Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά... με λαμπάδες και κεριά!
04/04/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος".
- Το θέμα μας:α) Τα έθιμα για το Ελληνικό Πάσχα, τι γνωρίζουν τα νήπια; Ποιες είναι οι προηγούμενες εμπειρίες τους για τη γιορτή του Πάσχα; τι θέλουν να μάθουν, ποιες είναι οι απορίες τους; Ποιες είναι οι κατασκευές , οι ζωγραφιές που επιθυμούν να κάνουμε;
- Γλωσσικό παιχνίδι: α)" Ανακαλύπτω την ίδια λέξη: ΠΑΣΧΑ, ανάμεσα σε πολλές άλλες λέξεις που αρχίζουν από Π".
Ένα παιχνίδι με καρτέλες που ενθουσιάζει τα νήπια ως παιχνίδι σε ζευγάρια: το κυνήγι των λέξεων.
Ποιος θα βρει την ίδια λέξη που είναι γραμμένη και στον πίνακα, σε πέντε χτυπήματα του ταμπουρίνου;
(Άσκηση παρατήρησης και μνήμης).
Οι λέξεις είναι γραμμένες σε καρτέλες αναφοράς και τα νήπια ανακαλύπτουν ανάμεσα σε αυτές τη λέξη:ΠΑΣΧΑ
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!"
Τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν την πασχαλιάτικη εικόνα, να γράψουν την ευχή: ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και να ανακαλύψουν την ίδια λέξη:ΠΑΣΧΑ, ανάμεσα σε πολλές λέξεις που αρχίζουν με τι ίδιο γράμμα-φώνημα.
β)¨Παραμύθια και δρόμοι":
Η Κοκκινοσκουφίτσα, ο Τζακ και η φασολιά. δυο παραμύθια ενδεικτικά για το σχεδιάγραμμα χάρτη, στην πορεία των ηρώων.Κατά την αφήγηση του παραμυθιού τα νήπια προσέχουν τη διαδρομή που ακολουθούν οι ήρωες και τα μεταφορικά μέσα. Στη συνέχεια καλούνται να ζωντανέψουν θεατρικά τις αντίστοιχες εικόνες με μικρούς διαλόγους.
Αρχικά γίνονται ερωτήσεις όπως: Πως ήταν ο δρόμος που ακολούθησε η Κοκκινοσκουφίτσα; Σε ποιο μέρος διαδραματίζεται η ιστορία; Ποιες συναντήσεις τους εντυπωσίασαν περισσότερο;
Πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε ένα χάρτη;
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι" Τα νήπια αφού γράψουν τον τίτλο του παραμυθιού που επιθυμούν, αναπαράγουν ένα χάρτη της εικόνας που τα εντυπωσίασε. Εκφράζονται με πρόταση για τον ήρωα και το δρόμο που ακολούθησε. Ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιήθηκε;
- Επίσκεψη: ¨Υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων" Τα νήπια γνώρισαν την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του νομού Θεσπρωτίας κα Ειρήνη Παπαχρήστου, που μας έφερε ένα μικρό λουλούδι να το φυτέψουμε σε γλάστρα. Ζητήσαμε λοιπόν από όλα τα νήπια να φέρουν γλαστράκι, χώμα, σπόρους να φυτέψουμε τη Δευτέρα και να δημιουργήσουμε ένα μικρό κήπο στην αυλή μας.
07/04/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -
θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες....
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα- (Τα θαύματα του Χριστού).
Συζητάμε για το μάθημα των Θρησκευτικών και για τη θρησκεία μας (Χριστιανισμός). Γνωρίζετε άλλες θρησκείες; Ποια είναι η Παλαιά Διαθήκη και ποια η Καινή Διαθήκη;Πως γνώρισε ο Χριστός τους μαθητές του και πόσοι ήταν; Ποια ήταν τα θαύματα του Ιησού;
Που έζησε και που βρίσκεται το κράτος Ισραήλ στο παγκόσμιο χάρτη; Ποιος οδήγησε τους Ισραηλίτες από τη σκλαβιά της Αιγύπτου στον τόπο της επαγγελίας; Ποιοι κυβερνούσαν το Ισραήλ και σε ποιον πλήρωναν φόρους; (Ρωμαϊκή αυτοκρατορία).
- Φύλλο εργασίας:β) ¨Εικόνες και λέξεις για το Πάσχα" Τα νήπια μαθαίνουν τις λέξεις με φωνολογική επίγνωση και ανακαλύπτουν τις λέξεις με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Τις ταιριάζουν με τις αντίστοιχες εικόνες. Οι λέξεις είναι δισύλλαβες και μια τρισύλλαβη(ΚΟΤΑ, ΠΑΠΙ, ΑΒΓΟ,ΛΑΓΟΣ,ΚΑΛΑΘΙ). Αφού χτυπήσουν με παλαμάκια τις φωνές-συλλαβές, αναγνωρίζουν τα γράμματα στην ανάλογη συλλαβή.
β) "Τα μέσα μεταφοράς": Με αφορμή τις εικόνες που ζωγράφισαν δρόμους μέσα από παραμύθια τα νήπια στην απογευματινή βάρδια του ολοημέρου: Θα κατανοήσουν ότι παλιότερα δεν υπήρχαν μέσα μεταφοράς και ότι οι άνθρωποι μετακινούνταν με άλλους τρόπους. Πως μετακινούνταν οι άνθρωποι στα χρόνια του Χριστού; Θα γνωρίσουν τα νήπια τα μέσα μεταφοράς και που κινείται το καθένα. Θα έρθουν σε επαφή με επαγγέλματα που σχετίζονται με τα μέσα μεταφοράς.
Θα καταλάβουν ότι κάποια οχήματα χρησιμοποιούνται σε εργασίες.
Ρωτάμε τα παιδιά με ποιο τρόπο έρχονται το πρωί στο σχολείο. Ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζουν; Μπορούμε με τον ίδιο τρόπο να πάμε σε μια μακρινή απόσταση; Πως θα ταξιδέψουμε σε ένα νησί; Πως θα ταξιδέψουμε σε μια μακρινή χώρα;
- Παραμύθι: Να γνωρίσουν το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου.
- Φύλλο εργασίας:β) ¨Μέσα μεταφοράς" Τα νήπια αντιστοιχίζουν τα σκίτσα της θάλασσας, του αέρα και της στεριάς με τα μεταφορικά μέσα που τους ταιριάζουν.
08/04/2014 Τρίτη
04/04/2014 Παρασκευή
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος".
- Το θέμα μας:α) Τα έθιμα για το Ελληνικό Πάσχα, τι γνωρίζουν τα νήπια; Ποιες είναι οι προηγούμενες εμπειρίες τους για τη γιορτή του Πάσχα; τι θέλουν να μάθουν, ποιες είναι οι απορίες τους; Ποιες είναι οι κατασκευές , οι ζωγραφιές που επιθυμούν να κάνουμε;
- Γλωσσικό παιχνίδι: α)" Ανακαλύπτω την ίδια λέξη: ΠΑΣΧΑ, ανάμεσα σε πολλές άλλες λέξεις που αρχίζουν από Π".
Ένα παιχνίδι με καρτέλες που ενθουσιάζει τα νήπια ως παιχνίδι σε ζευγάρια: το κυνήγι των λέξεων.
Ποιος θα βρει την ίδια λέξη που είναι γραμμένη και στον πίνακα, σε πέντε χτυπήματα του ταμπουρίνου;
(Άσκηση παρατήρησης και μνήμης).
Οι λέξεις είναι γραμμένες σε καρτέλες αναφοράς και τα νήπια ανακαλύπτουν ανάμεσα σε αυτές τη λέξη:ΠΑΣΧΑ
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!"
Τα νήπια καλούνται να ζωγραφίσουν την πασχαλιάτικη εικόνα, να γράψουν την ευχή: ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και να ανακαλύψουν την ίδια λέξη:ΠΑΣΧΑ, ανάμεσα σε πολλές λέξεις που αρχίζουν με τι ίδιο γράμμα-φώνημα.
β)¨Παραμύθια και δρόμοι":
Η Κοκκινοσκουφίτσα, ο Τζακ και η φασολιά. δυο παραμύθια ενδεικτικά για το σχεδιάγραμμα χάρτη, στην πορεία των ηρώων.Κατά την αφήγηση του παραμυθιού τα νήπια προσέχουν τη διαδρομή που ακολουθούν οι ήρωες και τα μεταφορικά μέσα. Στη συνέχεια καλούνται να ζωντανέψουν θεατρικά τις αντίστοιχες εικόνες με μικρούς διαλόγους.
Αρχικά γίνονται ερωτήσεις όπως: Πως ήταν ο δρόμος που ακολούθησε η Κοκκινοσκουφίτσα; Σε ποιο μέρος διαδραματίζεται η ιστορία; Ποιες συναντήσεις τους εντυπωσίασαν περισσότερο;
Πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε ένα χάρτη;
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Παραμύθια και δρόμοι" Τα νήπια αφού γράψουν τον τίτλο του παραμυθιού που επιθυμούν, αναπαράγουν ένα χάρτη της εικόνας που τα εντυπωσίασε. Εκφράζονται με πρόταση για τον ήρωα και το δρόμο που ακολούθησε. Ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιήθηκε;
- Επίσκεψη: ¨Υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων" Τα νήπια γνώρισαν την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του νομού Θεσπρωτίας κα Ειρήνη Παπαχρήστου, που μας έφερε ένα μικρό λουλούδι να το φυτέψουμε σε γλάστρα. Ζητήσαμε λοιπόν από όλα τα νήπια να φέρουν γλαστράκι, χώμα, σπόρους να φυτέψουμε τη Δευτέρα και να δημιουργήσουμε ένα μικρό κήπο στην αυλή μας.
07/04/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο -
θα είναι... Έχουμε -εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες....
Τώρα έχουμε... Είναι 07 Απριλίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα- (Τα θαύματα του Χριστού).
Συζητάμε για το μάθημα των Θρησκευτικών και για τη θρησκεία μας (Χριστιανισμός). Γνωρίζετε άλλες θρησκείες; Ποια είναι η Παλαιά Διαθήκη και ποια η Καινή Διαθήκη;Πως γνώρισε ο Χριστός τους μαθητές του και πόσοι ήταν; Ποια ήταν τα θαύματα του Ιησού;
Που έζησε και που βρίσκεται το κράτος Ισραήλ στο παγκόσμιο χάρτη; Ποιος οδήγησε τους Ισραηλίτες από τη σκλαβιά της Αιγύπτου στον τόπο της επαγγελίας; Ποιοι κυβερνούσαν το Ισραήλ και σε ποιον πλήρωναν φόρους; (Ρωμαϊκή αυτοκρατορία).
- Φύλλο εργασίας:β) ¨Εικόνες και λέξεις για το Πάσχα" Τα νήπια μαθαίνουν τις λέξεις με φωνολογική επίγνωση και ανακαλύπτουν τις λέξεις με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Τις ταιριάζουν με τις αντίστοιχες εικόνες. Οι λέξεις είναι δισύλλαβες και μια τρισύλλαβη(ΚΟΤΑ, ΠΑΠΙ, ΑΒΓΟ,ΛΑΓΟΣ,ΚΑΛΑΘΙ). Αφού χτυπήσουν με παλαμάκια τις φωνές-συλλαβές, αναγνωρίζουν τα γράμματα στην ανάλογη συλλαβή.
β) "Τα μέσα μεταφοράς": Με αφορμή τις εικόνες που ζωγράφισαν δρόμους μέσα από παραμύθια τα νήπια στην απογευματινή βάρδια του ολοημέρου: Θα κατανοήσουν ότι παλιότερα δεν υπήρχαν μέσα μεταφοράς και ότι οι άνθρωποι μετακινούνταν με άλλους τρόπους. Πως μετακινούνταν οι άνθρωποι στα χρόνια του Χριστού; Θα γνωρίσουν τα νήπια τα μέσα μεταφοράς και που κινείται το καθένα. Θα έρθουν σε επαφή με επαγγέλματα που σχετίζονται με τα μέσα μεταφοράς.
Θα καταλάβουν ότι κάποια οχήματα χρησιμοποιούνται σε εργασίες.
Ρωτάμε τα παιδιά με ποιο τρόπο έρχονται το πρωί στο σχολείο. Ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζουν; Μπορούμε με τον ίδιο τρόπο να πάμε σε μια μακρινή απόσταση; Πως θα ταξιδέψουμε σε ένα νησί; Πως θα ταξιδέψουμε σε μια μακρινή χώρα;
- Παραμύθι: Να γνωρίσουν το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου.
- Φύλλο εργασίας:β) ¨Μέσα μεταφοράς" Τα νήπια αντιστοιχίζουν τα σκίτσα της θάλασσας, του αέρα και της στεριάς με τα μεταφορικά μέσα που τους ταιριάζουν.
08/04/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει
ο παππούλης μας το αρνί" .
ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα(ο Λάζαρος, η Κυριακή των Βαϊων).
β) (Μ. Δευτέρα,Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη). Συζητάμε με τα νήπια για: τα έθιμα και τις προετοιμασίες-δουλειές τη μεγάλη εβδομάδα. Γιατί ονομάστηκε έτσι; Για τους ύμνους της εκκλησίας. Τη Μ.Δευτέρα αρχίζει η νηστεία, την επομένη φτιάχνουν οι νοικοκυρές τα κουλούρια. Τη Μ.Τετάρτη γίνεται το πλύσιμο και το καθάρισμα του σπιτιού, ενώ κατά τις 11 το πρωί γίνεται το ευχέλαιο στην εκκλησία.
09/04/2014 Τετάρτη
β) (Μ. Δευτέρα,Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη). Συζητάμε με τα νήπια για: τα έθιμα και τις προετοιμασίες-δουλειές τη μεγάλη εβδομάδα. Γιατί ονομάστηκε έτσι; Για τους ύμνους της εκκλησίας. Τη Μ.Δευτέρα αρχίζει η νηστεία, την επομένη φτιάχνουν οι νοικοκυρές τα κουλούρια. Τη Μ.Τετάρτη γίνεται το πλύσιμο και το καθάρισμα του σπιτιού, ενώ κατά τις 11 το πρωί γίνεται το ευχέλαιο στην εκκλησία.
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα( Μ. Πέμπτη-ο Μυστικός Δείπνος). Τη Μ. Πέμπτη οι νοικοκυρές βάφουν τα αυγά τους κόκκινα. Επίσης ετοιμάζονται οι λαμπριάτικες κουλούρες και τα τσουρέκια. Το βράδυ όλοι οι πιστοί μαζεύονται στις εκκλησίες για να προσκυνήσουν το Σταυρό του Μαρτυρίου.
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Μπλοκ ζωγραφικής¨ Τα νήπια μετά την αφήγηση των γεγονότων ζωγραφίζουν στο μπλοκ ζωγραφικής εικόνες για το πως επιθυμούν να περάσουν το φετινό Πάσχα με τους συγγενείς τους.
- Χειροτεχνία:α) ¨Κατασκευή κάρτας" Τα νήπια με απλά υλικά: (χαρτί κάνσον και νερομπογιές και πούπουλα), αφού γράψουν πρώτα τις ευχές τους για το Πάσχα και την όμορφη ζωγραφιά τους εσωτερικά της κάρτας, ζωγραφίζουν με την παλάμη του χεριού τους μια κότα με φτερά.
10/04/2014 Πέμπτη
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα( Μ. Πέμπτη-ο Μυστικός Δείπνος). Τη Μ. Πέμπτη οι νοικοκυρές βάφουν τα αυγά τους κόκκινα. Επίσης ετοιμάζονται οι λαμπριάτικες κουλούρες και τα τσουρέκια. Το βράδυ όλοι οι πιστοί μαζεύονται στις εκκλησίες για να προσκυνήσουν το Σταυρό του Μαρτυρίου.
- Φύλλο εργασίας:α) ¨Μπλοκ ζωγραφικής¨ Τα νήπια μετά την αφήγηση των γεγονότων ζωγραφίζουν στο μπλοκ ζωγραφικής εικόνες για το πως επιθυμούν να περάσουν το φετινό Πάσχα με τους συγγενείς τους.
- Χειροτεχνία:α) ¨Κατασκευή κάρτας" Τα νήπια με απλά υλικά: (χαρτί κάνσον και νερομπογιές και πούπουλα), αφού γράψουν πρώτα τις ευχές τους για το Πάσχα και την όμορφη ζωγραφιά τους εσωτερικά της κάρτας, ζωγραφίζουν με την παλάμη του χεριού τους μια κότα με φτερά.
10/04/2014 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα( Μ. Παρασκευή-ο Επιτάφιος). Ήθη και έθιμα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Το πρωί οι πιστοί παρακολουθούν τη τελετή της Αποκαθήλωσης. Ο στολισμός και η περιφορά του Επιταφίου είναι το κυριότερο έθιμο.
- Φύλλο εργασίας:β) ¨Μαθηματικά 8-10" Προηγούνται παιχνίδια στην παρεούλα για καταμέτρηση καρτών, αυγών και άλλων αντικειμένων σχετικών με το Πάσχα.Γίνεται αντιστοίχιση των αντικειμένων με το σωστό αριθμό. Στη συνέχεια τα νήπια μετρούν τα αντικείμενα για το Πάσχα και γράφουν τον σωστό αριθμό, σε φύλλο εργασίας.
Γράφουν τη θέση τους στην αριθμογραμμή.
Επίσης κυκλώνουν τον σωστό αριθμό στη θέση του.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ - Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα( Μ. Παρασκευή-ο Επιτάφιος). Ήθη και έθιμα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Το πρωί οι πιστοί παρακολουθούν τη τελετή της Αποκαθήλωσης. Ο στολισμός και η περιφορά του Επιταφίου είναι το κυριότερο έθιμο.
- Φύλλο εργασίας:β) ¨Μαθηματικά 8-10" Προηγούνται παιχνίδια στην παρεούλα για καταμέτρηση καρτών, αυγών και άλλων αντικειμένων σχετικών με το Πάσχα.Γίνεται αντιστοίχιση των αντικειμένων με το σωστό αριθμό. Στη συνέχεια τα νήπια μετρούν τα αντικείμενα για το Πάσχα και γράφουν τον σωστό αριθμό, σε φύλλο εργασίας.
Γράφουν τη θέση τους στην αριθμογραμμή.
Επίσης κυκλώνουν τον σωστό αριθμό στη θέση του.
11/04/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα (Μ. Σάββατο και η Ανάσταση). Οι πιστοί προετοιμάζονται για το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Το βράδυ της ίδιας μέρας οι ιερείς ψάλλουν το "Χριστός Ανέστη" μέσα σε ένα
καταιγισμό βεγγαλικών. "Δεύτε λάβετε φως" και οι πιστοί με φαναράκια και λαμπάδες φέρνουν το Άγιο Φως στα σπίτια τους, όπου αφού σταυρώσουν το ανώφλι της εξώπορτας, ανανεώνουν και το φως του καντηλιού. Στη συνέχεια κάθε οικογένεια αφού τσουγκρίσει κόκκινα αυγά:"Χριστός Ανέστη-Αληθώς Ανέστη", τρώει την παραδοσιακή μαγειρίτσα. Την Κυριακή του Πάσχα ψήνεται το αρνί στη σούβλα και όλες οι
οικογένειες γλεντούν με τραγούδια και χορό. Το μεσημέρι της ίδια μέρας πραγματοποιείται η Δεύτερη Ανάσταση και το Ευαγγέλιο στη λειτουργία της Αγάπης διαβάζεται σε 12 γλώσσες συμβολίζοντας την ενότητα των εθνών.
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: " Ήρθε η Άνοιξη παιδιά...","Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Χελιδόνι μου σπαθάτο..."" Ήρθε ο Λάζαρος", "Ψήνει ο παππούλης μας το αρνί" .
- Το θέμα μας:α) Το ελληνικό Πάσχα (Μ. Σάββατο και η Ανάσταση). Οι πιστοί προετοιμάζονται για το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Το βράδυ της ίδιας μέρας οι ιερείς ψάλλουν το "Χριστός Ανέστη" μέσα σε ένα
καταιγισμό βεγγαλικών. "Δεύτε λάβετε φως" και οι πιστοί με φαναράκια και λαμπάδες φέρνουν το Άγιο Φως στα σπίτια τους, όπου αφού σταυρώσουν το ανώφλι της εξώπορτας, ανανεώνουν και το φως του καντηλιού. Στη συνέχεια κάθε οικογένεια αφού τσουγκρίσει κόκκινα αυγά:"Χριστός Ανέστη-Αληθώς Ανέστη", τρώει την παραδοσιακή μαγειρίτσα. Την Κυριακή του Πάσχα ψήνεται το αρνί στη σούβλα και όλες οι
οικογένειες γλεντούν με τραγούδια και χορό. Το μεσημέρι της ίδια μέρας πραγματοποιείται η Δεύτερη Ανάσταση και το Ευαγγέλιο στη λειτουργία της Αγάπης διαβάζεται σε 12 γλώσσες συμβολίζοντας την ενότητα των εθνών.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου