Τρίτη, 8 Μαρτίου 2016

Καλώς το καρναβάλι...

με τους τρελλούς χορούς που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς! 
Καλές Απόκριες!
07/03/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Πηνελόπη και ο Χρήστος Α.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Πηνελόπη)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης διατυπώνει πρόταση σχετική με το θέμα της ημέρας ή με εικόνες σχετικές με το θέμα δημιουργεί μικρή ιστορία. (Καλλιέργεια προφορικού λόγου).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας.
- Κατασκευή στόματος με δόντια: Τα νήπια επιλέγουν να ζωγραφίσουν σε διαφορετικά χρώματα χαρτονιού κάνσον, σχεδιασμένα στόματα με δόντια (σε κόκκινο, κίτρινο και
γαλάζιο χρώμα). Μια ωραία κατασκευή που αλλάζει εύκολα το πρόσωπό μας στο κλίμα της Αποκριάς και του καρναβαλιού.
- Τραγούδια:" Γύρω γύρω γαϊτανάκι ας χορέψουμε λιγάκι στην τρελλή αποκριά..."," Καλώς το καρναβάλι με τους τρελλούς χορούς...", " Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε..." .
-Το Θέμα μας:"Οι Απόκριες, ήθη και έθιμα του τόπου μας" τα νήπια περιγράφουν δικές τους εμπειρίες για τις Απόκριες. Πως θα μάθουμε περισσότερα για αυτή την όμορφη και χαρούμενη γιορτή. Τι γνωρίζουν τα παιδιά, τι θέλουν να μάθουν; (Ιδεόγραμμα Αποκριάς). Πως γιόρταζαν τις Απόκριες και την Καθαρή Δευτέρα τα παλιά τα χρόνια; Τι
έτρωγαν, τι τραγουδούσαν, πως διασκέδαζαν,τι έφτιαχναν; Κάθε περιοχή της Ελλάδας μας, έχει πολύ ωραία αποκριάτικα έθιμα, που αξίζει να τα γνωρίσουμε. Όπως π.χ. "τα μουτζουρώματα" στο Γαλαξίδι, "τα αυτοσχέδια αερόστατα" στην Αργολίδα, "τις Μπούλες και τους Γενίτσαρους" στη Νάουσα, "τους κουδουνοφόρους" στο Σοχό Μακεδονίας, "τις τζαμάλες" στα Ιωάννινα. Χρησιμοποιούμε το google για να αναζητήσουμε πληροφορίες και σχετικές εικόνες. Παρακολουθούμε μικρά video αποκριάτικης γιορτής.
08/03/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Πηνελόπη και ο Χρήστος Α.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Παντελής)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
- Τραγούδια:" Γύρω γύρω γαϊτανάκι ας χορέψουμε λιγάκι στην τρελλή αποκριά..."," Καλώς το καρναβάλι με τους τρελλούς χορούς...", " Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε..." .
-Το Θέμα μας:"Οι Απόκριες, ήθη και έθιμα του τόπου μας"  Παρακολουθούμε μικρά video αποκριάτικης γιορτής.Τα νήπια περιγράφουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιας αποκριάτικης γιορτής. ( Μασκαράδες, δημοτικά τραγούδια, έντονοι ρυθμοί μουσικής, χαρτοπόλεμο, σερπατίνες κ.ά). 
Επίσης μιλάμε για τους αριθμούς 3-5. Ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν κάτι με βιωματικό τρόπο (δηλ. να χτυπήσουν 3 φορές παλαμάκια, να χοροπηδήσουν 4 φορές, να στείλουν 5 φιλάκια). Στη συνέχεια ζητάμε να φέρουν από την αίθουσα τόσα πράγματα όσα δείχνει η καρτέλα του αριθμού αντίστοιχα 3,4,5. Με ζωγραφισμένες καρτέλες αριθμών 3,4,5, αντιστοιχούν άλλες καρτέλες με βούλες και αντικείμενα κάτω από τον αριθμό. (Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής που υπάρχει στην παρεούλα). Επίσης μέσα σε στεφάνια (5) ζητάμε να βάλουν τόσα αντικείμενα όσα λέει ο αριθμός. Γράφουν στον πίνακα κιμωλίας τους αριθμούς 0-5 σε αριθμογραμμή.
- Φύλλο εργασίας:"Οι Κλόουν και τα μπαλόνια"Τα νήπια καλούνται να δώσουν στους κλόουν τόσα μπαλόνια όσα λέει ο αριθμός. Γράφουν τους αριθμούς.
09/03/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Πηνελόπη και ο Χρήστος Α.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Χρήστος Α.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-
ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
- Τραγούδια:" Γύρω γύρω γαϊτανάκι ας χορέψουμε λιγάκι στην τρελλή αποκριά..."," Καλώς το καρναβάλι με τους τρελλούς χορούς...", " Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε..." .
- Το Θέμα μας:"Οι Απόκριες, οι στολές μας"Τα νήπια περιγράφουν εικόνες με αποκριάτικες στολές (μάγισσα, κλόουν, πειρατής κ.ά) Με την αποκριάτικη στολή υποδύομαι το ρόλο, το χαρακτήρα της στολής μου, ως μικρός ηθοποιοός. Παίζουμε παιχνίδια παντομίμας αποκριάτικου ρόλου. Τι σημαίνει η σύνθετη λέξη ΑΠΟΚΡΙΕΣ=ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ +  ΚΡΕΑΣ. Τι είναι η νηστεία για σαράντα μέρες; Ποια είναι τα νηστίσιμα φαγητά και ποια τα αρτίσιμα; Ποια είναι τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά καρναβάλια; (Βενετίας, Ρίο Βραζιλία και στην Ελλάδα: Πατρινό καρναβάλι, Ξάνθης κ.ά.).
- Φύλλο εργασίας:"Οι αποκριάτικες στολές ποια είναι η αγαπημένη μου;"Τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους στολή και να γράψουν λέξεις από καρτέλες αναφοράς, σχετικές με τις Απόκριες.
10/03/2016 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Πηνελόπη και ο Χρήστος Α.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Ειρήνη)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
- Τραγούδια:" Γύρω γύρω γαϊτανάκι ας χορέψουμε λιγάκι στην τρελλή αποκριά..."," Καλώς το καρναβάλι με τους τρελλούς χορούς...", " Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε..." , " Πολύχρωμο χαρτάκι, μόνο ταξιδεύει... - ο χαρταετός".
- Το Θέμα μας:"Ο χαρταετός- τα έθιμα της καθαράς
Δευτέρας"Τα νήπια περιγράφουν εικόνες με το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας και το χαρταετό. Μιλούν για δικές τους εμπειρίες με τον χαρταετό. 
Πως θα ανέβει ο χαρταετός μας ψηλά; Ποια δύναμη είναι αυτή που τον σηκώνει στον ουρανό; Τι είναι ο αέρας και απο που έρχεται;
 Που παρατηρούμε και αντιλαμβανόμαστε αυτή τη δύναμη; (Στο λίκνισμα των δέντρων, στη μπουγάδα που "χορεύει" στον αέρα, στη θάλασσα που κυματίζει, στη σημαία του Νηπιαγωγείου μας...) Πόσο χρήσιμος είναι ο αέρας για τη ζωή μας;
- Το παραμύθι μας:"Στη χώρα των χαρταετών"Τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και καλούνται να διαλέξουν ποιο τέλος στο παραμύθι προτιμούν; Να πετάξει ψηλά ο χαρταετός στη χώρα των χαρταετών ή να μείνει στην αγκαλιά της Άλκηστις; Ζωγραφίζουν και εκφράζονται σε φύλλο εργασίας.
11/03/2016 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Πηνελόπη και ο Χρήστος Α.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Ασπασία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
- Τραγούδια:" Γύρω γύρω γαϊτανάκι ας χορέψουμε λιγάκι στην τρελλή αποκριά..."," Καλώς το καρναβάλι με τους τρελλούς χορούς...", " Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε..." , " Πολύχρωμο χαρτάκι, μόνο ταξιδεύει... - ο χαρταετός".
- Το Θέμα μας:"Οι Απόκριες, οι στολές μας"Τα νήπια περιγράφουν εικόνες με αποκριάτικες στολές και αντιστοιχίζουν καρτέλες λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα. (Παιχνίδι: το κυνήγι των εικόνων και λέξεων). Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κλόουν, της μάγισσας, του πειρατή και ποια είναι η αγαπημένη τους στολή; Μέσα από εικόνες διαβάζουν λέξεις σε σειρές. Διαλέγουν τρεις εικόνες και σε διαφορετική θέση συνθέτουν τρεις αστείες ιστορίες.

- Τα παιχνίδια μας:"Οι Απόκριες, τα παιχνίδια"Τα νήπια αφού ακούσουν με προσοχή τις οδηγίες παίζουν αποκριάτικα παιχνίδια: χορεύουμε το γαϊτανάκι με το τραγούδι του Χαραλάμπη, επίσης χορεύουμε το αστείο τραγούδι: πως το τρίβουν το πιπέρι; και παίζουμε το παιχνίδι της καραμέλας πάνω σε ζάχαρη άχνη. Ποια θα είναι η πιο αστεία φατσούλα; 
- Η μάσκα μας:"Το στρομφοχωριό"Τα νήπια κατασκευάζουν μάσκα με ήρωα Στρουμφ και Στρουμφίτα κια ένα στρουμφοχωριό διασκεδάζει στους ρυθμούς του καρναβαλιού.
    Καλή Σαρακοστή σε όλους!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου