Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013

Νοέμβρης ο κρασομήνας!

1/11/2013 Παρασκευή
Ο μήνας Νοέμβρης: ο κρασομήνας, ο μεθυστής, ο βροχερός! 
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ...  Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 1 Νοεμβρίου Καλό μήνα! και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Τραγούδια: Η αποταμίευση, οι μήνες του Φθινοπώρου.
Παραμύθι: " Τα παιδιά του Φθινοπώρου" "Η υπόσχεση του Νοέμβρη". Τα νήπια μετά την ανάγνωση του παραμυθιού λένε τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι ως προετοιμασία για το Χειμώνα και βέβαια την υπόσχεσή του να φέρει στη μάνα του τη βροχή, τα δυο παιδιά της από την ξενιτειά, όταν θα είμαστε ξανά στο δημοτικό σχολείο!
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν με χρώματα της εποχής τα χαρακτηριστικά του Νοέμβρη.
Παιχνίδι: Τα νήπια με το παιχνίδι "γάτα και ποντικός" αντιλαμβάνονται τη μαθηματική έννοια "μέσα-έξω". Η Μαργαρίτα τους εξηγεί τους κανόνες του παιχνιδιού και αφού παίξουμε υποδειγματικά με μικρή ομάδα νηπίων, συμμετέχουμε όλοι!
4/11/2013 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ...  Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 4 Νοεμβρίου...  και ο καιρός μας είναι....
-  Θέμα: Στις πρωινές ανακοινώσεις - νέα των νηπίων αναφέρεται ο Νοέμβρης ότι επαληθεύει τις παροιμίες που λέγονται για αυτόν (σχετικά με την απότομη αλλαγή του καιρού, βροχή, μπόρα, αέρας κ.ά.). 
- Παροιμίες: (Ερωτήσεις σχετικές με τις παροιμίες): Πότε φυτεύουμε τους σπόρους στη γη; Γιατί δεν φυτρώνουν οι σπόροι το Νοέμβρη; Τι συμβαίνει σε αυτούς με τη συνεχή και δυνατή βροχή; (Συζήτηση-διάλογος).
- Φύλλο εργασίας: Στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνα σχετική με την υπόσχεση του Νοέμβρη. Ποιες είναι οι εργασίες των ανθρώπων το μήνα Νοέμβρη;
5/11/2013 Τρίτη
Τα νήπια αναφέρουν λέξεις σχετικές με το Νοέμβρη που θυμούνται από την ιστορία μας την προηγούμενη εβδομάδα. Αναφέρουν σχετικές εμπειρίες τους για μια βροχερή μέρα.
ΝΟΕΜΒΡΗΣ-Νοέμβρης : η λέξη ξεκινά από το φώνημα Ν, ν (κεφαλαία και πεζά γράμματα). Τα νήπια ανακαλύπτουν λέξεις που αρχίζουν από Ν,ν.
- Παραμύθι-κουκλοθέατρο: Με τις ανάλογες φιγούρες (συννεφούλης, αγόρι, κορίτσι, πουλί, χελιδόνι, χρυσάνθεμο-παπαρούνα) τα νήπια ακούν με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία του συννεφούλη που ταξιδεύει. Στο τέλος της ιστορίας θυμούνται τους ήρωες που έπαιξαν και ανάλογες εικόνες.
- Μουσικό παιχνίδι: Με το συννεφούλη παρέα και με την κατάλληλη μουσική (Γλυκός Νοέμβρης-utube), τα νήπια μετακινούν το σύννεφο στα χέρια τους και μόλις σταματήσει η μουσική κλείνουν τα μάτια και περιγράφουν στη θέση του συννεφούλη τι βλέπουν από ψηλά.
6/11/2013 Τετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: από τον αρχηγό της τάξης.
 Θέμα: Ο καιρός το μήνα Νοέμβρη και τα χαρακτηριστικά του: ήλιος, σύννεφα, βροχή, αέρας, χαλάζι, καταιγίδα. Τα νήπια αναγνωρίζουν τα καιρικά φαινόμενα και συζητούν για το μετεωρολογικό δελτίο καιρού.
- Παραμύθι: Ακούν με προσοχή και αντιλαμβάνονται μέσα από  το παραμύθι-(εικόνες) τον κύκλο του νερού και πόσο πολύτιμο είναι  το νερό για όλα τα ζωντανά πλάσματα της γης. Στη συνέχεια επαναλαμβάνουν με μικρές προτάσεις τον κύκλο του νερού στη γη.
- Φύλλο εργασίας: Συνθέτουν μικρές προτάσεις από λέξεις και εικόνες (παιχνίδι-καλλιέργεια προφορικού λόγου).
7/11/2013 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: από τον αρχηγό της τάξης.


 Θέμα: Αναφέρουμε στα νήπια προηγούμενες γνώσεις και ανακαλύπτουμε την οικογένεια των σχημάτων. Τα νήπια εντοπίζουν τον κύκλο στη ρόγα του τσαμπιού του σταφυλιού, το τρίγωνο στην πυραμίδα της διατροφής και το ορθογώνιο στη σημαία. Ποιο λείπει από τα σχήματα; Το εντοπίζουν στην τηλεόραση του δελτίου καιρού που συζητήσαμε την προηγούμενη μέρα και είναι το ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ-τετράγωνο. (4 γωνίες και 4 ίσες πλευρές). Τα νήπια συσχετίζουν τα σχήματα με τη λέξη τους και τα διαβάζουν με την ανάλογη σειρά. Ποια αντικείμενα γύρω μας έχουν σχήμα τετραγώνου; τα νήπια απαντούν : το βιβλίο, το παράθυρο, η οθόνη του Η/Υ, ο πίνακας, ένα σπίτι κ.ά.
 Παιχνίδι με σχήματα: Αναφέρουμε στα νήπια τις διαφορές σχήματα-στερεά και συσχετίζουν εικόνες με το ανάλογο σχήμα. Επίσης στη συνέχεια διαχωρίζουν τα σχήματα σε ομάδες-σύνολα , ανάλογα με ένα κριτήριο κάθε φορά, το χρώμα ή το μέγεθός τους.
Ένα παιχνίδι ταύτισης σχημάτων και διαχωρισμού συνόλων με ένα κριτήριο(το χρώμα και το μέγεθος μεγάλο-μικρό).
- Φύλλο εργασίας: Με ποικίλους τρόπους σχεδιάζουν το τετράγωνο σχήμα με το μολύβι, το ζωγραφίζουν και το ανακαλύπτουν σε διαφορετικά αντικείμενα.

8/11/2013 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: από τον αρχηγό της τάξης.
 Θέμα: Στις πρωινές τους ανακοινώσεις τα νήπια εξέφρασαν το φόβο τους για τις αστραπές και τους κεραυνούς σε μια ξαφνική μπόρα του Νοέμβρη. 
- Παραμύθι: " Ο Λάλο φοβάται την καταιγίδα", μια μικρή ιστορία όπου ο φόβος αρχικά για τις αστραπές και τις βροντές μιας ξαφνικής μπόρας, μετατρέπεται στο τέλος της ιστορίας σε παρατήρηση και  θαυμασμό  της ομορφιάς της φύσης.
- Φύλλο εργασίας: Με τα χρώματά τους τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνα από το παραμύθι-ιστορία στο μπλοκ ζωγραφικής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου