Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Τα παιχνίδια του αγέρα. Μέρα ή νύχτα;

18/11/2013 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ...  Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 18 Νοεμβρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). Αλλαγή υπευθύνων τάξης.
Ανακοινώσεις νηπίων για το Σαββατοκύριακο με κανόνες συνομιλίας και διαλόγου.
Διαβάζουμε στα παιδιά το ποίημα"Ο αέρας και ο ήλιος" του Γεώργιου Δροσίνη με την παρουσία κούκλας-θεάτρου. Τα παιδιά παρουσιάζουν εικόνα του ποιήματος και αναπαριστούν το βοριά-τον ήλιο και το γεωργό ή βοσκό της ιστορίας μας.
19/11/2013 Τρίτη
- Διαβάζουμε στα παιδιά το ποίημα"Τα παιχνίδια του αγέρα" της Ντίνας Χατζηνικολάου.
Πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά την ύπαρξη του αέρα στο ποίημα; Ποιες είναι οι σκανταλιές του; Ποια είναι η εικόνα που έχουν τα παιδιά για τον αέρα; Ο αέρας υπάρχει μόνο όταν φυσάει γύρω μας και αισθανόμαστε τη δύναμή του; Υπάρχει αέρας μέσα στην τάξη μας; (Όποια απαντήσουν αρνητικά τα ρωτάμε τι είναι αυτό που εισπνέουν και εκπνέουν; Τον βλέπουμε τον αέρα είναι ορατός; Πως μπορούμε να φυλακίσουμε τον αέρα;Ο αέρας έχει δύναμη όταν κινείται και ότι καταλαμβάνει χώρο, έχει όγκο.
Τι μπορεί να κινηθεί με τον αέρα; Τι μπορεί να συμβεί με τη δύναμη της κίνησης του αέρα;
Θετικά-αρνητικά χαρακτηριστικά. Μέτρηση της δύναμη: ανεμόμετρο.
-Παραμύθι : "Ο ποντικός και η θυγατέρα του" Να απολαύσουν το λαϊκό μύθο. Πως παρουσιάζονται οι πρωταγωνιστές του μύθου; Ποιες είναι οι ξεχωριστές δυνάμεις που μπορούμε να αποδώσουμε στον ήλιο, τα σύννεφα, το βοριά; Μπορούμε να κάνουμε δραματοποίηση του μύθου;
-Εικαστικά : "Ζωγραφική φυσώντας με καλαμάκι" Να δημιουργήσουν διάφορα σχέδια, με την τεχνική φυσήματος με καλαμάκι. Τα νήπια σε ομάδες εργασίας γνωρίζουν την τεχνική ζωγραφικής φυσώντας με καλαμάκι. Φυσούν τη ρευστή μπόγια προς όποια κατεύθυνση θέλουν.
20/11/2013 Τετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).


-Θέμα : "Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού" Μέσα από περιγραφή εικόνων τα νήπια γνωρίζουν την ειρήνη και τα συναισθήματα που νιώθουν με αυτήν, τις 4 φυλές ανθρώπων που ζουν με ειρήνη στη γη, τη μαύρη φυλή που υποφέρει και έχει ανάγκη βασικών αγαθών κ.ά. Με μικρές ιστορίες "η μικρή Ζέτα και η ακαταστασία με τα παιχνίδια της"στην Ελλάδα  και "η μικρή Μαουρίτα και η δουλειά της στα χωράφια"στις Φιλιππίνες, συζητάμε με τα νήπια αν γνωρίζουν δικαιώματα που έχουν τα παιδιά και τα καταγράφουμε. Ζουν με τα ίδια δικαιώματα τα παιδιά των ιστοριών μας;

 Φύλλο εργασίας: "Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ζει σε έναν κόσμο ειρηνικό, γεμάτο φίλους" Σκέψου την πρόταση έχω δικαίωμα να ..................................... και ζωγράφισε σχετική εικόνα. 
 Τραγούδι: Έχω δικαίωμα κι εγώ, ψάχνω το αύριο να βρω, μες το καράβι της ζωής, σ΄ένα ταξίδι της ψυχής... ένα ωραίο τραγούδι που μας ταξιδεύει στη χαρά να μεγαλώνεις παιδιά .(Τεύχος 49 σύγχρονο Νηπιαγωγείο)  για τα δικαιώματα των παιδιών στη γη μας.

21/11/2013 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: (από τον αρχηγό της τάξης μας).
 Τραγούδια: "Πρωί ο ήλιος βγαίνει", "Μόλις σηκωθώ", "Το πρωί σηκώνομαι", μέσα από τη μουσική μια πρώτη ματιά στον κύκλο της ημέρας και της νύχτας.
 Το θέμα μας: Ας  κάνουμε μια μαγική βόλτα στη μέρα και στη νύχτα, στη γη μας που περιστρέφεται σαν το μύλο της παιδικής χαράς, γιατί οι άνθρωποι στην Ελλάδα τρώνε πρωινό και στη μακρινή Αυστραλία πάνε για ύπνο;
Γνωριμία μέσα από εικόνες των πλανητών στο διάστημα και την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο με βιωματικό τρόπο.
 Παιχνίδια: Ας παίξουμε με τις σκιές και Μέρα ή Νύχτα;
Τα νήπια αναγνωρίζουν τις σκιές που δημιουργούνται όταν μπροστά στο φως (φακός) τοποθετούνται σκληρά αντικείμενα από πλαστικό (αδιαφανή).
Η Μαργαρίτα ανακοινώνει στα νήπια τους κανόνες του παιχνιδιού και αφού χωριστούν σε δυο ομάδες ανάλογα με το πρώτο γράμμα Μ ή Ν ξεκινά το παιχνίδι.
 Τα νήπια της μέρας λένε ΚΑΛΗΜΕΡΑ και τα νήπια της νύχτας λένε ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ. Να δούμε ποιος θα κερδίσει η Μέρα ή η Νύχτα; Κέρδισε η Μέρα! σημασία όμως έχει η συμμετοχή μας στο παιχνίδι και όχι ποιος χάνει ή ποιος κερδίζει.
 Μπλοκ ζωγραφικής: Τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνες που σχετίζονται με τη μέρα ή τη νύχτα.
 Κατασκευή: Ας φτιάξουμε για το δωμάτιό μας τη μέρα ή τη νύχτα. Τα νήπια χρησιμοποιούν σε μικρές ομάδες το ψαλίδι και συνθέτουν το κολλάζ σε  κάνσον χαρτόνι. Χαίρονται τη δημιουργία τους.
22/11/2013 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). 
-Παραμύθι : "Ο ονειροσκεπαστής" Να απολαύσουν το παραμύθι που μιλά για τη δύναμη της φιλίας και της συνεργασίας μεταξύ των ανθρώπων.

-Φύλλο εργασίας : "Οριζόντιες γραμμές-παράλληλες" Μετά το μύθο με βιωματικό τρόπο τα νήπια γνωρίζουν τις οριζόντιες γραμμές που χρειάζονται για να φτιάξουμε μια σκάλα. Αναζητούν στο χώρο και σε αντικείμενα του, οριζόντιες γραμμές και με το χέρι τους γράφουν στον αέρα μια κάθετη και μια οριζόντια γραμμή. Όταν η μια οριζόντια γραμμή είναι δίπλα στην άλλα, απέναντι οι δυο γραμμές λέγονται παράλληλες. Μπορούμε να συνθέσουμε τη σκάλα και να οδηγήσουμε τον ήρωα Τιμολέων να φτάσει στο φεγγάρι; Πως; με το να γράψουμε οριζόντιες γραμμές!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου