Σάββατο 31 Μαΐου 2014

"Οδηγώ κι εγώ... Πατίνι ή ποδἠλατο;

02/06/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιοΟρίζονται οι νέοι υπεύθυνοι και ο αρχηγός της τάξης. Δίνουμε βάση στις προτάσεις για το ημερολόγιο: Σήμερα είναι, εχθές ήταν, αύριο θα είναι... 
Έχουμε εποχή Καλοκαίρι ... Το Καλοκαίρι  έχει 3 μήνες...
Τώρα έχουμε... Είναι 02 Ιουνίου  και ο καιρός μας είναι.... (ο αρχηγός της τάξης λέει το ημερολόγιο).
Το θέμα μας: "Το Καλοκαίρι και οι μήνες του", Παρατηρούμε τις εικόνες και τα χαρακτηριστικά κάθε μήνα του Καλοκαιριού, από το βιβλίο του παππού χρόνου. Περιγράφουμε τις εικόνες και συζητάμε με τα παιδιά, για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε μήνα και τις δικές τους εμπειρίες. 
Φύλλο εργασίας: "Το Καλοκαίρι και ο Ιούνιος ο θεριστής", αφού μιλήσουμε για τα χαρακτηριστικά του τα νήπια θα ζωγραφίσουν το μήνα.
-Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου.
Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. 
Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους. Με τη βοήθεια καρτελών-εικόνων μαθαίνουμε τα τραγούδια.
Παιχνίδια: Α) Παιχνίδι με κάρτες-σήματα.Τα νήπια καλούνται να ταξινομήσουν τα σήματα με κριτήριο το ανάλογο χρώμα(κόκκινο, κίτρινο και γαλάζιο) Στη συνέχεια αναγνωρίζουν το σήμα και λένε τι σημαίνει. 
Β) Καλοκαιρινά τραγούδια με κίνηση.(Τα καβουράκια, το καλοκαίρι, το δελφίνι)
02/06/2014 Δευτέρα
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο
Το θέμα μας:Α)  "Η επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο" , τι γνωρίζουν τα νήπια για αυτό, πως νιώθουν που θα αφήσουν το Νηπιαγωγείο σε λίγες μέρες, αν κάτι τα ανησυχεί. Προβληματισμός και συζήτηση. Τα νήπια αποφασίζουν να δημιουργήσουν έναν πίνακα για την Α΄τάξη του Δημοτικού.
Β)"Οδηγώ κι εγώ... Πατίνι ή ποδἠλατο;", περιγραφή εικόνων, ίδιο ή διαφορετικό, θετικά και αρνητικά γνωρίσματα. Αναγνώριση σωστής και λάθους συμπεριφοράς ποδηλάτη και αιτιολόγησή της.
- Διαβάζουμε την ιστορία: "η Μίλι και η Μόλι κάνουν βόλτα με τα ποδήλατα", που μας μιλά για την διαφορετικότητα, την απόλαυση της φύσης  με την άσκηση της ποδηλασίας και τη συνέπεια του λόγου μας. Πόσο υπεύθυνοι είμαστε σε αυτό που αναλαμβάνουμε;Τι έλεγαν οι δυο φίλες συνέχεια για να είναι συνεπείς;  Μπορούμε να διατηρήσουμε τη φύση, το περιβάλλον καθαρό με το περπάτημα , την ποδηλασία, το πατίνι και όχι με τη μετακίνησή μας συνέχεια με το αυτοκίνητο;

03/06/2014 Τρίτη

Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο
Το θέμα μας:   "Το ποδήλατο ή το πατίνι;"
1) Μαθαίνουμε τα μέρη του ποδηλάτου και 
πως θα είμαστε ασφαλείς σε αυτό. 
2) Επίσης συζητάμε για σωστή-λάθος συμπεριφορά ποδηλάτη.
3) Παρατηρούμε την ιστορική εξέλιξη του ποδηλάτου
4) Αγώνες με ποδήλατα (άθλημα-σε τι μας ωφελεί;)
5) Ο δεκάλογος του καλού ποδηλάτη.

6) Σήματα με το χέρι του ποδηλατιστή.
Φύλλο εργασίας: "Πρόβλημα-Πρόσθεση", τα νήπια καλούνται να λύσουν ένα πρόβλημα και να αναγνωρίσουν την πρόσθεση ίδιων αντικειμένων, για να βρουν τη λύση. Στη συνέχεια δημιουργούν ένα πρόβλημα που χρειάζεται πρόσθεση και σε φύλλο εργασίας το αποτυπώνουν με εικόνα.
Εικαστικά: Δημιουργούμε με μικρές ομάδες νηπίων δύο πίνακες με θέμα "Το Καλοκαίρι"και ¨Κυκλοφορώ με ασφάλεια"για την επίσκεψή μας στο Δημοτικό Σχολείο και την εκδήλωση στο Μουσείο Αγωγής Υγείας.
04/06/2014 Τετάρτη

Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας:   "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια γνωρίζουν τα μέρη στο ποδήλατο ή στο πατίνι και με ποιο τρόπο είμαστε ασφαλείς σε αυτά.
05/06/2014 Τετάρτη

Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας:   "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια μέσα από το παραμύθι γνώρισαν το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς και αφού είδαν σε εικόνα την ιστορική του διαδρομή, έπαιξαν ένα παιγνίδι μνήμης:αν θυμόμαστε σε κάθε εικόνα του ταξιδιού της Ρόζας και του Σάμι, τα μέσα μεταφοράς, τι υπάρχει στο δωμάτιο, στο αεροδρόμιο, στο δρόμο κι αν όλα ήταν αλήθεια ή όνειρο;
-Τραγούδια"Στην πόλη περπατάω", "Το τέρας της κυκλοφορίας" από τη συλλογή του  Τεμπέλη Δράκου.Το ποδήλατό μου"του Κώστα Μακεδόνα και "Η ποδηλάτισσα"του Οδυσσέα Ελύτη. Τραγούδια που θα συνοδεύουν και τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους. Με τη 
βοήθεια καρτελών-εικόνων μαθαίνουμε τα τραγούδια.
Φύλλο εργασίας: "Πρόβλημα αφαίρεσης", αφού μιλήσουμε με παραδείγματα πότε κάνουμε αφαίρεση και με μανταλάκια τα νήπια έκαναν την πράξη της αφαίρεσης και έβρισκαν τη λύση, προχωρήσαμε σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας που ζωγράφισαν το πρόβλημα και απέδωσαν τη λύση-πράξη με αριθμούς.
Θέμα: "Προετοιμασία για την επίσκεψη στο Δημοτικό",προηγήθηκε συζήτηση τι είναι ίδιο και τι διαφορετικό από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Αφού τελείωσαν το πρωί, τον πίνακα του Καλοκαιριού που θα χαρίσουν στους φίλους μας, τα δυο τμήματα παρακολούθησαν μικρό θεατρικό του Αντωνάκη που τελειώνει το  Νηπιαγωγείο.

 06/06/2014 Παρασκευή
Παρουσιολόγιο - Πρωινή προσευχή και ημερολόγιο:
Το θέμα μας:    α) "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια περιέγραψαν εικόνες με ποδηλάτες, σωστή ή λάθος συμπεριφορά ποδηλάτη. 



Επίσης έμαθαν αίνιγμα με το ποδήλατο: Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει. Πόδια δεν έχει και όμως τρέχει. Τι είναι; Το ποδήλατο.
β) Η επίσκεψή μας στο Δημοτικό σχολείο: Αφού συζητήσαμε πως φαντάζομαι το Δημοτικό σχολείο, πως θα είμαι ασφαλής στο δρόμο, τα νήπια και των δύο τμημάτων ετοιμάστηκαν για την επίσκεψη. Η ανυπομονησία και η προσμονή μεγάλη!





-  Πρώτα γνώρισαν την κα Ειρήνη, τη σχολική φύλακα που μας καλωσόρισε στο σχολείο. 







-   Μετά το Διευθυντή του 3ου Δημοτικού τον κ. Δονάτο που μας έδειξε το γραφείο των δασκάλων και του Διευθυντή. 

  Τα νήπια έκαναν ερωτήσεις και εντυπωσιάστηκαν από τα 12 κύπελλα-βραβεία της σχολικής μονάδας σε αθλητικές δραστηριότητες.
Στη συνέχεια γνώρισαν την κα Λαμπρινή στο κυλικείο και είδαν παιδιά να ψωνίζουν πρωινό.
    Και η μεγάλη στιγμή έφτασε όταν άνοιξαν οι δύο τάξεις της Α΄Δημοτικού που μας υποδέχθηκαν με χαρά. Ο κ. Βαγγέλης μας σύστησε στα πρωτάκια και μας οδήγησε στο βάθος της μακρόστενης  αίθουσας. 
   Δώσαμε το δώρο μας και ευχηθήκαμε Καλό Καλοκαίρι! Τα νήπια είπαν το τραγούδι:Ο ταξάκης μας ξεναγεί στην πόλη  και έκαναν ερωτήσεις στον κ. Βαγγέλη: Είναι εύκολη ή δύσκολη η δουλειά σας;(Ασημίνα)  Πόσες ώρες δουλεύετε;(Δήμητρα) Πόσοι δάσκαλοι έρχονται στο τμήμα και ποια μαθήματα κάνουν; (Βαγγέλης) Εσείς ποια μαθήματα έχετε; (Ραφαέλα) Γνωρίζουν τα νήπια στην αρχή του σχολείου πολλά πράγματα από το Νηπιαγωγείο ή δυσκολεύονται; (Μελίνα).
     Ο κ. Βαγγέλης απάντησε στις ερωτήσεις και μάλιστα μας είπε ότι οι Νηπιαγωγοί προετοιμάζουν τα νήπια για το Δημοτικό σχολείο με βασικές γνώσεις. 
 Στη συνέχεια είδαμε και ακούσαμε το μάθημα της γλώσσας, την ορθογραφία και τα νήπια συμμετείχαν σε εύηχες λέξεις στον πίνακα (Πίτα, ΠΑΠΙ έγραψε η Ραφαέλα και η Μελίνα στον πίνακα).
   Τα νήπια έπαιξαν με το αριθμητήριο της τάξης και σχημάτισαν τους αριθμούς από το 1-10.



  Η αναμνηστική μας φωτογραφία λίγο πριν βγούμε στην αυλή να παίξουμε με τις τάξεις του Δημοτικού.

Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο σχολείο και τα νήπια με χαρά μου είπαν ότι ανυπομονούν για να πάνε το Σεπτέμβρη στην Α΄Δημοτικού. Οι αρχικοί μας στόχοι θεωρώ ότι επιτεύχθηκαν αφού τα νήπια νιώθουν έτοιμα να εκφράσουν την άποψή τους, να μοιραστούν τα συναισθήματά τους, να ρωτήσουν, να κρίνουν, να απαντήσουν σε όσα έμαθαν κατά τη σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο.

Φύλλο εργασίας: "Το Δημοτικό σχολείο", αφού την προηγούμενη μέρα τα νήπια είχαν ζωγραφίσει πως φαντάζονται το Δημοτικό,(1η ζωγραφιά), μόλις επιστρέψαμε και αφού προηγήθηκε το δεκατιανό μας για ξεκούραση τα νήπια ζωγράφισαν πως είδαν το Δημοτικό σήμερα. 


Παρατήρησα ότι όλα σχεδόν τα νήπια ζωγράφισαν με μεγάλη χαρά το δάσκαλο της Α΄Δημοτικού και πλησίασαν περισσότερο τη δομή της τάξης.




Στη συνέχεια
Το θέμα μας:    α) "Ποδήλατο ή πατίνι;" τα νήπια γνώρισαν από την κυρία Σοφία το ποδήλατο. Εδώ και δυο μέρες τους το είχα υποσχεθεί και έκανα τη διαδρομή στο σχολείο με το ποδήλατό μου. Παρατήρηση των νηπίων ότι δεν έχω κράνος. (Αγαπημένο μου μέσο μεταφοράς). Συζητήσαμε για τα μέρη του ποδηλάτου, τις κινήσεις του ποδηλάτη και για τη δύναμη της αλυσίδας με τα πετάλια.
Η Μελίνα μας γνώρισε το πατίνι, τα μέρη του, τα σχέδιά του και τις φιγούρες του. Τα παιδιά ψήφισαν το πατίνι και έκαναν πατινάδα μέσα στο σχολείο. Αφού το ποδήλατο της κυρίας ήταν ψηλό και δύσκολο να το δοκιμάσουν.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου