Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Προσέχω τον κόσμο όπου ζω!

8/4/2013 Δευτέρα 
- 7 Απριλίου παγκόσμια ημέρα υγείας: Είναι γνωστό ότι η 7 Απριλίου έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας και αφιερώνεται κάθε χρόνο σε κάποιο θέμα σχετικό με την υγεία. Το θέμα στο οποίο εστιάζεται ο εορτασμός της φετινής Παγκόσμιας Ημέρα Υγείας είναι η αρτηριακή υπέρταση και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία. (αιτίες:η παχυσαρκία, κάπνισμα, κατανάλωση αλατιού, αλκοόλ).
 - Μια αναφορά στον υγιεινό τρόπο ζωής μιας και στο ημερολόγιο του μήνα ο βοηθός μας ενημέρωσε για την Κυριακή ότι ήταν παγκόσμια μέρα. Τα νήπια συζητούν για το πως μπορούμε να  είμαστε υγιείς:(κάνουμε αθλητισμό,περπατάμε, κάνουμε ποδήλατο, τρώμε υγιεινές τροφές, επισκεπτόμαστε τον γιατρό για τα εμβόλια, την υγιεινή των δοντιών μας κ.ά.)
ΥΓΕΙΑ - υγεία: (ι,η,υ,ει,οι) Μπορούν τα νήπια να ανακαλύψουν λέξεις που να αρχίζουν από υ,ι,η.-Υγεία είναι να είμαστε καλά (είπε ο Γιώργος Στ.). Ποιοι είναι οι φίλοι της υγείας και ποιοι οι εχθροί της;
Φίλοι υγείας: η καθαριότητα (Ραφαέλα), Να τρώμε σωστά(Αντιγόνη). Γυμναστική(Δέσποινα), να πίνουμε πολύ νερό (Μιχάλης), Ξεκούραση(Γιώργος Παππάς). Πάνω από όλα η υγεία. Γιατί; Γιατί είναι το καλύτερο πράγμα (Γιώργος Στ.).
Εχθροί της υγείας: κακό φαγητό(Γιώργος Π.), βρωμιά (Δέσποινα), κάπνισμα (Γιώργος Στ.), όταν δεν περπατάμε (Μιχάλης)και πολλά ποτά με οινόπνευμα, πολλούς καφέδες (Αντιγόνη), πολλές ώρες στον υπολογιστή(Κωνσταντίνος). Η υγεία είναι πλούτος!
Διαβάσαμε την ιστορία της Σοφίας Ζαραμπούκα "Ο μικρός Δαρείος"από το Ανθολόγιο.
-----------------------------------
Ο Μαγνητάκης και ο Μαγνητούλης: η ιστορία μας "Ὁ Γιαννάκης και το ατύχημα με τις καρφίτσες" μας έδωσε το έναυσμα για να απαντήσουν τα νήπια σε ερωτήσεις όπως: με ποιο τρόπο μπορούμε με μιας να μαζέψουμε τις καρφίτσες, την
πινέζα;  Γιατί χορεύουν πάνω στο χαρτί, όταν η κυρία κρατά το χέρι της από κάτω; Ποια αντικείμενα της τάξης μας έλκει ο μαγνήτης; Ο μικρός μαγνήτης ελκύει τόσες καρφίτσες όσο και ο μεγάλος; 
Αφού τα νήπια είπαν την άποψη τους, ένα από αυτά(ο Μιχάλης) μας αποκάλυψε ότι η κυρία κρατά Μαγνήτη! (Είχε δει τη γιαγιά του να μαζεύει τις καρφίτσες με μαγνήτη, όταν έραβε και της έπεσαν κάτω ).
-Στόχοι: Να πειραματιστούν τα νήπια με αντικείμενα που έλκονται  και άλλα όχι, να μάθουν ότι η έλξη (δύναμη) του μαγνήτη εξαρτάται από το υλικό του αντικειμένου (πλαστικό, ξύλο, σίδερο,ατσάλι κ.ά). Να  γνωρίσουν ότι ο μαγνήτης έλκει αντικείμενα ανεξάρτητα από το μέγεθος τους.
Λεξιλόγιο: Σιδηρομαγνητικά υλικά, μαγνήτης, έλξη-άπωση, μεγάλο-μικρό.
9/4/2013 Τρίτη
- Αφόρμηση-ερέθισμα:  Ένα παραμύθι που διαβάσαμε για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε;  Από που μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για την προστασία της φύσης, της πανίδας και της χλωρίδας; Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες για το ποιες οργανώσεις-ομάδες ανθρώπων υπάρχουν για την προστασία της φύσης; (WWF Ελλάς, Αρκτούρος, ΜΟm, ΚΠΕ).
"Θέλω έναν πλανήτη ζωντανό": Πως δηλαδή; Να έχει ανθρώπους, δέντρα, 
ζώα,φυτά,οξυγόνο,λουλούδια,πράσινο,ήλιο,καθαρό περιβάλλον, ποτάμια, πουλιά, νερό, λίμνες, έντομα, ψάρια ήταν οι απαντήσεις των νηπίων. Τα ζώα πρέπει να ζουν στον πλανήτη μας γιατί είναι μέρος της τροφικής αλυσίδας. Μερικά όμως απειλούνται προς εξαφάνιση. Γνωρίζετε ποια είναι και γιατί; Η χελώνα caretta-caretta, η καφέ αρκούδα, η φώκια, ο λύκος,το ελάφι, ο πελεκάνος. Γιατί;
 Τα σκοτώνουν οι άνθρωποι (είπε η Αντιγόνη), καίνε τα δάση (είπε ο Γιώργος Π.), οι πλαστικές σακούλες στη θάλασσα (είπε ο Μιχάλης), τα σκουπίδια και τα φάρμακα (είπε ο Αλέξανδρος), τα χημικά απόβλητα των εργοστασίων (είπε ο Μάνος).



- Φύλλο εργασίας:  :Μπορώ να ζωγραφίσω τα ζώα που κινδυνεύουν υπό εξαφάνιση στον πλανήτη μας και να το αιτιολογήσω;
------------------------------------------------
- Ο Μαγνητάκης μας μαθαίνει:  
10/4/2013 Τετάρτη
- Αφόρμηση-ερέθισμα:  Ένας συνδυασμός δυο μικρών ιστοριών από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων για το Δημοτικό α) Η χελώνα καρέττα και το φολκσ βάγκεν και β) Το τραγούδι της φάλαινας (σελ.15), είναι η αφορμή για να κάνουμε ένα διάλογο μεταξύ δύο νηπίων, τόσο για το περιβάλλον όσο και για το πως νιώθουν τα ζώα.
- Φύλλο εργασίας:  Τι θα έλεγαν τα δύο ζώα αν συναντούσε το ένα το άλλο;
11/4/2013 Πέμπτη
- Αφόρμηση-ερέθισμα:  Με λέξεις που έμαθαν τα νήπια για το περιβάλλον, ως ανατροφοδότηση καταγράφονται στον πίνακα. Στη συνέχεια αριθμούνται και χρησιμοποιώντας ανά δύο συνθέτουμε πρώτα τον στίχο μετά την στροφή και στο τέλος το ποίημα. (Ας γίνουμε κι εμείς ποιητές).
Ποίημα: Στον πλανήτη όπου ζω, θέλω καθαρό νερό...
- Φύλλο εργασίας:  Στο μπλοκ ζωγραφικής  τα νήπια μπορούν να δώσουν τον στίχο του ποιήματος με εικόνα.

12/4/2013 Παρασκευή
- Αφόρμηση-ερέθισμα: 1)  Ένα παιχνίδι "ο πεινασμένος λύκος" ήταν το ερέθισμα  για την διαδικασία της πρόσθεσης και την επίλυση του προβλήματος.
Στόχος: Να εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις. Ο πεινασμένος λύκος: Μια μέρα ο λύκος πεινούσε πάρα πολύ. Το πρωί έφαγε ένα λαγό, το μεσημέρι ένα ελάφι, το απόγευμα έναν ασβό και το βράδυ ένα ποντίκι. Πόσα ζώα έφαγε ο λύκος;
Τα νήπια παίζουν την ιστορία, ώστε να μετρήσουν ευκολότερα τα ζώα που έφαγε ο λύκος. 2) Παιχνίδι: Το κυνήγι: Τα νήπια χωρίζονται σε δυο ομάδες τα δέκα ελάφια και πέντε κυνηγοί. Τα παιδιά ελάφια φορούν κάρτες από το 1-10 και με το σύνθημα της κυρίας τρέχουν στο χώρο. Οι κυνηγοί προσπαθούν να τα πιάσουν.Όταν όλα τα παιδιά-ελάφια πιαστούν, οι κυνηγοί πρέπει να τα βάλουν στη σειρά σύμφωνα με τον αριθμό τους (με αύξουσα σειρά από 1-10) Αν τα βάλουν με τη σωστή σειρά κερδίζουν οι κυνηγοί, αν όχι κερδίζουν τα ελάφια.
- Φύλλο εργασίας:  Τι είναι η πρόσθεση και ποια η λύση ενός προβλήματος; Μπορούν τα νήπια να δώσουν με εικόνες ένα δικό τους πρόβλημα και να το λύσουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου