23-04-2012 Δευτέρα:
- Ο Απρίλιος είναι ο μήνας του Πάσχα, όπου αναβιώνουν πολλά έθιμα, τα οποία μας έρχονται από τα παλιά τα χρόνια.
- Μα τι είναι τέλος πάντων αυτά τα παλιά χρόνια; Πόσο κοντά είναι σε μας; Πως περνούσαν οι άνθρωποι τότε και τι εργασίες έκαναν; Πως διασκέδαζαν; Πώς ήταν τα ρούχα τους, τα σπίτια τους; Τι άλλο θέλουμε να μάθουμε για αυτά τα χρόνια; Ποιά από τα πράγματα που βλέπουμε γύρω μας δεν υπήρχαν τα παλιά χρόνια; Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις και δικαιολογούν τις απόψεις τους.
- Τα νήπια αφηγούνται τις διακοπές του Πάσχα και ρωτούν τους γονείς τους και τους παππούδες τους για να συλλέξουμε πληροφορίες για τα παλιά χρόνια.
- Δείχνουμε φωτογραφίες που τα παιδιά περιγράφουν και παρατηρούν ανθρώπους, χώρο, αντικείμενα στις εικόνες.
- Ζητάμε από τα νήπια να φέρουν παλιές φωτογραφίες αν έχουν από τη γιαγιά και το παππού ή τους γονείς τους και τις εκθέτουμε στην παρεούλα συζήτησης.
- Διαβάζουμε λαϊκά παραμύθια και εστιάζουμε στους ήρωες-πρωταγωνιστές ή ανταγωνιστές στην πλοκή του παραμυθιού, στον τόπο, στους μαγικούς βοηθούς, μαγικά αντικείμενα.
24-04-2012 Τρίτη:
Η ζωή και οι άνθρωποι παλιότερα:
- Τα νήπια μας δίνουν πληροφορίες για τα χρόνια των γονιών τους ή για των παππούδων τους, αφού τους ρώτησαν για τα παιχνίδια τους, για το φαγητό που έτρωγαν, έφεραν παλιές φωτογραφίες.
- Τα περισσότερα σπίτια ήταν από πέτρα (είπε η Χριστιάννα).
- Τα ρούχα τους ήταν πιο απλά (είπε ο Ραφαήλ).
- Δουλεύανε περισσότερο με τα χέρια (είπε η Μάγδα).
- Ζούσανε πολλοί μέσα σε ένα σπίτι. (είπε η Φατμίρα)
- Ασχολούνταν πολύ με την αγροτική ζωή. (είπε ο Στέφανος)
- Η ζωή ήταν πιο δύσκολη και πιο φτωχή. (είπε ο Ηλίας)
- Δεν υπήρχαν ηλεκτρικές συσκευές.(είπε ο Παναγιώτης)
- Οι τροφές ήταν πιο υγιεινές (είπε η Κατερίνα).
- Χρησιμοποιούσαν τα άλογα ως μεταφορικό μέσο (είπε ο Ιωσήφ).
- Τα παιδιά βοηθούσαν τους γονείς στις δουλειές.(είπε ο Στέφανος).
25-04-2012 Τετάρτη:
Η ζωή μας παλιά - Η ζωή μας σήμερα
- Τα νήπια συζητούν για τα επαγγέλματα παλιά και σήμερα και ανακαλύπτουν ότι "η τεχνολογία άλλαξε πολύ τη ζωή μας σήμερα" (είπε ο Στέφανος). Όλα τα επαγγέλματα έγιναν πιο εύκολα.
- Ποιες ήταν οι συσκευές που άλλαξαν και κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη, την καθημερινότητά μας; (ψυγείο, κουζίνα, πλυντήριο, σιδέρωμα, θέρμανση ).
-Πως διασκέδαζαν οι άνθρωποι παλιότερα και πως σήμερα; ( τραγούδια δημοτικά, πανηγύρια και γιορτές, παιχνίδια, ιστορίες και λαϊκοί μύθοι, παροιμίες και αινίγματα).
Λαϊκός μύθος: Η σουσουράδα
- Τα νήπια ακούν την ιστορία και ζωγραφίζουν αυτό που τους εντυπωσίασε περισσότερο στη λαϊκή ιστορία.
-"Η γιαγιά τράβηξε την ουρά της σουσουράδας, γιατί της έπαιρνε τους σπόρους που είχε φυτέψει" είπε η Κατερίνα.
Τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνες από το λαϊκό μύθο της "σουσουράδας"
- Το νήπιο Χριστιάννα χρησιμοποίησε λέξεις της ιστορίας "βάβω", "στάμνα' .
-Ακούν με προσοχή την μικρή ιστορία για τον "δυνατό"- ζαβολιάρη της τάξης και καλούνται να μιλήσουν και να ζωγραφίσουν ποιος ή ποια κατά τη γνώμη τους είναι ο ζαβολιάρης της δικής τους τάξης.
26-04-2012 Πέμπτη
Η φύση -
Επαγγέλματα στη φύση (παλιά και σήμερα)
- Τα νήπια δίνουν πληροφορίες για το τι είναι η φύση και ποια τα επαγγέλματα στη φύση:(Ψαράς, μελισσοκόμος, δασοφύλακας, εξερευνητής της φύσης, κηπουρός, γεωργός, κτηνοτρόφος κ. ά. )
- Η Νηπιαγωγός γράφει στον πίνακα τις λέξεις Μέλισσα- Μέλι- Μελισσοκόμος και τα νήπια λένε τι γνωρίζουν για αυτές τις λέξεις. π. χ. Το σπιτάκι λέγεται κυψέλη (είπε ο Στέφανος). Μέσα στο σπιτάκι ζούνε η βασίλισσα, οι κηφήνες και οι εργάτριες είπε ο Ραφαήλ, η βασίλισσα φτιάχνει το βασιλικό πολτό είπε ο Ηλίας κ. ά.
Φύλλο εργασίας: λέξεις και εικόνες.
- Τα νήπια καλούνται να γράψουν το όνομά τους χωρίς την καρτέλα, να κυκλώσουν το αρχικό γράμμα και να κυνηγήσουν λέξεις από εφημερίδες που ξεκινούν από αυτό.
27-04-2012 Παρασκευή
Πρωτομαγιά: Είναι σύνθετη λέξη από: πρώτη - Μάϊος.
- Γιορτάζει η φύση, τα λουλούδια και οι εργάτες (εργατική πρωτομαγιά).
- Ημέρα που φτιάχνουμε το στεφάνι στη φύση, που χαρίζει την ελπίδα των χρωμάτων και την καλοτυχία. Τα νήπια έφτιαξαν τη δική τους σύνθεση λουλουδιών στο στεφάνι τους ακούγοντας το τραγούδι του Μάη.
- Διαβάζουμε λαϊκά παραμύθια και εστιάζουμε στους ήρωες-πρωταγωνιστές ή ανταγωνιστές στην πλοκή του παραμυθιού, στον τόπο, στους μαγικούς βοηθούς, μαγικά αντικείμενα.
24-04-2012 Τρίτη:
Η ζωή και οι άνθρωποι παλιότερα:
- Τα νήπια μας δίνουν πληροφορίες για τα χρόνια των γονιών τους ή για των παππούδων τους, αφού τους ρώτησαν για τα παιχνίδια τους, για το φαγητό που έτρωγαν, έφεραν παλιές φωτογραφίες.
- Τα περισσότερα σπίτια ήταν από πέτρα (είπε η Χριστιάννα).
- Τα ρούχα τους ήταν πιο απλά (είπε ο Ραφαήλ).
- Δουλεύανε περισσότερο με τα χέρια (είπε η Μάγδα).
- Ζούσανε πολλοί μέσα σε ένα σπίτι. (είπε η Φατμίρα)
- Ασχολούνταν πολύ με την αγροτική ζωή. (είπε ο Στέφανος)
- Η ζωή ήταν πιο δύσκολη και πιο φτωχή. (είπε ο Ηλίας)
- Δεν υπήρχαν ηλεκτρικές συσκευές.(είπε ο Παναγιώτης)
- Οι τροφές ήταν πιο υγιεινές (είπε η Κατερίνα).
- Χρησιμοποιούσαν τα άλογα ως μεταφορικό μέσο (είπε ο Ιωσήφ).
- Τα παιδιά βοηθούσαν τους γονείς στις δουλειές.(είπε ο Στέφανος).
25-04-2012 Τετάρτη:
Η ζωή μας παλιά - Η ζωή μας σήμερα
- Τα νήπια συζητούν για τα επαγγέλματα παλιά και σήμερα και ανακαλύπτουν ότι "η τεχνολογία άλλαξε πολύ τη ζωή μας σήμερα" (είπε ο Στέφανος). Όλα τα επαγγέλματα έγιναν πιο εύκολα.
- Ποιες ήταν οι συσκευές που άλλαξαν και κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη, την καθημερινότητά μας; (ψυγείο, κουζίνα, πλυντήριο, σιδέρωμα, θέρμανση ).
-Πως διασκέδαζαν οι άνθρωποι παλιότερα και πως σήμερα; ( τραγούδια δημοτικά, πανηγύρια και γιορτές, παιχνίδια, ιστορίες και λαϊκοί μύθοι, παροιμίες και αινίγματα).
Λαϊκός μύθος: Η σουσουράδα
- Τα νήπια ακούν την ιστορία και ζωγραφίζουν αυτό που τους εντυπωσίασε περισσότερο στη λαϊκή ιστορία.
-"Η γιαγιά τράβηξε την ουρά της σουσουράδας, γιατί της έπαιρνε τους σπόρους που είχε φυτέψει" είπε η Κατερίνα.
Τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνες από το λαϊκό μύθο της "σουσουράδας"
- Το νήπιο Χριστιάννα χρησιμοποίησε λέξεις της ιστορίας "βάβω", "στάμνα' .
-Ακούν με προσοχή την μικρή ιστορία για τον "δυνατό"- ζαβολιάρη της τάξης και καλούνται να μιλήσουν και να ζωγραφίσουν ποιος ή ποια κατά τη γνώμη τους είναι ο ζαβολιάρης της δικής τους τάξης.
26-04-2012 Πέμπτη
Η φύση -
Επαγγέλματα στη φύση (παλιά και σήμερα)
- Τα νήπια δίνουν πληροφορίες για το τι είναι η φύση και ποια τα επαγγέλματα στη φύση:(Ψαράς, μελισσοκόμος, δασοφύλακας, εξερευνητής της φύσης, κηπουρός, γεωργός, κτηνοτρόφος κ. ά. )
- Η Νηπιαγωγός γράφει στον πίνακα τις λέξεις Μέλισσα- Μέλι- Μελισσοκόμος και τα νήπια λένε τι γνωρίζουν για αυτές τις λέξεις. π. χ. Το σπιτάκι λέγεται κυψέλη (είπε ο Στέφανος). Μέσα στο σπιτάκι ζούνε η βασίλισσα, οι κηφήνες και οι εργάτριες είπε ο Ραφαήλ, η βασίλισσα φτιάχνει το βασιλικό πολτό είπε ο Ηλίας κ. ά.
Φύλλο εργασίας: λέξεις και εικόνες.
- Τα νήπια καλούνται να γράψουν το όνομά τους χωρίς την καρτέλα, να κυκλώσουν το αρχικό γράμμα και να κυνηγήσουν λέξεις από εφημερίδες που ξεκινούν από αυτό.
27-04-2012 Παρασκευή
Πρωτομαγιά: Είναι σύνθετη λέξη από: πρώτη - Μάϊος.
- Γιορτάζει η φύση, τα λουλούδια και οι εργάτες (εργατική πρωτομαγιά).
- Ημέρα που φτιάχνουμε το στεφάνι στη φύση, που χαρίζει την ελπίδα των χρωμάτων και την καλοτυχία. Τα νήπια έφτιαξαν τη δική τους σύνθεση λουλουδιών στο στεφάνι τους ακούγοντας το τραγούδι του Μάη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου