με τη μεγάλη κυκλοφορία!
26/03/2014 Tετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Δρόμοι πολλοί...Ποπό τι φασαρία!"
Οι δρόμοι λοιπόν αγαπιούνται πολύ μεταξύ τους. Ο ένας τρέχει να συναντήσει τον άλλον. Όταν συναντηθούν στα "σταυροδρόμια" χαιρετιούνται πολύ φιλικά.Καθέτως και οριζοντίως, έτσι είναι οι δρόμοι, σαν ένα μεγάλο σταυρόλεξο. Οι δρόμοι από μόνοι τους είναι πολύ ήσυχοι, αλλά με τα αυτοκίνητα ανήσυχοι.
Αυτή η ανησυχία των δρόμων λέγεται κυκλοφορία. Τι εμπειρίες έχουν τα νήπια στο δρόμο; Με ποιο μέσο έχουν ταξιδέψει; Έχουν βρεθεί σε δρόμους μεγαλούπολης; (ιδεόγραμμα: Δρόμοι πολλοί...
Ποπο τι φασαρία! ).
-Παραμύθι: α)" Στη γειτονιά μας" Μαθαίνω με την παιχνιδοπαρέα, εκδ. Παγουλάτου.
26/03/2014 Tετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Δρόμοι πολλοί...Ποπό τι φασαρία!"
Οι δρόμοι λοιπόν αγαπιούνται πολύ μεταξύ τους. Ο ένας τρέχει να συναντήσει τον άλλον. Όταν συναντηθούν στα "σταυροδρόμια" χαιρετιούνται πολύ φιλικά.Καθέτως και οριζοντίως, έτσι είναι οι δρόμοι, σαν ένα μεγάλο σταυρόλεξο. Οι δρόμοι από μόνοι τους είναι πολύ ήσυχοι, αλλά με τα αυτοκίνητα ανήσυχοι.
Αυτή η ανησυχία των δρόμων λέγεται κυκλοφορία. Τι εμπειρίες έχουν τα νήπια στο δρόμο; Με ποιο μέσο έχουν ταξιδέψει; Έχουν βρεθεί σε δρόμους μεγαλούπολης; (ιδεόγραμμα: Δρόμοι πολλοί...
Ποπο τι φασαρία! ).
-Παραμύθι: α)" Στη γειτονιά μας" Μαθαίνω με την παιχνιδοπαρέα, εκδ. Παγουλάτου.
Διαβάζουμε το κείμενο και κάνουμε ερωτήσεις στα νήπια; Έχουν συναντήσει σταυροδρόμι; Τι πρέπει να προσέχουν στο δρόμο; Μπορούμε κι εμείς ως ομάδα να περπατήσουμε στο πεζοδρόμιο και να σημειώσουμε δυσκολίες που συναντάμε ή τα σήματα που γνωρίζουμε;
-Παιχνίδι αφής: α)" Δρόμοι πολλοί" Μαθαίνω μέσα από εικόνες και με κλειστά τα μάτια σε κύκλο αναγνωρίζω τα μέσα
μεταφοράς.
Ένα παιχνίδι, μια ιδέα που με ενθουσίασε από το σεμινάριο που παρακολούθησα με το Παιδικό Μουσείο
και το μήνυμά του: "ακούω και ξεχνώ
βλέπω και θυμάμαι
κάνω και καταλαβαίνω" (για τη νηπιακή ηλικία)
Ένα παιχνίδι όπου τοποθετούν κάρτες αριθμών στην αριθμογραμμή.
Ανακαλύπτουν την ποσότητα κουκίδων, περισσότερα-λιγότερα και αντιστοιχίζουν τον αριθμό με την ποσότητα.
Τα νήπια θυμούνται και τοποθετούν τον αριθμό που λείπει στη σωστή θέση.
Αντιστοιχίζουν τον αριθμό με την ποσότητα των κουκίδων.
- Φύλλο εργασίας:
α) ¨Μέσα μεταφοράς και αριθμοί 1-5"
Αντιστοιχία αριθμών 1-5 και αυτοκινήτων, η γραφή τους , η θέση τους στην αριθμογραμμή .
27/03/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Δρόμοι πολλοί...Η γειτονιά μας-ο χάρτης". Τα νήπια φέρνουν υλικό (βιβλία-παραμύθια-κάρτες με ερωτήσεις και εικόνες) που έχουν σχέση με το θέμα μας. Επίσης διάφορα παιχνίδια με μέσα μεταφοράς και τα τοποθετούν στη γωνιά της φύσης. Σχεδιάζουμε το χάρτη-δρόμους στην περιοχή μας, ονομάζουμε τους δρόμους, ανακαλύπτουμε το σχολείο μας και άλλα γειτονικά κτίρια. Τα παιδιά εντοπίζουν τα σήματα στους δρόμους , τις διαβάσεις, τα πεζοδρόμια τα σταυροδρόμια, τις παρόδους κ.ά. Συγκεντρώνουμε πληροφορίες και από το google map το δορυφορικό χάρτη. Εντοπίζουμε το σχολείο, τους γειτονικούς δρόμους.
- Επιτραπέζιο παιχνίδι: α)" Κυκλοφοριακή Αγωγή". Ο φίλος μας ο Μάνος έφερε το κατάλληλο επιτραπέζιο παιχνίδι και αφού διαβάσαμε τις οδηγίες στην παρεούλα, τα νήπια σε ομάδες 4 ατόμων έπαιξαν και χάρηκαν, σύμφωνα με τους κανόνες. Επίσης με το οικοδομικό υλικό έφτιαξαν δρόμους και έπαιξαν με τα μεταφορικά μέσα.
28/03/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Νερό -πηγή ζωής". Είχε προγραμματιστεί για σήμερα εκδήλωση του φορέα προστασίας των ποταμών Αχέροντα και Καλαμά της περιοχής μας με το σχολείο μας.
Θα είχαμε σήμερα συνάντηση μαζί τους στον ποδηλατόδρομο, ως εκδήλωση της παγκόσμια ημέρας για την αξία και προστασία του νερού στον πλανήτη μας που ήταν 22/03.
Αυτό όμως είναι αδύνατον λόγω καιρού και καλέσαμε την υπεύθυνη βιολόγο κα Ευαγγελία Παπαγιάννη να έρθει επίσκεψη στην τάξη μας.
Τα νήπια συνέθεσαν βιβλίο με εικόνες για την σημαντικότητα και τη σωστή διαχείριση του νερού, στο χθεσινό απογευματινό τους ωράριο. Οι υπεύθυνοι του φορέα διαχείρισης νερού των ποταμών Αχέροντα και Καλαμά, ήρθαν στην τάξη μας.
Τα νήπια αφού έπαιξαν το παιχνίδι γνωριμίας μαζί τους έκαναν πολλές ερωτήσεις και συζήτησαν μαζί τους. Τι είναι ο φορέας τους; (μια ομάδα ανθρώπων...)
Τι περιέχει η κονκάρδα, το σήμα τους; (το πουλί χουλιαρομύτα που επισκέπτεται το δέλτα του Καλαμά).
Που εργάζονται και πόσες ώρες; Τους αρέσει το επάγγελμά τους;
Μετέφεραν εμπειρίες δικές τους από την επίσκεψη τους στα ποτάμια:Αχέροντα και Καλαμά.
Οι υπεύθυνες μοίρασαν νερό στα παιδιά και ενθουσιάστηκαν από όσα γνώριζαν για το νερό.
Ο αρχηγός της τάξης μας, χάρισε ένα βιβλίο με ζωγραφιές στις κυρίες, που συνέθεσε η ομάδα μας.
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Νερό, πηγή ζωής" Τα νήπια ανακαλύπτουν τις κρυμμένες λέξεις στο κρυπτόλεξο και ζωγραφίζουν τη χρησιμότητα του
νερού όπως και τρόπους εξοικονόμησης του.
-Παιχνίδι αφής: α)" Δρόμοι πολλοί" Μαθαίνω μέσα από εικόνες και με κλειστά τα μάτια σε κύκλο αναγνωρίζω τα μέσα
μεταφοράς.
Ένα παιχνίδι, μια ιδέα που με ενθουσίασε από το σεμινάριο που παρακολούθησα με το Παιδικό Μουσείο
και το μήνυμά του: "ακούω και ξεχνώ
βλέπω και θυμάμαι
κάνω και καταλαβαίνω" (για τη νηπιακή ηλικία)
με υλικό τα μέσα μεταφοράς , που τα παιδιά αναγνωρίζουν με την αφή και τα τοποθετούν αντίστοιχα, αιτιολογώντας την προτίμησή τους, στη σωστή εικόνα δρόμου.
Δραστηριότητα για συζήτηση και προβληματισμό σε συνδυασμό με το παιχνίδι. Τα νήπια αφού ανακαλύψουν το μέσο μεταφοράς , το τοποθετούν στο δρόμο και εκφράζονται με πρόταση για αυτό. Π.χ. Έχω ένα υδροπλάνο και θα ταξιδέψει στη θάλασσα για το νησί Κέρκυρα κ.ά. Συζητάμε αν έκαναν σωστή επιλογή δρόμου και που αλλού θα μπορούσε να ταξιδέψει;
-Μαθηματικά: α)" Οι αριθμοί 1-5"
Προσεγγίζουν τους αριθμούς 1 ως 5 με δραστηριότητες όπου τα παιδιά συνδέουν τον κάθε αριθμό (λέξη και σύμβολο) με την αντίστοιχη ποσότητα ή αντίστροφα. Βρίσκουν μια ποσότητα ίση με ένα δοσμένο αριθμό (τόσα... όσα λέει ο αριθμός) με κάρτες και εικόνες.
Δραστηριότητα για συζήτηση και προβληματισμό σε συνδυασμό με το παιχνίδι. Τα νήπια αφού ανακαλύψουν το μέσο μεταφοράς , το τοποθετούν στο δρόμο και εκφράζονται με πρόταση για αυτό. Π.χ. Έχω ένα υδροπλάνο και θα ταξιδέψει στη θάλασσα για το νησί Κέρκυρα κ.ά. Συζητάμε αν έκαναν σωστή επιλογή δρόμου και που αλλού θα μπορούσε να ταξιδέψει;
-Μαθηματικά: α)" Οι αριθμοί 1-5"
Προσεγγίζουν τους αριθμούς 1 ως 5 με δραστηριότητες όπου τα παιδιά συνδέουν τον κάθε αριθμό (λέξη και σύμβολο) με την αντίστοιχη ποσότητα ή αντίστροφα. Βρίσκουν μια ποσότητα ίση με ένα δοσμένο αριθμό (τόσα... όσα λέει ο αριθμός) με κάρτες και εικόνες.
Ανακαλύπτουν την ποσότητα κουκίδων, περισσότερα-λιγότερα και αντιστοιχίζουν τον αριθμό με την ποσότητα.
Τα νήπια θυμούνται και τοποθετούν τον αριθμό που λείπει στη σωστή θέση.
Αντιστοιχίζουν τον αριθμό με την ποσότητα των κουκίδων.
- Φύλλο εργασίας:
α) ¨Μέσα μεταφοράς και αριθμοί 1-5"
Αντιστοιχία αριθμών 1-5 και αυτοκινήτων, η γραφή τους , η θέση τους στην αριθμογραμμή .
27/03/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Δρόμοι πολλοί...Η γειτονιά μας-ο χάρτης". Τα νήπια φέρνουν υλικό (βιβλία-παραμύθια-κάρτες με ερωτήσεις και εικόνες) που έχουν σχέση με το θέμα μας. Επίσης διάφορα παιχνίδια με μέσα μεταφοράς και τα τοποθετούν στη γωνιά της φύσης. Σχεδιάζουμε το χάρτη-δρόμους στην περιοχή μας, ονομάζουμε τους δρόμους, ανακαλύπτουμε το σχολείο μας και άλλα γειτονικά κτίρια. Τα παιδιά εντοπίζουν τα σήματα στους δρόμους , τις διαβάσεις, τα πεζοδρόμια τα σταυροδρόμια, τις παρόδους κ.ά. Συγκεντρώνουμε πληροφορίες και από το google map το δορυφορικό χάρτη. Εντοπίζουμε το σχολείο, τους γειτονικούς δρόμους.
- Επιτραπέζιο παιχνίδι: α)" Κυκλοφοριακή Αγωγή". Ο φίλος μας ο Μάνος έφερε το κατάλληλο επιτραπέζιο παιχνίδι και αφού διαβάσαμε τις οδηγίες στην παρεούλα, τα νήπια σε ομάδες 4 ατόμων έπαιξαν και χάρηκαν, σύμφωνα με τους κανόνες. Επίσης με το οικοδομικό υλικό έφτιαξαν δρόμους και έπαιξαν με τα μεταφορικά μέσα.
28/03/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) ¨Νερό -πηγή ζωής". Είχε προγραμματιστεί για σήμερα εκδήλωση του φορέα προστασίας των ποταμών Αχέροντα και Καλαμά της περιοχής μας με το σχολείο μας.
Θα είχαμε σήμερα συνάντηση μαζί τους στον ποδηλατόδρομο, ως εκδήλωση της παγκόσμια ημέρας για την αξία και προστασία του νερού στον πλανήτη μας που ήταν 22/03.
Αυτό όμως είναι αδύνατον λόγω καιρού και καλέσαμε την υπεύθυνη βιολόγο κα Ευαγγελία Παπαγιάννη να έρθει επίσκεψη στην τάξη μας.
Τα νήπια συνέθεσαν βιβλίο με εικόνες για την σημαντικότητα και τη σωστή διαχείριση του νερού, στο χθεσινό απογευματινό τους ωράριο. Οι υπεύθυνοι του φορέα διαχείρισης νερού των ποταμών Αχέροντα και Καλαμά, ήρθαν στην τάξη μας.
Τα νήπια αφού έπαιξαν το παιχνίδι γνωριμίας μαζί τους έκαναν πολλές ερωτήσεις και συζήτησαν μαζί τους. Τι είναι ο φορέας τους; (μια ομάδα ανθρώπων...)
Τι περιέχει η κονκάρδα, το σήμα τους; (το πουλί χουλιαρομύτα που επισκέπτεται το δέλτα του Καλαμά).
Που εργάζονται και πόσες ώρες; Τους αρέσει το επάγγελμά τους;
Μετέφεραν εμπειρίες δικές τους από την επίσκεψη τους στα ποτάμια:Αχέροντα και Καλαμά.
Οι υπεύθυνες μοίρασαν νερό στα παιδιά και ενθουσιάστηκαν από όσα γνώριζαν για το νερό.
Ο αρχηγός της τάξης μας, χάρισε ένα βιβλίο με ζωγραφιές στις κυρίες, που συνέθεσε η ομάδα μας.
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Νερό, πηγή ζωής" Τα νήπια ανακαλύπτουν τις κρυμμένες λέξεις στο κρυπτόλεξο και ζωγραφίζουν τη χρησιμότητα του
νερού όπως και τρόπους εξοικονόμησης του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου