Τρίτη, 16 Απριλίου 2013

"Τα παιδιά όλου του κόσμου χρειάζονται δασκάλους"

15/04/2013 Δευτέρα
 Ένα project μετά τη συμμετοχή μας στην εκπαιδευτική εβδομάδα 21-28 Απριλίου της Actionaid με το θέμα " Τα παιδιά όλου του κόσμου χρειάζονται δασκάλους" ξεκινά!

 (Παγκόσμια εβδομάδα δράσης 21-28 Απριλίου 2013), της Actionaid
   1η Ενότητα:  “ Χωρίς δασκάλους το σχολείο είναι απλά ένα κτίριο”
Στόχοι: A) Να μάθουν για τη μεγάλη έλλειψη των δασκάλων που υπάρχει σε πολλές χώρες.
Β) Να κατανοήσουν γιατί η παρουσία δασκάλου είναι θεμελιώδης στη μαθησιακή διαδικασία.
Γ) Να αναλάβουν δράση συμμετέχοντας σε μια διεθνή εκστρατεία που ζητάει δασκάλους για όλα τα παιδιά του κόσμου.
Δραστηριότητες: Υλικά: χαρτί του μέτρου, παγκόσμιος χάρτης,  ξυλομπογιές/μαρκαδόροι, φωτογραφική μηχανή.
1)      Ας δούμε πως είναι η κατάσταση σήμερα στον κόσμο μας: Το 2000 υπογράφτηκαν από το σύνολο των κρατών, δύο συμφωνίες σχετικές με το δικαίωμα στην Εκπαίδευση για όλους, η Διακήρυξη της χιλιετίας και η συνθήκη Εκπαίδευση για όλους. Βασικός τους στόχος ως το 2015 όλα τα παιδιά του κόσμου να μπορούν να φοιτούν τουλάχιστον στο Δημοτικό σχολείο. Ωστόσο μέχρι σήμερα 61.000.000 εκατομμύρια παιδιά δεν μπορούν να πάνε σχολείο. Λείπουν δάσκαλοι, σχολεία, υλικά. Χρειάζονται 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι σωστά εκπαιδευμένοι  για το σκοπό αυτό.
2)      Ας κοιτάξουμε στον παγκόσμιο χάρτη να βρούμε τις χώρες που έχουν πολλά παιδιά ανά δάσκαλο και ποια είναι η δυσκολία; (είναι αυτό δυσκολία να μάθουν όλοι γράμματα).

    Ερωτήσεις: Τι είναι το σχολείο για εσάς; Απαντήσεις νηπίων: Χαρά, ομάδα, φιλία, Γνώση, αξία, Ζωγραφιά,  Τραγούδι, Παρέα κ.ά.). Ας πάμε στον κύκλο της φιλίας για να δούμε τη φωτογραφία που μου έστειλε ένα κορίτσι η Τζενέμπα από τη Σιέρα Λεόνε της Αφρικής.
    Ας πάμε όλοι μαζί στο σχολείο της Τζενέμπα: Τι πιστεύετε ότι έχει μια τάξη Δημοτικού σχολείου; Ποιες είναι οι διαφορές από το Νηπιαγωγείο; Τι θα μαθαίνετε εκεί; Έχετε φανταστεί τι θα κάνατε στην τάξη αν δεν υπήρχε δάσκαλος;
Θα σας δείξω μια φωτογραφία  από την Α΄Δημοτικού ενός σχολείου στη Σιέρρα Λεόνε. Δείχνουμε τη χώρα στον χάρτη. Είναι μια φτωχή χώρα της Αφρικής και του κόσμου μας και οι άνθρωποι έχουν πολλές ελλείψεις και αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα.(όπως: έλλειψη νερού, τουαλέτας, ρεύματος, υλικού σχολείων, κτιρίων, δασκάλων).
Υπάρχουν κι άλλες χώρες όπως : η Ινδία, το Μπαγκλαντές, η
Καμπότζη, η Ουγκάντα (Δείχνουμε και σημειώνουμε στον παγκόσμιο χάρτη).
Τι προβλήματα λέτε αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτού του σχολείου; (Καταιγισμός ιδεών), την φωτογραφία μου την έστειλε μια φίλη μου η Τζενέμπα μαζί με ένα γράμμα που έγραψε για αυτήν η μεγάλη της αδερφή. Θέλετε να το διαβάσουμε;  Κάρτα 1
   Ερωτήσεις Ανατροφοδότησης: Γιατί νομίζετε ότι το σχολείο αυτό δεν έχει δάσκαλο;
Το δικό μας μήνυμα: Θέλετε να ζωγραφίσουμε τη δασκάλα για την Τζενέμπα; Πως θα είναι; Τι θα φορούσε; Τι θα κρατούσε στα χέρια της; Τι θα ένιωθε για τη δουλειά που κάνει; Τι λέτε να σκέφτεται για το σχολείο και τους μαθητές της;
 Φύλλο εργασίας: Μπορείτε να ζωγραφίσετε εικόνα που δείχνει όμορφες στιγμές με τη δασκάλα σας;
   Οι ζωγραφιές των νηπίων αφορούν όμορφες στιγμές με τις δασκάλες τους στο σχολείο.
     16/04/2013  Τρίτη
“Χωρίς κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους, η φοίτηση δεν οδηγεί στη μόρφωση”
Ερωτήσεις Ανατροφοδότησης: Γιατί νομίζετε ότι είναι σημαντικό τα παιδιά να έχουν καλό δάσκαλο;
Πως πιστεύετε ότι πρέπει να είναι αυτός ο δάσκαλος; (Καταιγισμός ιδεών στον πίνακα)  Κάρτες: 4,5,6,7. 
Δραστηριότητες:
 Φύλλο εργασίας:  Μπορείτε να ζωγραφίσετε όλοι μαζί σε χαρτί του μέτρου τον εαυτό σας, το όνομά σας και τα μηνύματα που στέλνουμε στους φίλους μας στη Σιέρα Λεόνε; 
17/04/2013  Τετάρτη
«Χωρίς κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους, η εκπαίδευση για όλους δε θα γίνει ποτέ πραγματικότητα».
Δραστηριότητες:
   Φύλλο εργασίας:  Μπορείτε να σχεδιάσετε σε κάνσον χαρτόνι διάφορα σχέδια (ήλιος, καρδιά, παιδί-πρόσωπο, σχήματα κ.ά.) και να γράψετε τις λέξεις που συμβολίζει το σχολείο; (Γνώση, Αξία, Φιλία κ.ά.).
18/04/2013  Πέμπτη
«Αναλαμβάνω δράση - ΄Ολοι μαζί μπορούμε».  Γιατί η συμμετοχή μας έχει αξία;
Α) Στο τέλος της εκστρατείας, η Actionaid Ελλάς ενημερώνει την Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση για τον ακριβή αριθμό των ατόμων που συμμετείχαν στην εκστρατεία στην Ελλάδα. Ο αριθμός και τα μηνύματά μας αθροίζονται με αυτά των μαθητών από όλες τις άλλες χώρες που συμμετέχουν. Είναι λοιπόν ένα από τα βασικά εργαλεία ασκήσεων πίεσης προς όλους τους ηγέτες του κόσμου που παίρνουν τις σχετικές αποφάσεις.
Β) Οι ηγέτες όλων των χωρών να θέσουν την εκπαίδευση σε προτεραιότητα.
Γ) Όσοι συμμετέχουν στην εκστρατεία πρέπει να νιώθουν περήφανοι, γιατί πρώτον δηλώνουμε παρόν κρατώντας το θέμα επίκαιρο και δεύτερον τονίζουμε πόσο επείγον παραμένει αυτό το θέμα να βρει λύση. Και με τη συμμετοχή μας έχουμε πετύχει συγκεκριμένο στόχο που έμπρακτα βοηθάμε σ΄αυτόν.
Δραστηριότητες:
  Συναίσθημα συμμετοχής μας (φύλλο εργασίας).

19/04/2013  Παρασκευή
«Με ποιους τρόπους εκφράζουμε και προσφέρουμε το φιλανθρωπικό μας έργο, τι είναι η πορεία».
(Με τις ζωγραφιές μας, με τα μηνύματά μας, με το φιλανθρωπικό μας έργο-αποταμίευση και παράδοση στη λήξη της σχολικής χρονιάς ενός ποσού για αυτόν τον σκοπό στην Actionaid).
Αυτοσχέδιο ποίημα:
1)      «Το σχολείο είναι χαρά και εργασία ,
γνώση και αξία. (Εξηγούμε στα παιδιά τις λέξεις γνώση, γιατί είναι χαρά, εργασία,αξία το σχολείο-απαντούν με δικές τους εμπειρίες)
Τα παιδιά απαιτούν, δικαίωμα πως έχουν,
με την Actionaid,  σχολεία πια  να έχουν.
Ας γίνει η φωνή μας μήνυμα δυνατό,
σ’ ολόκληρη τη γη μας, με την Actionaid
δάσκαλοι στο σχολειό.




  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου