13/01/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... Έχουμε εποχή Χειμώνα ... Ο Χειμώνας έχει 3 μήνες.... Τώρα έχουμε... Είναι 13 Ιανουαρίου και ο καιρός μας είναι....(ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο). Αλλαγή υπευθύνων τάξης.
-Τραγούδια: "Στου καινούριου χρόνου την αυλή, Δώδεκα μήνες αθλητές, Στο φεγγάρι του Γενάρη" όπου τα νήπια μαθαίνουν τη διαδοχή των εποχών μέσα από το τραγούδι και τις όμορφες εικόνες που φαντάζονται με τη μουσική και αντιστοιχούν σε κάθε εποχή. Στο τέλος τα νήπια παρουσιάζουν με προτάσεις τις εικόνες αυτές.
-Το θέμα μας: "Ο χρόνος" γνωρίζουμε μέσα από το τραγούδι τις εποχές και σε κάθε εποχή τους τρεις μήνες που τα παιδιά παρουσιάζουν με εικόνες και στη συνέχεια ταυτίζουν σωστά τις εικόνες με καρτέλες, που έχουμε ανακατωμένες μπροστά τους. (Κάθε εποχή με τους μήνες της και τις αντίστοιχες εικόνες και λέξεις).
Σκοπός μας: να βοηθήσουμε τα παιδιά να αντιληφθούν τις βασικές αρχές που διέπουν το χρόνο, μέσα από βιωματικές επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, μέσα από την παρατήρηση και το παιχνίδι.
-Παιχνίδι: "Μέρα ή νύχτα;" γνωρίζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού που μας επαναλαμβάνει η Μαργαρίτα (γαντόκουκλα). Τα νήπια αφού διαλέξουν αντίστοιχα το Μ στη Μέρα και το Ν στη Νύχτα χωρίζονται σε δυο ομάδες. Στη συνέχεια με το πιάτο που αναπαριστά αντίστοιχα εικόνα της Μέρας ή της Νύχτας τα νήπια θα κυνηγήσουν τους αντίπαλους. Θα νικήσει η ομάδα που έχει τους περισσότερους παίκτες.
-Φύλλο εργασίας: "Ο χρόνος" γνωρίζουμε το χρόνο και ζωγραφίζουμε τους μήνες του. Γράφουμε τις λέξεις των εποχών.
-Τραγούδια: "Στου καινούριου χρόνου την αυλή, Δώδεκα μήνες αθλητές, Στο φεγγάρι του Γενάρη" όπου τα νήπια μαθαίνουν τη διαδοχή των εποχών μέσα από το τραγούδι και τις όμορφες εικόνες που φαντάζονται με τη μουσική και αντιστοιχούν σε κάθε εποχή. Στο τέλος τα νήπια παρουσιάζουν με προτάσεις τις εικόνες αυτές.
-Το θέμα μας: "Ο χρόνος" γνωρίζουμε μέσα από το τραγούδι τις εποχές και σε κάθε εποχή τους τρεις μήνες που τα παιδιά παρουσιάζουν με εικόνες και στη συνέχεια ταυτίζουν σωστά τις εικόνες με καρτέλες, που έχουμε ανακατωμένες μπροστά τους. (Κάθε εποχή με τους μήνες της και τις αντίστοιχες εικόνες και λέξεις).
Σκοπός μας: να βοηθήσουμε τα παιδιά να αντιληφθούν τις βασικές αρχές που διέπουν το χρόνο, μέσα από βιωματικές επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, μέσα από την παρατήρηση και το παιχνίδι.
-Παιχνίδι: "Μέρα ή νύχτα;" γνωρίζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού που μας επαναλαμβάνει η Μαργαρίτα (γαντόκουκλα). Τα νήπια αφού διαλέξουν αντίστοιχα το Μ στη Μέρα και το Ν στη Νύχτα χωρίζονται σε δυο ομάδες. Στη συνέχεια με το πιάτο που αναπαριστά αντίστοιχα εικόνα της Μέρας ή της Νύχτας τα νήπια θα κυνηγήσουν τους αντίπαλους. Θα νικήσει η ομάδα που έχει τους περισσότερους παίκτες.
-Φύλλο εργασίας: "Ο χρόνος" γνωρίζουμε το χρόνο και ζωγραφίζουμε τους μήνες του. Γράφουμε τις λέξεις των εποχών.
14/01/2014 Tρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
-Τραγούδια: "Ο χιονάνθρωπος, Στου καινούριου χρόνου την αυλή, Δώδεκα μήνες αθλητές, Στο φεγγάρι του Γενάρη" όπου τα νήπια χαίρονται με τη μουσική και μαθαίνουν με τους στίχους των τραγουδιών τη διαδοχή των μηνών και των εποχών, στη σειρά τους.
-Το θέμα μας: "Ο χρόνος: μήνες-ημέρες-εβδομάδες-ώρες" γνωρίζουμε μέσα από το παραμύθι: "Φωτίζει, φωτίζει ο... ήλιος" τη χρονική διαδοχή στη διάρκεια της ημέρας. (Πρωί-μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ)). Τα νήπια συμμετέχουν και χαίρονται με την ταύτιση των καρτελών όπου περιγράφουν εικόνες σχετικές για το χρόνο.
-Παιχνίδι: "Μέρα ή Νύχτα;" γνωρίζουμε τους κανόνες και χαίρονται με τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι.. (Μέρα ή Νύχτα και τις αντίστοιχες εικόνες και γράμματα Μ ή Ν;).
-Μαθηματικά: "Αντιστοίχιση:Μεγάλο-μεσαίο-μικρό" στη συζήτησή μας το πρωί αναφέραμε ότι το Χειμώνα είναι η μικρότερη μέρα, το Καλοκαίρι η μεγαλύτερη και την Άνοιξη και το Φθινόπωρο έχει μεσαία διάρκεια. Με το παραμύθι της Χρυσομαλούσας και της αρκούδας τα νήπια μπορούν να προσεγγίσουν με παιγνιώδη τρόπο τις μετρικές έννοιες: μεγάλο-μεσαίο-μικρό.
15/01/2014 Tετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
-Το θέμα μας: Φτιάχνουμε προτάσεις με τα επαγγέλματα. Δίνουμε στα παιδιά προφορικά δυο λέξεις και τους ζητάμε να σχηματίσουν μια πρόταση που να περιέχει και τις δυο λέξεις. (π.χ. Ο ταχυδρόμος μοιράζει τα γράμματα ή Ο ταχυδρόμος έχει στην τσάντα του τα γράμματα- διαφορετική πρόταση).
-Φύλλο εργασίας: Αφού μάθουν πρώτα πως ετοιμάζουμε έναν φάκελο για αποστολή (γραμματόσημο, αποστολέας, παραλήπτης), αντιστοιχίζουν τον ταχυδρόμο με το αντίστοιχο γράμμα και γράφουν το όνομά τους στον αποστολέα.
-Η ιστορία μας: Αφού γράψουμε με κιμωλία στον πίνακα τις λέξεις για το ανάλογο επάγγελμα, τα προτρέπουμε να φτιάξουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές. (Δασκάλα, παιδιά, πίνακας, κιμωλία ή ταχυδρόμος, φάκελος, σπίτι, σκύλος κ.ά.)
16/01/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
-Το θέμα μας:
-Φύλλο εργασίας:
-Το θέμα μας: "Ο χρόνος: μήνες-ημέρες-εβδομάδες-ώρες" γνωρίζουμε μέσα από το παραμύθι: "Φωτίζει, φωτίζει ο... ήλιος" τη χρονική διαδοχή στη διάρκεια της ημέρας. (Πρωί-μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ)). Τα νήπια συμμετέχουν και χαίρονται με την ταύτιση των καρτελών όπου περιγράφουν εικόνες σχετικές για το χρόνο.
-Παιχνίδι: "Μέρα ή Νύχτα;" γνωρίζουμε τους κανόνες και χαίρονται με τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι.. (Μέρα ή Νύχτα και τις αντίστοιχες εικόνες και γράμματα Μ ή Ν;).
-Μαθηματικά: "Αντιστοίχιση:Μεγάλο-μεσαίο-μικρό" στη συζήτησή μας το πρωί αναφέραμε ότι το Χειμώνα είναι η μικρότερη μέρα, το Καλοκαίρι η μεγαλύτερη και την Άνοιξη και το Φθινόπωρο έχει μεσαία διάρκεια. Με το παραμύθι της Χρυσομαλούσας και της αρκούδας τα νήπια μπορούν να προσεγγίσουν με παιγνιώδη τρόπο τις μετρικές έννοιες: μεγάλο-μεσαίο-μικρό.
15/01/2014 Tετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
-Το θέμα μας: Φτιάχνουμε προτάσεις με τα επαγγέλματα. Δίνουμε στα παιδιά προφορικά δυο λέξεις και τους ζητάμε να σχηματίσουν μια πρόταση που να περιέχει και τις δυο λέξεις. (π.χ. Ο ταχυδρόμος μοιράζει τα γράμματα ή Ο ταχυδρόμος έχει στην τσάντα του τα γράμματα- διαφορετική πρόταση).
-Φύλλο εργασίας: Αφού μάθουν πρώτα πως ετοιμάζουμε έναν φάκελο για αποστολή (γραμματόσημο, αποστολέας, παραλήπτης), αντιστοιχίζουν τον ταχυδρόμο με το αντίστοιχο γράμμα και γράφουν το όνομά τους στον αποστολέα.
-Η ιστορία μας: Αφού γράψουμε με κιμωλία στον πίνακα τις λέξεις για το ανάλογο επάγγελμα, τα προτρέπουμε να φτιάξουν μια ιστορία χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές. (Δασκάλα, παιδιά, πίνακας, κιμωλία ή ταχυδρόμος, φάκελος, σπίτι, σκύλος κ.ά.)
16/01/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
-Το θέμα μας:
-Φύλλο εργασίας:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου