Κυριακή 18 Μαΐου 2014

"Κυκλοφορώ με ασφάλεια" -Ως οδηγός

Ως συνοδηγός ή ως συνεπιβάτης:
20/05/2014 Τρίτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... 
Έχουμε εποχή Άνοιξη ... Η Άνοιξη έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 20 Μαίου και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το
ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" -Ως οδηγός-  Ως συνοδηγός ή ως συνεπιβάτης:περιγράφουν τις εικόνες και διαπιστώνουμε τη σωστή  ή λάθος συμπεριφορά των οδηγών. Τι σημαίνει η λέξη οδηγός; Που συναντάμε τον οδηγό; (στην
οικογένεια, στο ταξίδι, στο δρόμο, στα μέσα μεταφοράς...) Τι πρέπει να ξέρει για να οδηγεί; (τους κανόνες κυκλοφορίας, τον τρόπο που οδηγεί το ανάλογο όχημα, να έχει δίπλωμα). Πως λέγεται ο οδηγός σε κάθε μεταφορικό μέσο; (πιλότος, καπετάνιος, οδηγός τραμ, λεωφορείου, μηχανής-μηχανοδηγός του τρένου κ.ά.)  Μιλάμε για τη σχολή οδηγών και τις εξετάσεις για το δίπλωμα.  Ο οδηγός οφείλει να γνωρίζει και  το μηχανικό τμήμα του μέσου που οδηγεί. Ποια είναι τα λάθη των οδηγών στο δρόμο; Ποια η συμπεριφορά των οδηγών; Ποιες οι συνέπειες; (ατυχήματα). 
Αινίγματα: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" -Ως οδηγός-:ανακαλύπτουν από τα αινίγματα το μέσο μεταφοράς και τον οδηγό του. Επαναλαμβάνουν τα αινίγματα. Περιγραφή εικόνων του κάθε μέσου μεταφοράς και τον δρόμο του. (καλλιέργεια προφορικού λόγου-άσκηση μνήμης).
Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως οδηγός", στο μπλοκ ζωγραφικής. Δρόμοι πολλοί και διάφορα οχήματα σε αυτούς, μεγάλη η κυκλοφορία...
21/05/2014 Tετάρτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας"
από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους.
Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια"Ως συνοδηγός: περιγράφουν τις εικόνες με τα φανάρια των αυτοκινητόδρομων και τις πινακίδες. 
Τι βοήθεια προσφέρει στον οδηγό, ο συνοδηγός;  (την επιλογή του φαναριού, το άνοιγμα -κλείσιμο της μουσικής,  την επιλογή της πορείας στο δρόμο σύμφωνα με τον οδηγό πορείας gps κ.ά. ) Ποια είναι η πρώτη μας κίνηση όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο ή άλλο μέσο μεταφοράς;
Τι σημαίνει η φράση:"Η ζώνη σώζει ζωές";  
Συζήτηση με τα νήπια για λάθος συμπεριφορές όταν ταξιδεύουμε με το αυτοκίνητο. Τι χρειάζεται να κάνουμε όταν ταξιδεύουμε με άλλο μεταφορικό μέσο; (πρόγραμμα ταξιδιού, μέσο μεταφοράς, εισιτήριο, σταθμός, επιβίβαση - αποβίβαση, προορισμός με ασφάλεια).
Καλλιτεχνικά: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια"τα νήπια δραστηριοποιούνται για τη γιορτή λήξης. 
Η παρεούλα μας άλλαξε μορφή... Το σκηνικό ετοιμάζεται από τα νήπια , με τις ζωγραφιές τους, τις χειροτεχνίες και τη χαρούμενη διάθεση συνοδείας μουσικής και τη δοκιμή-πρόβα γιορτής.
22/05/2014 Πέμπτη
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου, " Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη.  Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2013-14.
Το θέμα μας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" Ως συνεπιβάτης: περιγράφουν τις εικόνες με τα άτομα που επιβαίνουν στο λεωφορείο, στο τρένο, στο αυτοκίνητο. Γιατί τα παιδιά κάθονται στο πίσω κάθισμα; Φοράμε τη ζώνη και στο λεωφορείο; Πότε φοράμε τη ζώνη στο αεροπλάνο; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για τους επιβάτες όταν ταξιδεύουν στο πλοίο ή στο τρένο; 
- Κανόνες ασφαλείαςΟι επιβάτες και περισσότερο τα μικρά παιδιά μπαίνουν ή βγαίνουν από το αμάξι από την πόρτα προς το πεζοδρόμιο.  Δεν κρατιέσαι από το χερούλι της πόρτας και η ασφάλεια στα πίσω καθίσματα πάντα είναι κλειστές. Δεν βγάζουμε τα χέρια έξω από το παράθυρο. Δε βρομίζουμε το περιβάλλον πετώντας  σκουπίδια. Δεν πιάνουμε κουβέντα συνεχώς στον οδηγό παιχνίδια ή χειρονομίες. Πριν βγεις από το Ι.Χ. φόρεσες στο σκύλο το λουρί;
Φύλλο εργασίας: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως συνεπιβάτης", στα μαθηματικά. Οι αριθμοί 9-10.
 Με ποιους διαφορετικούς τρόπους μπορούμε να συνθέσουμε τους αριθμούς 9 ή 10; Η δραστηριότητα έχει σχέση με τα φανάρια των δρόμων.
Ο περίπατος: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια ", στα γηπεδάκια επί της οδού Γράμμου που βρίσκεται το σχολείο μας.
 Εδώ και πολλές μέρες (σε συνεργασία με τους γονείς , γυμνάστρια-γονέας νηπίου) τα νήπια περίμεναν αυτή τη δραστηριότητα άσκησης και παιχνιδιών σε εξωτερικό χώρο. Τα νήπια φόρεσαν το καπέλο και για μια ώρα έπαιξαν, έκαναν ασκήσεις όλα μαζί.
Καλλιτεχνικά: "Κυκλοφορώ με ασφάλεια"τα φανάρια για πεζούς και οχήματα. Τα νήπια κόβουν, κολλούν και συνθέτουν φανάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου