Σάββατο, 16 Απριλίου 2016

Πασχαλιά λένε τα πουλιά...

πάνω στα κλαδάκια, Πασχαλιά λένε όλο χαρά
και τα λουλουδάκια! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
11/04/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Άννα και η Βασιλική) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Γεωργία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. 
 Επίσης οι υπεύθυνοι και ο βοηθός συνθέτουν πρόταση με το θέμα μας:"Ήρθε πάλι η Πασχαλιά".
-Τα τραγούδια μας:"Ψήνει ο παπούλης μας το
αρνί...", " Ήρθε πάλι η Πασχαλιά...", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια με τη βοήθεια των εικόνων.
-Το Θέμα μας:"Ήρθε πάλι η Πασχαλιά..." τα νήπια παρατηρούν και περιγράφουν πίνακες ζωγραφικής με θέμα το λουλούδι Πασχαλιά. Στη συνέχεια λένε προτάσεις με θέμα το Πάσχα. Σημειώνουμε τις προτάσεις των παιδιών σε ιδεόγραμμα. Ζωγραφίζουν ανάλογες εικόνες που στολίζουν τις προτάσεις των παιδιών.
12/04/2016 Τρίτη

- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Άννα και η Βασιλική) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Πηνελόπη)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. Επίσης ο βοηθός συνθέτει πρόταση με το θέμα μας:"Οι παιδικοί ήρωες των σοκολατένιων δώρων:πασχαλίτσα, λαγός, παπί, κότα, χελώνα, πετελούδα, αβγό, λαμπάδα".
Γιατί χρησιμοποιούμε αυτα τα ζώα στα σοκολατένια γλυκά; Είναι ελληνικό έθιμο; Ποια άλλα έθιμα του Πάσχα γνωρίζουμε;
 - Αθλητική δραστηριότητα:"Παιχνίδια και γυμναστική στα γηπεδάκια",  ευχαριστούμε θερμά την κα Έλενα-γυμνάστρια και μαμά νηπίου που συμμετείχε στην εκπαιδευτική διαδικασία- αθλητικές δραστηριότητες. 
Τα νήπια ενθουσιασμένα έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, έτρεξαν, συναγωνίστηκαν σε ομάδες και χάρηκαν παίζοντας. 
-Φύλλο εργασίας:"Συμπληρώνω τις λέξεις", τα νήπια συμπληρώνουν τις σχετικές με το Πάσχα λέξεις, με τη βοήθεια των καρτελών και ανάλογων εικόνων. (Άσκηση της παρατηρητικότητας, οπτικοκινητικός συντονισμός)- (Έξι λέξεις για τα νήπια, τρεις για τα προνήπια).
13/04/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Άννα και η Βασιλική) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Κωνσταντίνος Β.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. Επίσης ο βοηθός συνθέτει πρόταση με το θέμα μας:"Παλαιά και Καινή Διαθήκη"- Η Έξοδος των Εβραίων-Πάσχα και "Η κιβωτός του Νώε".
-Τα τραγούδια μας:"Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί...", " Ήρθε πάλι η Πασχαλιά...", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια με τη βοήθεια εικόνων.
-Το Θέμα μας:"Παλαιά και Καινή Διαθήκη", τι είναι; Πως ζούσαν πριν το Χριστό; (Εβραίοι, Ισραηλίτες, η κιβωτός του Νώε, η έξοδος από την Αίγυπτο, οι δέκα εντολές του Μωυσή, οι προφήτες, οι ιερείς, οι ασκητές). 
Πως ζούσαν μετά το Χριστό; ( οι γονείς Του, η είσοδος στο
ναό - η Υπαπαντή, η βάπτιση και οι μαθητές Του)
-Παιχνίδι με λέξεις:"Εικόνες και λέξεις", Τα νήπια συνθέτουν τις λέξεις ανάλογα με τις εικόνες. (Συλλαβές-φωνές).
14/04/2016 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Άννα και η Βασιλική) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Παντελής)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. Επίσης ο βοηθός συνθέτει πρόταση με το θέμα μας:" Η ζωή Του Χριστού".
-Το Θέμα μας:"Ή ζωή Του Χριστού",  η πρώτη Του είσοδος στο ναό, η βάπτισή Του, οι μαθητές Του και το πρώτο θαύμα, στην Κανά της Γαλιλαίας. Διαβάζουμε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, θρησκευτικές ιστορίες από τη ζωή του Χριστού. Συζήτηση και προβληματισμός νηπίων, ερωτήσεις και απορίες παιδιών.
-Το παραμύθι μας:"Ο Αντρέας ο αυτιάς",  τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και συζητάμε για τη διαφορετικότητα και τα ιδιαίτερα χαρίσματα που κρύβει η φιλία.
-Φύλλο εργασίας:"Τα κρυμμένα πασχαλινά αυγά", τα νήπια ανακαλύπτουν μετά την αφήγηση του παραμυθιού τον αριθμό των κρυμμένων αυγών (13).
15/04/2016 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Άννα και η Βασιλική) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Χρήστος Α.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. 
Επίσης ο βοηθός συνθέτει πρόταση με το θέμα μας:"Πάσχα στο χωριό-εμπειρίες των παιδιών".
-Τα τραγούδια μας:"Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί...", " Ήρθε πάλι η Πασχαλιά...", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια με τη βοήθεια εικόνων.
-Το Θέμα μας:"Τα θαύματα Του Χριστού", διαβάζουμε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, θρησκευτικές ιστορίες από τη ζωή του Χριστού. Τα θαύματα Του Χριστού) Συζήτηση και προβληματισμός νηπίων, ερωτήσεις και απορίες παιδιών. 
-Το παραμύθι μας:"Το Πάσχα της νόνας χελώνας",  τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και συζητάμε για τα δώρα της νονάς-νονού (Τσουρέκι, λαμπάδα, παιχνίδι ή ρούχα).

-Φύλλο εργασίας:"Η ακροστιχίδα του Πάσχα", τι είναι η ακροστοιχίδα; Πόσες λέξεις θα γράψουμε; (Με τη βοήθεια των εικόνων). Τα αρχικά γράμματα των λέξεων σχηματίζουν κάθετα τη λέξη που αναζητούμε:ΠΑΣΧΑ.
18/04/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Χριστίνα  και η Σοφία Μπ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Παναγιώτης Δ.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. 
-Τα τραγούδια μας:"Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί...", " Ήρθε πάλι η Πασχαλιά...", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια με τη βοήθεια εικόνων.
-Το Θέμα μας:"Τα Άγια Πάθη Του Χριστού", διαβάζουμε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, θρησκευτικές ιστορίες από τη ζωή του Χριστού. Η Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών) 
Συζήτηση και προβληματισμός νηπίων, ερωτήσεις και απορίες παιδιών. 
-Φύλλο εργασίας:"Χρονική διαδοχή εικόνων του Πάσχα", τα παιδιά  καλούνται να κόψουν εικόνες με την ιστορία των Παθών του Κυρίου (χρονική ακολουθία) και να γράψουν την ευχή: "Χριστός Ανέστη!"
19/04/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Χριστίνα  και η Σοφία Μπ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Κωνσταντίνος Β.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών.
-Τα τραγούδια μας:"Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί...", " Ήρθε πάλι η Πασχαλιά...", τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια με τη βοήθεια εικόνων.
-Το Θέμα μας:"Τα Άγια Πάθη Του Χριστού", διαβάζουμε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, θρησκευτικές ιστορίες από τη ζωή του Χριστού. Η Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών) Συζήτηση και προβληματισμός νηπίων, ερωτήσεις και απορίες παιδιών. Ανταλάσσουμε και το Πάσχα κάρτες, όπως τα Χριστούγεννα; Τι ευχές δίνουμε το Πάσχα; Διαβάζουμε ευχές από προηγούμενες κάρτες και τις καταγράφουμε στον πίνακα κιμωλίας. Μπορούν τα παιδιά να εντοπίσουν τις ευχές στον πίνακα; Ποιες είναι οι εικόνες που υποδηλώνουν τη γιορτή του Πάσχα; Σε ποιον θα δώσουμε την κάρτα μας; 
 - Κατασκευή-η κάρτα των ευχών μας:"Ο λαγός του Πάσχα", τα παιδιά  καλούνται να ζωγραφίσουν ανάλογη Πασχαλινή εικόνα στο εσωτερικό μέρος της κάρτας και να γράψουν την ευχή: ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ. 
20/04/2016 Τετάρτη

21/04/2016 Πέμπτη

22/04/2016 Παρασκευή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου