Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014

Φαντάζομαι ...Τι δουλειά θα κάνω όταν μεγαλώσω;

17/01/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
-Το θέμα μας: "Τι γνωρίζω για τη δουλειά ή το επάγγελμα;" γνωρίζουμε  μέσα από το ιδεόγραμμα των νηπίων προηγούμενες εμπειρίες τους, γνώσεις σχετικά με το επάγγελμα. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις που καταγράφουμε και στη συνέχεια μας μιλούν για το επάγγελμα των γονιών τους.
Ποια είναι τα επαγγέλματα στο παρελθόν και τώρα;
-Παιχνίδι: "Μίμηση  για τη δουλειά..." αναγνωρίζουμε το επάγγελμα από τις κινήσεις μίμησης που αναπαριστά το νήπιο στην ομάδα(π.χ. καθαρίστρια, νοσοκόμα, ιατρός, δασκάλα κ.ά. ).
-Φύλλο εργασίας: "Τι σκέφτομαι να κάνω όταν μεγαλώσω" μας μιλούν για τη δουλειά και ζωγραφίζουν ανάλογη εικόνα, στη συνέχεια γράφουμε την πρόταση που μας λένε τα νήπια σε κάθε επάγγελμα.
-Κοπή της Βασιλόπιτας: "Ποιος-α θα βρει το φλουρί;" λίγο πριν χωριστούν τα δυο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας,  έγινε η κοπή της Βασιλόπιτας. Πεντανόστιμη και τα νήπια γεύτηκαν το ωραίο κεϊκ του 2014 που έφερε στο σχολείο η κυρία Μαρία. Τυχερός για το νέο χρόνο 2014 ήταν ο Ιωάννης Β΄νήπιο και κέρδισε ένα Βιβλίο  με θέμα την οδική κυκλοφορία και τα σήματα (Θέμα αγωγής υγείας τη φετινή χρονιά).
20/01/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Χειμώνα ...  Ο Χειμώνας έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 20 Ιανουαρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). Αλλαγή υπευθύνων τάξης.
-Το θέμα μας: α)"Γνωρίζω τα επαγγέλματα: ΔασκάλαΤαχυδρόμος,  Γυμνάστρια, Φούρναρης", τα νήπια συνθέτουν παζλ με εικόνες και στη συνέχεια λένε προτάσεις για το επάγγελμα της Δασκάλας.  
β) Αναπαριστούν με μίμηση το επάγγελμα αυτό με διαφορετικούς τρόπους έκφρασης. 
γ) Συνδέουμε το επάγγελμα με την Ελληνική Μυθολογία, για παράδειγμα Θεά της Σοφίας και γνώσης είναι η: ΑΘΗΝΑ και το σοφό πουλί έμβλημά της η κουκουβάγια.  (Μιλάμε σχετικά για αυτήν, βλέπουμε εικόνα της και τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου).
-Τραγούδια: "Δεν δουλεύω τη Δευτέρα". 
-Γλωσσικά παιχνίδια: "Η ΔΑΣΚΑΛΑ"- γνωρίζουν αντικείμενα που χρησιμοποιεί (π.χ. ο χάρακας, η κιμωλία, ο πίνακας, τα βιβλία, παρουσιολόγιο κ.ά.) και αντιστοιχίζουν τις σωστές λέξεις  με την εικόνα της , με τη βοήθεια των καρτελών. Επίσης βρίσκουν λέξεις από Δ ή Π αρχικά γράμματα των λέξεων ΔΑΣΚΑΛΑ ή ΠΙΝΑΚΑΣ.
-Μπλοκ ζωγραφικής: "Η ΔΑΣΚΑΛΑ"- στιγμές μαζί της στο Νηπιαγωγείο και περιγραφή της εικόνας μου με πρόταση λέξεων.
21/01/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: 
-Το θέμα μας: α) "Τα  επαγγέλματα- ο ταχυδρόμος παλιά και σήμερα" μετά την αφήγηση ενός παραμυθιού (Ο Πήγασος το φτερωτό άλογο) τα νήπια απαντούν σε ερωτήσεις: Με ποιον τρόπο μπορούμε να επικοινωνήσουμε γράφοντας; με το γράμμα απαντούν. Τι χρειάζεται για να στείλουμε ένα γράμμα; Συζητάμε για το φάκελο, τα γραμματόσημα και τη χρήση τους, τον αποστολέα και τον παραλήπτη , το ταχυδρομείο και τον ταχυδρόμο. Με ποιον τρόπο μοίραζε τα γράμματα παλιότερα και πως σήμερα;
β) Το νήπιο Μελίνα παρουσιάζει τη συλλογή γραμματοσήμων που έχει. 
γ) Συνδέουμε το επάγγελμα με την Ελληνική Μυθολογία, για παράδειγμα Αγγελιοφόρος των Θεών   είναι ο: ΕΡΜΗΣ και το κηρύκειο , τα φτερωτά σανδάλια και το κράνος με φτερά είναι τα σύμβολά  του.  (Μιλάμε σχετικά για αυτόν, βλέπουμε την εικόνα του και τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του:έξυπνος, παμπόνηρος,κ.ά.).
-Παιχνίδι αντιστοίχισης: α) "Τα  επαγγέλματα και οι εικόνες με τα χαρακτηριστικά τους" όπου τα νήπια αντιστοιχούν τις εικόνες με τις λέξεις αναγνωρίζοντας τα αρχικά φωνήματα-γράμμματα των λέξεων και στη συνέχεια συμπληρώνουν φύλλο εργασίας.
-Μπλοκ ζωγραφικής: "Ο ταχυδρόμος της αρχαιότητας"-  τα νήπια αναπαριστούν με τη ζωγραφιά τους το θεό Ερμή και τα χαρακτηριστικά του σύμβολα. Προηγήθηκε  αφήγηση  του μύθου για τη γέννησή του και το σκοπό που είχε αναλάβει, να δίνει τα μαντάτα του Δία σε θεούς και ανθρώπους, σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία.
22/01/2014 Τετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
 Hμερολόγιο τραγουδιών - Τα τραγούδια του χειμώνα (Χειμώνας, χιόνι).
-Το θέμα μας: "ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΌΣΗΜΑ" Τα νήπια με ερέθισμα τη συλλογή γραμματοσήμων της Μελίνας συζητούν για αυτά και μαθαίνουν νέες πληροφορίες. Έχουν μια ιδέα : να συνθέσουν τα δικά τους γραμματόσημα.
-Παιχνίδι:  Τα νήπια παίζουν με καρτέλες αντιστοίχισης για τον ταχυδρόμο και τη δασκάλα, ένα παιχνίδι δυο ομάδων.
-Φύλλο εργασίας: "Αντιστοίχιση γράμματος και παραλήπτη" με ίδια εικόνα γραμματοσήμου τα νήπια ανακαλύπτουν με την παρατήρηση  και αντιστοιχίζουν το γράμμα με το σωστό παραλήπτη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου