Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013

"Το Γενάρη κόβε ξύλα και φεγγάρι μην κοιτάζεις"

08/01/2013 Τρίτη
- Μετά από τις διακοπές των Χριστουγέννων τα νήπια επιστρέφουν με πολλές ιστορίες και εμπειρίες. Ο χρόνος έχει αλλάξει. Τι σημαίνει αυτό; Ποιος είναι ο νέος χρόνος και ποιος ο πρώτος μήνας του νέου χρόνου; Πως εμείς οι άνθρωποι οργανώνουμε το χρόνο μας; Ώρες, μέρες, εβδομάδα, μήνας, χρόνος- τι μπέρδεμα! Μπορούμε άραγε να βάλουμε μια τάξη και να μάθουμε το χρόνο;
- Αφήγηση παραμυθιού: "Ο παππούς ο χρόνος". Τα νήπια αφού ακούσουν με προσοχή την ιστορία, αναπαριστούν το τραπέζι του χρόνου με τα παιδιά του, τις εποχές και τα εγγόνια του, τους μήνες. Επίσης μας παρουσιάζονται λέγοντας λίγα λόγια για κάθε εποχή που αντιπροσωπεύουν και κάθε μήνα αντίστοιχα.
- Αινίγματα-Παροιμίες για το χρόνο: Μέσα από εικόνες τα νήπια διαβάζουν παροιμίες και αινίγματα και ανακαλύπτουν το κρυφό τους νόημα.
- Τραγούδια και ποιήματα για το χρόνο:Τα νήπια μαθαίνουν τα λόγια των τραγουδιών: "Δώδεκα μήνες αθλητές" και  "Στου καινούριου χρόνου την αυλή", ένα τραγούδι που μας ταξιδεύει στις εποχές και δείχνει πως μεγαλώνουμε... (πολύ αγαπημένο μου). Τα νήπια εντοπίζουν τους μήνες και μας λένε τα χαρακτηριστικά τους (μνήμη-προφορικός λόγος).
--------------------------------------------------
- Από τη Βιβλιοθήκη μας διαβάζουμε "Το κουτί της Πανδώρας" και εντοπίζουμε την ελπίδα για υγεία, χαρά και ευτυχία στους ανθρώπους. Μιλάμε για την Ελληνική Μυθολογία που τόσο αρέσει στα νήπια και συζητάμε για την εσωτερική δύναμη που οφείλει να έχει ο άνθρωπος για να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες στη ζωή του ( με ανθρώπους που τον αγαπούν γύρω του και φίλους).
09/01/2013 Τετάρτη
- Πως περάσαμε την περίοδο των διακοπών; Τι κάναμε; Ποιες δραστηριότητες θυμόμαστε περισσότερο; Μπορούμε να τις διηγηθούμε με τη σωστή σειρά; Με τη βοήθεια εικόνων βοηθάμε τα νήπια να βάλουν σε σωστή χρονική σειρά τα γεγονότα των διακοπών τους και να τα διηγηθούν χρησιμοποιώντας λέξεις όπως: Πρώτα, ύστερα, αργότερα, μετά, ...στο τέλος.
Για να συμμετέχουν όλα τα νήπια ζητάμε να μας περιγράψουν επίσης το πρωινό τους ξύπνημα ή την επιστροφή τους από το σχολείο στο σπίτι ή το βράδυ.
- Τα νήπια φτιάχνουν το τρενάκι με τη σωστή σειρά και συγκρίνουν τη θέση τους με τη θέση των άλλων: Πρώτος, δεύτερος ....τελευταίος.
- Φύλλο εργασίας(σύγκριση ως προς τη σειρά): Τα νήπια αφού πρώτα παίξουμε το παιχνίδι "αναγνωρίζω τη θέση μου" σημειώνουν σε φύλλο εργασίας και χρωματίζουν σύμφωνα με οδηγίες το πρώτο, το τελευταίο ζώο κάθε ομάδας. Επίσης συγκρίνουν τις ομάδες ζώων με κοινά χαρακτηριστικά τον τόπο που ζουν.
--------------------------------------------------------
- Η ώρα- το ρολόϊ: Τα νήπια μαθαίνουν την ώρα μιλώντας για το ρολόϊ χειρός, τοίχου, ξυπνητήρι, κινητού τηλεφώνου, κτύποι της καμπάνας εκκλησίας για την ώρα κ.ά. Μαθαίνουν για τους δείκτες και την ώρα πότε είναι ακριβώς και πότε είναι και μισή.
- Παιχνίδι με το ρολόϊ: Τα νήπια αφού ακούσουν από τη "Μαργαρίτα" τους κανόνες του παιχνιδιού παίζουμε το παιχνίδι"Βασιλιά, βασιλιά τι ώρα είναι;" Επίσης μαθαίνουμε το αίνιγμα "Βασιλιάς δεν είναι κορώνα φορά, ρολόϊ δεν είναι τις ώρες μετρά. Τι είναι;"
10/01/2013 Πέμπτη
-  Ελληνική Μυθολογία: Τι γνωρίζουν τα νήπια αρχικά για την Ελληνική Μυθολογία; Ποιοι είναι οι ήρωες ή Βασιλιάδες που συμμετέχουν; Σε ποιους θεούς πιστεύουν και πως ερμηνεύουν την αλλαγή των εποχών, τις αστραπές και την αλλαγή του καιρού; Ποια δύναμη, χάρες είχαν και ποιος τους την χάριζε; Μπορούν να μας περιγράψουν κάποιον ήρωα που θαυμάζουν ή κάποιον από τους θεούς του Ολύμπου και να μας αφηγηθούν  κάποια περιπέτειά του; Γράφουμε στον πίνακα τις πρώτες μας σημειώσεις για το τι γνωρίζουν τα νήπια αρχικά για τη Μυθολογία.
- Παιχνίδι με τη μέρα ή νύχτα: Η Μαργαρίτα δίνει τις οδηγίες του παιχνιδιού. Τα νήπια χωρίζονται σε δυο ομάδες τα παιδιά της νύχτας και της μέρας διαλέγοντας το αρχικό γράμμα Μ ή Ν τυχαία η επιλογή των ομάδων. Έχουμε έναν κοινό χώρο οριοθετημένο αριστερά με χαρτοταινία το σπίτι της νύχτας και δεξιά το σπίτι της μέρας. Στο κέντρο (στον κοινό χώρο) η κυρία πετά στον αέρα ένα χάρτινο πιάτο με δύο όψεις ζωγραφισμένες με ήλιο και αστέρια αντίστοιχα. Αν έρθει μέρα τα παιδιά της μέρας πιάνουν τα παιδιά της νύχτας που φεύγουν και παρακολουθούν τη συνέχεια του παιχνιδιού απ' έξω. Νικητής είναι όποια ομάδα μείνει τελευταία.Ένα παιχνίδι που άρεσε πολύ στα νήπια και επιθυμούν να το ξαναπαίξουν.
-Ημέρα της γυμναστικής: Η κυρία Κατερίνα γυμνάστρια ήρθε στο σχολείο μας και ρυθμίσαμε μια ώρα κάθε Πέμπτη ( 12.15' - 01.00' ) θα ' ναι η μέρα της γυμναστικής. Τα νήπια συμφώνησαν να φτιάξουν καρτέλες με το όνομά τους και διάφορα σχέδια που αγαπούν, για να είναι εύκολο στο πρώτο μάθημα η αναγνώρισή τους.
---------------------------------------------------------------------
- Φύλλο εργασίας- Ελληνική Μυθολογία: Τα νήπια ζωγραφίζουν στο μπλοκ ζωγραφικής ποιον ήρωα προτιμούν και μας αφηγούνται την περιπέτειά του. (Οδυσσέας-Οδύσσεια)
11/01/2013 Παρασκευή
Ποιοτικές σχέσειςΟι συγκρίσεις βοηθούν τα νήπια να συνειδητοποιήσουν τη σημασία που έχουν οι διαδικασίες ομαδοποίησης, ταξινόμησης, σειροθέτησης και αντιστοίχισης, μέσα από την ενεργή τους συμμετοχή με ευχάριστες δραστηριότητες-παιχνίδια και χρησιμοποιώντας το υλικό του Νηπιαγωγείου.
- Οι ομαδοποιήσεις και οι ταξινομήσεις:ασκούν τα νήπια στην παρατήρηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των αντικειμένων και το καλούν να εντοπίσει ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους και να τις εκφράσει λεκτικά.(υλικό: τουβλάκια ξύλινα,σχήματα, ζώα πλαστικά, χρώματα-μαρκαδόροι). Παράλληλα εξοικειώνεται με την έννοια των κανόνων και των κριτηρίων, αφού ταξινομεί και ομαδοποιεί τα αντικείμενα με βάση ένα ή περισσότερα κριτήρια. 
- Τα παιδιά δημιουργούν ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά (υλικό: ζώα) και μετά ανακαλύπτουν ομάδες αντικειμένων που δεν έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα π.χ που δεν ζουν στη ζούγκλα ή που δεν πετούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου