1/10/2013 Τρίτη
- Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας: Γιατί λέγεται τρίτη, ποια είναι η πρώτη, ποια η δεύτερη; Εικόνες με ηλικιωμένους και περιγραφή τους. Τι μπορούμε να κάνουμε για να τους δώσουμε χαρά; Ποια βοήθεια χρειάζονται; Ποιες είναι οι ανάγκες τους; Πως ζούσαν παλιότερα στην χώρα μας και πως είναι σήμερα; Μοιραζόμαστε στιγμές κοντά τους;
- Το θέμα μας: Φρούτα του φθινοπώρου (χρώμα, σχήμα, δέντρο, κόψιμο-καθάρισμα φρούτων και παρατήρηση με μεγεθυντικό φακό).
- Παιχνίδι : η Φρουτοσαλάτα. Τα νήπια χωρίζονται σε 8 ομάδες από 4 παιδιά η κάθε ομάδα και επιλέγουν με τυχαία κλήρωση το φρούτο του. Η Νηπιαγωγός φωνάζει μήλα και πρέπει αμέσως τα νήπια του αντίστοιχου φρούτου, να τρέξουν στο κέντρο του κύκλου. όταν η Νηπιαγωγός φωνάξει φρουτοσαλάτα τρέχουν όλα και ανακατεύονται μεταξύ τους.
- Παραμύθι: "Η φαντασία του Οκτώβρη" Ταξιδεύουμε μαζί με τον Οκτώβρη στις συνήθειές του, στην οικογένεια του. Αφού διώχνει την υγρασία και τον πόνο από τον παππού του το γέρο χρόνο, ταξιδεύει με το θείο του το Καλοκαιράκι στη γιορτή του Αγίου Δημητρίου και μας χαρίζει λίγες ζεστές μέρες. Ευκαιρία λοιπόν να στρώσουμε τα χαλιά στα σπίτια μας και στο σχολείο φυσικά!
2/10/2013 Τετάρτη
- Το θέμα μας: " Το σώμα μου" Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα μέρη του σώματός τους. Γιατί χρειαζόμαστε το καθένα; Χρώματα σε μαλλιά και μάτια, ο καθένας μας είναι μοναδικός. Εξωτερική εμφάνιση και συνήθειες αγοριών και κοριτσιών. Εσωτερικά χαρίσματα στον καθένα και θετική προσέγγιση-φιλία-ομάδα.
- Παιχνίδια :α) Ο Πέτρος λέει: Σηκώστε ψηλά τα χέρια, ο Πέτρος λέει να έχετε τεντωμένα πόδια, ξύστε τη μύτη (χωρίς το:ο Πέτρος λέει, χάνει όποιος ξύνει τη μύτη του και κάθεται κάτω).
- Παραμύθι: "Οι φίλοι μου" Γνωρίζουμε συνήθειες, χαρίσματα των φίλων μας;
- Ατομική εργασία: "Ο εαυτός μου " Το όνομά μου - η ταυτότητά μου (δακτυλικό αποτύπωμα με τέμπερα - του δείκτη).
- Παιχνίδι : α) Παντομίμα-Τα νήπια μαντεύουν τη λέξη με τα χείλη.
β) Το χαλασμένο τηλέφωνο: Λέξεις από το σώμα μας.
- Τα τραγούδια μας: "Καλημέρα, τα χαμόγελα-η ομάδα μας, τα χρώματα και η εβδομάδα με τα χρώματα (από την Λιλιπούπολη)", με εικόνες.
- Παραμύθι: "Τα χρώματα" Γνωρίζουμε ζώα στη φύση και το αντίστοιχο χρώμα. Γιατί βλέπουμε τα χρώματα; Πως λέγονται το άσπρο και το μαύρο; (ουδέτερα)
- Παιχνίδι : Βρες το χρώμα και το αντικείμενο έξω από το σχολείο στη φύση γύρω μας, αλλιώς χάνεις τη σειρά σου.
- Το θέμα μας: Τα χρώματα (φρούτα, σχήματα τρία βασικά χρώματα και οι αναμείξεις τους). Ποιος χρησιμοποιεί τα χρώματα στη δουλειά του; Πως λέγονται τα εργαλεία του; Τα χρώματα στη ζωή μας: προτρέπουμε τα νήπια να παρατηρήσουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη και αν αναγνωρίσουν τα χρώματα πάνω τους (χρώμα δέρματος, ματιών, μαλλιών).
Τα ρωτάμε αν είναι ευχαριστημένα με την εικόνα του εαυτού τους, αν ήθελαν να αλλάξουν κάτι επάνω τους και γιατί; Οι διαφορές είναι μόνο στα χρώματα και όχι στις αξίες της ζωής: κανόνες-σεβασμός στην διαφορετικότητα.Υλικό: Εικόνες-παζλ προσώπων.
- Ατομική εργασία: "Ο μήνας Οκτώβρης " Ποια είναι τα χρώματα που χρησιμοποιεί στην παλέτα του;
8/10/2013 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 8 Οκτωβρίου....
- Το θέμα μας: "Εγώ και οι άλλοι" Με αφορμή την κατασκευή που έφερε ένα νήπιο στο σχολείο που είχε ως θέμα το πρόσωπο ενός παιδιού ξεκίνησε η σημερινή μας συζήτηση:
1) Περιγραφή χαρακτηριστικών του προσώπου μας- Διάφοροι μορφασμοί που εκφράζουμε την εσωτερική διάθεσή μας.
"Το πρόσωπο είναι ο καθρέφτης της ψυχής". Ανάλυση της φράσης: χαρούμενο πρόσωπο, λυπημένο, κατσούφικο,
κουρασμένο, αγχωμένο, φοβισμένο κ.ά.
Τα νήπια με τη σειρά στέκονται μπροστά στον καθρέφτη και μιλούν για τον εαυτό τους, πως βλέπουν το πρόσωπό τους, το σώμα τους .
2) Με αφορμή τα χρώματα στα μαλλιά , στο δέρμα , στα ρούχα μας, μιλήσαμε για τα χρώματα-φυλές των ανθρώπων. Ερώτηση: α) Ένα παιδάκι στο σχολείο έχει διαφορετικό χρώμα στο δέρμα του από εμάς:Τι θα θέλαμε να μάθουμε από αυτό; Απαντήσεις νηπίων: Για τη χώρα του, για τη γλώσσα που μιλά, το σπίτι του, τα παιχνίδια , τα φαγητά, τις συνήθειες στο σχολείο του κ.ά. β) Είμαι ίδιος με τους άλλους αλλά και διαφορετικός, γιατί;
3) Τα νήπια βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ παιδιών ίδιας ηλικίας όπως αυτά. Έχουμε όλοι ομοιότητες:μάτια, μύτη -χαρακτηριστικά, πηγαίνουμε σχολείο, έχουμε οικογένεια κ.ά και διαφορές: χρώμμα, γλώσσα, ρούχα, σπίτια κ.ά.
- Μαθηματικά: "Όμοιο και διαφορετικό" Αφού περιγράψουν τα φρούτα και τα χαρακτηριστικά τους (Φθινοπωρινά), προσθέτουμε τα ξύλινα τουβλάκια που είναι διαφορετικά από τα φρούτα. Τα νήπια το ανακαλύπτουν αμέσως και τα διαγράφουν από την ομάδα.
- Ατομική εργασία: "Όμοιο και διαφορετικό "
Ζωγραφίζουν με ξύλινα χρώματα τα όμοια φρούτα και διαγράφουν το διαφορετικό αντικείμενο.
9/10/2013 Τετάρτη
- Το θέμα μας: "Οικογένεια"
Με αφορμή τις ζωγραφιές των νηπίων στο ελεύθερο σχέδιο η συζήτησή μας ξεκινά περιγράφοντας όμορφες στιγμές στην οικογένειά μας. Τα νήπια παρουσιάζουν με χαρά την οικογενειακή φωτογραφία τους και τα μέλη της οικογένειάς τους. Λένε τα ονόματα των μελών και τη δουλειά των γονιών τους.
- Γράφουμε τη λέξη ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ στον πίνακα με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Χτυπάμε τις συλλαβές-φωνές και τα νήπια ανακαλύπτουν ότι είναι μεγάλη λέξη και αρχίζει από οι ποιο οι; Γράφουμε στον πίνακα τα ι της γλώσσας μας: όπως το Ι του Ιπποπόταμου, το Η του Ηλιου, το Υ του Υποβρύχιου, το ΟΙ της ΟΙκογένειας και το ΕΙ της ΕΙκόνας.
- Τι μας δίνει-προσφέρει η οικογένεια μας; μας ταίζει είπε η Μελίνα, μια αγκαλιά, φαγητό, μας προστατεύει μας δίνει ρούχα, ζεστασιά, μας φροντίζει όταν αρρωσταίνουμε κ.ά. Χωριζόμαστε σε ομάδες με ένα, δύο, τρία ή περισσότερα παιδιά.(Μονογονεϊκή οικογένεια, τρίτεκνη, πολύτεκνη).
- Παρουσιάζουμε τις κάρτες που μας έφερε νήπιο με διάφορα μοντέλα οικογένειας και σταματάμε στην τελευταία που παρουσιάζει ένα δέντρο, τι διαφορετικό έχει; Βλέπουμε οικογένεια, πρόσωπα, όλοι αυτοί λέγονται συγγενείς. Το δέντρο ονομάζεται γενεαλογικό δέντρο και δείχνει τη γενιά μας. Μπορούμε κι εμείς να φτιάξουμε το δικό μας δέντρο;
- Παιχνίδι με τα δάκτυλα: "Η οικογένεια ΠΟΚ-ΠΟΚ" Αυτή είναι η μητέρα η κυρία Ποκ-Ποκ. Αυτός είναι ο πατέρας, με το κόκκινο παλτό. Αυτή είναι η αδερφή πω πω τι λεπτή! Αυτός είναι ο αδερφός πω πω είναι χοντρός. Αυτό είναι το μωρό, είναι ακόμη πολύ μικρό. Σας παρουσιάσαμε λοιπόν την οικογένεια Ποκ-Ποκ.
10/10/2013 Πέμπτη
- Τα τραγούδια μας: "Τσιριτρό"
- Παιχνίδι με το ζάρι: Ας παίξουμε λοιπόν! Τα νήπια χωρίζονται σε δύο ομάδες των πέντε ατόμων, του μοβ και του κίτρινου σταφυλιού. Ποια ομάδα θα κερδίσει; Ποια ομάδα θα συμπληρώσει όλες τις ρόγες του τσαμπιού πρώτη; Είναι ωραίο να κερδίζουμε, αλλά μεγαλύτερη χαρά προσφέρει η συμμετοχή μας στο παιχνίδι; τι λέτε, συμφωνείτε μαζί μου;
Όποιος χάνει δε στενοχωριέται, του αρκεί που συμμετέχει με φίλους στο παιχνίδι. Κέρδισε η μοβ ομάδα!
- Μαθηματικά: "Σχεδιάζω κύκλους" Αφού παίξαμε ας σχεδιάσουμε κύκλους κι ας ζωγραφίσουμε το τσαμπί σταφύλι ως ατομική εργασία.
11/10/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 11 Οκτωβρίου...Μέρα βροχερή η σημερινή και τα τραγούδια μας έχουν ως θέμα τον ήλιο και τα σύννεφα βέβαια.
- Τα τραγούδια μας: "Καλημέρα, πρωί ο ήλιος βγαίνει, χαμόγελα και καλό μου συννεφάκι" Εμπλουτίζουμε τη γωνιά της φύσης με διάφορα φύλλα και κουκουνάρια που έφεραν νήπια και την ονομάσαμε"Οι θησαυροί της φύσης".
- Το θέμα μας: "Παροιμία και αινίγματα" Με θέμα μας τα φρούτα ας μάθουμε τα σοφά λόγια του λαού μας(παροιμίες). Γιατί πέφτει κάτω το μήλο; (έχει βάρος) Τι θέλει να μας πει η παροιμία; (Ότι μοιάζουμε εξωτερικά και εσωτερικά στη γενιά μας). Σε τι νομίζετε ότι μοιάζετε με συγγενείς σας μαμά ή μπαμπά, παππού ή γιαγιά;(Ένα νήπιο είπε ότι μοιάζει στη θεία του, κάνει πολλά αστεία όπως κι αυτή, ένα άλλο ότι του αρέσει ο αθλητισμός όπως και του πατέρα του).
Νέος μήνας του Φθινοπώρου: αλλαγή μήνα και χαρακτηριστικά του γνωρίσματα,(ομπρέλα, χρυσάνθεμα, στρώσιμο χαλιών, υγρασία, ομίχλη κ.ά.)
- Παρουσιολόγιο- Προσευχή και τραγούδια: Καλημέρα, πέφτουν τα φύλλα, από τα δενδράκια κ.ά.- Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας: Γιατί λέγεται τρίτη, ποια είναι η πρώτη, ποια η δεύτερη; Εικόνες με ηλικιωμένους και περιγραφή τους. Τι μπορούμε να κάνουμε για να τους δώσουμε χαρά; Ποια βοήθεια χρειάζονται; Ποιες είναι οι ανάγκες τους; Πως ζούσαν παλιότερα στην χώρα μας και πως είναι σήμερα; Μοιραζόμαστε στιγμές κοντά τους;
- Το θέμα μας: Φρούτα του φθινοπώρου (χρώμα, σχήμα, δέντρο, κόψιμο-καθάρισμα φρούτων και παρατήρηση με μεγεθυντικό φακό).
- Παιχνίδι : η Φρουτοσαλάτα. Τα νήπια χωρίζονται σε 8 ομάδες από 4 παιδιά η κάθε ομάδα και επιλέγουν με τυχαία κλήρωση το φρούτο του. Η Νηπιαγωγός φωνάζει μήλα και πρέπει αμέσως τα νήπια του αντίστοιχου φρούτου, να τρέξουν στο κέντρο του κύκλου. όταν η Νηπιαγωγός φωνάξει φρουτοσαλάτα τρέχουν όλα και ανακατεύονται μεταξύ τους.
- Παραμύθι: "Η φαντασία του Οκτώβρη" Ταξιδεύουμε μαζί με τον Οκτώβρη στις συνήθειές του, στην οικογένεια του. Αφού διώχνει την υγρασία και τον πόνο από τον παππού του το γέρο χρόνο, ταξιδεύει με το θείο του το Καλοκαιράκι στη γιορτή του Αγίου Δημητρίου και μας χαρίζει λίγες ζεστές μέρες. Ευκαιρία λοιπόν να στρώσουμε τα χαλιά στα σπίτια μας και στο σχολείο φυσικά!
2/10/2013 Τετάρτη
- Το θέμα μας: " Το σώμα μου" Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα μέρη του σώματός τους. Γιατί χρειαζόμαστε το καθένα; Χρώματα σε μαλλιά και μάτια, ο καθένας μας είναι μοναδικός. Εξωτερική εμφάνιση και συνήθειες αγοριών και κοριτσιών. Εσωτερικά χαρίσματα στον καθένα και θετική προσέγγιση-φιλία-ομάδα.
- Παιχνίδια :α) Ο Πέτρος λέει: Σηκώστε ψηλά τα χέρια, ο Πέτρος λέει να έχετε τεντωμένα πόδια, ξύστε τη μύτη (χωρίς το:ο Πέτρος λέει, χάνει όποιος ξύνει τη μύτη του και κάθεται κάτω).
α) Μουσικοκινητικό παιχνίδι με το σώμα: Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια...
- Ομαδική εργασία: " Το σώμα μου"Ζωγραφική σε χαρτί του μέτρου όλης της ομάδας, τα νήπια ζωγραφίζουν το σώμα τους.
3/10/2013 Πέμπτη
- Το θέμα μας: "Τα φρούτα και τα θρεπτικά τους συστατικά-βιταμίνες". Μετά την ιστορία "τα φρούτα φιλονικούν"από το Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο, τα νήπια συζητούν για το αγαπημένο τους φρούτο και κατασκευάζουν σελιδοδείκτη που σαν διαχωριστικό έχει ένα φρούτο του φθινοπώρου.
- Παιχνίδι : η Φρουτοσαλάτα. Τα νήπια χωρίζονται σε 8 ομάδες από 4 παιδιά η κάθε ομάδα και επιλέγουν με τυχαία κλήρωση το φρούτο του. Η Νηπιαγωγός φωνάζει μήλα και πρέπει αμέσως τα νήπια του αντίστοιχου φρούτου, να τρέξουν στο κέντρο του κύκλου. όταν η Νηπιαγωγός φωνάξει φρουτοσαλάτα τρέχουν όλα και ανακατεύονται μεταξύ τους.
4/10/2013 Παρασκευή
- Το θέμα μας: "Ο εαυτός μου" Πως πήρα το όνομά μου; Από που είμαι; Ποιος είναι ο καλύτερος φίλος-η μου;- Παραμύθι: "Οι φίλοι μου" Γνωρίζουμε συνήθειες, χαρίσματα των φίλων μας;
- Ατομική εργασία: "Ο εαυτός μου " Το όνομά μου - η ταυτότητά μου (δακτυλικό αποτύπωμα με τέμπερα - του δείκτη).
- Παιχνίδι : α) Παντομίμα-Τα νήπια μαντεύουν τη λέξη με τα χείλη.
β) Το χαλασμένο τηλέφωνο: Λέξεις από το σώμα μας.
7/10/2013 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 7 Οκτωβρίου.... και αλλαγή υπευθύνων τάξης.- Τα τραγούδια μας: "Καλημέρα, τα χαμόγελα-η ομάδα μας, τα χρώματα και η εβδομάδα με τα χρώματα (από την Λιλιπούπολη)", με εικόνες.
- Παραμύθι: "Τα χρώματα" Γνωρίζουμε ζώα στη φύση και το αντίστοιχο χρώμα. Γιατί βλέπουμε τα χρώματα; Πως λέγονται το άσπρο και το μαύρο; (ουδέτερα)
- Παιχνίδι : Βρες το χρώμα και το αντικείμενο έξω από το σχολείο στη φύση γύρω μας, αλλιώς χάνεις τη σειρά σου.
- Το θέμα μας: Τα χρώματα (φρούτα, σχήματα τρία βασικά χρώματα και οι αναμείξεις τους). Ποιος χρησιμοποιεί τα χρώματα στη δουλειά του; Πως λέγονται τα εργαλεία του; Τα χρώματα στη ζωή μας: προτρέπουμε τα νήπια να παρατηρήσουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη και αν αναγνωρίσουν τα χρώματα πάνω τους (χρώμα δέρματος, ματιών, μαλλιών).
Τα ρωτάμε αν είναι ευχαριστημένα με την εικόνα του εαυτού τους, αν ήθελαν να αλλάξουν κάτι επάνω τους και γιατί; Οι διαφορές είναι μόνο στα χρώματα και όχι στις αξίες της ζωής: κανόνες-σεβασμός στην διαφορετικότητα.Υλικό: Εικόνες-παζλ προσώπων.
- Ατομική εργασία: "Ο μήνας Οκτώβρης " Ποια είναι τα χρώματα που χρησιμοποιεί στην παλέτα του;
8/10/2013 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 8 Οκτωβρίου....
- Το θέμα μας: "Εγώ και οι άλλοι" Με αφορμή την κατασκευή που έφερε ένα νήπιο στο σχολείο που είχε ως θέμα το πρόσωπο ενός παιδιού ξεκίνησε η σημερινή μας συζήτηση:
1) Περιγραφή χαρακτηριστικών του προσώπου μας- Διάφοροι μορφασμοί που εκφράζουμε την εσωτερική διάθεσή μας.
"Το πρόσωπο είναι ο καθρέφτης της ψυχής". Ανάλυση της φράσης: χαρούμενο πρόσωπο, λυπημένο, κατσούφικο,
κουρασμένο, αγχωμένο, φοβισμένο κ.ά.
Τα νήπια με τη σειρά στέκονται μπροστά στον καθρέφτη και μιλούν για τον εαυτό τους, πως βλέπουν το πρόσωπό τους, το σώμα τους .
2) Με αφορμή τα χρώματα στα μαλλιά , στο δέρμα , στα ρούχα μας, μιλήσαμε για τα χρώματα-φυλές των ανθρώπων. Ερώτηση: α) Ένα παιδάκι στο σχολείο έχει διαφορετικό χρώμα στο δέρμα του από εμάς:Τι θα θέλαμε να μάθουμε από αυτό; Απαντήσεις νηπίων: Για τη χώρα του, για τη γλώσσα που μιλά, το σπίτι του, τα παιχνίδια , τα φαγητά, τις συνήθειες στο σχολείο του κ.ά. β) Είμαι ίδιος με τους άλλους αλλά και διαφορετικός, γιατί;
3) Τα νήπια βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ παιδιών ίδιας ηλικίας όπως αυτά. Έχουμε όλοι ομοιότητες:μάτια, μύτη -χαρακτηριστικά, πηγαίνουμε σχολείο, έχουμε οικογένεια κ.ά και διαφορές: χρώμμα, γλώσσα, ρούχα, σπίτια κ.ά.
- Μαθηματικά: "Όμοιο και διαφορετικό" Αφού περιγράψουν τα φρούτα και τα χαρακτηριστικά τους (Φθινοπωρινά), προσθέτουμε τα ξύλινα τουβλάκια που είναι διαφορετικά από τα φρούτα. Τα νήπια το ανακαλύπτουν αμέσως και τα διαγράφουν από την ομάδα.
- Ατομική εργασία: "Όμοιο και διαφορετικό "
Ζωγραφίζουν με ξύλινα χρώματα τα όμοια φρούτα και διαγράφουν το διαφορετικό αντικείμενο.
9/10/2013 Τετάρτη
- Το θέμα μας: "Οικογένεια"
Με αφορμή τις ζωγραφιές των νηπίων στο ελεύθερο σχέδιο η συζήτησή μας ξεκινά περιγράφοντας όμορφες στιγμές στην οικογένειά μας. Τα νήπια παρουσιάζουν με χαρά την οικογενειακή φωτογραφία τους και τα μέλη της οικογένειάς τους. Λένε τα ονόματα των μελών και τη δουλειά των γονιών τους.
- Γράφουμε τη λέξη ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ στον πίνακα με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Χτυπάμε τις συλλαβές-φωνές και τα νήπια ανακαλύπτουν ότι είναι μεγάλη λέξη και αρχίζει από οι ποιο οι; Γράφουμε στον πίνακα τα ι της γλώσσας μας: όπως το Ι του Ιπποπόταμου, το Η του Ηλιου, το Υ του Υποβρύχιου, το ΟΙ της ΟΙκογένειας και το ΕΙ της ΕΙκόνας.
- Τι μας δίνει-προσφέρει η οικογένεια μας; μας ταίζει είπε η Μελίνα, μια αγκαλιά, φαγητό, μας προστατεύει μας δίνει ρούχα, ζεστασιά, μας φροντίζει όταν αρρωσταίνουμε κ.ά. Χωριζόμαστε σε ομάδες με ένα, δύο, τρία ή περισσότερα παιδιά.(Μονογονεϊκή οικογένεια, τρίτεκνη, πολύτεκνη).
- Παρουσιάζουμε τις κάρτες που μας έφερε νήπιο με διάφορα μοντέλα οικογένειας και σταματάμε στην τελευταία που παρουσιάζει ένα δέντρο, τι διαφορετικό έχει; Βλέπουμε οικογένεια, πρόσωπα, όλοι αυτοί λέγονται συγγενείς. Το δέντρο ονομάζεται γενεαλογικό δέντρο και δείχνει τη γενιά μας. Μπορούμε κι εμείς να φτιάξουμε το δικό μας δέντρο;
- Παιχνίδι με τα δάκτυλα: "Η οικογένεια ΠΟΚ-ΠΟΚ" Αυτή είναι η μητέρα η κυρία Ποκ-Ποκ. Αυτός είναι ο πατέρας, με το κόκκινο παλτό. Αυτή είναι η αδερφή πω πω τι λεπτή! Αυτός είναι ο αδερφός πω πω είναι χοντρός. Αυτό είναι το μωρό, είναι ακόμη πολύ μικρό. Σας παρουσιάσαμε λοιπόν την οικογένεια Ποκ-Ποκ.
10/10/2013 Πέμπτη
- Τα τραγούδια μας: "Τσιριτρό"
- Παιχνίδι με το ζάρι: Ας παίξουμε λοιπόν! Τα νήπια χωρίζονται σε δύο ομάδες των πέντε ατόμων, του μοβ και του κίτρινου σταφυλιού. Ποια ομάδα θα κερδίσει; Ποια ομάδα θα συμπληρώσει όλες τις ρόγες του τσαμπιού πρώτη; Είναι ωραίο να κερδίζουμε, αλλά μεγαλύτερη χαρά προσφέρει η συμμετοχή μας στο παιχνίδι; τι λέτε, συμφωνείτε μαζί μου;
Όποιος χάνει δε στενοχωριέται, του αρκεί που συμμετέχει με φίλους στο παιχνίδι. Κέρδισε η μοβ ομάδα!
- Μαθηματικά: "Σχεδιάζω κύκλους" Αφού παίξαμε ας σχεδιάσουμε κύκλους κι ας ζωγραφίσουμε το τσαμπί σταφύλι ως ατομική εργασία.
11/10/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο -Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 11 Οκτωβρίου...Μέρα βροχερή η σημερινή και τα τραγούδια μας έχουν ως θέμα τον ήλιο και τα σύννεφα βέβαια.
- Τα τραγούδια μας: "Καλημέρα, πρωί ο ήλιος βγαίνει, χαμόγελα και καλό μου συννεφάκι" Εμπλουτίζουμε τη γωνιά της φύσης με διάφορα φύλλα και κουκουνάρια που έφεραν νήπια και την ονομάσαμε"Οι θησαυροί της φύσης".
- Το θέμα μας: "Παροιμία και αινίγματα" Με θέμα μας τα φρούτα ας μάθουμε τα σοφά λόγια του λαού μας(παροιμίες). Γιατί πέφτει κάτω το μήλο; (έχει βάρος) Τι θέλει να μας πει η παροιμία; (Ότι μοιάζουμε εξωτερικά και εσωτερικά στη γενιά μας). Σε τι νομίζετε ότι μοιάζετε με συγγενείς σας μαμά ή μπαμπά, παππού ή γιαγιά;(Ένα νήπιο είπε ότι μοιάζει στη θεία του, κάνει πολλά αστεία όπως κι αυτή, ένα άλλο ότι του αρέσει ο αθλητισμός όπως και του πατέρα του).
- Αινίγματα: Μπορούμε να σκεφτούμε και να μαντέψουμε τα αινίγματα; Στο τέλος αποκαλύπτουμε την εικόνα. Τα νήπια διαβάζουν τα αινίγματα με τη βοήθεια των εικόνων.
- "Περιγραφή εικόνων " Μπορούμε να περιγράψουμε τι παρατηρούμε σε εικόνες -πίνακες ζωγραφικής με φρούτα;
(Καλλιέργεια προφορικού λόγου, με μικρές προτάσεις).
-Ατομική εργασία: "Περιγραφή εικόνας " Τα νήπια μας περιγράφουν την εικόνα και στη συνέχεια γράφουν τις λέξεις των φρούτων που απεικονίζονται σε αυτήν (με κεφαλαία). Επίσης ζωγραφίζουν τα φρούτα.
- "Περιγραφή εικόνων " Μπορούμε να περιγράψουμε τι παρατηρούμε σε εικόνες -πίνακες ζωγραφικής με φρούτα;
(Καλλιέργεια προφορικού λόγου, με μικρές προτάσεις).
-Ατομική εργασία: "Περιγραφή εικόνας " Τα νήπια μας περιγράφουν την εικόνα και στη συνέχεια γράφουν τις λέξεις των φρούτων που απεικονίζονται σε αυτήν (με κεφαλαία). Επίσης ζωγραφίζουν τα φρούτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου