20/02/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τα τραγούδια μας: Το γαϊτανάκι, ο Χαραλάμπης, καλώς το καρναβάλι.
- Ο κύκλος της φιλίας: Διαλέγουμε τα νέα ζευγάρια φίλων και αφιερώνουμε μια λέξη αγάπης και υπόσχεσης σε αυτόν-ην. (Είμαστε φίλοι και θα παίξουμε μαζί στα παζλ, χαίρομαι που είμαι μαζί σου και θα τραγουδήσουμε το Χαραλάμπη μαζί κ.ά.)
- Το θέμα μας: "Καρναβάλι και μάσκες". Γιατί ντυνόμαστε μασκαράδες; Υπήρχε αυτό το έθιμο και παλιότερα στη χώρα μας; Τι είναι η τσικνοπέμπτη; Η λέξη τσίκνα σε ποια επαγγέλματα είναι γνωστή; Ποια είναι τα έθιμα του τόπου μας;
- Χειροτεχνία: "Οι μάσκες της Μίνυ και της φωτιάς". Η επιλογή των μασκών έγινε την προηγούμενη μέρα από τα νήπια, σειρά τους λοιπόν να κόψουν, να στολίσουν και να φορέσουν τις μάσκες τους. Το πάρτυ της τσικνοπέμπτης ξεκινά!
- Χειροτεχνία: "Οι μάσκες ετοιμάζονται" Ένα μικρό εργαστήρι χαράς και δημιουργικότητας, όπου τα νήπια κόβουν, ζωγραφίζουν, κολλάνε και ετοιμάζουν τη μάσκα τους.Ο τίτλος: "Οι μίνυ ανάβουν φωτιές".
- Γλωσσικό παιχνίδι: "Χαρακτηριστικά καρναβαλιού¨ Τα νήπια αφού περιγράψουν τις εικόνες με θέμα τις αποκριές, αντιστοιχίζουν τις λέξεις στις ανάλογες εικόνες. Παιχνίδι της λάθος λέξης: κλείνουμε τα μάτια στο νήπιο , αλλάζουμε κάποιες λέξεις και πρέπει να τις ανακαλύψει.
- Παραμύθι: "Το καρναβάλι των ζώων¨ Από το περιοδικό σύγχρονο Νηπιαγωγείο (τεύχος ). Τα νήπια αναγνωρίζουν τους ήρωες του παραμυθιού και τους αντιστοιχίζουν με τις ανάλογες στολές τους για το αποκριάτικο πάρτυ. Επίσης μιλούν για τις στολές που επέλεξαν φέτος να ντυθούν και αιτιολογούν την πρότασή τους.
- Φύλλο εργασίας: "Οι στολές¨ Τα νήπια ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους στολή και την αιτιολογούν. Γράφουν τη στολή τους - Ο κύκλος της φιλίας:
"Αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση¨
Αφού προηγήθηκε η συζήτηση στην παρεούλα πόσο καλά γνωρίζουμε τον εαυτό μας και τι δεν καταφέρνουμε καλά, λέμε το μικρό μας μυστικό! Συνεχίζουμε με το τραγούδι της ομάδας μας, ανακοινώνουμε για το φίλο μας τι καταφέρνει καλά και τι όχι (π.χ. η Ασημίνα είπε για τη Νεφέλη ότι μπορεί να πει γρήγορα το ημερολόγιο, αλλά δε μπορεί να ζωγραφίζει ωραία το σχέδιό της όπως η Ραφαέλα και η Μελίνα) και χορεύουμε τα τραγούδια μας με το γαϊτανάκι.
- Ο κύκλος της φιλίας: "Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου ". Πιστεύω στις ικανότητές μου; Πόσο ικανοποιημένος είμαι με τον εαυτό μου;Αγαπώ τον εαυτό μου; Μερικές φορές νιώθω άγχος, στενοχώρια, θυμό, μοναξιά ή ντροπή; Μοιράζομαι τα συναισθήματά μου με το φίλο μου; Μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν μέσα από τον μικρό ήρωα Ιβάν τους τρόπους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το φίλο τους, που αντιμετωπίζει πρόβλημα.
21/02/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το θέμα μας: "Τσικνοπέμπτη και εντυπώσεις". Πως διασκεδάσαμε την Τσικνοπέμπτη; Που πήγαν, τι είδαν ως εικόνα, πως και με ποιον τσίκνισαν; (Εμπειρίες νηπίων).
- Φύλλο εργασίας: "Πως πέρασα την Τσικνοπέμπτη;¨ Τα νήπια παρουσιάζουν ιδιαίτερες εικόνες χαράς και καρναβαλιού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους.
- Παραμύθι: "Οι κορδέλες της χαράς¨ Από το περιοδικό Παράθυρο (τεύχος 67 -Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2011). Με αφορμή το παραμύθι παίζουμε παιχνίδια μνήμης με τα χρώματα και τα πρόσωπα-ήρωες που ακούστηκαν στην ιστορία.
- Ο κύκλος της φιλίας: "Τι δεν καταφέρνει καλά ο φίλος-η μου;¨ Τα νήπια αφού συζητήσουν το θέμα σε ζευγάρια, αποκαλύπτουν μέσα από τη ζωγραφική τους συναισθήματα για το φίλο-η τους και με ποιον τρόπο θα τον-την βοηθούσαν.
- Γλωσσικό παιχνίδι: "Εικόνες αποκριάτικων στολών-Λέξεις¨ Τα νήπια σε ένα πολύχρωμο παζλ εικόνων και λέξεων αντιστοιχίζουν μες τη μουσική τις ανάλογες εικόνες και λέξεις.
Ένα παιχνίδι όπου ξεχωρίζουν τις λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία και πεζά σε δυο ομάδες, με αυτό το κριτήριο διαχωρισμού.
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τα τραγούδια μας: Το γαϊτανάκι, ο Χαραλάμπης, καλώς το καρναβάλι.
- Ο κύκλος της φιλίας: Διαλέγουμε τα νέα ζευγάρια φίλων και αφιερώνουμε μια λέξη αγάπης και υπόσχεσης σε αυτόν-ην. (Είμαστε φίλοι και θα παίξουμε μαζί στα παζλ, χαίρομαι που είμαι μαζί σου και θα τραγουδήσουμε το Χαραλάμπη μαζί κ.ά.)
- Το θέμα μας: "Καρναβάλι και μάσκες". Γιατί ντυνόμαστε μασκαράδες; Υπήρχε αυτό το έθιμο και παλιότερα στη χώρα μας; Τι είναι η τσικνοπέμπτη; Η λέξη τσίκνα σε ποια επαγγέλματα είναι γνωστή; Ποια είναι τα έθιμα του τόπου μας;
- Χειροτεχνία: "Οι μάσκες της Μίνυ και της φωτιάς". Η επιλογή των μασκών έγινε την προηγούμενη μέρα από τα νήπια, σειρά τους λοιπόν να κόψουν, να στολίσουν και να φορέσουν τις μάσκες τους. Το πάρτυ της τσικνοπέμπτης ξεκινά!
- Χειροτεχνία: "Οι μάσκες ετοιμάζονται" Ένα μικρό εργαστήρι χαράς και δημιουργικότητας, όπου τα νήπια κόβουν, ζωγραφίζουν, κολλάνε και ετοιμάζουν τη μάσκα τους.Ο τίτλος: "Οι μίνυ ανάβουν φωτιές".
- Γλωσσικό παιχνίδι: "Χαρακτηριστικά καρναβαλιού¨ Τα νήπια αφού περιγράψουν τις εικόνες με θέμα τις αποκριές, αντιστοιχίζουν τις λέξεις στις ανάλογες εικόνες. Παιχνίδι της λάθος λέξης: κλείνουμε τα μάτια στο νήπιο , αλλάζουμε κάποιες λέξεις και πρέπει να τις ανακαλύψει.
- Παραμύθι: "Το καρναβάλι των ζώων¨ Από το περιοδικό σύγχρονο Νηπιαγωγείο (τεύχος ). Τα νήπια αναγνωρίζουν τους ήρωες του παραμυθιού και τους αντιστοιχίζουν με τις ανάλογες στολές τους για το αποκριάτικο πάρτυ. Επίσης μιλούν για τις στολές που επέλεξαν φέτος να ντυθούν και αιτιολογούν την πρότασή τους.
- Φύλλο εργασίας: "Οι στολές¨ Τα νήπια ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους στολή και την αιτιολογούν. Γράφουν τη στολή τους - Ο κύκλος της φιλίας:
"Αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση¨
Αφού προηγήθηκε η συζήτηση στην παρεούλα πόσο καλά γνωρίζουμε τον εαυτό μας και τι δεν καταφέρνουμε καλά, λέμε το μικρό μας μυστικό! Συνεχίζουμε με το τραγούδι της ομάδας μας, ανακοινώνουμε για το φίλο μας τι καταφέρνει καλά και τι όχι (π.χ. η Ασημίνα είπε για τη Νεφέλη ότι μπορεί να πει γρήγορα το ημερολόγιο, αλλά δε μπορεί να ζωγραφίζει ωραία το σχέδιό της όπως η Ραφαέλα και η Μελίνα) και χορεύουμε τα τραγούδια μας με το γαϊτανάκι.
- Ο κύκλος της φιλίας: "Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου ". Πιστεύω στις ικανότητές μου; Πόσο ικανοποιημένος είμαι με τον εαυτό μου;Αγαπώ τον εαυτό μου; Μερικές φορές νιώθω άγχος, στενοχώρια, θυμό, μοναξιά ή ντροπή; Μοιράζομαι τα συναισθήματά μου με το φίλο μου; Μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν μέσα από τον μικρό ήρωα Ιβάν τους τρόπους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το φίλο τους, που αντιμετωπίζει πρόβλημα.
21/02/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το θέμα μας: "Τσικνοπέμπτη και εντυπώσεις". Πως διασκεδάσαμε την Τσικνοπέμπτη; Που πήγαν, τι είδαν ως εικόνα, πως και με ποιον τσίκνισαν; (Εμπειρίες νηπίων).
- Φύλλο εργασίας: "Πως πέρασα την Τσικνοπέμπτη;¨ Τα νήπια παρουσιάζουν ιδιαίτερες εικόνες χαράς και καρναβαλιού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους.
- Παραμύθι: "Οι κορδέλες της χαράς¨ Από το περιοδικό Παράθυρο (τεύχος 67 -Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2011). Με αφορμή το παραμύθι παίζουμε παιχνίδια μνήμης με τα χρώματα και τα πρόσωπα-ήρωες που ακούστηκαν στην ιστορία.
- Ο κύκλος της φιλίας: "Τι δεν καταφέρνει καλά ο φίλος-η μου;¨ Τα νήπια αφού συζητήσουν το θέμα σε ζευγάρια, αποκαλύπτουν μέσα από τη ζωγραφική τους συναισθήματα για το φίλο-η τους και με ποιον τρόπο θα τον-την βοηθούσαν.
- Γλωσσικό παιχνίδι: "Εικόνες αποκριάτικων στολών-Λέξεις¨ Τα νήπια σε ένα πολύχρωμο παζλ εικόνων και λέξεων αντιστοιχίζουν μες τη μουσική τις ανάλογες εικόνες και λέξεις.
Ένα παιχνίδι όπου ξεχωρίζουν τις λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία και πεζά σε δυο ομάδες, με αυτό το κριτήριο διαχωρισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου