17/03/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 17 Μαρτίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο"," Η Ειρήνη είναι ζεστή φωλιά", "Και σήμερα είναι γιορτή" , "Είσαι το Φλάμπουρο". Ποιήματα και σχεδιασμός της σχολικής γιορτής την επόμενη Δευτέρα-Προετοιμασία.
- Το θέμα μας:α) ¨Ελλάδα χώρα του φωτός" Ελλάδα τι γνωρίζουν τα νήπια για την χώρα τους; Ποιες είναι οι ομορφιές της πατρίδας μας; Τι παράγει η χώρα μας; Ποια αξιοθέατα και μνημεία γνωρίζουν; Ποιο φαγητό παραδοσιακό του τόπου μας θα έδιναν σε έναν φιλοξενούμενο; ( Έλληνας και Φιλοξενία πάνε μαζί!).Ποια παραδοσιακά τραγούδια γνωρίζουν και ποια τους αρέσουν;
β) ¨Ελλάδα ξεχωρίζω τι της ταιριάζει" : Μιλάμε με τα νήπια και δείχνουμε εικόνες όπου ξεχωρίζουν ποιες ταιριάζουν στη χώρα μας και ποιες όχι. (σημαίες, φρούτα, μνημεία, γράμματα).
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Ελλάδα τι της ταιριάζει" Αντιστοιχία εικόνων που ταιριάζουν στη χώρα μας και συζήτηση γιατί δεν ταιριάζουν κάποιες άλλες.
β)" Ειρήνη- όλοι οι λαοί αγαπημένοι". Επεξεργαζόμαστε το θέμα με αφόρμηση το ποίημα ¨σκύλος και γάτα", εχθρός και φίλος, θετικά και αρνητικά της κάθε έννοιας χωριστά. Ποιες είναι οι γειτονικές μας χώρες και ποιες οι σημαίες τους; Τι έχουμε ίδιο και τι διαφορετικό; Ποια είναι η συνεργασία μας με αυτές; (εμπόριο, τουρισμός, ταξίδια). Το μήνυμα: " Όλες οι χώρες μια αγκαλιά".
-Παραμύθι: α)" Ειρήνη είναι..." ". Μπορούμε να δούμε τις θαυμάσιες εικόνες του βιβλίου, πόσα πράγματα απολαμβάνουμε με ειρήνη στη γη.
18/03/2014 Tρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". "Και σήμερα είναι γιορτή","Είσαι το Φλάμπουρο", " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο".
-Παραμύθι: α)" Το κανόνι της ειρήνης ". Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις κατά διαστήματα στην αφήγηση του παραμυθιού. Προβληματίζουμε τα νήπια να νιώσουν συναισθήματα, μέσα από τους ήρωες της ιστορίας μας, για τον πόλεμο και την ειρήνη.
- Φύλλο εργασίας: α)" Το κανόνι της ειρήνης ", της Φρόσως Χατόγλου. Μπορούμε να ζωγραφίσουμε τι έβγαζε αυτό το κανόνι, να γράψουμε τη λέξη ΕΙΡΗΝΗ-ειρήνη και να ζωγραφίσουμε τι είναι για μας η ειρήνη. (Παίρνοντας ερεθίσματα μέσα από τις εικόνες και το τραγούδι της ειρήνης, από το βιβλίο που διαβάσαμε στην παρεούλα). Ακόμη μπορούμε να παίξουμε την ιστορία αυτή στο κουκλοθέατρο ή αναδιήγηση από τα παιδιά με τη βοήθεια εικόνων.
19/03/2014 Tετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή","Σαράντα παλικάρια".
- Το θέμα μας:α) ¨Διπλή γιορτή-Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου":
Θρησκευτικά το μάθημα, θρησκείες: Χριστιανισμός και σημαία το σύμβολο του σταυρού-
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή", "Σαράντα παλικάρια""Ο Εθνικός μας ύμνος".
- Το θέμα μας: α) ¨Με μια εικόνα οδηγό, ψάχνω τον ήρωα να βρω" παρουσιάζουμε τα γεγονότα της ιστορίας του 1821.
Ξεκινάμε από τα δύσκολα χρόνια των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, τον Υψηλάντη και τον όρκο των Φιλικών.
Συνεχίζουμε με το Θούριο του Ρήγα και την ιστορία του Σουλίου αφού η περιοχή μας το αρμόζει. Παρουσιάζουμε σε κάθε περιοχή της Ελλάδας τα παλικάρια της και την άλλη πλευρά των Τούρκων αγάδων-πασάδων. Πως μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τους ήρωες;
(Κοιτάμε στο google φωτογραφίες και πληροφορίες, ανά περιοχή τους ήρωες και τις μάχες). Που μπορούμε να δούμε αντικείμενα εκείνης της δύσκολης περιόδου της σκλαβιάς; (Λαογραφικό μουσείο). Που μπορούμε να δούμε τα όπλα της εποχής εκείνης; (Μουσείο).
21/03/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή", "Ο Εθνικός μας ύμνος", "Χελιδονάκι του Μαρτιού".
- Το θέμα μας: α) ¨Γεννήθηκα το 1821" διαβάζουμε την ιστορία του μικρού Λάμπρου που μέσα από τη ζωή του μικρού αγοριού παρουσιάζουμε τις δυσκολίες του πολέμου το 1821 και την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου. Επίσης βλέπουμε μια θαυμάσια παρουσίαση συναδέλφου-δασκάλου που βρήκα εδώ για την
ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου.
- Ιστορία: α) ¨Με μια εικόνα οδηγό, ψάχνω τον ήρωα να βρω" παρουσιάζουμε με εικόνες τη συνέχεια των αγώνων στην Στερεά Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, στη Θεσσαλία, στη Μακεδονία και στα νησιά του Αιγαίου.
- Γλωσσικό παιχνίδι: α)" Οι φορεσιές ", με ένα ποίημα ανακαλύπτω τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου μας. Ποιους παραδοσιακούς χορούς γνωρίζουν τα νήπια; Παρουσιάζουμε σε τρία νήπια τη στολή του τσολιά, της Σουλιωτοπούλας, του Τούρκου πολεμιστή.
- Φύλλο εργασίας: α)" Οι αριθμοί 3,4 και 5 ", μια δραστηριότητα με τσολιαδάκια και γραφή των αριθμών, όπως επίσης και με αναγνώρισή τους στην αριθμογραμμή.
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 17 Μαρτίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο"," Η Ειρήνη είναι ζεστή φωλιά", "Και σήμερα είναι γιορτή" , "Είσαι το Φλάμπουρο". Ποιήματα και σχεδιασμός της σχολικής γιορτής την επόμενη Δευτέρα-Προετοιμασία.
- Το θέμα μας:α) ¨Ελλάδα χώρα του φωτός" Ελλάδα τι γνωρίζουν τα νήπια για την χώρα τους; Ποιες είναι οι ομορφιές της πατρίδας μας; Τι παράγει η χώρα μας; Ποια αξιοθέατα και μνημεία γνωρίζουν; Ποιο φαγητό παραδοσιακό του τόπου μας θα έδιναν σε έναν φιλοξενούμενο; ( Έλληνας και Φιλοξενία πάνε μαζί!).Ποια παραδοσιακά τραγούδια γνωρίζουν και ποια τους αρέσουν;
β) ¨Ελλάδα ξεχωρίζω τι της ταιριάζει" : Μιλάμε με τα νήπια και δείχνουμε εικόνες όπου ξεχωρίζουν ποιες ταιριάζουν στη χώρα μας και ποιες όχι. (σημαίες, φρούτα, μνημεία, γράμματα).
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Ελλάδα τι της ταιριάζει" Αντιστοιχία εικόνων που ταιριάζουν στη χώρα μας και συζήτηση γιατί δεν ταιριάζουν κάποιες άλλες.
β)" Ειρήνη- όλοι οι λαοί αγαπημένοι". Επεξεργαζόμαστε το θέμα με αφόρμηση το ποίημα ¨σκύλος και γάτα", εχθρός και φίλος, θετικά και αρνητικά της κάθε έννοιας χωριστά. Ποιες είναι οι γειτονικές μας χώρες και ποιες οι σημαίες τους; Τι έχουμε ίδιο και τι διαφορετικό; Ποια είναι η συνεργασία μας με αυτές; (εμπόριο, τουρισμός, ταξίδια). Το μήνυμα: " Όλες οι χώρες μια αγκαλιά".
-Παραμύθι: α)" Ειρήνη είναι..." ". Μπορούμε να δούμε τις θαυμάσιες εικόνες του βιβλίου, πόσα πράγματα απολαμβάνουμε με ειρήνη στη γη.
18/03/2014 Tρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". "Και σήμερα είναι γιορτή","Είσαι το Φλάμπουρο", " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο".
-Παραμύθι: α)" Το κανόνι της ειρήνης ". Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις κατά διαστήματα στην αφήγηση του παραμυθιού. Προβληματίζουμε τα νήπια να νιώσουν συναισθήματα, μέσα από τους ήρωες της ιστορίας μας, για τον πόλεμο και την ειρήνη.
- Φύλλο εργασίας: α)" Το κανόνι της ειρήνης ", της Φρόσως Χατόγλου. Μπορούμε να ζωγραφίσουμε τι έβγαζε αυτό το κανόνι, να γράψουμε τη λέξη ΕΙΡΗΝΗ-ειρήνη και να ζωγραφίσουμε τι είναι για μας η ειρήνη. (Παίρνοντας ερεθίσματα μέσα από τις εικόνες και το τραγούδι της ειρήνης, από το βιβλίο που διαβάσαμε στην παρεούλα). Ακόμη μπορούμε να παίξουμε την ιστορία αυτή στο κουκλοθέατρο ή αναδιήγηση από τα παιδιά με τη βοήθεια εικόνων.
19/03/2014 Tετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή","Σαράντα παλικάρια".
- Το θέμα μας:α) ¨Διπλή γιορτή-Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου":
Θρησκευτικά το μάθημα, θρησκείες: Χριστιανισμός και σημαία το σύμβολο του σταυρού-
οι εννιά γραμμές, λευκές και γαλάζιες, οι συλλαβές των λέξεων "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ": μάθημα ιστορίας, η πορεία στο χρόνο μιας χώρας, ενός λαού και τα ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα που ασκούν δράση... Τι πιστεύουμε οι χριστιανοί για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου;
Ποια ονόματα της Παναγίας γνωρίζουμε; (ανά περιοχές και εκκλησίες της χώρας μας
Μαρία, Γλυκοφιλούσα, Ευαγγελίστρια, Παντάνασσα, Μεγαλόχαρη κ.ά.).
Μαρία, Γλυκοφιλούσα, Ευαγγελίστρια, Παντάνασσα, Μεγαλόχαρη κ.ά.).
Ποιος ήταν ο άγγελος; Τι συμβολίζει ο κρίνος;
- Παιχνίδια: α)"Καρχαρίες στη θάλασσα, Πουλιά και φωλιές, Ισορροπία ". Οι μέρες της Άνοιξης ήρθαν! Ευκαιρία λοιπόν να παίξουμε με κανόνες ομαδικά παιχνίδια στην αυλή μας.
20/03/2014 Πέμπτη- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή", "Σαράντα παλικάρια""Ο Εθνικός μας ύμνος".
- Το θέμα μας: α) ¨Με μια εικόνα οδηγό, ψάχνω τον ήρωα να βρω" παρουσιάζουμε τα γεγονότα της ιστορίας του 1821.
Ξεκινάμε από τα δύσκολα χρόνια των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, τον Υψηλάντη και τον όρκο των Φιλικών.
Συνεχίζουμε με το Θούριο του Ρήγα και την ιστορία του Σουλίου αφού η περιοχή μας το αρμόζει. Παρουσιάζουμε σε κάθε περιοχή της Ελλάδας τα παλικάρια της και την άλλη πλευρά των Τούρκων αγάδων-πασάδων. Πως μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τους ήρωες;
(Κοιτάμε στο google φωτογραφίες και πληροφορίες, ανά περιοχή τους ήρωες και τις μάχες). Που μπορούμε να δούμε αντικείμενα εκείνης της δύσκολης περιόδου της σκλαβιάς; (Λαογραφικό μουσείο). Που μπορούμε να δούμε τα όπλα της εποχής εκείνης; (Μουσείο).
21/03/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Για την γιορτή μας-25η Μαρτίου 1821". " Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο","Είσαι το Φλάμπουρο", "Και σήμερα είναι γιορτή", "Ο Εθνικός μας ύμνος", "Χελιδονάκι του Μαρτιού".
- Το θέμα μας: α) ¨Γεννήθηκα το 1821" διαβάζουμε την ιστορία του μικρού Λάμπρου που μέσα από τη ζωή του μικρού αγοριού παρουσιάζουμε τις δυσκολίες του πολέμου το 1821 και την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου. Επίσης βλέπουμε μια θαυμάσια παρουσίαση συναδέλφου-δασκάλου που βρήκα εδώ για την
ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου.
- Ιστορία: α) ¨Με μια εικόνα οδηγό, ψάχνω τον ήρωα να βρω" παρουσιάζουμε με εικόνες τη συνέχεια των αγώνων στην Στερεά Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, στη Θεσσαλία, στη Μακεδονία και στα νησιά του Αιγαίου.
- Γλωσσικό παιχνίδι: α)" Οι φορεσιές ", με ένα ποίημα ανακαλύπτω τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου μας. Ποιους παραδοσιακούς χορούς γνωρίζουν τα νήπια; Παρουσιάζουμε σε τρία νήπια τη στολή του τσολιά, της Σουλιωτοπούλας, του Τούρκου πολεμιστή.
- Φύλλο εργασίας: α)" Οι αριθμοί 3,4 και 5 ", μια δραστηριότητα με τσολιαδάκια και γραφή των αριθμών, όπως επίσης και με αναγνώρισή τους στην αριθμογραμμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου