Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2014

Μουσικά καπέλα...και καλό καρναβάλι!

24/02/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο  -θα είναι... Έχουμε -εποχή Χειμώνα ...  Ο Χειμώνας έχει 3 μήνες.... 
Τώρα έχουμε... Είναι 24 Φεβρουαρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). 
-Τα νέα μας: α)"Εικόνες από τις πρώτες απόκριες ". Ποιες είναι οι εικόνες που παρουσιάζουν στην παρεούλα τα νήπια; Ποιους μασκαράδες συνάντησαν και σε ποιο πάρτυ ήταν καλεσμένοι;
        -Τα τραγούδια  μας: 
α)"Ο Χαραλάμπης, το γαϊτανάκι, ο Φλεβάρης, καλώς το καρναβάλι ". Μουσική και τραγούδια αποκριάτικα.
-Αρλεκίνος και  μουσικά καπέλα: α)"Αρλεκίνος και καπέλα μασκαράδων με φαντασία  ". 
Ένα παραμύθι που μας έφερε η φίλη μας Νεφέλη και προβληματίζει τα νήπια για να χαιρόμαστε με τους φίλους μας το παιχνίδι και να μοιραζόμαστε , να προσφέρουμε στους άλλους. Περιγραφή της στολής του Αρλεκίνου.
Πως ένιωθε ο ήρωας μας στην αρχή και πως στο τέλος; Ποια είναι η φαντασία στον ρόλο της και ποια η θέση της στη χαρά του παιχνιδιού; Έρχεται και η μικρή αράχνη στη σοφίτα του Αρλεκίνου...θυμηθείτε θα την συναντήσουμε αύριο σε μια έκπληξη δραστηριοτήτων και με τους ιστούς της θα ταξιδέψουμε σε μια άλλη χώρα...Αγγλία λοιπόν και τραγούδι.
- Μουσικά καπέλα: α)" Καπέλα μασκαράδων με φαντασία  ". Ένα πάρτυ ξεκινά! Η αποκριάτικη μουσική και η Μαργαρίτα δίνει τις οδηγίες του παιχνιδιού. Τα παιδιά ετοιμάζουν τις καρέκλες, κάνουμε ένα δοκιμαστικό τεστ και είμαστε έτοιμοι...
Κέρδισε το καπέλο της χορεύτριας στη φίλη μας Μελίνα! Όλοι χειροκροτούν το καπέλο και ετοιμάζονται για μια δημιουργική δραστηριότητα αντιστοίχισης μασκαράδων και καπέλων.


- Φύλλο εργασίας: α)" Βρες το καπέλο  ". Οι μασκαράδες έχασαν τα καπέλα τους, μπορείς να τα αντιστοιχίσεις σωστά και να τα χρωματίσεις; Ποιοι είναι οι μασκαράδες; Πως λέγονται τα καπέλα τους; Αφού προηγηθεί διαχωρισμός σε ομάδες ίδιων πραγμάτων (στολή μασκαρά, καπέλα), ρωτάμε τα νήπια είναι τόσα τα καπέλα όσα και οι μασκαράδες; Τα αντιστοιχίζουμε ένα προς ένα με αντικείμενα και εικόνες πρώτα και μετά προχωράμε σε φύλλο εργασίας.

- Μπλοκ ζωγραφικής: α)" Εικόνες του Αρλεκίνου" Τα νήπια στο μπλοκ ζωγραφίζουν εικόνες από το όμορφο παραμύθι του Αρλεκίνου. Για ποια χώρα μιλάει το παραμύθι, ποια πόλη της; Πως λεγόταν οι ήρωες του παραμυθιού; Ποια γιορτή είχαν τα παιδιά στην πλατεία; Πως ένιωθε αρχικά ο Αρλεκίνος; (κι άλλες ερωτήσεις στις απογευματινές δραστηριότητες συζήτησης και προβληματισμού των νηπίων- πριν τη ζωγραφική τους).
25/02/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
-Τα θέμα μας: α)"Ένα ταξίδι με τραγούδια". Θυμάστε τη μικρή αράχνη στη σοφίτα του σπιτιού του Αρλεκίνου; Τι είναι η αράχνη; Μπορεί με τη φαντασία μας να γίνει μια όμορφη στολή; (ο άνθρωπος αράχνη).Τι χρειαζόμαστε; (Μάσκα αράχνης, μαύρη μπέρτα και γκρι ιστό-κλωστή). 
Μια ιδέα από τα νήπια στη γωνιά των συναισθημάτων την προηγούμενη εβδομάδα, να μάθουμε ένα αγγλικό και ένα γαλλικό παιδικό τραγούδι. Ας ετοιμάσουμε τους ρόλους του όμορφου τραγουδιού κι ας στο μάθουμε με ρυθμό πρώτα στα ελληνικά. Τα νήπια ακούν τη μουσική και μαθαίνουν να το τραγουδούν.
β)"Μάσκες του τραγουδιού".Τα νήπια ανά δυάδες φορούν τις μάσκες των ρόλων του τραγουδιού "Η μικρή αράχνη"- "Itsi bitsi spaider" και δραματοποιούν το τραγούδι με κίνηση καθώς τα άλλα νήπια το τραγουδούν. 
Πρώτα λέμε το τετράστιχο στα ελληνικά. γ)"Γνωριμία με τη miss Foxy"Ήρθε και η κα Παρασκευή Ρούκου, μαμά της Ραφαέλας μαζί με τη miss Foxy την αλεπουδίτσα που γνωρίζει να μιλά μόνο αγγλικά. Αφού προηγήθηκαν παιχνίδια γνωριμίας και ερωτήσεις για το επάγγελμά της, η κα Βούλα μιλά σε μικρούς διαλόγους με τα νήπια που ανταποκρίνονται στη γνωριμία με χαρά.
δ)"Παιχνίδι ρόλων"Τα νήπια συμμετέχουν με χαρά στο παιγνίδι ρόλων και λένε λέξεις που γνωρίζουν αγγλικά. Σε ποια ηλικία μπορούμε να μάθουμε αγγλικά; Επίσης καταφέρνουν να μάθουν το τραγούδι αγγλικά με μεγάλη επιτυχία.
"Φύλλο εργασίας"Τα νήπια γράφουν τις λέξεις και ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα από το τραγούδι.
26/02/2014 Τετάρτη  Μια μικρή διακοπή για ανάρρωση μετά από μια δύσκολη γρίπη που με ταλαιπωρεί... η κα Σοφία θα απουσιάζει για τρεις μέρες...
27/02/2014 Πέμπτη -(απουσία) η κα Σκαπή Βασιλική με αναπληρώνει για σήμερα μόνο.
28/02/2014 Παρασκευή - Σας ευχόμαστε Καλές Απόκριες και Καλή Σαρακοστή με υγεία!

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

Το καρναβάλι της χαράς!

20/02/2014 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τα τραγούδια μας: Το γαϊτανάκι, ο Χαραλάμπης, καλώς το καρναβάλι.
Ο κύκλος της φιλίας: Διαλέγουμε τα νέα ζευγάρια φίλων και αφιερώνουμε μια λέξη αγάπης και υπόσχεσης σε αυτόν-ην. (Είμαστε φίλοι και θα παίξουμε μαζί στα παζλ, χαίρομαι που είμαι μαζί σου και θα τραγουδήσουμε το Χαραλάμπη μαζί κ.ά.)
Το θέμα μας: "Καρναβάλι και μάσκες". Γιατί ντυνόμαστε μασκαράδες; Υπήρχε αυτό το έθιμο και παλιότερα στη χώρα μας; Τι είναι η τσικνοπέμπτη; Η λέξη τσίκνα σε ποια επαγγέλματα είναι γνωστή; Ποια είναι τα έθιμα του τόπου μας;
Χειροτεχνία:  "Οι μάσκες της Μίνυ και της φωτιάς". Η επιλογή των μασκών έγινε την προηγούμενη μέρα από τα νήπια, σειρά τους λοιπόν να κόψουν, να στολίσουν και να φορέσουν τις μάσκες τους. Το πάρτυ της τσικνοπέμπτης ξεκινά!
 Χειροτεχνία:  "Οι μάσκες ετοιμάζονται" Ένα μικρό εργαστήρι χαράς και δημιουργικότητας, όπου τα νήπια κόβουν, ζωγραφίζουν, κολλάνε και ετοιμάζουν τη μάσκα τους.Ο τίτλος: "Οι μίνυ ανάβουν φωτιές".
Γλωσσικό παιχνίδι:  "Χαρακτηριστικά καρναβαλιού¨ Τα νήπια αφού περιγράψουν τις εικόνες με θέμα τις αποκριές, αντιστοιχίζουν τις λέξεις στις ανάλογες εικόνες. Παιχνίδι της λάθος λέξης: κλείνουμε τα μάτια στο νήπιο , αλλάζουμε κάποιες λέξεις και πρέπει να τις ανακαλύψει.
- Παραμύθι "Το καρναβάλι των ζώων¨ Από το περιοδικό σύγχρονο Νηπιαγωγείο (τεύχος     ). Τα νήπια αναγνωρίζουν τους ήρωες του παραμυθιού και τους αντιστοιχίζουν με τις ανάλογες στολές τους για το αποκριάτικο πάρτυ. Επίσης μιλούν για τις στολές που επέλεξαν φέτος να ντυθούν και αιτιολογούν την πρότασή τους.
Φύλλο εργασίας:  "Οι στολές¨ Τα  νήπια ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους στολή και την αιτιολογούν. Γράφουν τη στολή τους       Ο κύκλος της φιλίας:  
"Αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση¨ 
Αφού προηγήθηκε  η συζήτηση στην παρεούλα πόσο καλά γνωρίζουμε τον εαυτό μας και τι δεν καταφέρνουμε καλά, λέμε το μικρό μας μυστικό!  Συνεχίζουμε με το τραγούδι της ομάδας μας, ανακοινώνουμε για το φίλο μας τι καταφέρνει καλά και τι όχι (π.χ. η Ασημίνα είπε για τη Νεφέλη ότι μπορεί να πει γρήγορα το ημερολόγιο, αλλά δε μπορεί να ζωγραφίζει ωραία το σχέδιό της όπως η Ραφαέλα και η Μελίνα)  και χορεύουμε τα τραγούδια μας με το γαϊτανάκι.
Ο κύκλος της φιλίας:  "Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου ". Πιστεύω στις ικανότητές μου; Πόσο ικανοποιημένος είμαι με τον εαυτό μου;Αγαπώ τον εαυτό μου; Μερικές φορές νιώθω άγχος, στενοχώρια, θυμό, μοναξιά ή ντροπή; Μοιράζομαι τα συναισθήματά μου με το φίλο μου; Μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν μέσα από τον μικρό ήρωα Ιβάν τους τρόπους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το φίλο τους, που αντιμετωπίζει πρόβλημα.
21/02/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας: "Τσικνοπέμπτη και εντυπώσεις". Πως διασκεδάσαμε την Τσικνοπέμπτη; Που πήγαν, τι είδαν ως εικόνα, πως και με ποιον τσίκνισαν; (Εμπειρίες νηπίων).
Φύλλο εργασίας:  "Πως πέρασα την Τσικνοπέμπτη;¨ Τα  νήπια παρουσιάζουν ιδιαίτερες εικόνες χαράς και καρναβαλιού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους.
Παραμύθι "Οι κορδέλες της χαράς¨ Από το περιοδικό Παράθυρο (τεύχος  67 -Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2011). Με αφορμή το παραμύθι παίζουμε  παιχνίδια μνήμης με τα χρώματα και τα πρόσωπα-ήρωες που ακούστηκαν στην ιστορία.
Ο κύκλος της φιλίας:  "Τι δεν καταφέρνει καλά ο φίλος-η μου;¨ Τα  νήπια αφού συζητήσουν το θέμα σε ζευγάρια, αποκαλύπτουν μέσα από τη ζωγραφική τους συναισθήματα για το φίλο-η τους και με ποιον τρόπο θα τον-την βοηθούσαν.
Γλωσσικό παιχνίδι:  "Εικόνες αποκριάτικων στολών-Λέξεις¨ Τα  νήπια σε ένα πολύχρωμο παζλ εικόνων και λέξεων αντιστοιχίζουν μες τη μουσική τις ανάλογες εικόνες και λέξεις.
 Ένα παιχνίδι όπου ξεχωρίζουν τις λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία και πεζά σε δυο ομάδες, με αυτό το κριτήριο διαχωρισμού.

Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2014

Παιχνίδι ρόλων-Επικοινωνία...

13/02/2014 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Επιλογή ζευγαριών φιλίας.
Παιχνίδι ρόλων: - Επικοινωνία- Μπορείτε να χωριστείτε σε τρεις ομάδες και η καθεμία να στείλει το δικό της μήνυμα στην άλλη με τους τρόπους επικοινωνίας που έχουμε μάθει; (κρυφό μήνυμα, τηλέφωνο με πλαστικά ποτήρια και σπάγκο, με ζωγραφιά και κίνηση)-
επιλέγουν στην τύχη. 
(Έχω μια ιδέα! από τον πίνακα των συναισθημάτων της τάξης μας).  Ερώτηση νηπίων: 
Ποια ομάδα θα κερδίσει; (απάντηση: Αξίζει η προσπάθεια).
Το θέμα μας: α)"Το τηλέφωνο ". Ο Αλέξανδρος Μπελ  εφεύρε το τηλέφωνο το 1876 στην Αμερική. Μπορούμε και επικοινωνούμε με τους φίλους μας όσο μακριά κι αν βρίσκονται. Τα νήπια περιγράφουν μετά από την παρατήρηση εικόνων τις αλλαγές στο τηλέφωνο με το πέρασμα των χρόνων. Μιλούν και περιγράφουν εμπειρία τους σχετική με το skype- εικονοτηλέφωνο.
Τα νήπια αναγνωρίζουν τηλεφωνικούς αριθμούς από καρτέλα με εικόνες όπως: 100, 199, 166, 16844 (πόσο είναι η ώρα;), το χαμόγελο του παιδιού κ.ά. 
 Για να βρω τον αριθμό ενός τηλεφώνου: α) θα ψάξω στον τηλεφωνικό κατάλογο β) Θα τηλεφωνήσω στις πληροφορίες καταλόγου (11880) και γ) Θα παρακαλέσω κάποιον μεγάλο να τον βρει.
-Φύλλο εργασίας: α)"Διάταξη ποσοτήτων-τόσα-όσα-
αντιστοίχιση". Τα νήπια με υλικό του Νηπιαγωγείου ταξινομούν τόσα πιάτα όσα και κουτάλια και τα αντιστοιχίζουν ένα προς ένα. Στη συνέχεια και μετά από ποικίλες δραστηριότητες ταξινομούν και αντιστοιχίζουν ανάλογες εικόνες σε σχέση με το τηλέφωνο.
-Ο κύκλος της φιλίας : 
"Είμαστε όλοι ίσοι και ο καθένας μας ξεχωριστός", το κεντρικό θέμα του κύκλου μας.
 Τα  νήπια σχηματίζουν τα νέα ζευγάρια της εβδομάδας
 και γνωρίζουν καλύτερα τον-την  φίλο-η τους λέγοντας το μικρό τους "μυστικό μήνυμα "τι είναι αυτό που καταφέρνω πολύ καλά και σε τι  ξεχωρίζω; Πως νιώθω στο τέλος των δραστηριοτήτων στο κύκλο;"
-Μικρές ιστορίες : "Είμαστε όλοι ίσοι και ο καθένας μας ξεχωριστός" Μετά την αφήγηση τριών μικρών ιστοριών με θέματα την ισότητα και τη δικαιοσύνη, στο χαμόγελο όλων των παιδιών, στη μοναδικότητα της ειρήνης στον κόσμο, τα νήπια εκφράζουν δικά τους συναισθήματα: (φιλία, αγάπη, βοήθεια για δημιουργία, χαρά, απορία κ.ά.)

Το τραγούδι της ομάδας μας: Τα νήπια τραγουδούν με ενθουσιασμό το τραγούδι της ομάδας μας: "ΧΑΜΟΓΕΛΑ"
14/02/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Η σημερινή μέρα ξεκίνησε όμορφα με το ανθισμένο μπουκέτο αμυγδαλιάς που έφερε στο σχολείο μας μητέρα νηπίου. Μια λουλουδιαστή καλημέρα και στα νήπια που απουσιάζουν όλη την εβδομάδα, τους περιμένουμε ξανά κοντά μας.
Το θέμα μας: α)"Η τηλεόραση ". Τα νήπια επιθυμούν να φτιάξουν τη δική τους τηλεόραση και η ιδέα μας είναι την επόμενη αρχή της εβδομάδας μαζί με τους φίλους μας που λείπουν να πούμε τα νέα μας μέσα από την τηλεόραση (κουτί σε
σχήμα οθόνης).Συζητάμε για τις διαφημίσεις, τα θετικά και αρνητικά της παρακολούθησης ως θεατές πολλές ώρες στην TV. Τα νήπια παρουσιάζουν την αγαπημένη τους διαφήμιση ή την αγαπημένη τους εκπομπή. Ονοματίζουν (από εικόνες) διάφορα κανάλια (mega, ant1 κ.ά.) και αναφέρουν τι χρειάζεται μια τηλεόραση για να έχει σήμα και να εκπέμπει το κανάλι.
dvd: α)"Η τηλεόραση ". Τα νήπια παρακολουθούν "το μαγικό φακό" του μικρού Νικόλα μια όμορφη περιπέτεια που έφερε σήμερα Παρασκευούλα η φίλη μας Νεφέλη.                 ΚΑΛΟ   ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

Μιλώ, μαθαίνω τα νέα...Πως επικοινωνώ?

07/02/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τα νήπια συζητούν και παρουσιάζουν προηγούμενες γνώσεις τους, εμπειρίες, τι γνωρίζουν και τι θέλουν να μάθουν για τα μέσα επικοινωνίας. (Ιδεόγραμμα).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τι σημαίνει η λέξη; Μιλάω(είπε ο Μάνος), Μαθαίνω (είπε ο Βαγγέλης), μαθαίνω τι γίνεται, τι συμβαίνει σε άλλα μέρη(είπε η Ραφαέλα), περνάω ευχάριστα ακούγοντας ραδιόφωνο με μουσική ή αθλητικά με το μπαμπά μου (είπε ο Λευτέρης).
Πως επικοινωνούμε σήμερα ή παλιότερα; Τι γνωρίζω; Τι θέλω να μάθω; Τι θέλω να κατασκευάσουμε; Τα νήπια ζωγράφισαν και κόλλησαν εικόνες (στο χαρτόνι) για τις ιδέες τους.
 Εικόνες: πως επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιότερα στη γη;
10/02/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο  -θα είναι... Έχουμε -εποχή Χειμώνα ...  Ο Χειμώνας έχει 3 μήνες.... 
Τώρα έχουμε... Είναι 10
Φεβρουαρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).  Το νέο ζευγάρι φίλων: Ασημίνα-Ιωάννης.
Χειροτεχνία: Τα νήπια είχαν την ιδέα την Παρασκευή να κάνουν χειροτεχνίες σχετικές με τα θέματα που συζητάμε και αποφασίσαμε να γίνεται η τάξη μας ένα μικρό εργαστήριο δημιουργικότητας κάθε Δευτέρα και Τετάρτη. Τι πιο ωραίο να ξεκινήσουμε με έναν σελιδοδείκτη, αφού στο σχολείο μας διαβάζουμε πολλές ιστορίες και μας είναι απαραίτητος. 
Τα νήπια ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν με διπλόκαρφο και τις οδηγίες με τα υλικά μας τις ανακοίνωσε ο ΤΟΠΟΤΙΠ, ο ήρωας των νέων και της επιβράβευσης στο σχολείο μας.
-Το θέμα μας: α)"Η Επικοινωνία με την έκφραση στο πρόσωπό μας, με τα σήματα,με τα σύμβολα".Τα έμαθες τα νέα; (εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, απάντησαν τα νήπια). 
Είδες τηλεόραση;Ποιο κανάλι και τι παρακολούθησες;(παιδικό έργο, διαφημίσεις, ειδήσεις, αθλητικά).

   Τηλεφώνησες στο φίλο σου; Τι χρησιμοποίησες σταθερό ή κινητό; Είχες γράμμα και από ποιον; Έστειλες μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, e-mail ή φαξ; Τα νήπια μετά τον καταιγισμό των ερωτήσεων και των εικόνων αναφέρουν τα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης που θυμούνται.(Άσκηση μνήμης και προσοχής)
-Σήματα και σύμβολα: α)"Το πράσινο φανάρι, το μωρό που κλαίει...". Το πράσινο φανάρι της τροχαίας "σου λέει" να προχωρήσεις, το κόκκινο να σταματήσεις. Το μωρό που κλαίει θέλει να μας πει...ότι δεν είναι ευχαριστημένο: πεινάει, διψάει., πονάει, είναι λερωμένο απαντούν τα νήπια. Κάθε σημαία συμβολίζει μια χώρα. (Ποια άλλα σύμβολα γνωρίζουμε; (η στολή του αστυνομικού, του πυροσβέστη, του λιμενικού- της ειρήνης, των ολυμπιακών αγώνων, του νοσοκομείου, του εστιατορίου, του καιρού κ.ά.)
-Η έκφραση: Μερικές φορές επικοινωνούμε με την έκφραση του προσώπου μας.
-Φύλλο εργασίας: α)"Επικοινωνία-κατανόηση κώδικα". Τα νήπια αντιστοιχίζουν τα σήματα με τις εικόνες (παρατήρηση-αντιστοιχία-μαθηματικά).

11/02/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Μια δημιουργική απασχόληση νηπίου Α΄  να αντιγράφει λέξεις από τον πίνακα γλώσσας-γραφής με μικρά ξυλάκια από το παιδαγωγικό υλικό στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
-Τα τραγούδια μας: Σςςςςς ησυχία! η φύση κοιμάται, ΄ένα υπέροχο τραγούδι για τη διαφορετικότητα του μήνα Φλεβάρη, Α,α οι φωνές μας για το Χειμώνα, Στου καινούριου χρόνου την αυλή, μαθαίνουμε επίσης και μια νέα προσευχή "Συ που
κόσμους κυβερνάς..."

-Το θέμα μας: α)"Η Επικοινωνία ". Πως επικοινωνούσαν οι πρωτόγονοι; (Σχετικές εικόνες για ήχους, κινήσεις, καπνό και φωτιά, η  επικοινωνία με τις ζωγραφιές τους μέσα σε σπηλιές, Φοινικικό αλφάβητο και αλφάβητο Ελλήνων). 
Εικόνες σχετικές για περιγραφή από τα νήπια τρόπων επικοινωνίας παλιότερα: όπως μηνύματα με καπνό, με τύμπανα, με ταχυδρομικό περιστέρι, με μπουκάλι στη θάλασσα.
"Μαγικό μελάνι": Από τα παλιά χρόνια οι άνθρωποι προσπάθησαν να βρουν διάφορους τρόπους να γράφουν κρυφά 
μηνύματα, έτσι ώστε οι εχθροί τους δε θα μπορούσαν να τα διαβάσουν, αν έπεφταν στα χέρια τους.
Τα υλικά μας: πινέλο, χυμός λεμονιού, φακός. Γράφουμε λέξεις και ζωγραφίζουμε εικόνα με το πινέλο βουτηγμένο στο χυμό λεμονιού. Τα νήπια δοκιμάζουν με το φακό να αναγνωρίσουν το κρυφό μήνυμα.
Μαθηματικά: Με το οικοδομικό υλικό του σχολείου τα νήπια αναλαμβάνουν δράση να ξεχωρίσουν με κριτήριο πάντα    (ίδιο χρώμα, ίδιο σχήμα, μεγάλα-μικρά (μέγεθος)) τα ξύλινα τουβλάκια. Ερώτηση: με ποιο κριτήριο θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε σε ομάδες με ίδια χαρακτηριστικά τα ξύλινα τουβλάκια; 
-Φύλλο εργασίας: α)"Επικοινωνία-ομαδοποίηση". Τα νήπια "ερμηνεύουν" γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει,  τα μέσα επικοινωνίας, μέσα από διαδικασίες παρατήρησης, περιγραφής, ταξινόμησης. Δημιουργούν ομάδες με βάση ένα δεδομένο κριτήριο ή με διαφορετικά κριτήρια. Παρατηρούν στα διαφορετικά υλικά που τους δίνουμε, ποιο αντικείμενο δεν ταιριάζει και γιατί; Ταξινομούν καινούρια υλικά στις ήδη υπάρχουσες ομάδες, ρωτώντας με ποιο κριτήριο έκαναν αυτή την επιλογή; (καταστάσεις προβληματισμού και κριτικής ικανότητας, μαθηματικής σκέψης).
-Azur & Asmar: α)"Επικοινωνία-διαφορετικότητα". Τα νήπια παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον το dvd με τις διαφορετικές αντιλήψεις των λαών, αλλά με την ίδια αγάπη και παιδική αθωότητα, μέσα από το τραγούδι και το όνειρο των παραμυθιών-ιστοριών.
12/02/2014 Τετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Μια δημιουργική απασχόληση  τριών νηπίων Α΄  να ζωγραφίσουν την ίδια εικόνα , σχετική με το θέμα συζήτησής μας, στο ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές.
Χειροτεχνία: Τα νήπια  κάνουν χειροτεχνίες σχετικές με τα θέματα που συζητάμε και  γίνεται η τάξη μας ένα μικρό εργαστήριο δημιουργικότητας κάθε  Τετάρτη. Τι πιο ωραίο να κάνουμε ένα κολλάζ με το αγαπημένο για τον καθένα θέμα.
Τις οδηγίες με τα υλικά μας: τις ανακοίνωσε ο ΤΟΠΟΤΙΠ, ο ήρωας των νέων και της επιβράβευσης στο σχολείο μας. Αφού μοιράσαμε διάφορα φύλλα από περιοδικά, ψαλίδια και κόλλες, χρωματιστά γλασέ χαρτιά, τα νήπια κατασκεύασαν τους πιο ωραίους πίνακες με το δικό τους τίτλο.

-Το θέμα μας: α)"Εφημερίδες-Ραδιόφωνο ".Τα νήπια έφεραν στην παρεούλα από την αρχή της εβδομάδας περιοδικά, εφημερίδες. Τις ξεχωρίζουμε σε πρωινές και απογευματινές. Τι άλλο μπορούμε να πληροφορηθούμε από μια εφημερίδα; (πρόγραμμα της τηλεόρασης, τα ονόματα των φαρμακείων που διανυκτερεύουν, τις θεατρικές παραστάσεις κ.ά.). Το νήπιο Β΄έφερε με μεγάλη χαρά το μικρό ραδιόφωνο με μπαταρίες. Αφού το έδειξε σε όλη την ομάδα, ακούσαμε διαφορετικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, είδαμε την κεραία, μιλήσαμε για τους εκφωνητές αλλά και πόσο ήσυχοι ακροατές είμαστε. Είδαμε επίσης το μεγάλο ραδιόφωνο που λειτουργεί με ρεύμα και το ραδιόφωνο στον Η/Υ.
-Μπλοκ ζωγραφικής: α)"Μέσα επικοινωνίας παλιότερα και σήμερα. ".Τα νήπια ζωγράφισαν στο μπλοκ ζωγραφικής τους την ανάλογη δραστηριότητα.