12/05/2014 Δευτέρα
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι...
Έχουμε εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 12 Μαίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Τραγούδια: "Ο Μάιος μας έφθασε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου.
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο: Ορίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι...
Έχουμε εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 12 Μαίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
- Τραγούδια: "Ο Μάιος μας έφθασε", "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου.
- Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια", τι σημαίνει η λέξη κυκλοφορώ; (Απαντήσεις: περπατώ, τρέχω, βαδίζω στην πόλη, οδηγώ, κινούμαι με ασφάλεια), τι σημαίνει η λέξη ασφάλεια; (Απαντήσεις: προσέχω τη ζωή μου, έχω κανόνες για να μη πάθω κάτι κακό, προσέχω τα σήματα). Πως ερχόμαστε το πρωί στο σχολείο και πως γίνεται η αναχώρηση το απόγευμα;Τα νήπια απαντούν με ποιο τρόπο έρχονται στο σχολείο και συμπληρώνουμε πίνακα διπλής εισόδου. Διαπιστώνουμε ότι τα περισσότερα παιδιά έρχονται με το αυτοκίνητο και ελάχιστα με τα πόδια ή άλλο μέσο (μηχανάκι). Γιατί συμβαίνει αυτό; αιτιολογούν την απάντησή τους(οι γονείς εργάζονται και ερχόμαστε πιο γρήγορα με το αυτοκίνητο, δεν κουραζόμαστε στη διαδρομή γιατί μένουμε μακριά από το σχολείο, δεν κρυώνουμε με το αυτοκίνητο, μεταφέρουμε τη τσάντα μας ξεκούραστα).
- Εικόνες: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", περιγράφουν τις εικόνες και διαπιστώνουμε τη σωστή ή λάθος συμπεριφορά των πεζών. Τι πρέπει να προσέχουν οι πεζοί στο δρόμο; Ανακαλύπτουμε λέξεις:πεζός, πεζοδρόμιο, διάβαση πεζών, διασταύρωση, φανάρια πεζών, οχήματα, σήματα τροχαίας.
- Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", έρχομαι στο σχολείο
με.................. Τι προσέχω στο δρόμο; Μπορώ να ζωγραφίσω τη διαδρομή μου κοντά στο σχολείο; Μια εργασία για να δούμε τι γνωρίζουν τα νήπια και θα την επαναλάβουμε την άλλη εβδομάδα, μετά τον περίπατο στη γειτονιά μας.
13/05/2014 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: "Ο Μάιος μας έφθασε", "Πως ήθελα να ήμουν
λουλουδάκι", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
- Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", διαβάζουμε τις 21 κυκλοφοριακές συμβουλές για μικρούς πεζούς μαθητές, έντυπο της Ελληνικής Αστυνομίας. Το είχαμε
δώσει την προηγούμενη μέρα στους γονείς των νηπίων για συζήτηση και προβληματισμό. Αφού συζητήσαμε για κάθε συμβουλή ξεχωριστά, επισημάναμε τι πρέπει να προσέχουν οι πεζοί:
( Διάβαση, πεζοδρόμιο, κυκλοφορία οχημάτων, φανάρια, σήματα, τροχονόμο κ.ά.)
- Εικόνες: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", περιγράφουν τις εικόνες και εντοπίζουν τη σωστή και λάθος συμπεριφορά του πεζού. Τι σημαίνει η φράση:"Μάτι γερό, αυτί γερό, να κοιτάς μα και να ακούς μαζί αυτή είναι η συνταγή".
- Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", στα μαθηματικά. Έχουμε μάθει τους αριθμούς από το 1-10 και τα νήπια αναγνωρίζουν το σωστό σύμβολο, "ίσον, μικρότερο μεγαλύτερο" και το τοποθετούν μεταξύ των ποσοτήτων, με θέμα τα μέσα μεταφοράς.
- Η χειροτεχνία μας: "Οι πέντε κανόνες του πεζού", σχεδιάζουμε τη παλάμη ενός χεριού και καπέλα σε διάφορα χρώματα. Τα νήπια κόβουν με προσοχή την παλάμη του χεριού και κολλούν σε κάθε δάχτυλο διαφορετικού χρώματος καπέλο. Γράφουμε σε χαρτάκια αριθμημένα από το 1-5 τις συμβουλές για να διασχίσω το δρόμο με αυτοκίνητα.Τα νήπια κολλούν σε κάθε δάχτυλο τον κανόνα με τη σωστή σειρά των αριθμών.
13/05/2014 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: "Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
- Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", τα νήπια ενδιαφέρονται να μάθουν τραγούδια, παραμύθια, ιστορίες.
Επίσης να κατασκευάσουν φανάρια και άλλες χειροτεχνίες, να μάθουν ποιήματα, παροιμίες. Καταγράφουμε τις ιδέες τους σε ιδεόγραμμα.
- Παραμύθι: "Η σφυρίχτρα της κυρίας Στέφης", με το παραμύθι προσεγγίζουμε τη σχολική τροχονόμο και την τάξη με κανόνες στην πόλη με την κυκλοφορία.
Συζητάμε με τα νήπια εικόνες που τους άρεσαν από το παραμύθι και σημαντικές στιγμές όπως η σφυρίχτρα που χάρισαν τα παιδιά με τη γλυκιά μελωδία.
- Ο περίπατός μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", στη γειτονιά μας. Η μέρα είναι συννεφιασμένη αλλά τα παιδιά επιθυμούν πολύ καιρό τώρα αυτή τη διαδρομή στη γειτονιά μας.
Προετοιμαζόμαστε με συζήτηση για τον περίπατο και τις οδηγίες της κυρίας μας σε εξωτερικό χώρο.
- Εικόνες στο Η/Υ: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", τα νήπια με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούν το σωστό-λάθος σε πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής.
Οι εικόνες με τη σωστή συμπεριφορά που επιβραβεύεται και τη λάθος συμπεριφορά του πεζού που έχει συνέπειες το ατύχημα.
Ο περίπατος ξεκινά και τα νήπια στο μονό σφύριγμα ξεκινούν και στο διπλό σταματούν. Παρατηρούμε στη γειτονιά μας τα σήματα , αλλά και λάθη που δυσκολεύουν την πορεία μας. Που βρίσκεται η διάβαση πεζών κοντά στο σχολείο μας; Υπάρχουν πινακίδες που είναι κρυμμένες από τα φύλλα δέντρων;Το πεζοδρόμιο είναι σε όλα τα σημεία του δρόμου;Οι οδηγοί των οχημάτων που συναντάμε μόλις μας βλέπουν μειώνουν την ταχύτητα;
με.................. Τι προσέχω στο δρόμο; Μπορώ να ζωγραφίσω τη διαδρομή μου κοντά στο σχολείο; Μια εργασία για να δούμε τι γνωρίζουν τα νήπια και θα την επαναλάβουμε την άλλη εβδομάδα, μετά τον περίπατο στη γειτονιά μας.
13/05/2014 Τρίτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: "Ο Μάιος μας έφθασε", "Πως ήθελα να ήμουν
λουλουδάκι", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
- Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", διαβάζουμε τις 21 κυκλοφοριακές συμβουλές για μικρούς πεζούς μαθητές, έντυπο της Ελληνικής Αστυνομίας. Το είχαμε
δώσει την προηγούμενη μέρα στους γονείς των νηπίων για συζήτηση και προβληματισμό. Αφού συζητήσαμε για κάθε συμβουλή ξεχωριστά, επισημάναμε τι πρέπει να προσέχουν οι πεζοί:
( Διάβαση, πεζοδρόμιο, κυκλοφορία οχημάτων, φανάρια, σήματα, τροχονόμο κ.ά.)
- Εικόνες: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", περιγράφουν τις εικόνες και εντοπίζουν τη σωστή και λάθος συμπεριφορά του πεζού. Τι σημαίνει η φράση:"Μάτι γερό, αυτί γερό, να κοιτάς μα και να ακούς μαζί αυτή είναι η συνταγή".
- Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", στα μαθηματικά. Έχουμε μάθει τους αριθμούς από το 1-10 και τα νήπια αναγνωρίζουν το σωστό σύμβολο, "ίσον, μικρότερο μεγαλύτερο" και το τοποθετούν μεταξύ των ποσοτήτων, με θέμα τα μέσα μεταφοράς.
- Η χειροτεχνία μας: "Οι πέντε κανόνες του πεζού", σχεδιάζουμε τη παλάμη ενός χεριού και καπέλα σε διάφορα χρώματα. Τα νήπια κόβουν με προσοχή την παλάμη του χεριού και κολλούν σε κάθε δάχτυλο διαφορετικού χρώματος καπέλο. Γράφουμε σε χαρτάκια αριθμημένα από το 1-5 τις συμβουλές για να διασχίσω το δρόμο με αυτοκίνητα.Τα νήπια κολλούν σε κάθε δάχτυλο τον κανόνα με τη σωστή σειρά των αριθμών.
13/05/2014 Τετάρτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: "Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
- Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", τα νήπια ενδιαφέρονται να μάθουν τραγούδια, παραμύθια, ιστορίες.
Επίσης να κατασκευάσουν φανάρια και άλλες χειροτεχνίες, να μάθουν ποιήματα, παροιμίες. Καταγράφουμε τις ιδέες τους σε ιδεόγραμμα.
- Παραμύθι: "Η σφυρίχτρα της κυρίας Στέφης", με το παραμύθι προσεγγίζουμε τη σχολική τροχονόμο και την τάξη με κανόνες στην πόλη με την κυκλοφορία.
Συζητάμε με τα νήπια εικόνες που τους άρεσαν από το παραμύθι και σημαντικές στιγμές όπως η σφυρίχτρα που χάρισαν τα παιδιά με τη γλυκιά μελωδία.
Προετοιμαζόμαστε με συζήτηση για τον περίπατο και τις οδηγίες της κυρίας μας σε εξωτερικό χώρο.
- Εικόνες στο Η/Υ: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", τα νήπια με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούν το σωστό-λάθος σε πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής.
Οι εικόνες με τη σωστή συμπεριφορά που επιβραβεύεται και τη λάθος συμπεριφορά του πεζού που έχει συνέπειες το ατύχημα.
Ο περίπατος ξεκινά και τα νήπια στο μονό σφύριγμα ξεκινούν και στο διπλό σταματούν. Παρατηρούμε στη γειτονιά μας τα σήματα , αλλά και λάθη που δυσκολεύουν την πορεία μας. Που βρίσκεται η διάβαση πεζών κοντά στο σχολείο μας; Υπάρχουν πινακίδες που είναι κρυμμένες από τα φύλλα δέντρων;Το πεζοδρόμιο είναι σε όλα τα σημεία του δρόμου;Οι οδηγοί των οχημάτων που συναντάμε μόλις μας βλέπουν μειώνουν την ταχύτητα;
Στις 11 ώρα το πρωί μετά το πρωινό μας περίπατο, στο σχολείο μας ήρθε η τροχαία με το περιπολικό της αστυνομίας της πόλης μας.
Η συνεργασία γονέων και Νηπιαγωγείου, μας βοήθησε να γνωρίσουν τα νήπια το σπουδαίο ρόλο ασφάλειας που παρέχει στους πολίτες η αστυνομία. Η κυρία Θεοδώρα και ο κύριος Νίκος απάντησαν με υπομονή στις ερωτήσεις των νηπίων. Επίσης έκαναν ερωτήσεις στα νήπια για τη θέση τους στο αυτοκίνητο, όπως και την πορεία τους στο δρόμο και αυτά απάντησαν ικανοποιητικά.
Στη συνέχεια τα νήπια γνώρισαν το αυτοκίνητο της τροχαίας, το φάρο που ανάβει σε περιπτώσεις ανάγκης και το ραδιοπομπό που επικοινωνούν με το κέντρο της αστυνομίας.
14/05/2014 Πέμπτη
Η συνεργασία γονέων και Νηπιαγωγείου, μας βοήθησε να γνωρίσουν τα νήπια το σπουδαίο ρόλο ασφάλειας που παρέχει στους πολίτες η αστυνομία. Η κυρία Θεοδώρα και ο κύριος Νίκος απάντησαν με υπομονή στις ερωτήσεις των νηπίων. Επίσης έκαναν ερωτήσεις στα νήπια για τη θέση τους στο αυτοκίνητο, όπως και την πορεία τους στο δρόμο και αυτά απάντησαν ικανοποιητικά.
Στη συνέχεια τα νήπια γνώρισαν το αυτοκίνητο της τροχαίας, το φάρο που ανάβει σε περιπτώσεις ανάγκης και το ραδιοπομπό που επικοινωνούν με το κέντρο της αστυνομίας.
14/05/2014 Πέμπτη
- Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
- Τραγούδια: "Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
- Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", δείχνουμε εικόνες και τρόπους ασφάλειας του πεζού όταν διασχίζει το δρόμο. Τα νήπια μαθαίνουν τους πέντε τρόπους και τους παρουσιάζουν στην παρεούλα. (Καλλιέργεια προφορικού λόγου, άσκηση μνήμης).
Περιγράφουν τις εικόνες και διαπιστώνουν το σωστό ή λάθος στη διαδρομή ενός πεζού. Τον πρώτο λόγο έχει ο τροχονόμος, μετά τα φανάρια και στη συνέχεια οι κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής ( το παιδί προχωρά πάντα στο εσωτερικό του πεζοδρομίου, από τη μεριά των σπιτιών, δεν στεκόμαστε πίσω από μεγάλο αυτοκίνητο όταν θέλουμε να διασχίσουμε το δρόμο, δεν κυνηγάμε τη μπάλα αν μας φύγει, στεκόμαστε λίγο πιο μπροστά από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα για να περάσουμε το δρόμο, πάντα από διάβαση πεζών κ.ά. )
Περιγράφουν τις εικόνες και διαπιστώνουν το σωστό ή λάθος στη διαδρομή ενός πεζού. Τον πρώτο λόγο έχει ο τροχονόμος, μετά τα φανάρια και στη συνέχεια οι κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής ( το παιδί προχωρά πάντα στο εσωτερικό του πεζοδρομίου, από τη μεριά των σπιτιών, δεν στεκόμαστε πίσω από μεγάλο αυτοκίνητο όταν θέλουμε να διασχίσουμε το δρόμο, δεν κυνηγάμε τη μπάλα αν μας φύγει, στεκόμαστε λίγο πιο μπροστά από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα για να περάσουμε το δρόμο, πάντα από διάβαση πεζών κ.ά. )
- Παραμύθι: "Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης", από το Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το Νηπιαγωγείο, της Γαλάτειας Σουρέλη, σελ.76. Τα δυο ανθρωπάκια που άφησαν το χωριό, κατέβηκαν στην πόλη και οι μεγάλοι και τα παιδιά δε φοβούνται πια τα αυτοκίνητα, έχουνε γίνει φίλοι.
- Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", στα μαθηματικά. Οι αριθμοί 6-8 και οι τρόποι σύνθεσής τους με μικρότερους αριθμούς από αυτούς. Ένα απλό παιχνίδι με μανταλάκια που διασκεδάζει τα νήπια και τους βοηθά να απλοποιούν τον αριθμό με διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά. Ακολουθεί φύλλο εργασίας σχετικό με το πρόγραμμα που έχει ως θέμα τα σήματα.
- Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός", στα μαθηματικά. Οι αριθμοί 6-8 και οι τρόποι σύνθεσής τους με μικρότερους αριθμούς από αυτούς. Ένα απλό παιχνίδι με μανταλάκια που διασκεδάζει τα νήπια και τους βοηθά να απλοποιούν τον αριθμό με διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά. Ακολουθεί φύλλο εργασίας σχετικό με το πρόγραμμα που έχει ως θέμα τα σήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου