25/11/2013 Δευτέρα
- Φύλλο εργασίας:Στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια μαθαίνουν το παραδοσιακό τραγούδι για το λάδι "Ντίλι-ντίλι-ντίλι" και ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα.
26/11/2013 Τρίτη
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Φθινόπωρο ... Το Φθινόπωρο έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 25 Νοεμβρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). Αλλαγή υπευθύνων τάξης.
- Ανακοινώσεις - τα νέα μας: Τα νήπια λένε στην τάξη κάτι ιδιαίτερο που παρακολούθησαν στην πόλη μας ή μια εκδρομή...
-Αινίγματα-Παροιμίες: "Το Νοέμβρη στις δροσιές θα μαζέψουν τις ελιές" με αινίγματα και παροιμίες σχετικές με τις ελιές, τα νήπια επαναλαμβάνουν (απομνημόνευση) τις ίδιες προτάσεις με τη βοήθεια των εικόνων και ανακαλύπτουν τη σημασία τους.
- Εκφράσεις: Προτρέπουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τη σημασία των εκφράσεων που αναφέρουμε και σε ποιες περιπτώσεις τις χρησιμοποιούμε:- Τι εννοούμε όταν λέμε "την έκανες τη λαδιά σου"δηλ. έκανες κάτι που δεν είναι σωστό ή"του έβγαλε το λάδι" δηλ. τον κούρασε!, "βγαίνεις όλο λάδι" δηλ. αθωώνεσαι πάντα, "Ρίχνει λάδι στη φωτιά", δηλ. με τα λόγια του βοηθά να ξεκινήσει ο καυγάς.
- Τώρα το Νοέμβρη σε πολλές περιοχές της πατρίδας μας οι αγρότες ασχολούνται με το μάζεμα της ελιάς. Από ποιο δέντρο προέρχονται αυτά τα κλαδιά; Πως είναι τα φύλλα τους; Τι χρώμα έχουν οι ελιές; Πως μαζεύονται οι ελιές; Πως γίνεται το λάδι; Που το χρησιμοποιούμε; Πως ονομάζεται το χωράφι που είναι γεμάτο ελιές; Πως ονομάζεται το μέρος στο οποίο μετατρέπονται οι ελιές σε λάδι; Καταγράφουμε τις εμπειρίες που μας γνωστοποιούν τα παιδιά.- Ανακοινώσεις - τα νέα μας: Τα νήπια λένε στην τάξη κάτι ιδιαίτερο που παρακολούθησαν στην πόλη μας ή μια εκδρομή...
-Αινίγματα-Παροιμίες: "Το Νοέμβρη στις δροσιές θα μαζέψουν τις ελιές" με αινίγματα και παροιμίες σχετικές με τις ελιές, τα νήπια επαναλαμβάνουν (απομνημόνευση) τις ίδιες προτάσεις με τη βοήθεια των εικόνων και ανακαλύπτουν τη σημασία τους.
- Εκφράσεις: Προτρέπουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τη σημασία των εκφράσεων που αναφέρουμε και σε ποιες περιπτώσεις τις χρησιμοποιούμε:- Τι εννοούμε όταν λέμε "την έκανες τη λαδιά σου"δηλ. έκανες κάτι που δεν είναι σωστό ή"του έβγαλε το λάδι" δηλ. τον κούρασε!, "βγαίνεις όλο λάδι" δηλ. αθωώνεσαι πάντα, "Ρίχνει λάδι στη φωτιά", δηλ. με τα λόγια του βοηθά να ξεκινήσει ο καυγάς.
- Φύλλο εργασίας:Στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια μαθαίνουν το παραδοσιακό τραγούδι για το λάδι "Ντίλι-ντίλι-ντίλι" και ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα.
26/11/2013 Τρίτη
- Το θέμα μας: "Γυναίκες στις ελιές τις μαζεύουν όρθιες και καθιστές. Πάω να βοηθήσω κι εγώ. Ουφ! Ελπίζω να μην κουραστώ!" με αφορμή τους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά τα νήπια ανακαλύπτουν με μικρά ποιήματα τις εικόνες, αφού τις περιγράψουν αρχικά.
- Ο ντέντεκτιβ της τέχνης... μαζεύει ελιές!: Ο ντέντεκτιβ της τέχνης βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν ότι ένα έργο τέχνης μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα παρατήρησης τους, να είναι η αρχή μιας ιστορίας, να προκαλέσει διαφορετικά συναισθήματα, να αποτελέσει την αφετηρία για να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο. Ένα έργο τέχνης μπορεί να είναι η αρχή μιας συζήτησης για την ιστορία, την τέχνη, τον πολιτισμό της χώρας μας. Ο Ντέτεκτιβ της τέχνης φορά το καπέλο του και η περιπέτεια ξεκινά!
- Παραμύθι: Αφού ακούσουν το μύθο της θεάς Αθηνάς "Η διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα", παροτρύνουμε τα παιδιά να διηγηθούν το μύθο, τον δραματοποιούμε και ζωγραφίζουν ότι τα εντυπωσίασε.
27/11/2013 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Αναγνώριση και ανασύνθεση λέξεων: Προτρέπουμε τα παιδιά να ανασυνθέσουν τις λέξεις ελιά και λάδι με τα μαγνητικά γράμματα. Τα νήπια αντιστοιχίζουν τις λέξεις με τις εικόνες.(λάδι-ελιά-φύλλο-σαπούνι).
28/11/2013 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το θέμα μας: "Η ελιά στην αρχαιότητα" ήξερες πως οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν το λάδι υγρό χρυσάφι; Στην αρχαία Ελλάδα οι αθλητές άλειφαν το σώμα τους με λάδι, για να έχουν καλύτερες επιδόσεις. Οι νικητές στους Ολυμπιακούς αγώνες έπαιρναν ένα στεφάνι από κλαδί αγριελιάς, που το ονόμαζαν "κότινο".
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους αίνιγμα για την ελιά και μαθαίνουν "Τα σοφά λόγια της γιαγιάς"
29/11/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το θέμα μας: "Η ιστορία του Νώε "Αφήγηση της ιστορίας της Βίβλου του Νώε και τη σημασία του κλαδιού ελιάς στο ράμφος του περιστεριού, σημάδι ότι το κακό είχε περάσει.Μια πρώτη προσέγγιση της Βίβλου.
- Τραγούδι: "Η ελιά η μαυρομάτα" από το μουσικό σύλλογο Καλαμάτας. Ένα ταξίδι στο χάρτη της χώρας μας με την ποικιλία ελιάς (Καλαμάτα, Μυτιλήνη, Λέσβο, παράλια Ιονίου κ.ά.). Τα νήπια χορεύουν στο ρυθμό του τραγουδιού.
- Παιχνίδι παραδοσιακό: Θέλεις να μάθεις ένα παραδοσιακό παιχνίδι και να παίξεις με τους φίλους σου; Το παιχνίδι παίζεται με δυο ή περισσότερους παίκτες. Ένα από τα παιδιά που λέγεται "μάνα" στέκεται με τα χέρια πίσω από την πλάτη του. Με τα δάχτυλα του δείχνει κάθε φορά κι έναν αριθμό και λέει στους υπόλοιπους: " Ελιά, ελιά μαυροελιά, πόσα φύλλα στα κλαριά;" Οι άλλοι παίκτες πρέπει να βρουν τον αριθμό που σχηματίζει με τα δάκτυλα του. Όποιος τον βρει γίνεται "μάνα" και το παιχνίδι συνεχίζεται.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνα από την κιβωτό του Νώε και το περιστέρι με την ελιά.
- Παραμύθι: Αφού ακούσουν το μύθο της θεάς Αθηνάς "Η διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα", παροτρύνουμε τα παιδιά να διηγηθούν το μύθο, τον δραματοποιούμε και ζωγραφίζουν ότι τα εντυπωσίασε.
27/11/2013 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Αναγνώριση και ανασύνθεση λέξεων: Προτρέπουμε τα παιδιά να ανασυνθέσουν τις λέξεις ελιά και λάδι με τα μαγνητικά γράμματα. Τα νήπια αντιστοιχίζουν τις λέξεις με τις εικόνες.(λάδι-ελιά-φύλλο-σαπούνι).
28/11/2013 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το θέμα μας: "Η ελιά στην αρχαιότητα" ήξερες πως οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν το λάδι υγρό χρυσάφι; Στην αρχαία Ελλάδα οι αθλητές άλειφαν το σώμα τους με λάδι, για να έχουν καλύτερες επιδόσεις. Οι νικητές στους Ολυμπιακούς αγώνες έπαιρναν ένα στεφάνι από κλαδί αγριελιάς, που το ονόμαζαν "κότινο".
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους αίνιγμα για την ελιά και μαθαίνουν "Τα σοφά λόγια της γιαγιάς"
29/11/2013 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Το θέμα μας: "Η ιστορία του Νώε "Αφήγηση της ιστορίας της Βίβλου του Νώε και τη σημασία του κλαδιού ελιάς στο ράμφος του περιστεριού, σημάδι ότι το κακό είχε περάσει.Μια πρώτη προσέγγιση της Βίβλου.
- Τραγούδι: "Η ελιά η μαυρομάτα" από το μουσικό σύλλογο Καλαμάτας. Ένα ταξίδι στο χάρτη της χώρας μας με την ποικιλία ελιάς (Καλαμάτα, Μυτιλήνη, Λέσβο, παράλια Ιονίου κ.ά.). Τα νήπια χορεύουν στο ρυθμό του τραγουδιού.
- Παιχνίδι παραδοσιακό: Θέλεις να μάθεις ένα παραδοσιακό παιχνίδι και να παίξεις με τους φίλους σου; Το παιχνίδι παίζεται με δυο ή περισσότερους παίκτες. Ένα από τα παιδιά που λέγεται "μάνα" στέκεται με τα χέρια πίσω από την πλάτη του. Με τα δάχτυλα του δείχνει κάθε φορά κι έναν αριθμό και λέει στους υπόλοιπους: " Ελιά, ελιά μαυροελιά, πόσα φύλλα στα κλαριά;" Οι άλλοι παίκτες πρέπει να βρουν τον αριθμό που σχηματίζει με τα δάκτυλα του. Όποιος τον βρει γίνεται "μάνα" και το παιχνίδι συνεχίζεται.
- Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνα από την κιβωτό του Νώε και το περιστέρι με την ελιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου