Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Φθινοπωρινά χρώματα...μέσα από πίνακες ζωγράφων...

06-10-2014 Δευτέρα

Φθινόπωρο με ταξίδι των παιδιών σε πίνακες σπουδαίων ζωγράφων...Είναι πια κοντά μας και η φύση χίλια χρώματα αλλάζει! Πολλοί σημαντικοί ζωγράφοι έχουν δημιουργήσει έργα με θέμα το Φθινόπωρο...
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του παιδαγωγικού υλικού και αλλαγή βιβλίων της βιβλιοθήκης).
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" η καλημέρα, τα χαμόγελα, , η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Μαρία.

Το θέμα μας: Με τη φαντασία μας "Φθινόπωρο σε έργα τέχνης". α) Τα νήπια παρατηρούν τους πίνακες,(ανά 3)  διαπιστώνουν ομοιότητες και διαφορές, και τους περιγράφουν. (παιδί και γλώσσα).
Κάνουμε ερωτήσεις όπως: Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος;  Πως νομίζετε ότι αισθανόταν όταν ζωγράφιζε αυτόν τον πίνακα που διάλεξες και γιατί; Εσύ με ποιό κριτήριο το διάλεξες; 
β) Θέλω να βρεις τους πίνακες που έχει μέσα ανθρώπους... Μπορείς να περιγράψεις τι κάνουν; Ποιοί πίνακες έχουν δέντρα και πως είναι; (φυλλοβόλα-αειθαλή δέντρα).
γ) Ας ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας: σε ποιον πίνακα θα μπάιναμε μέσα και τι ονειρευόμαστε ότι θα κάναμε;
ΒΡΟΧΗ-βροχή: Λέξεις που αρχίζουν με Β,β και πως μπορώ να φτιάξω μικρές προτάσεις με τη λέξη βροχή (καλλιέργεια προφορικού λόγου). Τα νήπια καλούνται σε φύλλο εργασίας να συνθέσουν την πρότασή τους με εικόνα-ζωγραφιά.






07-10-2014 Tρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του παιδαγωγικού υλικού και αλλαγή βιβλίων της βιβλιοθήκης).
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" η καλημέρα, το Φθινόπωρο αρχίζει, ήρθε το φθινόπωρο, πέφτουν τα φύλλα από τα δεντράκια..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ελένη.  (Οι υπεύθυνοι και ο βοηθός υπενθυμίζουν τους κανόνες)
Το θέμα μας: Με τη φαντασία μας "Φθινόπωρο και οι μήνες του", ταξιδεύουν τα νήπια με τη φαντασία του Οκτώβρη. Περιγράφουμε τα τρία παιδιά του Φθινοπώρου στη σειρά. (ομαδική ζωγραφική). Επίσης μαθαίνουν να βάζουν στη σωστή θέση, με τη σειρά,τα παιδιά του Φθινοπώρου.
Το παιχνίδι μας: Με τις λέξεις-μήνες του Φθινοπώρου και τις ανάλογες εικόνες.
Φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω το μήνα Οκτώβριο και γράφω τη λέξη όπως μπορώ.(ομαδική ζωγραφική). 
Ανάγνωση ποιήματος: "Ο ήλιος και ο αέρας" του Γ. Δροσίνη. Κάνουμε ερωτήσεις, δίνουμε απαντήσεις, συζητάμε και εξηγούμε ποιον από τους δύο πρωταγωνιστές προτιμάμε και γιατί.
07-10-2014 Tετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του παιδαγωγικού υλικού και αλλαγή βιβλίων της βιβλιοθήκης).






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου