Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

O Ντέντεκτιβ της τέχνης αναζητά το πορτρέτο του...

εαυτού του! 
Με έργα τέχνης-πίνακες πορτρέτων σπουδαίων ζωγράφων...
09/11/2015 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Χάρης και η Ειρήνη) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Λευτέρης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους.
 - Τραγούδια:  "Καλημέρα,καλημέρα", "Το Φθινόπωρο αρχίζει κι έχει μήνες τρεις...", "Στο δάσος με τα χρώματα θα μπω το μαγικό" και "Είμαστε πουλιά..." το τραγούδι της ομάδας μας.
- Αλλαγή ζευγαριών: Τα νήπια διαλέγουν ανά δυο-αγόρι
 και κορίτσι, κάρτες που ταιριάζουν τυχαία και σχηματίζουν 15 ζευγάρια γνωριμίας και φιλίας.
 Είναι ένας νέος τρόπος για να γνωριστούν καλύτερα και να εργαστούν ανά δυο σε ομάδες.
- Αντιστοιχίζουν τις κάρτες και επιλέγουν να ζωγραφίσουν από κοινού σε ζευγάρια και να συνεργαστούν.
- Συνεργασία σε ομάδες:
-  Τα νήπια ενθουσιάζονται με την ιδέα και μιλούν με το ζευγάρι τους για το θέμα που θα ζωγραφίσουν, συνεργάζονται και βοηθά το ένα το άλλο, άλλα ζευγάρια διαφωνούν αλλά υποστηρίζουν το κοινό σχέδιο με διαφορετικά για το καθένα νήπιο σχέδια. Στο τέλος συζητάμε και ανακαλύπτουμε ποια νήπια συνεργάστηκαν και πως βοήθησαν το ένα το άλλο; Δίνουμε τίτλο στη ζωγραφιά.
-Το παραμύθι μας: "Αυτό που νιώθω" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και απαντούν σε ερωτήσεις για το πως νιώθουν. 
Συζήτηση :ότι ο εαυτός μας είναι μοναδικός και το πρόσωπό μας, το σώμα μας, οι κινήσεις μαρτυρούν πως νιώθουμε κάθε φορά. Αυτό που νιώθω! Όσα νιώθω δικά μου είναι.Η λύπη, η χαρά, ο θυμός μου. Νιώθω μια έτσι και μια αλλιώς, μα νιώθω πάντα ο εαυτός μου! Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε με τους φίλους πως νιώθουμε κάθε φορά! 
Είμαστε ίδιοι μα και διαφορετικοί, η εξωτερική μας εμφάνιση διαφέρει , μα προσέχουμε πως νιώθει και ο άλλος όχι μόνο ο εαυτός μας...
Με έργα τέχνης - πίνακες πορτρέτων σπουδαίων ζωγράφων: εστιάζουμε στον πίνακα κιμωλίας που βρίσκονται πορτρέτα-προσωπογραφίες σπουδαίων ζωγράφων. Σε τι διαφέρουν τα πρόσωπα; (σε χρώματα, σχέδια, τεχνική ζωγραφικής). Με κατάλληλα αινίγματα-ποιήματα (ποιος είναι αυτός ο άνδρας που μας κοιτά αγέρωχος στο γαλάζιο του ουρανού;) τα παιδιά ανακαλύπτουν κοινές τεχνικές και τους πίνακες ζωγραφικής, Μαθαίνουν τα ονόματα των ζωγράφων: (Βίνσεντ Βαν Γκόγκ, Πικάσο, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Αdele. Σταθόπουλος, Νικόλαος Γύζης).
-Η αυλή μας: "Αλλαγή στο χώρο" τα νήπια μετά το παιχνίδι-
πρωινή γυμναστική στην αυλή, διασκεδάζουν με τα παιχνίδια και το ρυθμό βαδισμάτων. Όσο ο καιρός μας το επιτρέπει αποφασίσαμε μαζί με τα νήπια να κάνουμε πρωινή γυμναστική και παιχνίδια το πρωί πριν το πρωινό μας.
10/11/2015 Τρίτη
- Το Νηπιαγωγείο θα είναι κλειστό : Λόγω τακτικής γενικής συνέλευσης των εκπ/κων Π.Ε. Θεσπρωτίας.
11/11/2015 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Χάρης και η Ειρήνη) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Κωνσταντίνος)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους.
- Συνεργασία σε ομάδες:  συνέχεια στη συνεργασία...
-  Τα νήπια ενθουσιάζονται με την ιδέα και μιλούν με το ζευγάρι τους για το θέμα που θα ζωγραφίσουν, συνεργάζονται και βοηθά το ένα το άλλο, άλλα ζευγάρια διαφωνούν αλλά υποστηρίζουν το κοινό σχέδιο με διαφορετικά για το καθένα νήπιο σχέδια. Στο τέλος συζητάμε και ανακαλύπτουμε ποια νήπια συνεργάστηκαν και πως βοήθησαν το ένα το άλλο; Δίνουμε τίτλο στη ζωγραφιά.
-Το παραμύθι μας: "Η ΦΙΛΙΑ" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και απαντούν σε ερωτήσεις για το πως νιώθουν με τους φίλους τους. Τι είναι η φιλία; Πως μιλάμε με ειλικρίνια και δείχνουμε τα συναισθήματά μας στη φιλία; 
-Η αυλή μας: "Παιχνίδια στην αυλή" τα νήπια με την
πρωινή γυμναστική στην αυλή, διασκεδάζουν με τα παιχνίδια. (Εμπόδια και διαδρομές και νησιά-ναυαγοί με καρχαρίες).
12/11/2015 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Χάρης και η Ειρήνη) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Θανάσης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους. (Συ που κόσμους κυβερνάς και ζωή παντού σκορπάς...) Μια νέα γωνιά-κέντρο ενδιαφέροντος της γραφής και γλώσσας  προστέθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας,  Ο βοηθός μαζί με το ζευγάρι του ασχολούνται στον πίνακα της κιμωλίας και συνθέτουν λέξεις με εικόνες. Επίσης ζωγραφίζουν και γράφουν λέξεις.
- Τραγούδια:  "Καλημέρα,καλημέρα", "Το Φθινόπωρο αρχίζει κι έχει μήνες τρεις...", "Στο δάσος με τα χρώματα θα μπω το μαγικό" και "Είμαστε πουλιά..." το τραγούδι της ομάδας μας.
-Το Θέμα μας: "Η οικογένεια"  όπου τα νήπια    παρατηρούν με ενδιαφέρον τις εικόνες οικογενειών που μας έφερε ο Βασίλης στο σχολείο, τις περιγράφουν και μιλούν για τη δική τους οικογένεια. Έχουμε κανόνες στην οικογένεια ποιοί είναι; Περιγράφουν δραστηριότητες που κάνουν μαζί με τη μαμά ή το μπαμπά.
13/11/2015 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Χάρης και η Ειρήνη) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Σοφία Κ.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους.(Συ που κόσμους κυβερνάς και ζωή παντού σκορπάς...). Μια νέα γωνιά -κέντρο ενδιαφέροντος, προστέθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας, η γωνιά της γραφής και γλώσσας. 
Ο βοηθός μαζί με το ζευγάρι του ασχολούνται στον πίνακα της κιμωλίας και συνθέτουν λέξεις με εικόνες. Επίσης ζωγραφίζουν και γράφουν λέξεις.
- Τραγούδια:  "Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία...", "Όταν σφίγγουν το χέρι...".
-Το Θέμα μας: "Η εξέγερση του Πολυτεχνείου" 
τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση της ιστορίας ταξιδεύοντας με τη χρονομήχανή πίσω στον χρόνο, στην ιστορία και στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, 17η Νοεμβρίου 1973, με το θαυμάσιο βιβλίο του Μανδηλάρα, αφηγούμαστε τα γεγονότα της εποχής εκείνης.
-Φύλλο εργασίας: "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ":
 τα νήπια γράφουν κάθετες γραμμές ενώνοντας δύο σημεία και γράφουν ανάλογη λέξη. (Παιδί και γλώσσα-γραφή-οπτικοκινητικός συντονισμός).
16/11/2015 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι η Ασπασία και η Θωμαϊς για την εβδομάδα και ο βοηθός η Βαλέρια που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους.(Συ που κόσμους κυβερνάς και ζωή παντού σκορπάς...). Μια νέα γωνιά -κέντρο ενδιαφέροντος, προστέθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας, η γωνιά της γραφής και γλώσσας. Ο βοηθός μαζί με το ζευγάρι του ασχολούνται στον πίνακα της κιμωλίας και συνθέτουν λέξεις με εικόνες. Επίσης ζωγραφίζουν και γράφουν λέξεις.
- Τραγούδια:  "Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία...", "Όταν σφίγγουν το χέρι...".
-Το Θέμα μας: "Η εξέγερση του Πολυτεχνείου" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση της ιστορίας των γεγονότων του Πολυτεχνείου με αποσπάσματα στο youtube και ακούν τραγούδια της εποχής. Επίσης γίνεται πρόβα των ποιημάτων και των τραγουδιών για τη γιορτή του Πολυτεχνείου.
-Το παραμύθι μας: "Η κυρά Δημοκρατία" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και απαντούν σε ερωτήσεις περιγράφοντας τη κυρά Δημοκρατία και την κυρά Δικτατορία. Πως ένιωθαν οι άνθρωποι με την κάθε μια ξεχωριστά και γιατί; Στη συνέχεια τα νήπια προσπαθούν να σκεφτούν επίθετα που να περιγράφουν τις δύο κυρίες: όμορφη, χαρούμενη-κακιά, αυστηρή, αυταρχική κ.ά.
-Φύλλο εργασίας: "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ":τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνα που τους θυμίζει την κυρά Δημοκρατία και την κυρά Δικτατορία.

17/11/2015 Τρίτη
- Η γιορτή μας: Τα νήπια τραγουδούν και λένε ποιήματα. Αφήγηση παραμυθιού "Η Τενεκεδούπολη" 
                      ΨΩΜΙ   -    ΠΑΙΔΕΙΑ   -   ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου