Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2014

Ένα χαρούμενο ουράνιο τόξο...

29-09-2014 Δευτέρα
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Ένας νέος τρόπος που αυθόρμητα οδήγησε σε συμμετοχή πολλών νηπίων σε δραστηριότητα προφορικού λόγου (λένε  τα νέα τους), ήταν να κάθονται στη θέση της κυρίας και να μιλούν στους φίλους τους για κάτι σημαντικό για αυτούς. Πολλά νήπια συμμετείχαν με ενθουσιασμό. (η κυρία ήταν κοντά τους -εκτός παρεούλας, μόλις τελείωσαν τότε πήγε στη θέση  της).
- Καλως ήρθες Σουλτάνα: Τα νήπια καλωσόρισαν το νέο νήπιο στο σχολείο μας και το βοήθησαν να εμπλακεί σε δραστηριότητες τόσο παιχνιδιού , όσο και στην κατανόηση των χρωμάτων.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.
Το θέμα μας: Τα νήπια ανακαλύπτουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Στην παρεούλα, ανά ομάδες χρωμάτων συνθέτουν το χαρούμενο ουράνιο τόξο.
30-09-2014 Tρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
 - Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζωή.
Το θέμα μας: Με τη φαντασία μας ταξιδεύουμε με ήρωες τα χρώματα, δίνουμε τίτλο στην ιστορία μας και συνθέτουμε την πλοκή της. Ένα παραμύθι που τα νήπια έδωσαν πνοή με τις ιδέες τους και ενεπλάκησαν οι έννοιες φιλία, συνεργασία, μα και οι εκπλήξεις με τις σκανταλιές των μικρών φίλων.
01-10-2014 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.Σήμερα βοηθός ήταν η Μελίνα.
Το θέμα μας: Με τη
02-10-2014 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, έμαθα τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι...Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.Σήμερα βοηθός ήταν η Μελίνα.
 Το θέμα μας:  "Το χρωματιστό παραμύθι"
Τα νήπια συνθέτουν τον τίτλο του παραμυθιού με χρωματιστές γλασσέ χάρτινες λωρίδες. Μια δραστηριότητα λεπτής κινητικότητας και παρατήρησης για τα φωνήματα (γράμματα).
Προηγήθηκαν δραστηριότητες προφορικού λόγου και παιχνιδιών με φωνές λέξεων (συλλαβές).Τα νήπια χάρηκαν το παιχνίδι και μέσα από λάθη διαπίστωσαν μόνα τους ποιού το όνομα έχει τρεις φωνές όπως η λέξη παραμύθι; Ποιού ή ποιας  το όνομα έχει 4 φωνές όπως η λέξη χρωματιστό;
03-10-2014 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους. 
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Το πρωί σηκώνομαι, η καλημέρα, τα χαμόγελα, το δάσος με τα χρώματα, η εβδομάδα με τα χρώματα ..." 
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Μιλάει για τον εαυτό του... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Ηλίας.
Το θέμα μας: "Γλωσσικά παιχνίδια" α) Μικρές ιστορίες που καταλήγουν σε πολύ έντονο χρώμα και τα νήπια συνθέτουν τη λέξη π.χ.  κατά-μαυρος β) Στη συνέχεια λέμε το χρώμα και τα παιδιά συνθέτουν μια μικρή ιστορία: Στη παιδική χαρά ενώ έπαιζα συνάντησα έναν γάτο που ήταν πολύ μαύρος, δηλ. ο κατάμαυρος γάτος. γ) Λέμε ένα χρώμα π.χ. κίτρινο και λέμε την παρομοίωση: Είναι κίτρινο σαν το λεμόνι...
Η Παρασκευούλα είναι μια μέρα που τα νήπια επιλέγουν από τις ζωγραφιές τους και αιτιολογούν τις δύο ζωγραφιές του μήνα. Ο Αλέξανδρος είπε: Διάλεξα αυτή που κάναμε όλοι μαζί οι φίλοι μου στο σχολείο και αυτήν που μου θυμίζει το Καλοκαίρι και τη θάλασσα. Εστιάσαμε στον τρόπο που ζωγραφίζουμε στη γωνιά της ζωγραφικής και τη συζήτηση μεταξύ νηπίων για το αγαπημένο τους θέμα, δηλ. τι καταφέρνουν να ζωγραφίζουν καλά.
      ΚΑΛΟ      ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου