23/09/2013 Δευτέρα
- Νάτος ο Σεπτέμβρης ο Τρυγητής: ο πρώτος μήνας του Φθινοπώρου! Ποιες είναι οι εικόνες που τον συνοδεύουν, ποιες είναι οι ασχολίες των γεωργών, της φύσης οι αλλαγές στην καθημερινότητα των νηπίων;
- Ομαδικά παιχνίδια: Ο ήρωάς μας "η Μαργαρίτα" μας εξηγεί τα παιχνίδια που θα παίξουμε:
α) Βαδίσματα και αλλαγή θέσης με το όνομά μας.
β) Η μουσική μπάλα. Άραγε ποιος θα είναι ο νικητής;
γ) Διαλέγω σε ζευγάρια το χρώμα μου.
Τα νήπια χωρίζονται με το τελευταίο παιχνίδι σε ζευγάρια και ο ένας περιγράφει στον άλλον μια όμορφη στιγμή που
πέρασε το Σαββατοκύριακο.(ως μυστικό) Στη συνέχεια το κάθε νήπιο ανακοινώνει στην ομάδα και περιγράφει την όμορφη στιγμή. (Καλλιέργεια προφορικού λόγου και συνεργασίας στην ομάδα).
- Το θέμα μας - Σεπτέμβρης ο Τρυγητής: Μετά το παρουσιολόγιο και την προσευχή σειρά έχει στην παρεούλα το ημερολόγιο που λένε οι υπεύθυνοι της τάξης για αυτή την εβδομάδα. Στις ανακοινώσεις μας-νέα των νηπίων κάποια παιδιά μας μίλησαν ότι είχαν την εμπειρία στην οικογένειά τους να φτιάξουν κρασί από σταφύλια. Αρπάζοντας την ευκαιρία που μας δόθηκε ρωτήσαμε τι γνωρίζουν για το φρούτο αυτό; Ποια χρώματα έχει; Που καλλιεργείται; Ποιες είναι οι βιταμίνες του; Ποια άλλα είδη μας προσφέρει; Πως φτιάχνουμε κρασί; Τα νήπια περιέγραψαν εικόνες του τρύγου.
- Τα τραγούδια μας: Στου Μανώλη την ταβέρνα, μπαίνω μες το αμπέλι, σε μια ρώγα από σταφύλι, το Φθινόπωρο και τα χρώματα.
- Παραμύθι: "Ο κρυμμένος θησαυρός" του Αισώπου. Ποιο είναι το συμπέρασμα; 24/09/2013 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο.
ζουμε δύο θέσεις στις γωνιές ελεύθερου παιχνιδιού το πρωί και δύο το μεσημέρι στο ολοήμερο τμήμα.
- Παραμύθι: "Ο Φθινόπωρο με τις εποχές, τα χρώματα και η εβδομάδα.
- Παραμυθοτράγουδο: "Η αλεπού και τα σταφύλια". Διδακτικός μύθος του Αισώπου. Ποιο είναι το συμπέρασμα; Μπορούμε να παραδεχθούμε το λάθος μας; (Πολλές φορές οι άνθρωποι αποτυγχάνουν και λένε "Δε φταίω εγώ!") .Συζητάμε για τη βοήθεια που χρειαζόμαστε από φίλους σε μια δύσκολη στιγμή μας, αλλά και να βρίσκουμε την αιτία του λάθους μας. Δεν ωφελεί να μειώνουμε την αξία αυτού που δεν μπορούμε να αποκτήσουμε κατηγορώντας ταυτόχρονα κάποιον άλλον για τη δική μας αποτυχία.
- Εργασία: "Σεπτέμβρης ο τρυγητής" Τα νήπια έχουν μάθει ποια για το σώμα τους και πως μπορούν να το ζωγραφίσουν (μετά από τις πρώτες τους προσπάθειες για να αποδώσουν σε χαρτί τη μορφή ανθρώπου). Ποια φρούτα θα ζωγραφίσουν δίπλα στο Σεπτέμβρη και ποια άλλα χαρακτηριστικά του μήνα αυτού;
25/09/2013 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 25 Σεπτέμβρη....
- Παραμύθι: "Ο Μοσχούλης"Αφήγηση του παραμυθιού και ερωτήσεις σχετικές με αυτό: Ποιες είναι οι εργασίες του γεωργού στο αμπέλι; Ποια είναι η φροντίδα του για να δώσει καρπούς; Ποιοι είναι οι εχθροί του;
- Τα τραγούδια μας: Τσιριτρό, στου Μανώλη την ταβέρνα: τα νήπια τραγουδούν με τη βοήθεια cd.
26/09/2013 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 26 Σεπτέμβρη....
- Εργασία: "Ο εαυτός μου" Σκέφτομαι πότε είμαι χαρούμενος και τι μου αρέσει περισσότερο.Τα νήπια μιλάνε σε ζευγάρια και παρουσιάζουν το φίλο τους και τι του αρέσει περισσότερο. Στη συνέχεια ακολουθεί η εργασία.(το πρώτο τους σχέδιο σε περίγραμμα)
- Παραμύθι: "Ο πολυλογάς" Ερέθισμα παίρνουμε από τη συνεχή ομιλία των προνηπίων που διακόπτουν συνεχώς τη συζήτηση και το διάλογο στην παρεούλα. Ερωτήσεις σχετικές με αυτό: Είναι ευγενικό να διακόπτουμε τον άλλον που μιλάει ή να μιλάμε πάνω στη φωνή του; Τι μας διακρίνει όταν το κάνουμε; (Βιασύνη, ανυπομονησία, τα θέλουμε όλα δικά μας, είναι οι απαντήσεις των νηπίων).
27/09/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 27 Σεπτέμβρη....
- Το θέμα μας: Εικόνες με την εποχή ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ και τους τρεις μήνες του : Παρουσιάζουμε εικόνες που τα νήπια περιγράφουν και αναγνωρίζουν την εποχή. Χτυπάμε τις φωνές της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ και αναγνωρίζουμε μικρές και μεγάλες λέξεις με τα ονόματα των νηπίων. Πόσα γράμματα έχει η λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ; Το δικό μας όνομα; Μπορούμε να βρούμε λέξεις από Φ ή από Σ, όπως οι λέξεις Φθινόπωρο και Σεπτέμβρης. Περιγράφουμε και τα νήπια ανακαλύπτουν τις λέξεις ως παιχνίδι.
- Παραμύθι: "Τα παιδιά του Φθινοπώρου": Συγκεκριμένα "ο Σεπτέμβρης πάει σχολείο".
Ποιοι είναι οι γονείς του; Σε ποιο σχολείο πηγαίνει; Ποιοι είναι οι φίλοι του που τον συνοδεύουν; Πόσες μέρες έχει;
- Κανόνες τάξης: Αφού παρουσιάσουμε τους κανόνες και διαβάσουμε με μικρές προτάσεις την εικόνα τα νήπια επαναλαμβάνουν ως παιχνίδι μνήμης τις εικόνες.(10).
30/09/2013 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 30 Σεπτέμβρη.... και αλλαγή υπευθύνων τάξης.
- Το θέμα μας: Παρουσιάζουμε εικόνες , δείχνουμε την καλλιέργεια της αμπέλου από τα αρχαία χρόνια στην χώρα μας. Ποιες ήταν οι συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων; Από που παίρνουμε πληροφορίες για τις συνήθειές τους (Μουσείο, τοιχογραφίες, αγγεία κ.λ.π.). Ο θεός Διόνυσος του κεφιού και του γλεντιού. Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του; Μπορούμε να μάθουμε περιπέτειες του από μύθους;
- Παραμύθια: "Ο θεός Διόνυσος και η γέννησή του" και "Η περιπέτειά του Διόνυσου με τους πειρατές".
- Μαθηματικά: Παρουσιάζουμε στα νήπια 4 εικόνες με τσαμπιά από σταφύλι. Έχουν ανάλογα στρογγυλές, τριγωνικές, τετράγωνες και ορθογώνιες ρόγες σταφυλιών. Έπειτα τα ρωτάμε: Ποιο απ' αυτά νομίζετε ότι μοιάζει περισσότερο με σταφύλι; Μήπως ξέρετε πως λέγεται αυτό το σχήμα; (Στρογγυλό, κύκλος).
Μπορούμε να το σχηματίσουμε με τα χεράκια μας; Ας τον χαράξουμε στον αέρα με το δάχτυλό μας. Μπορούμε να θυμηθούμε αντικείμενα στην τάξη μας ή έξω από αυτήν που έχουν στρογγυλό, κυκλικό σχήμα; Ας το γράψουμε όλοι μαζί σε χαρτί του μέτρου. Ομαδοποιούμε από διάφορα σχήματα μόνο τους κύκλους.
- Παιχνίδι με πλαστελίνη: Τα νήπια φτιάχνουν τσαμπί με σταφύλι με πλαστελίνη πάνω σε χαρτονάκια.
- Ομαδικά παιχνίδια: Ο ήρωάς μας "η Μαργαρίτα" μας εξηγεί τα παιχνίδια που θα παίξουμε:
α) Βαδίσματα και αλλαγή θέσης με το όνομά μας.
β) Η μουσική μπάλα. Άραγε ποιος θα είναι ο νικητής;
γ) Διαλέγω σε ζευγάρια το χρώμα μου.
Τα νήπια χωρίζονται με το τελευταίο παιχνίδι σε ζευγάρια και ο ένας περιγράφει στον άλλον μια όμορφη στιγμή που
πέρασε το Σαββατοκύριακο.(ως μυστικό) Στη συνέχεια το κάθε νήπιο ανακοινώνει στην ομάδα και περιγράφει την όμορφη στιγμή. (Καλλιέργεια προφορικού λόγου και συνεργασίας στην ομάδα).
- Το θέμα μας - Σεπτέμβρης ο Τρυγητής: Μετά το παρουσιολόγιο και την προσευχή σειρά έχει στην παρεούλα το ημερολόγιο που λένε οι υπεύθυνοι της τάξης για αυτή την εβδομάδα. Στις ανακοινώσεις μας-νέα των νηπίων κάποια παιδιά μας μίλησαν ότι είχαν την εμπειρία στην οικογένειά τους να φτιάξουν κρασί από σταφύλια. Αρπάζοντας την ευκαιρία που μας δόθηκε ρωτήσαμε τι γνωρίζουν για το φρούτο αυτό; Ποια χρώματα έχει; Που καλλιεργείται; Ποιες είναι οι βιταμίνες του; Ποια άλλα είδη μας προσφέρει; Πως φτιάχνουμε κρασί; Τα νήπια περιέγραψαν εικόνες του τρύγου.
- Τα τραγούδια μας: Στου Μανώλη την ταβέρνα, μπαίνω μες το αμπέλι, σε μια ρώγα από σταφύλι, το Φθινόπωρο και τα χρώματα.
- Παραμύθι: "Ο κρυμμένος θησαυρός" του Αισώπου. Ποιο είναι το συμπέρασμα; 24/09/2013 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο.
ζουμε δύο θέσεις στις γωνιές ελεύθερου παιχνιδιού το πρωί και δύο το μεσημέρι στο ολοήμερο τμήμα.
- Παραμύθι: "Ο Φθινόπωρο με τις εποχές, τα χρώματα και η εβδομάδα.
- Παραμυθοτράγουδο: "Η αλεπού και τα σταφύλια". Διδακτικός μύθος του Αισώπου. Ποιο είναι το συμπέρασμα; Μπορούμε να παραδεχθούμε το λάθος μας; (Πολλές φορές οι άνθρωποι αποτυγχάνουν και λένε "Δε φταίω εγώ!") .Συζητάμε για τη βοήθεια που χρειαζόμαστε από φίλους σε μια δύσκολη στιγμή μας, αλλά και να βρίσκουμε την αιτία του λάθους μας. Δεν ωφελεί να μειώνουμε την αξία αυτού που δεν μπορούμε να αποκτήσουμε κατηγορώντας ταυτόχρονα κάποιον άλλον για τη δική μας αποτυχία.
- Εργασία: "Σεπτέμβρης ο τρυγητής" Τα νήπια έχουν μάθει ποια για το σώμα τους και πως μπορούν να το ζωγραφίσουν (μετά από τις πρώτες τους προσπάθειες για να αποδώσουν σε χαρτί τη μορφή ανθρώπου). Ποια φρούτα θα ζωγραφίσουν δίπλα στο Σεπτέμβρη και ποια άλλα χαρακτηριστικά του μήνα αυτού;
25/09/2013 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 25 Σεπτέμβρη....
- Παραμύθι: "Ο Μοσχούλης"Αφήγηση του παραμυθιού και ερωτήσεις σχετικές με αυτό: Ποιες είναι οι εργασίες του γεωργού στο αμπέλι; Ποια είναι η φροντίδα του για να δώσει καρπούς; Ποιοι είναι οι εχθροί του;
- Τα τραγούδια μας: Τσιριτρό, στου Μανώλη την ταβέρνα: τα νήπια τραγουδούν με τη βοήθεια cd.
26/09/2013 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 26 Σεπτέμβρη....
- Εργασία: "Ο εαυτός μου" Σκέφτομαι πότε είμαι χαρούμενος και τι μου αρέσει περισσότερο.Τα νήπια μιλάνε σε ζευγάρια και παρουσιάζουν το φίλο τους και τι του αρέσει περισσότερο. Στη συνέχεια ακολουθεί η εργασία.(το πρώτο τους σχέδιο σε περίγραμμα)
- Παραμύθι: "Ο πολυλογάς" Ερέθισμα παίρνουμε από τη συνεχή ομιλία των προνηπίων που διακόπτουν συνεχώς τη συζήτηση και το διάλογο στην παρεούλα. Ερωτήσεις σχετικές με αυτό: Είναι ευγενικό να διακόπτουμε τον άλλον που μιλάει ή να μιλάμε πάνω στη φωνή του; Τι μας διακρίνει όταν το κάνουμε; (Βιασύνη, ανυπομονησία, τα θέλουμε όλα δικά μας, είναι οι απαντήσεις των νηπίων).
27/09/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο-Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 27 Σεπτέμβρη....
- Το θέμα μας: Εικόνες με την εποχή ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ και τους τρεις μήνες του : Παρουσιάζουμε εικόνες που τα νήπια περιγράφουν και αναγνωρίζουν την εποχή. Χτυπάμε τις φωνές της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ και αναγνωρίζουμε μικρές και μεγάλες λέξεις με τα ονόματα των νηπίων. Πόσα γράμματα έχει η λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ; Το δικό μας όνομα; Μπορούμε να βρούμε λέξεις από Φ ή από Σ, όπως οι λέξεις Φθινόπωρο και Σεπτέμβρης. Περιγράφουμε και τα νήπια ανακαλύπτουν τις λέξεις ως παιχνίδι.
- Παραμύθι: "Τα παιδιά του Φθινοπώρου": Συγκεκριμένα "ο Σεπτέμβρης πάει σχολείο".
Ποιοι είναι οι γονείς του; Σε ποιο σχολείο πηγαίνει; Ποιοι είναι οι φίλοι του που τον συνοδεύουν; Πόσες μέρες έχει;
- Κανόνες τάξης: Αφού παρουσιάσουμε τους κανόνες και διαβάσουμε με μικρές προτάσεις την εικόνα τα νήπια επαναλαμβάνουν ως παιχνίδι μνήμης τις εικόνες.(10).
30/09/2013 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 30 Σεπτέμβρη.... και αλλαγή υπευθύνων τάξης.
- Το θέμα μας: Παρουσιάζουμε εικόνες , δείχνουμε την καλλιέργεια της αμπέλου από τα αρχαία χρόνια στην χώρα μας. Ποιες ήταν οι συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων; Από που παίρνουμε πληροφορίες για τις συνήθειές τους (Μουσείο, τοιχογραφίες, αγγεία κ.λ.π.). Ο θεός Διόνυσος του κεφιού και του γλεντιού. Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του; Μπορούμε να μάθουμε περιπέτειες του από μύθους;
- Παραμύθια: "Ο θεός Διόνυσος και η γέννησή του" και "Η περιπέτειά του Διόνυσου με τους πειρατές".
- Μαθηματικά: Παρουσιάζουμε στα νήπια 4 εικόνες με τσαμπιά από σταφύλι. Έχουν ανάλογα στρογγυλές, τριγωνικές, τετράγωνες και ορθογώνιες ρόγες σταφυλιών. Έπειτα τα ρωτάμε: Ποιο απ' αυτά νομίζετε ότι μοιάζει περισσότερο με σταφύλι; Μήπως ξέρετε πως λέγεται αυτό το σχήμα; (Στρογγυλό, κύκλος).
Μπορούμε να το σχηματίσουμε με τα χεράκια μας; Ας τον χαράξουμε στον αέρα με το δάχτυλό μας. Μπορούμε να θυμηθούμε αντικείμενα στην τάξη μας ή έξω από αυτήν που έχουν στρογγυλό, κυκλικό σχήμα; Ας το γράψουμε όλοι μαζί σε χαρτί του μέτρου. Ομαδοποιούμε από διάφορα σχήματα μόνο τους κύκλους.
- Παιχνίδι με πλαστελίνη: Τα νήπια φτιάχνουν τσαμπί με σταφύλι με πλαστελίνη πάνω σε χαρτονάκια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου