Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015

Είναι ώρα για τους κανόνες της ομάδας μας: "Είμαστε πουλιά"

22/09/2015 Τρίτη

Οι κανόνες της ομάδας:
 " Ώρα για κανόνες στην ομάδα μας" 
Τι μοιραζόμαστε; (τα παιχνίδια, την τάξη μας, την προσοχή από τις κυρίες κ.ά).
Τα νήπια ανακαλύπτουν σε καρτέλες με λευκά χαρτιά τους κανόνες της ομάδας. 
Λένε προτάσεις και περιγράφουν τις εικόνες. Στη συνέχεια η κυρία λέει τον κανόνα. Τα παιδιά μιλούν για εμπειρίες τους, τις πρώτες μέρες στο σχολείο και περιγράφουν λάθος συμπεριφορές.
Είναι δυνατό να περάσει ολόκληρη μέρα, χωρίς να μάθουμε και τραγουδάκια; Με τον τρόπο αυτό χαλαρώνουν και φτιάχνει η ατμόσφαιρα στην τάξη!
Τραγούδια: " Είμαστε πουλιά, ζούμε σε μια γέρικη ψηλή βελανιδιά..." 
Το τραγούδι της ομάδας μας, που μας αρέσει πολύ! (Τους στίχους συνέθεσε η κυρία Σοφία, από τις πρώτες μέρες-εμπειρίες στην τάξη).
Τι μοιραζόμαστε; (Τα παιχνίδια, την τάξη μας, την προσοχή από τις κυρίες κ.ά.)
Τα νήπια ανακαλύπτουν κάτω από λευκές καρτέλες τους κανόνες της ομάδας στην τάξη. Λένε προτάσεις και περιγράφουν τις εικόνες. Στη συνέχεια η κυρία διαβάζει τον κανόνα. Τα παιδιά μιλούν για εμπειρίες τους σχετικά με τους κανόνες που έχει κάθε ομάδα.
Το γεύμα μας: Τα νήπια του ολοημέρου τμήματος είχαν το πρώτο γεύμα τους στο σχολείο και την ώρα χαλάρωσης και ξεκούρασης. (Ανάλογοι κανόνες-πρόγραμμα για το γεύμα και τη χαλάρωση).
23/09/2015 Τετάρτη
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι για την εβδομάδα και ο βοηθός που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Έχουν πια μάθει τις αρμοδιότητές τους: (τακτοποίηση γωνιών, γευμάτων στο ψυγείο, μάζεμα ονομάτων από γωνιές, κ.ά.).
Τραγούδια: " Το τραγούδι της παρεούλας" σχετικό με τους κανόνες σε αυτή, μας έμαθε η κα Άννα που βρίσκεται κοντά μας αυτή την εβδομάδα. Επίσης έμαθαν τις ημέρες της εβδομάδας μέσα από τα χρώματα του ουράνιου τόξου: (Κόκκινη η Δευτέρα, Τρίτη πορτοκαλί, κίτρινη η Τετάρτη κι η Πέμπτη πράσινη, Παρασκευή γαλάζια το Σάββατο είναι μπλε, μωβ η Κυριακή και πάλι από την αρχή)
Παιχνίδια: Τα νήπια έπαιξαν με κανόνες τα πρώτα ομαδικά παιχνίδια στην αυλή: "Η μικρή Ελένη" και " Ακολουθώ τους ήχους και ανακαλύπτω φίλους", "Αλάτι ψηλό, αλάτι χονδρό".
- Το θέμα μας: "Ποιο είναι το αγαπημένο μας παραμύθι και γιατί;" Ωραίες απαντήσεις: η πρώτη επαφή με τον προφορικό λόγο στην παρεούλα μας, (Ο Βαγγέλης είπε ο Κοντορεβυθούλης γιατί νίκησε με την εξυπνάδα του το γίγαντα, Ο Χάρης τα τρία γουρουνάκια γιατί ενωμένα νίκησαν το λύκο και έζησαν ευτυχισμένα με τη δουλειά τους,ο Θανάσης Ο λαγός και η χελώνα γιατί η αργή αλλά εργατική χελώνα κέρδισε τον τεμπέλη λαγό κ.α.). Σε ποια παραμύθια συναντούμε το λύκο; Άραγε τι τρώει ένας λύκος και που ζει;Ποια είναι η θέση του στα παραμύθια, γνωρίζετε μήπως έναν καλό λύκο;
Αφήγηση παραμυθιού: "Τα τρία γουρουνάκια" Συμμετοχή των παιδιών κατά την αφήγηση με θεατρικότητα στο παραμύθι. (Αρχικά συζήτηση για το βιβλίο-εξώφυλλο-οπισθόφυλλο-σελίδες, συγγραφέας, εκδόσεις,εικονογράφηση).
24/09/2015 Πέμπτη
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι για την εβδομάδα και ο βοηθός που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Παιχνίδι στις γωνιές: Τα νήπια μετά το παιχνίδι συζητάνε πως παίξανε, αν μοιραστήκανε τα παιχνίδια με φίλους ή αν παίξανε μοναχικά. (Οι γωνιές μας: Βιβλιοθήκης, ζωγραφικής, παρεούλας, οικοδομικού υλικού, κουζίνας, παιδαγωγικού υλικού, παζλ)
Παιχνίδι: Τα νήπια  με τη βοήθεια καρτελών ανακαλύπτουν καλούς τρόπους συμπεριφοράς και κανόνες. 
Τραγούδια: " Το τραγούδι της παρεούλας", " Είμαστε πουλιά", "Έχω ένα μυστικό", "Η εβδομάδα με τα χρώματα", σχεδόν τα νήπια τα έχουν μάθει και χαίρονται τη μελωδία της ομάδας.
Αφήγηση παραμυθιού: "Το δέντρο που έδινε" Σπουδαίο παραμύθι για την προφορά και την φιλία.
Τι μας άρεσε;

Στο παραμύθι "Το δέντρο που έδινε" αυτό που είχε πραγματικά σημασία και μας άρεσε περισσότερο από όλα τα γεγονότα του παραμυθιού ήταν η γενναιόδωρη συμπεριφορά της μηλιάς.Κι αυτό γιατί έδειχνε την αγάπη της προς το αγόρι , δίνοντας του ότι επιθυμούσε , χωρίς να περιμένει ανταλλάγματα.Επίσης μας άρεσε πολύ το σημείο που η μηλιά είπε στο αγόρι : << Λυπάμαι , αλλά δεν μου απέμεινε τίποτα πια να σου δώσω. Δεν είμαι τίποτα παρά ένα γέρικο κούτσουρο>> και το αγόρι που απάντησε : << Δεν θέλω και πολλά τώρα πια μονάχα ένα ήσυχο μέρος να ξαποστάσω>> . Κι τότε η μηλιά που συνέχισε το διάλογο λέγοντας: <<Μπορείς να καθίσεις στο κορμό μου και να ξεκουραστείς>>. 
Επιπλέον ο ήρωας που μας άρεσε περισσότερο στο βιβλίο ήταν η μηλιά, γιατί με τον ευγενικό της τρόπο έδειξε στο αγόρι πως όταν προσφέρεις κάτι στον συνάνθρωπό σου που το χρειάζεται πραγματικά νιώθεις μεγαλύτερη ευχαρίστηση από αυτόν, γιατί τον βοήθησες σε κάτι που πραγματικά χρειαζόταν. 
Άλλος ένας λόγος που μας άρεσε αυτή η ηρωίδα , είναι γιατί συνεχώς έπαιζε με το αγόρι και το έκανε πραγματικά ευτυχισμένο. Μα όταν το αγόρι μεγάλωσε και ζητούσε όλο και περισσότερα από τη μηλιά αυτή δεν έλεγε τίποτα, μάλιστα του τα έδινε με μεγάλη ευχαρίστηση. Την ένοιαζε μόνο αν το αγόρι ήταν ευτυχισμένο.
Ιδέες για κατασκευή: "Τα μήλα" με την προσφορά της αγάπης μας σε φίλους.
25/09/2015 Παρασκευή
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι για την εβδομάδα και ο βοηθός που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Το θέμα μας: "Καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών-κεφαλαία γράμματα" Αναγνωρίζω το όνομά μου με κεφαλαία γράμματα και τις συλλαβές του με παλαμάκια-(φωνολογική επίγνωση). 
Ποια ονόματα είναι ίδια και με ποιο τρόπο τα ξεχωρίζουμε; 
(επίθετο-επώνυμο, υποκοριστικό -χαϊδευτικό όνομα). Ποια ονόματα φίλων είναι μεγαλύτερα και ποια μικρότερα
 (διαχωρισμός με τις φωνές-συλλαβές των ονομάτων).
Φύλλο εργασίας: "Γράφω το όνομά μου με κεφαλαία γράμματα" Πρώτη γραφή του ονόματος των νηπίων με μολύβι, με τη βοήθεια της καρτέλας τους (παρατηρητικότητα, συντονισμός χεριού-ματιού) και ζωγραφική.
Παιχνίδι με τα μπαλόνια-το μυστικό του ΛΑΚΗ: Τα νήπια έπαιξαν ομαδικά και με τη βοήθεια μουσικής σε ζευγάρια με τα μπαλόνια που κρύβουν το μυστικό του μικρού ήρωά μας του ΛΑΚΗ, που χαίρεται κάθε μέρα στο Νηπιαγωγείο με τους φίλους του παρέα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου