίνεται η έκθεση όλων των ευρημάτων; Τα νήπια συζητούν για προηγούμενες εμπειρίες τους.
- Μες στο μουσείο: Ακούνε και μαθαίνουν το τραγούδι "Μες στο μουσείο" από το δίσκο "Εδώ Λιλιπούπολη" του Νίκου Κυπουργού. Τι μας λέει το τραγούδι; Τι έχει το μουσείο; Γιατί δε θέλει να βγει από εκεί ο ήρωας του τραγουδιού; Με ποια όργανα μπορούμε να το συνοδεύσουμε; Μπορούμε να το τραγουδάμε σε κύκλο και να κάνουμε κινήσεις;
- Μαθαίνω τα φωνήματα-γράμματα σε σχέση με εικόνες: Ένα παιχνίδι εικόνων και των φωνημάτων που αρχίζει η λέξη κάθε εικόνας. Μπορούν τα νήπια σε φύλλο εργασίας να αντιστοιχίσουν τα γράμματα με την ανάλογη εικόνα; (Αα, Ββ, Γ,γ, Δδ).
24/05/2013 Παρασκευή
- Θέμα-στόχος: Μπορούν τα νήπια σε κάθε ομάδα στις γωνιές του ελεύθερου παιχνιδιού να τηρούν τους κανόνες; Ποια ομάδα θα παίξει και θα επικοινωνεί καλύτερα; Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι κάθε ομάδας;
- Μαθαίνω τα φωνήματα-γράμματα σε σχέση με εικόνες: Ένα παιχνίδι εικόνων και των φωνημάτων που αρχίζει η λέξη κάθε εικόνας. Μπορούν τα νήπια σε φύλλο εργασίας να αντιστοιχίσουν τα γράμματα με την ανάλογη εικόνα; (Ε,ε- Ζ,ζ- Η,η-Θ,θ).
- Φύλλο εργασίας: Οι δίδυμες εικόνες.Θα καταφέρουν τα νήπια να επαναλάβουν την ίδια ζωγραφιά δεξιά και αριστερά στο μπλοκ ζωγραφικής τους; (Μας ενδιαφέρει τόσο να ζωγραφίσουν τα ίδια αντικείμενα και όχι το μέγεθος τους και η θέση τους). 23/05/2013 Πέμπτη
- Μια μέρα στο Μουσείο: Με την παρουσία εικόνων(με ανασκαφές, σύνθεση, συντήρηση, έκθεση έργων μουσείου), τα νήπια γνωρίζουν στην περιοχή μας τον αρχαιολογικό πλούτο και το μουσείο. Συζητάμε για τον τρόπο ζωής στην περιοχή της Θεσπρωτίας, την αρχαία Γιτάνη και τον οικισμό της.Τι μπορούμε να μάθουμε με μια επίσκεψη στο μουσείο; Έχουμε γνωρίσει άλλα μουσεία στη χώρα μας; Ποιοι άνθρωποι δουλεύουν σ' αυτά; Πως γίνεται η έκθεση όλων των ευρημάτων; Τα νήπια συζητούν για προηγούμενες εμπειρίες τους.
- Μες στο μουσείο: Ακούνε και μαθαίνουν το τραγούδι "Μες στο μουσείο" από το δίσκο "Εδώ Λιλιπούπολη" του Νίκου Κυπουργού. Τι μας λέει το τραγούδι; Τι έχει το μουσείο; Γιατί δε θέλει να βγει από εκεί ο ήρωας του τραγουδιού; Με ποια όργανα μπορούμε να το συνοδεύσουμε; Μπορούμε να το τραγουδάμε σε κύκλο και να κάνουμε κινήσεις;
- Μαθαίνω τα φωνήματα-γράμματα σε σχέση με εικόνες: Ένα παιχνίδι εικόνων και των φωνημάτων που αρχίζει η λέξη κάθε εικόνας. Μπορούν τα νήπια σε φύλλο εργασίας να αντιστοιχίσουν τα γράμματα με την ανάλογη εικόνα; (Αα, Ββ, Γ,γ, Δδ).
24/05/2013 Παρασκευή
- Θέμα-στόχος: Μπορούν τα νήπια σε κάθε ομάδα στις γωνιές του ελεύθερου παιχνιδιού να τηρούν τους κανόνες; Ποια ομάδα θα παίξει και θα επικοινωνεί καλύτερα; Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι κάθε ομάδας;
- Μαθαίνω τα φωνήματα-γράμματα σε σχέση με εικόνες: Ένα παιχνίδι εικόνων και των φωνημάτων που αρχίζει η λέξη κάθε εικόνας. Μπορούν τα νήπια σε φύλλο εργασίας να αντιστοιχίσουν τα γράμματα με την ανάλογη εικόνα; (Ε,ε- Ζ,ζ- Η,η-Θ,θ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου