31/03/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 31 Μαρτίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
Τα νήπια ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου (ομαδική εργασία), τα μέσα μεταφοράς στον αυτοκινητόδρομο, στον ποδηλατόδρομο και στον πεζόδρομο.
- Το θέμα μας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι":
Ο κοντορεβυθούλης, ο παπουτσωμένος γάτος δυο παραμύθια ενδεικτικά για το σχεδιάγραμμα χάρτη, στην πορεία του ήρωα Κοντορεβιθούλη και του παπουτσωμένου γάτου.
Κατά την αφήγηση του παραμυθιού τα νήπια προσέχουν τη διαδρομή που ακολουθούν οι ήρωες και τα μεταφορικά μέσα. Στη συνέχεια καλούνται να ζωντανέψουν θεατρικά τις αντίστοιχες εικόνες με μικρούς διαλόγους.
Αρχικά γίνονται ερωτήσεις όπως: Πως ήταν ο δρόμος που ακολούθησε ο Κοντορεβιθούλης; Σε ποιο μέρος διαδραματίζεται η ιστορία; Ποιες συναντήσεις τους εντυπωσίασαν περισσότερο; Πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε ένα χάρτη;
(Να ζωγραφίσουμε εικόνες, να κατασκευάσουμε σε χαρτί του μέτρου δρόμους, κτίρια, σήματα κ.λ.π.).
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι" Τα νήπια επιθυμούν να αναπαραστήσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους, το χάρτη των ηρώων των παραμυθιών. Αφού γράψουν τον τίτλο του παραμυθιού που επιθυμούν, αναπαράγουν ένα χάρτη της εικόνας που τα εντυπωσίασε.
Εκφράζονται με πρόταση για τον ήρωα και το δρόμο που ακολούθησε. Ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιήθηκε;
- Παιχνίδι: α)" Κυκλοφοριακή Αγωγή και μέσα μεταφοράς". Τα νήπια στις γωνιές ελεύθερου παιχνιδιού παρουσιάζουν με το ξύλινο παιδαγωγικό υλικό δρόμους και μεταφορικά μέσα.
1/04/2014 Τρίτη
Καλό μήνα σε όλους! (Μη ξεχνάτε το μικρό ψέμα του Απρίλη).
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...", "Στραβός βελόνα γύρευε, ολά, ολά...".
- Το θέμα μας:α) Ο μήνας Απρίλης, ο γελαστός, ο ροδομάγουλος, ο Αγιωργίτης. Οι παροιμίες του: "Του Απρίλη η βροχή κάθε κόμπος και φλουρί". Ο δεύτερος μήνας της Άνοιξης και τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.
β) ¨Ψέματα ή αλήθεια;": "Μιλάμε για τη μικρή μας πονηριά, η εύκολη λύση για να αποφύγουμε τις ευθύνες των πράξεων μας. Τα νήπια θυμούνται τους ήρωες των παραμυθιών, τον Πινόκιο ή τον ψεύτη βοσκό. Τι έπαθαν οι ήρωες των παραμυθιών λέγοντας ψέματα;
Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία"Τα ψέματα του Απρίλη", από το βιβλίο "Τα παιδιά της Άνοιξης" και συζητάμε το περιεχόμενό της.
Τι είναι το ψέμα; Τι συμβαίνει όταν λέμε ψέματα; Πως μπορεί να νιώσει κάποιος όταν του λέμε ψέματα και πως αισθανόμαστε εμείς για αυτό; Μπορεί να έχει καλό τέλος μια ιστορία που μας μιλάει για κάποιον που λέει ψέματα;
2/04/2014 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...", "Στραβός βελόνα γύρευε, ολά, ολά...".
- Το θέμα μας:α) Διαβάζουμε στα παιδιά το βιβλίο "Ο Άγιος Γεώργιος και ο δράκος", τη θρησκευτική παράδοση που συνδέεται με τον Αϊ-Γιώργη.
Μήπως αυτή η θρησκευτική παράδοση μοιάζει με παραμύθι; Ποια είναι τα στοιχεία που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε και στην αφήγηση ενός παραμυθιού;(ο καβαλάρης, το θεριό, ο βασιλιάς και η κόρη κ.τ.λ.).
β) Στο μπλοκ ζωγραφικής αντικατοπτρισμοί στο νερό.
Τα νήπια μαθαίνουν στο σχέδιό τους να επαναλαμβάνουν γεωμετρικές μορφές μέσα στο νερό σε συμμετρία.
3/04/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) Οι αριθμοί 6-8. Παιχνίδι στην παρεούλα με καρτέλες αντικειμένων και αριθμούς. Γραφή των αριθμών στον πίνακα με κιμωλία. Τα νήπια συμμετέχουν στο παιχνίδι κι αν κάνουν λάθος, ζητούν τη βοήθεια του φίλου-ης τους και ξαναπροσπαθούν. (Μέσα από τα λάθη μας γινόμαστε καλύτεροι).
- Φύλλο εργασίας:α) Οι αριθμοί 6-8. Αντιστοίχιση εικόνων (ρόδες) με τους αριθμούς (6-8).
Γραφή των αριθμών στην αριθμογραμμή και καταμέτρηση αντικειμένων(οχημάτων).
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 31 Μαρτίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
Τα νήπια ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου (ομαδική εργασία), τα μέσα μεταφοράς στον αυτοκινητόδρομο, στον ποδηλατόδρομο και στον πεζόδρομο.
- Το θέμα μας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι":
Ο κοντορεβυθούλης, ο παπουτσωμένος γάτος δυο παραμύθια ενδεικτικά για το σχεδιάγραμμα χάρτη, στην πορεία του ήρωα Κοντορεβιθούλη και του παπουτσωμένου γάτου.
Κατά την αφήγηση του παραμυθιού τα νήπια προσέχουν τη διαδρομή που ακολουθούν οι ήρωες και τα μεταφορικά μέσα. Στη συνέχεια καλούνται να ζωντανέψουν θεατρικά τις αντίστοιχες εικόνες με μικρούς διαλόγους.
Αρχικά γίνονται ερωτήσεις όπως: Πως ήταν ο δρόμος που ακολούθησε ο Κοντορεβιθούλης; Σε ποιο μέρος διαδραματίζεται η ιστορία; Ποιες συναντήσεις τους εντυπωσίασαν περισσότερο; Πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε ένα χάρτη;
(Να ζωγραφίσουμε εικόνες, να κατασκευάσουμε σε χαρτί του μέτρου δρόμους, κτίρια, σήματα κ.λ.π.).
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι" Τα νήπια επιθυμούν να αναπαραστήσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους, το χάρτη των ηρώων των παραμυθιών. Αφού γράψουν τον τίτλο του παραμυθιού που επιθυμούν, αναπαράγουν ένα χάρτη της εικόνας που τα εντυπωσίασε.
Εκφράζονται με πρόταση για τον ήρωα και το δρόμο που ακολούθησε. Ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιήθηκε;
- Παιχνίδι: α)" Κυκλοφοριακή Αγωγή και μέσα μεταφοράς". Τα νήπια στις γωνιές ελεύθερου παιχνιδιού παρουσιάζουν με το ξύλινο παιδαγωγικό υλικό δρόμους και μεταφορικά μέσα.
1/04/2014 Τρίτη
Καλό μήνα σε όλους! (Μη ξεχνάτε το μικρό ψέμα του Απρίλη).
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...", "Στραβός βελόνα γύρευε, ολά, ολά...".
- Το θέμα μας:α) Ο μήνας Απρίλης, ο γελαστός, ο ροδομάγουλος, ο Αγιωργίτης. Οι παροιμίες του: "Του Απρίλη η βροχή κάθε κόμπος και φλουρί". Ο δεύτερος μήνας της Άνοιξης και τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.
β) ¨Ψέματα ή αλήθεια;": "Μιλάμε για τη μικρή μας πονηριά, η εύκολη λύση για να αποφύγουμε τις ευθύνες των πράξεων μας. Τα νήπια θυμούνται τους ήρωες των παραμυθιών, τον Πινόκιο ή τον ψεύτη βοσκό. Τι έπαθαν οι ήρωες των παραμυθιών λέγοντας ψέματα;
Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία"Τα ψέματα του Απρίλη", από το βιβλίο "Τα παιδιά της Άνοιξης" και συζητάμε το περιεχόμενό της.
Τι είναι το ψέμα; Τι συμβαίνει όταν λέμε ψέματα; Πως μπορεί να νιώσει κάποιος όταν του λέμε ψέματα και πως αισθανόμαστε εμείς για αυτό; Μπορεί να έχει καλό τέλος μια ιστορία που μας μιλάει για κάποιον που λέει ψέματα;
Για να δούμε μπορούμε να βρούμε στο google-internet τα πρωτοπριλιάτικα ψέματα που γράφουν οι εφημερίδες για να ξεγελάσουν τους αναγνώστες τους;
- Φύλλο εργασίας:α) Ο μήνας Απρίλης, ο γελαστός, ο ροδομάγουλος, ο Αγιωργίτης. β) ¨Τα ψέματα του Απρίλη" Τα νήπια επιθυμούν να αναπαραστήσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους, το μικρό τους ψέμα.2/04/2014 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...", "Στραβός βελόνα γύρευε, ολά, ολά...".
- Το θέμα μας:α) Διαβάζουμε στα παιδιά το βιβλίο "Ο Άγιος Γεώργιος και ο δράκος", τη θρησκευτική παράδοση που συνδέεται με τον Αϊ-Γιώργη.
Μήπως αυτή η θρησκευτική παράδοση μοιάζει με παραμύθι; Ποια είναι τα στοιχεία που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε και στην αφήγηση ενός παραμυθιού;(ο καβαλάρης, το θεριό, ο βασιλιάς και η κόρη κ.τ.λ.).
β) Στο μπλοκ ζωγραφικής αντικατοπτρισμοί στο νερό.
Τα νήπια μαθαίνουν στο σχέδιό τους να επαναλαμβάνουν γεωμετρικές μορφές μέσα στο νερό σε συμμετρία.
3/04/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια:α)" Άνοιξη". " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο...".
- Το θέμα μας:α) Οι αριθμοί 6-8. Παιχνίδι στην παρεούλα με καρτέλες αντικειμένων και αριθμούς. Γραφή των αριθμών στον πίνακα με κιμωλία. Τα νήπια συμμετέχουν στο παιχνίδι κι αν κάνουν λάθος, ζητούν τη βοήθεια του φίλου-ης τους και ξαναπροσπαθούν. (Μέσα από τα λάθη μας γινόμαστε καλύτεροι).
- Φύλλο εργασίας:α) Οι αριθμοί 6-8. Αντιστοίχιση εικόνων (ρόδες) με τους αριθμούς (6-8).
Γραφή των αριθμών στην αριθμογραμμή και καταμέτρηση αντικειμένων(οχημάτων).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου