Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2013

Τι θερμοκρασία έχει;

14/01/2013 Δευτέρα
- Τα νήπια συζητούν στην παρεούλα τα νέα τους από το Σαββατοκύριακο. Μας περιγράφουν εικόνα του χειμώνα με πρωταγωνιστή το ίδιο το νήπιο.
- Παρουσιάζουμε στα παιδιά το θερμόμετρο χώρου και τα ρωτάμε αν γνωρίζουν τη χρησιμότητά του. Στη συνέχεια εντοπίζουμε που τελειώνει η κόκκινη γραμμή, πάνω στο θερμόμετρο και διαβάζουμε με τα παιδιά τη θερμοκρασία (σε βαθμούς Κελσίου).Τα ρωτάμε αν η θερμοκρασία των 20-25 βαθμών (που περίπου έχει η τάξη) τους ικανοποιούν και αισθάνονται άνετα. Κρυώνουν ή ζεσταίνονται;
 Ύστερα τοποθετούμε το θερμόμετρο στην αυλή του σχολείου, και μετράμε τη θερμοκρασία μετά από μια ώρα. Κάθε μέρα αυτή την εβδομάδα θα καταγράφουμε σε φύλλο εργασίας την ίδια ώρα τη θερμοκρασία στην αυλή, σχολιάζοντας και συμπεραίνοντας αν είναι μια κρύα ή μια ζεστή μέρα.
- Φύλλο εργασίας: Στο τέλος της εβδομάδας θα μπορούμε να δούμε αν η θερμοκρασία κυμάνθηκε σε υψηλά ή χαμηλά επίπεδα.
- Ειδικοί: Ρωτάμε τα νήπια αν γνωρίζουν τα επαγγέλματα, τους ειδικούς για τη θερμοκρασία σώματος-πυρετός, θερμοκρασία γλυκών, θερμοκρασία χώρου.
- Στόχοι: Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή. (Ποια θερμόμετρα γνωρίζουν; ψηφιακό πυρετού,γλυκισμάτων-βρασμού, εξωτερικού χώρου).Να αναπτυχθεί η μαθηματική τους σκέψη.Να μάθουν να κάνουν εκτιμήσεις. Να διατυπώνουν υποθέσεις. Να μάθουν να καταγράφουν. Να πειραματιστούν με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Να οργανώνουν και να παρουσιάζουν πληροφορίες.
--------------------------------------------------------------
- Χαρακτηριστικά του χειμώνα: Τα νήπια βρίσκουν λέξεις που χαρακτηρίζουν το χειμώνα ως εποχή, όπως ΚΡΥΟ, ΧΙΟΝΙ, ΠΑΓΩΝΙΑ, κ.ά. Στη συνέχεια παίζουμε με τις λέξεις αφού πρώτα βρίσκουν το αρχικό φώνημα-γράμμα, στη συνέχεια μετράμε τις φωνές-συλλαβές και βρίσκουμε λέξεις άλλες που αρχίζουν από το αρχικό φώνημα. Τα νήπια σε φύλλο εργασίας ανακαλύπτουν με την παρατήρηση και με καρτέλες αναφοράς ποια γράμματα λείπουν από κάθε λέξη. (με κεφαλαία). Στη συνέχεια ζωγραφίζουν χειμωνιάτικο τοπίο.
 15/01/2013 Τρίτη
- Τα νήπια παρατηρούν εικόνα του χειμώνα και μετρούν πόσοι χιονάνθρωποι, πουλιά, παιδιά, χιονόμπαλες κ.ά. βρίσκονται στην εικόνα. Συσχέτιση ποσότητας και αριθμού-μέτρηση (0-5). Επίσης μετρούν τις ποσότητες με σύμβολα ανάλογα κουκίδες.
- Φύλλο εργασίας: Σε φύλλο εργασίας βρίσκουν την ποσότητα των πραγμάτων και κυκλώνουν τον ανάλογο αριθμό(από 0-5).
-  Παιχνίδι: Μέρα ή νύχτα: επανάληψη του παιχνιδιού που τόσο αρέσει στα νήπια. Τα νήπια διαλέγουν τις κάρτες με Μ και Ν αντίστοιχα και διαχωρίζονται σε δυο ομάδες.(της Μέρας και της Νύχτας). 
-Ομοιότητες και διαφορές(συγκρίσεις): Τα νήπια ανακαλύπτουν ομοιότητες και διαφορές σε υλικό της τάξης. Διαχωρίζουν το υλικό σε ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά, π.χ. είναι όλα ζώα, είναι όλα τουβλάκια και στη συνέχεια βλέπουμε ποιο δεν ταιριάζει π.χ. είναι ζώα του δάσους κι αυτό δεν ταιριάζει, είναι ψάρι και κολυμπά.
- Φύλλο εργασίας: Σε φύλλο εργασίας βρίσκουν και ενώνουν με γραμμή τα όμοια-ίδιο σχέδιο σε γάντια και τα ζωγραφίζουν με ίδια χρώματα.
16/01/2013 Τετάρτη
- "Οι Θεοί του Ολύμπου", Δίας-Ήρα-Αθηνά: από τη Βιβλιοθήκη μας διαβάζουμε στα νήπια για τους 12 θεούς του Ολύμπου. Συζητάμε ανά τρεις θεούς τα χαρακτηριστικά του καθένα και ποια η δύναμή του, σε τι ήταν προστάτης.(π.χ. Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία, Ο Δίας ήταν ο πατέρας των θεών και των ανθρώπων. Ζούσε στον Όλυμπο και από εκεί έβλεπε τα πάντα. Συχνά θύμωνε και τότε έριχνε στη γη κεραυνούς).
(Φύλλο εργασίας):στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια αναπαριστούν τους τρεις Ολύμπιους θεούς.
17/01/2013 Πέμπτη
- "Μια πριγκίπισσα που την έλεγαν Φιλία", σήμερα που είναι η μέρα της φιλίας τα νήπια διαχωρίζονται ανά δύο με παζλ και διαβάζουμε την ιστορία της Φιλίας. Στο τέλος της αφήγησης επαναλαμβάνουμε το κεντρικό νόημα-αφόρμηση για συζήτηση.
" Στο κέντρο του κόσμου, ζούσε μια πριγκίπισσα που τη έλεγαν Φιλία. Το παλάτι της ήταν χτισμένο ψηλά, έτσι που όλα να τα βλέπει κι όλοι να μπορούν να τη δουν. Την προστάτευαν οι φίλοι της: Η Αγάπη, η Αλήθεια, ο Σεβασμός, η Συνεργασία. Λίγο πιο κει όμως παραμόνευαν οι εχθροί της: Ο Θυμός, η Ζήλια, το Μίσος, η Εκδίκηση. Κάθε μέρα ένας από τους εχθρούς έκανε επίθεση κι οι φίλοι αγωνίζονταν να την προστατεύουν..." 
- Γιατί στενοχωρούμε τους φίλους μας και τι λέμε όταν θυμώνουμε; τα νήπια απαντούν με μικρή αφήγηση περιστατικού που τους θύμωσε πολύ:
Δε σε αγαπάω (είπε η Ασημίνα) ---Δεν θέλω να έρθεις σπίτι μου(είπε η Ραφαέλα)
Δεν σε έχω φίλη (είπε η Μαρία)---Είσαι χαζός-η (είπε η Δέσποινα)
Δεν θα παίξω ποτέ άλλο μαζί σου (είπε ο Οδυσσέας)
Είσαι πολύ κακός (είπε ο Μάνος) ---Δεν θέλω να σε ξαναδώ (είπε ο Γιώργος Σταμούλος)
Δεν θέλω να σου ξαναμιλήσω ποτέ (είπε η Αντιγόνη)
Φύγε από κοντά μου  (είπε ο Γιώργος Παππάς)
"Όταν οι φίλοι μαλώνουμε οι λέξεις μας πληγώνουνε. Δε σε έχω φίλο, Δεν σε έχω φίλη, λέτε συχνά ο ένας στον άλλο. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό; (Φύλλο εργασίας).
-------------------------------------------------------------
Η μέρα της γυμναστικής σήμερα και η κυρία Κατερίνα ακύρωσε την επίσκεψη στο σχολείο μας, όμως εμείς ετοιμάσαμε το πρόγραμμα και δεν το αλλάζουμε με τίποτα και για κανέναν λόγο. Θα κάνουμε γυμναστική κάθε Πέμπτη μία ώρα γιατί μας χαρίζει υγεία και δύναμη. Και γυμνάστριά μας η κυρία Σοφία πρωί ή απόγευμα  μια φορά την εβδομάδα, ίσως και δύο (την Τρίτη) ακόμη καλύτερα. Ξεκινάμε με ελαφρύ ζέσταμα σε κύκλο και με διάφορους βηματισμούς. Παίρνουμε ανάσες και ζεσταίνουμε όλο το σώμα μας. Αλλαγή θέσης νηπίων και γραμμές ανά δύο, ανά τρία ως πέντε νήπια στη σειρά. Τα παιχνίδια σύμμαχος της γυμναστικής μας:
 1ο Παιχνίδι: Ο κυνηγός στο δάσος: τα νήπια στέκονται όλα μαζί σε μια ευθεία γραμμή. Ο κυνηγός (η κυρία) προχωρά με ανάλογο βηματισμό(περπατώντας, τρέχοντας, χοροπηδώντας, κ.ά.)και τα νήπια ακολουθούν το ένα  πίσω από το άλλο, στη γραμμή που σχηματίζει ο κυνηγός. Μόλις ο κυνηγός φωνάζει μπαμ! τα νήπια πρέπει γρήγορα να μπουν στην αρχική τους αφετηρία-γραμμή. Όποιο νήπιο πιάσει ο κυνηγός σηκώνει την παλάμη του χεριού και περιμένει ακίνητο να τον ελευθερώσει άλλο νήπιο χτυπώντας του την παλάμη.
- 2ο  Παιχνίδι: Μέρα ή νύχτα: επανάληψη του παιχνιδιού με διαχωρισμό τυχαίο σε ανάλογες κάρτες με Μ ή Ν αντίστοιχα σε κάθε ομάδα 9 νήπια.
18/01/2013 Παρασκευή
- "Τα ζώα του πάγου και του χιονιού", ποια ζώα γνωρίζουν τα νήπια; Πως είναι το περιβάλλον στους Πόλους της γης;
Ποια ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν; Τι συμβαίνει με την άνοδο της θερμοκρασίας και το λιώσιμο των πάγων;
"Αφήγηση μικρής ιστορίας εσκιμόου σε ιγκλού" Άσκηση γλώσσας-προφορικού λόγου-φαντασίας:
- (Φύλλο εργασίας):Τι νομίζεις ότι σκέφτεται η λευκή αρκούδα στην εικόνα; Τι θα ήθελες να την ρωτήσεις;
Ζωγράφισε κάτι που θα ήθελες να κάνεις αν ζούσες σε χώρες των πάγων κοντά με αυτά τα ζώα.
----------------------------------------
- "Στου καινούριου χρόνου την αυλή", Διονύσης Σαββόπουλος, μαθαίνουμε τα λόγια του τραγουδιού για τον χρόνο και τις εποχές του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου