22/04/2013 Δευτέρα
Συζητάμε με τα παιδιά για τη μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας, το Πάσχα, ήδη στην κυρά Σαρακοστή έμειναν δυο πόδια που σημαίνει ότι θέλουμε δυο εβδομάδες για το Πάσχα.
Τι γιορτάζουμε αυτές τις ημέρες και με ποιον τρόπο; Ποια έθιμα γνωρίζουμε στον τόπο μας ή σε άλλα μέρη της Ελλάδας;
Παιδική λογοτεχνία: Να απολαύσουν πασχαλινές ιστορίες. Ποια ζωάκια συμμετέχουν στα πασχαλινά γλυκίσματα και τις ιστορίες και γιατί; Ζητάμε από την εικόνα του εξώφυλλου να μαντέψουν τον τίτλο της ιστορίας.
Ο Λάζαρος: μαθαίνουν το Λάζαρο και το έθιμο στην περιοχή μας με τα καλαθάκια στολισμένα με βιολέτες, (το λένε κορίτσια).
Πασχαλινή κάρτα: ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουμε, ποια θα είναι η ζωγραφιά μας και οι ευχές μας; Ας ξεκινήσουμε με τη ζωγραφιά μας!
23/04/2013 Τρίτη
Πασχαλινή κάρτα: Να γράψουν πασχαλινές ευχές σε λευκά αυγουλάκια που θα κόψουν για την κάρτα τους.
Ανταλάσσουμε και το Πάσχα κάρτες όπως τα Χριστούγεννα; Τι ευχές δίνουμε το Πάσχα; Διαβάζουμε κάρτες από προηγούμενες χρονιές στο Νηπιαγωγείο μας και εντοπίζουμε τις βασικές ευχές: "Καλό Πάσχα", "Καλή Ανάσταση", "Χριστός Ανέστη" κ.τ.λ. Μπορούμε κι εμείς τώρα να γράψουμε τις Πασχαλινές ευχές;
Ένα μικρό εργαστήριο δημιουργίας το Νηπιαγωγείο μας, τα νήπια κόβουν και κολλούν με πατρόν την ευχητήρια κάρτα τους.
Παραμύθια: Μικρές Πασχαλινές ιστορίες, "Τα κατσικάκια κάνουν απεργία", "Τα λουλούδια της ελπίδας". Τα νήπια συζητούν-δικές τους εμπειρίες: για το έθιμο της λαμπάδας, των κόκκινων αυγών, των τσουρεκιών, της νονάς κ.ά.
24/04/2013 Τετάρτη
- Παρουσίαση εικόνων αγιογραφίας γλυπτικής: Συγκεντρώνουμε μια σειρά από εικόνες που απεικονίζουν τα θρησκευτικά γεγονότα των ημερών: την ανάσταση του Λαζάρου, την είσοδο Του Χριστού στη Γαλιλαία πάνω στο γαϊδουράκι, το Μυστικό Δείπνο, το Χριστό να κουβαλά το σταυρό του μαρτυρίου, την Σταύρωση και την Ανάσταση Του. Πως αποδίδουν οι καλλιτέχνες τα θέματά τους; Ποια συναισθήματα μας δημιουργούν με τα έργα τους; Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές των έργων και ποια τα συναισθήματα τους; (Π.χ. χαρά κατά την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, έκπληξη και ανησυχία στο Μυστικό Δείπνο, πόνο και θλίψη για την Παναγία). Τι μας ενδιαφέρει να μάθουμε για τις τέχνες της αγιογραφίας, της γλυπτικής και του ψηφιδωτού;
Φύλλο εργασίας: Να γράψουν λέξεις σε ακροστοιχίδα σε σχέση με το Πάσχα.
Μπορούν τα νήπια να συμπληρώσουν την ακροστοιχίδα με τις λέξεις στην ανάλογη εικόνα;
25/04/2013 Πέμπτη
Τα σπασμένα αυγά: Υλικά: άσπρα χαρτία Α4, άσπρες κάρτες από χαρτόνι σε σχήμα αυγού, μαρκαδόροι. Γράφουμε σε ένα χαρτί μερικές δισύλλαβες λέξεις που έχουν σχέση με το Πάσχα όπως: κότα, αυγό, λαγός, κερί. Τις διαβάζουμε όλοι μαζί και τις χωρίζουμε σε συλλαβές χτυπώντας ρυθμικά παλαμάκια(ένα χτύπημα για κάθε συλλαβή). Στη συνέχεια χωρίζουμε τις λέξεις σε σχήμα αυγού σε συλλαβές που τις απαρτίζουν. Ανακατεύουμε τα κομμάτια των "σπασμένων αυγών" αριστερά τα κομμάτια με την πρώτη συλλαβή και δεξιά τα κομμάτια με τη δεύτερη. Κάθε παιδί διαλέγει ένα κομμάτι σπασμένου αυγού και ψάχνει να βρει το δεύτερο. Μπορεί να συμβουλεύεται το χαρτί που γράψαμε αρχικά ολόκληρες τις λέξεις.
Μαθησιακή επιδίωξη: να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση μέσα από την ανάλυση και σύνθεση της λέξης στα δομικά της στοιχεία.
Τραγούδια: " Πασχαλιά, Πασχαλιά", " Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί", "Ήρθε πάλι η Πασχαλιά".
26/04/2013 Παρασκευή
Πάσχα ελληνικό: Διαβάζουμε το ποίημα στα νήπια " Πάσχα ευλογημένο, Πάσχα ελληνικό με πίστη περιμένω, το φως σου το ζεστό..." Επεξεργασία του ποιήματος: Πως προετοιμαζόμαστε για το Πάσχα; Πως θα γιορτάσεις το Πάσχα με την οικογένειά σου; Πως φαντάζεσαι την Πασχαλινή σου λαμπάδα; Ελεύθερη ζωγραφική με αφορμή το ποίημα.
Παιχνίδι με σπασμένα αυγά: Να μπορούν τα νήπια να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα τους. Υλικά: χαρτιά με σχεδιασμένα αυγά σε δυο χρώματα: κόκκινο και μπλε, χαρτοταινία, δυο μεγάλα αυγά σε κόκκινο και μπλε κάνσον. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες των μπλε και κόκκινων αυγών. Η ομάδα που θα νικήσει θα είναι αυτή που θα βρει πιο γρήγορα τα σπασμένα αυγά στο ανάλογο χρώμα και θα τα συνθέσει πάνω στο μεγάλο χαρτόνι (παζλ σε σχήμα αυγού)
Λαϊκή παράδοση: Η λοιδοριά, το δέντρο που έδωσε το ξύλο του για τον σταυρό Του Χριστού, που κανείς άνθρωπος δεν την πλησιάζει.
Παραμύθια: Μικρές Πασχαλινές ιστορίες, "Το Πασχαλινό αυγό" Συζητάμε για το φυσικό τρόπο βαψίματος των αυγών, τα σχέδια τους. Ποια είναι τα γλυκίσματα, φαγητά παραδοσιακά για το Πάσχα; (κουλούρια, τσουρέκια-οβελίας, μαγειρίτσα).
Οι Νηπιαγωγοί: Σοφία Τάση, Θεοδώρα Γιωτοπούλου και η κυρία Ελένη Λιαμπότη
Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα!
Πασχαλινή κάρτα: Να γράψουν πασχαλινές ευχές σε λευκά αυγουλάκια που θα κόψουν για την κάρτα τους.
Ανταλάσσουμε και το Πάσχα κάρτες όπως τα Χριστούγεννα; Τι ευχές δίνουμε το Πάσχα; Διαβάζουμε κάρτες από προηγούμενες χρονιές στο Νηπιαγωγείο μας και εντοπίζουμε τις βασικές ευχές: "Καλό Πάσχα", "Καλή Ανάσταση", "Χριστός Ανέστη" κ.τ.λ. Μπορούμε κι εμείς τώρα να γράψουμε τις Πασχαλινές ευχές;
Ένα μικρό εργαστήριο δημιουργίας το Νηπιαγωγείο μας, τα νήπια κόβουν και κολλούν με πατρόν την ευχητήρια κάρτα τους.
Παραμύθια: Μικρές Πασχαλινές ιστορίες, "Τα κατσικάκια κάνουν απεργία", "Τα λουλούδια της ελπίδας". Τα νήπια συζητούν-δικές τους εμπειρίες: για το έθιμο της λαμπάδας, των κόκκινων αυγών, των τσουρεκιών, της νονάς κ.ά.
24/04/2013 Τετάρτη
- Παρουσίαση εικόνων αγιογραφίας γλυπτικής: Συγκεντρώνουμε μια σειρά από εικόνες που απεικονίζουν τα θρησκευτικά γεγονότα των ημερών: την ανάσταση του Λαζάρου, την είσοδο Του Χριστού στη Γαλιλαία πάνω στο γαϊδουράκι, το Μυστικό Δείπνο, το Χριστό να κουβαλά το σταυρό του μαρτυρίου, την Σταύρωση και την Ανάσταση Του. Πως αποδίδουν οι καλλιτέχνες τα θέματά τους; Ποια συναισθήματα μας δημιουργούν με τα έργα τους; Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές των έργων και ποια τα συναισθήματα τους; (Π.χ. χαρά κατά την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, έκπληξη και ανησυχία στο Μυστικό Δείπνο, πόνο και θλίψη για την Παναγία). Τι μας ενδιαφέρει να μάθουμε για τις τέχνες της αγιογραφίας, της γλυπτικής και του ψηφιδωτού;
Φύλλο εργασίας: Να γράψουν λέξεις σε ακροστοιχίδα σε σχέση με το Πάσχα.
Μπορούν τα νήπια να συμπληρώσουν την ακροστοιχίδα με τις λέξεις στην ανάλογη εικόνα;
25/04/2013 Πέμπτη
Τα σπασμένα αυγά: Υλικά: άσπρα χαρτία Α4, άσπρες κάρτες από χαρτόνι σε σχήμα αυγού, μαρκαδόροι. Γράφουμε σε ένα χαρτί μερικές δισύλλαβες λέξεις που έχουν σχέση με το Πάσχα όπως: κότα, αυγό, λαγός, κερί. Τις διαβάζουμε όλοι μαζί και τις χωρίζουμε σε συλλαβές χτυπώντας ρυθμικά παλαμάκια(ένα χτύπημα για κάθε συλλαβή). Στη συνέχεια χωρίζουμε τις λέξεις σε σχήμα αυγού σε συλλαβές που τις απαρτίζουν. Ανακατεύουμε τα κομμάτια των "σπασμένων αυγών" αριστερά τα κομμάτια με την πρώτη συλλαβή και δεξιά τα κομμάτια με τη δεύτερη. Κάθε παιδί διαλέγει ένα κομμάτι σπασμένου αυγού και ψάχνει να βρει το δεύτερο. Μπορεί να συμβουλεύεται το χαρτί που γράψαμε αρχικά ολόκληρες τις λέξεις.
Μαθησιακή επιδίωξη: να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση μέσα από την ανάλυση και σύνθεση της λέξης στα δομικά της στοιχεία.
Τραγούδια: " Πασχαλιά, Πασχαλιά", " Ψήνει ο παπούλης μας το αρνί", "Ήρθε πάλι η Πασχαλιά".
26/04/2013 Παρασκευή
Πάσχα ελληνικό: Διαβάζουμε το ποίημα στα νήπια " Πάσχα ευλογημένο, Πάσχα ελληνικό με πίστη περιμένω, το φως σου το ζεστό..." Επεξεργασία του ποιήματος: Πως προετοιμαζόμαστε για το Πάσχα; Πως θα γιορτάσεις το Πάσχα με την οικογένειά σου; Πως φαντάζεσαι την Πασχαλινή σου λαμπάδα; Ελεύθερη ζωγραφική με αφορμή το ποίημα.
Παιχνίδι με σπασμένα αυγά: Να μπορούν τα νήπια να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα τους. Υλικά: χαρτιά με σχεδιασμένα αυγά σε δυο χρώματα: κόκκινο και μπλε, χαρτοταινία, δυο μεγάλα αυγά σε κόκκινο και μπλε κάνσον. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες των μπλε και κόκκινων αυγών. Η ομάδα που θα νικήσει θα είναι αυτή που θα βρει πιο γρήγορα τα σπασμένα αυγά στο ανάλογο χρώμα και θα τα συνθέσει πάνω στο μεγάλο χαρτόνι (παζλ σε σχήμα αυγού)
Λαϊκή παράδοση: Η λοιδοριά, το δέντρο που έδωσε το ξύλο του για τον σταυρό Του Χριστού, που κανείς άνθρωπος δεν την πλησιάζει.
Παραμύθια: Μικρές Πασχαλινές ιστορίες, "Το Πασχαλινό αυγό" Συζητάμε για το φυσικό τρόπο βαψίματος των αυγών, τα σχέδια τους. Ποια είναι τα γλυκίσματα, φαγητά παραδοσιακά για το Πάσχα; (κουλούρια, τσουρέκια-οβελίας, μαγειρίτσα).
Οι Νηπιαγωγοί: Σοφία Τάση, Θεοδώρα Γιωτοπούλου και η κυρία Ελένη Λιαμπότη
Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου