Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

3o Σεμινάριο Μαθηματικών

Παρασκευή 18-05-2012 (Παγκόσμια ημέρα Μουσείων)
"Μετρήσεις, αριθμοί και πράξεις"
α) Φυσικοί αριθμοί: αριθμητικά σύμβολα
β) Άμεση αναγνώριση
γ) Καταμέτρηση ποσοτήτων
δ) Διάταξη ποσοτήτων και αριθμών
ε)Πρόσθεση-Αφαίρεση
στ)Πολλαπλασιασμός- Διαίρεση
- Στο Πάνθεον πραγματοποιήθηκε το τρίτο μέρος του Σεμιναρίου που διοργάνωσε η Σύμβουλος κα Μαρίνα Μπέση .
- Οι ομάδες των Νηπιαγωγών εν ώρα δράσης:
- Η κα Ζωή Νικηφορίδου κατά τη διεξαγωγή της βιωματικής ενεργοποίησης του σεμιναρίου στις ομάδες εργασίας.
Επικοινωνία: zoi_nikiforidou@hotmail.com
- Η ομάδα μας είχε αυτό το θέμα εργασίας: Ομάδα 1η
Απάντηση: Συνέχεια ποιήματος με έμφαση στο 0:
1) Το άμοιρο μηδενικό                    
    που 'χε μείνει μοναχό                      
    κάλεσε τους αριθμούς                    
            κι είπε σαν κι εσάς είμαι κι εγώ.
             Μόνο ένα θα σας πω
         αν στο πλάι σας βρεθώ
          αξία θα σας δώσω εγώ
           και εκτίμηση θα βρω.
             Κι έτσι το μηδενικό
            πήρε το δρόμο το σωστό 
          κι από τότε οι αριθμοί
             γίναν φίλοι κολλητοί!   

2) Με πλαστική ταινία σε διαφορετικά χρώματα, μετρούμε από το πάνω μέρος της μύτης, επίσης με πλαστελίνη και κόβουμε το μήκος. Μπορούμε να κάνουμε και το καλούπι της μύτης κι όταν το ανοίξουμε θα δούμε ένα τρίγωνο. Παραθέτουμε σε διάγραμμα ως προς τον άξονα χ τα ονόματα των παιδιών και ως προς το ψ το μήκος της      μύτης.              Εντοπίζουμε μεγαλύτερη μικρότερη μύτη.
- Η ομάδα εργασίας μας: (από δεξιά:Ευγενία, Σοφία, Άννα, Μαριάνθη, Βάσω).
3) Αφόρμηση: Ζητάμε περιγραφή εικόνας και εντοπίζουμε τους αχυρώνες. Επίσης θέτουμε τον προβληματισμό: Σε ποιόν αχυρώνα χρειαστήκαμε περισσότερο-λιγότερο άχυρο;
Υλικά: χρησιμοποιούμε συνδετήρες ή μικρά κομματάκια γλασσέ ίσου μεγέθους για να μετρήσουμε την επιφάνεια αυτών ή και πλαστελίνη. Μέτρηση όγκου: Αρχικά ρωτάμε ποιόν πιστεύουν ότι είναι μεγαλύτερος- μικρότεροςή μετράμε την επιφάνεια και με πλαστελίνη.
Διαίρεση: α) Μέσα στους αχυρώνες υπάρχουν 2 στρώματα, αν θέλουν να κοιμηθούν 4 αραπάκια πως θα μπορούσαν να ξαπλώσουν;
ή είναι 4 αραπάκια σε πόσα κρεββάτια μπορούν να κοιμηθούν αν         


ξαπλώσουν ανά 2.
Επαλήθευση: Δοκιμάζουμε τις απαντήσεις των παιδιών ωσότου βρούμε τις σωστές και τις λάθος με βιωματικές καταστάσεις.


Απάντηση: Ομάδα 2η


              Ιστοσελίδες για μαθηματικά:

Μαθηματικές έννοιες ανά ηλικία: PK and K
http://www.primarygames.com/curriculum/math.htm
Υλικό για το Νηπιαγωγείο:
http://users.sch.gr//athdimoger/dowlonds.htm
Μαθηματικά παιχνίδια:
http://www.coolmath4kids.com
http://www.ferryhalim.com/orisinal
http://pbskids.org/games/index.html
http://uptoten.com/

                      Disney:
http://funschool.kaboose.com/preschool/index.html
Μαθηματικά για κάθε έννοια και για κάθε επίπεδο: PRE-K &Κ
www.ixl.com















      






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου