07/02/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Εικόνες: πως επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιότερα στη γη;
10/02/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -θα είναι... Έχουμε -εποχή Χειμώνα ... Ο Χειμώνας έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 10
Φεβρουαρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). Το νέο ζευγάρι φίλων: Ασημίνα-Ιωάννης.
- Χειροτεχνία: Τα νήπια είχαν την ιδέα την Παρασκευή να κάνουν χειροτεχνίες σχετικές με τα θέματα που συζητάμε και αποφασίσαμε να γίνεται η τάξη μας ένα μικρό εργαστήριο δημιουργικότητας κάθε Δευτέρα και Τετάρτη. Τι πιο ωραίο να ξεκινήσουμε με έναν σελιδοδείκτη, αφού στο σχολείο μας διαβάζουμε πολλές ιστορίες και μας είναι απαραίτητος.
Τα νήπια ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν με διπλόκαρφο και τις οδηγίες με τα υλικά μας τις ανακοίνωσε ο ΤΟΠΟΤΙΠ, ο ήρωας των νέων και της επιβράβευσης στο σχολείο μας.
-Το θέμα μας: α)"Η Επικοινωνία με την έκφραση στο πρόσωπό μας, με τα σήματα,με τα σύμβολα".Τα έμαθες τα νέα; (εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, απάντησαν τα νήπια).
Είδες τηλεόραση;Ποιο κανάλι και τι παρακολούθησες;(παιδικό έργο, διαφημίσεις, ειδήσεις, αθλητικά).
Τηλεφώνησες στο φίλο σου; Τι χρησιμοποίησες σταθερό ή κινητό; Είχες γράμμα και από ποιον; Έστειλες μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, e-mail ή φαξ; Τα νήπια μετά τον καταιγισμό των ερωτήσεων και των εικόνων αναφέρουν τα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης που θυμούνται.(Άσκηση μνήμης και προσοχής)
-Σήματα και σύμβολα: α)"Το πράσινο φανάρι, το μωρό που κλαίει...". Το πράσινο φανάρι της τροχαίας "σου λέει" να προχωρήσεις, το κόκκινο να σταματήσεις. Το μωρό που κλαίει θέλει να μας πει...ότι δεν είναι ευχαριστημένο: πεινάει, διψάει., πονάει, είναι λερωμένο απαντούν τα νήπια. Κάθε σημαία συμβολίζει μια χώρα. (Ποια άλλα σύμβολα γνωρίζουμε; (η στολή του αστυνομικού, του πυροσβέστη, του λιμενικού- της ειρήνης, των ολυμπιακών αγώνων, του νοσοκομείου, του εστιατορίου, του καιρού κ.ά.)
-Η έκφραση: Μερικές φορές επικοινωνούμε με την έκφραση του προσώπου μας.
-Φύλλο εργασίας: α)"Επικοινωνία-κατανόηση κώδικα". Τα νήπια αντιστοιχίζουν τα σήματα με τις εικόνες (παρατήρηση-αντιστοιχία-μαθηματικά).
11/02/2014 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Μια δημιουργική απασχόληση νηπίου Α΄ να αντιγράφει λέξεις από τον πίνακα γλώσσας-γραφής με μικρά ξυλάκια από το παιδαγωγικό υλικό στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
-Τα τραγούδια μας: Σςςςςς ησυχία! η φύση κοιμάται, ΄ένα υπέροχο τραγούδι για τη διαφορετικότητα του μήνα Φλεβάρη, Α,α οι φωνές μας για το Χειμώνα, Στου καινούριου χρόνου την αυλή, μαθαίνουμε επίσης και μια νέα προσευχή "Συ που
κόσμους κυβερνάς..."
-Το θέμα μας: α)"Η Επικοινωνία ". Πως επικοινωνούσαν οι πρωτόγονοι; (Σχετικές εικόνες για ήχους, κινήσεις, καπνό και φωτιά, η επικοινωνία με τις ζωγραφιές τους μέσα σε σπηλιές, Φοινικικό αλφάβητο και αλφάβητο Ελλήνων).
Εικόνες σχετικές για περιγραφή από τα νήπια τρόπων επικοινωνίας παλιότερα: όπως μηνύματα με καπνό, με τύμπανα, με ταχυδρομικό περιστέρι, με μπουκάλι στη θάλασσα.
- "Μαγικό μελάνι": Από τα παλιά χρόνια οι άνθρωποι προσπάθησαν να βρουν διάφορους τρόπους να γράφουν κρυφά
μηνύματα, έτσι ώστε οι εχθροί τους δε θα μπορούσαν να τα διαβάσουν, αν έπεφταν στα χέρια τους.
Τα υλικά μας: πινέλο, χυμός λεμονιού, φακός. Γράφουμε λέξεις και ζωγραφίζουμε εικόνα με το πινέλο βουτηγμένο στο χυμό λεμονιού. Τα νήπια δοκιμάζουν με το φακό να αναγνωρίσουν το κρυφό μήνυμα.
- Μαθηματικά: Με το οικοδομικό υλικό του σχολείου τα νήπια αναλαμβάνουν δράση να ξεχωρίσουν με κριτήριο πάντα (ίδιο χρώμα, ίδιο σχήμα, μεγάλα-μικρά (μέγεθος)) τα ξύλινα τουβλάκια. Ερώτηση: με ποιο κριτήριο θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε σε ομάδες με ίδια χαρακτηριστικά τα ξύλινα τουβλάκια;
-Φύλλο εργασίας: α)"Επικοινωνία-ομαδοποίηση". Τα νήπια "ερμηνεύουν" γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει, τα μέσα επικοινωνίας, μέσα από διαδικασίες παρατήρησης, περιγραφής, ταξινόμησης. Δημιουργούν ομάδες με βάση ένα δεδομένο κριτήριο ή με διαφορετικά κριτήρια. Παρατηρούν στα διαφορετικά υλικά που τους δίνουμε, ποιο αντικείμενο δεν ταιριάζει και γιατί; Ταξινομούν καινούρια υλικά στις ήδη υπάρχουσες ομάδες, ρωτώντας με ποιο κριτήριο έκαναν αυτή την επιλογή; (καταστάσεις προβληματισμού και κριτικής ικανότητας, μαθηματικής σκέψης).
-Azur & Asmar: α)"Επικοινωνία-διαφορετικότητα". Τα νήπια παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον το dvd με τις διαφορετικές αντιλήψεις των λαών, αλλά με την ίδια αγάπη και παιδική αθωότητα, μέσα από το τραγούδι και το όνειρο των παραμυθιών-ιστοριών.
12/02/2014 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Μια δημιουργική απασχόληση τριών νηπίων Α΄ να ζωγραφίσουν την ίδια εικόνα , σχετική με το θέμα συζήτησής μας, στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
- Χειροτεχνία: Τα νήπια κάνουν χειροτεχνίες σχετικές με τα θέματα που συζητάμε και γίνεται η τάξη μας ένα μικρό εργαστήριο δημιουργικότητας κάθε Τετάρτη. Τι πιο ωραίο να κάνουμε ένα κολλάζ με το αγαπημένο για τον καθένα θέμα.
-Το θέμα μας: α)"Εφημερίδες-Ραδιόφωνο ".Τα νήπια έφεραν στην παρεούλα από την αρχή της εβδομάδας περιοδικά, εφημερίδες. Τις ξεχωρίζουμε σε πρωινές και απογευματινές. Τι άλλο μπορούμε να πληροφορηθούμε από μια εφημερίδα; (πρόγραμμα της τηλεόρασης, τα ονόματα των φαρμακείων που διανυκτερεύουν, τις θεατρικές παραστάσεις κ.ά.). Το νήπιο Β΄έφερε με μεγάλη χαρά το μικρό ραδιόφωνο με μπαταρίες. Αφού το έδειξε σε όλη την ομάδα, ακούσαμε διαφορετικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, είδαμε την κεραία, μιλήσαμε για τους εκφωνητές αλλά και πόσο ήσυχοι ακροατές είμαστε. Είδαμε επίσης το μεγάλο ραδιόφωνο που λειτουργεί με ρεύμα και το ραδιόφωνο στον Η/Υ.
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τα νήπια συζητούν και παρουσιάζουν προηγούμενες γνώσεις τους, εμπειρίες, τι γνωρίζουν και τι θέλουν να μάθουν για τα μέσα επικοινωνίας. (Ιδεόγραμμα).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τι σημαίνει η λέξη; Μιλάω(είπε ο Μάνος), Μαθαίνω (είπε ο Βαγγέλης), μαθαίνω τι γίνεται, τι συμβαίνει σε άλλα μέρη(είπε η Ραφαέλα), περνάω ευχάριστα ακούγοντας ραδιόφωνο με μουσική ή αθλητικά με το μπαμπά μου (είπε ο Λευτέρης).
Πως επικοινωνούμε σήμερα ή παλιότερα; Τι γνωρίζω; Τι θέλω να μάθω; Τι θέλω να κατασκευάσουμε; Τα νήπια ζωγράφισαν και κόλλησαν εικόνες (στο χαρτόνι) για τις ιδέες τους.ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τι σημαίνει η λέξη; Μιλάω(είπε ο Μάνος), Μαθαίνω (είπε ο Βαγγέλης), μαθαίνω τι γίνεται, τι συμβαίνει σε άλλα μέρη(είπε η Ραφαέλα), περνάω ευχάριστα ακούγοντας ραδιόφωνο με μουσική ή αθλητικά με το μπαμπά μου (είπε ο Λευτέρης).
Εικόνες: πως επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιότερα στη γη;
10/02/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -θα είναι... Έχουμε -εποχή Χειμώνα ... Ο Χειμώνας έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 10
Φεβρουαρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). Το νέο ζευγάρι φίλων: Ασημίνα-Ιωάννης.
- Χειροτεχνία: Τα νήπια είχαν την ιδέα την Παρασκευή να κάνουν χειροτεχνίες σχετικές με τα θέματα που συζητάμε και αποφασίσαμε να γίνεται η τάξη μας ένα μικρό εργαστήριο δημιουργικότητας κάθε Δευτέρα και Τετάρτη. Τι πιο ωραίο να ξεκινήσουμε με έναν σελιδοδείκτη, αφού στο σχολείο μας διαβάζουμε πολλές ιστορίες και μας είναι απαραίτητος.
Τα νήπια ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν με διπλόκαρφο και τις οδηγίες με τα υλικά μας τις ανακοίνωσε ο ΤΟΠΟΤΙΠ, ο ήρωας των νέων και της επιβράβευσης στο σχολείο μας.
-Το θέμα μας: α)"Η Επικοινωνία με την έκφραση στο πρόσωπό μας, με τα σήματα,με τα σύμβολα".Τα έμαθες τα νέα; (εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, απάντησαν τα νήπια).
Είδες τηλεόραση;Ποιο κανάλι και τι παρακολούθησες;(παιδικό έργο, διαφημίσεις, ειδήσεις, αθλητικά).
Τηλεφώνησες στο φίλο σου; Τι χρησιμοποίησες σταθερό ή κινητό; Είχες γράμμα και από ποιον; Έστειλες μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, e-mail ή φαξ; Τα νήπια μετά τον καταιγισμό των ερωτήσεων και των εικόνων αναφέρουν τα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης που θυμούνται.(Άσκηση μνήμης και προσοχής)
-Σήματα και σύμβολα: α)"Το πράσινο φανάρι, το μωρό που κλαίει...". Το πράσινο φανάρι της τροχαίας "σου λέει" να προχωρήσεις, το κόκκινο να σταματήσεις. Το μωρό που κλαίει θέλει να μας πει...ότι δεν είναι ευχαριστημένο: πεινάει, διψάει., πονάει, είναι λερωμένο απαντούν τα νήπια. Κάθε σημαία συμβολίζει μια χώρα. (Ποια άλλα σύμβολα γνωρίζουμε; (η στολή του αστυνομικού, του πυροσβέστη, του λιμενικού- της ειρήνης, των ολυμπιακών αγώνων, του νοσοκομείου, του εστιατορίου, του καιρού κ.ά.)
-Η έκφραση: Μερικές φορές επικοινωνούμε με την έκφραση του προσώπου μας.
-Φύλλο εργασίας: α)"Επικοινωνία-κατανόηση κώδικα". Τα νήπια αντιστοιχίζουν τα σήματα με τις εικόνες (παρατήρηση-αντιστοιχία-μαθηματικά).
11/02/2014 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Μια δημιουργική απασχόληση νηπίου Α΄ να αντιγράφει λέξεις από τον πίνακα γλώσσας-γραφής με μικρά ξυλάκια από το παιδαγωγικό υλικό στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
-Τα τραγούδια μας: Σςςςςς ησυχία! η φύση κοιμάται, ΄ένα υπέροχο τραγούδι για τη διαφορετικότητα του μήνα Φλεβάρη, Α,α οι φωνές μας για το Χειμώνα, Στου καινούριου χρόνου την αυλή, μαθαίνουμε επίσης και μια νέα προσευχή "Συ που
κόσμους κυβερνάς..."
-Το θέμα μας: α)"Η Επικοινωνία ". Πως επικοινωνούσαν οι πρωτόγονοι; (Σχετικές εικόνες για ήχους, κινήσεις, καπνό και φωτιά, η επικοινωνία με τις ζωγραφιές τους μέσα σε σπηλιές, Φοινικικό αλφάβητο και αλφάβητο Ελλήνων).
Εικόνες σχετικές για περιγραφή από τα νήπια τρόπων επικοινωνίας παλιότερα: όπως μηνύματα με καπνό, με τύμπανα, με ταχυδρομικό περιστέρι, με μπουκάλι στη θάλασσα.
- "Μαγικό μελάνι": Από τα παλιά χρόνια οι άνθρωποι προσπάθησαν να βρουν διάφορους τρόπους να γράφουν κρυφά
μηνύματα, έτσι ώστε οι εχθροί τους δε θα μπορούσαν να τα διαβάσουν, αν έπεφταν στα χέρια τους.
Τα υλικά μας: πινέλο, χυμός λεμονιού, φακός. Γράφουμε λέξεις και ζωγραφίζουμε εικόνα με το πινέλο βουτηγμένο στο χυμό λεμονιού. Τα νήπια δοκιμάζουν με το φακό να αναγνωρίσουν το κρυφό μήνυμα.
- Μαθηματικά: Με το οικοδομικό υλικό του σχολείου τα νήπια αναλαμβάνουν δράση να ξεχωρίσουν με κριτήριο πάντα (ίδιο χρώμα, ίδιο σχήμα, μεγάλα-μικρά (μέγεθος)) τα ξύλινα τουβλάκια. Ερώτηση: με ποιο κριτήριο θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε σε ομάδες με ίδια χαρακτηριστικά τα ξύλινα τουβλάκια;
-Φύλλο εργασίας: α)"Επικοινωνία-ομαδοποίηση". Τα νήπια "ερμηνεύουν" γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει, τα μέσα επικοινωνίας, μέσα από διαδικασίες παρατήρησης, περιγραφής, ταξινόμησης. Δημιουργούν ομάδες με βάση ένα δεδομένο κριτήριο ή με διαφορετικά κριτήρια. Παρατηρούν στα διαφορετικά υλικά που τους δίνουμε, ποιο αντικείμενο δεν ταιριάζει και γιατί; Ταξινομούν καινούρια υλικά στις ήδη υπάρχουσες ομάδες, ρωτώντας με ποιο κριτήριο έκαναν αυτή την επιλογή; (καταστάσεις προβληματισμού και κριτικής ικανότητας, μαθηματικής σκέψης).
-Azur & Asmar: α)"Επικοινωνία-διαφορετικότητα". Τα νήπια παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον το dvd με τις διαφορετικές αντιλήψεις των λαών, αλλά με την ίδια αγάπη και παιδική αθωότητα, μέσα από το τραγούδι και το όνειρο των παραμυθιών-ιστοριών.
12/02/2014 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Μια δημιουργική απασχόληση τριών νηπίων Α΄ να ζωγραφίσουν την ίδια εικόνα , σχετική με το θέμα συζήτησής μας, στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
- Χειροτεχνία: Τα νήπια κάνουν χειροτεχνίες σχετικές με τα θέματα που συζητάμε και γίνεται η τάξη μας ένα μικρό εργαστήριο δημιουργικότητας κάθε Τετάρτη. Τι πιο ωραίο να κάνουμε ένα κολλάζ με το αγαπημένο για τον καθένα θέμα.
Τις οδηγίες με τα υλικά μας: τις ανακοίνωσε ο ΤΟΠΟΤΙΠ, ο ήρωας των νέων και της επιβράβευσης στο σχολείο μας. Αφού μοιράσαμε διάφορα φύλλα από περιοδικά, ψαλίδια και κόλλες, χρωματιστά γλασέ χαρτιά, τα νήπια κατασκεύασαν τους πιο ωραίους πίνακες με το δικό τους τίτλο.
-Το θέμα μας: α)"Εφημερίδες-Ραδιόφωνο ".Τα νήπια έφεραν στην παρεούλα από την αρχή της εβδομάδας περιοδικά, εφημερίδες. Τις ξεχωρίζουμε σε πρωινές και απογευματινές. Τι άλλο μπορούμε να πληροφορηθούμε από μια εφημερίδα; (πρόγραμμα της τηλεόρασης, τα ονόματα των φαρμακείων που διανυκτερεύουν, τις θεατρικές παραστάσεις κ.ά.). Το νήπιο Β΄έφερε με μεγάλη χαρά το μικρό ραδιόφωνο με μπαταρίες. Αφού το έδειξε σε όλη την ομάδα, ακούσαμε διαφορετικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, είδαμε την κεραία, μιλήσαμε για τους εκφωνητές αλλά και πόσο ήσυχοι ακροατές είμαστε. Είδαμε επίσης το μεγάλο ραδιόφωνο που λειτουργεί με ρεύμα και το ραδιόφωνο στον Η/Υ.
-Μπλοκ ζωγραφικής: α)"Μέσα επικοινωνίας παλιότερα και σήμερα. ".Τα νήπια ζωγράφισαν στο μπλοκ ζωγραφικής τους την ανάλογη δραστηριότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου