στο χώρο των ονείρων, της φαντασίας με τους ήρωες παρέα!
29/10/2014 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του καβαλέτου και της γωνιάς του κουκλοθεάτρου ).
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" τα χαμόγελα, , η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..."
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζέτα. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Ζέτα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας. Οι φίλοι της αφιερώνουν το αγαπημένο της τραγούδι στο σχολείο.
- Το θέμα μας: Με αφορμή τα νέα των νηπίων από την παρέλαση, ο Τοποτίπ παρουσιάζει τους φίλους του από τη γωνιά του κουκλοθεάτρου. Είναι: ο όμορφος Πιπίνος, η σοφή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του καβαλέτου και της γωνιάς της σκέψης και της συμφιλίωσης).
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..., η βροχούλα"
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζωή. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη ζωή πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο;Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.Οι φίλοι της αφιερώνουν το αγαπημένο της τραγούδι στο σχολείο.
- Το θέμα μας: Με αφορμή τη ζωγραφιά του Ιωάννη , που παρουσιάζει στην ομάδα το χάρτη του κρυμμένου θησαυρού, το σημείο εκκίνησης και το σημείο τερματισμού, περιγράφει ο ίδιος στην ομάδα τους κινδύνους που αντιμετώπισε (γυμνοσάλιαγκα,λουλουδοφάγο,λασπόδρακο) και πως κατάφερε με το μαγικό σαλιγκάρι και την πυξίδα να φτάσει στο θησαυρό. Πως είχε αυτή την ιδέα; ρώτησε ο Χαράλαμπος. Ο Ιωάννης είπε ότι ένας φίλος του του έμαθε να ζωγραφίζει χάρτες και είναι πρόθυμος να δείξει και σε άλλα παιδιά, επίσης έδειξε σε όλους την πυξίδα (από τη γωνιά των Φυσικών επιστημών) και μιλήσαμε για τον προσανατολισμό και τα σημεία του ορίζοντα: (Ανατολή-Δύση, Βορράς-Νότος).
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..., η βροχούλα"
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Μελίνα. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Μελίνα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο;Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.Οι φίλοι της αφιερώνουν το αγαπημένο της τραγούδι στο σχολείο.
- Το θέμα μας: α) "Ημέρα της αποταμίευσης Με τη παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης τα νήπια γνωρίζουν τι είναι η αποταμίευση, η κατανάλωση αγαθών, η ιεράρχηση προτεραιοτήτων στην οικογένεια, δαπάνες-έξοδα.
β) Δραματοποίηση παραμυθιού: ποιοί είναι οι ήρωες και ποια τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα; Το παραμύθι "τα τρία γουρουνάκια", αφού το παρακολούθησαν με προσοχή και ανακάλυψαν τους ήρωες, έγινε το μοίρασμα ρόλων και παίξαμε το πρώτο θεατρικό μας, καθώς η κυρία διάβαζε το παραμύθι. Τα νήπια έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και είχαν την ιδέα να φτιάξουμε περισσότερες μάσκες για τη θεατρική μας γωνιά.
29/10/2014 Τετάρτη
- Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του καβαλέτου και της γωνιάς του κουκλοθεάτρου ).
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" τα χαμόγελα, , η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..."
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζέτα. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Ζέτα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας. Οι φίλοι της αφιερώνουν το αγαπημένο της τραγούδι στο σχολείο.
- Το θέμα μας: Με αφορμή τα νέα των νηπίων από την παρέλαση, ο Τοποτίπ παρουσιάζει τους φίλους του από τη γωνιά του κουκλοθεάτρου. Είναι: ο όμορφος Πιπίνος, η σοφή
Κουκουβάγια και το σκανταλιάρικο βατραχάκι ο Κόρκι που ξεχνά τους κανόνες και οφείλουμε να τους υπενθυμίζουμε. Τα νήπια κατενθουσιασμένα και με μεγάλο ενδιαφέρον μαθαίνουν το τραγούδι κάλεσμα του Πιπίνου που καλημερίζει τα παιδιά με όμορφα στιχάκια: Καλημέρα στην κυρία, καλημέρα στα παιδάκια που είναι γλυκά σαν γλειφιτζουράκια!
Μάλιστα τους ενημερώνει ότι όταν δουν τον Πιπίνο στη στέγη του κουκλοθεάτρου, εκείνη τη μέρα θα έχουν κουκλοθέατρο και το τι συμβαίνει στις κούκλες όταν δεν προσέχουν την παράσταση. Παρουσιάζεται η σοφή κουκουβάγια με τους κανόνες και τη σκάλα της, όπου θα θυμίζει στα νήπια πως λειτουργεί η ομάδα (με δικαιοσύνη-λαχνίσματα κλήρωσης, με κανόνες τάξης, με συνεργασία κ.α.).
Τελευταίος ο Κόρκι που είναι ατακτούλης, αλλά στο δικό μας Νηπιαγωγείο, εμείς του θυμίζουμε τους κανόνες: Μην είσαι πολυλογάς, δώσε τη σειρά και σε άλλους, σήκωσε το χεράκι όταν μιλάς κ.ά.
Ο Τοποτίπ λέει τα νέα του από την παρέλαση. Φυσικά κλείνει την παράσταση ο Πιπίνος.
- Portfoglio-Εξέλιξη νηπίου: Τα νήπια παίρνουν τις καρτέλες με το όνομά τους γραμμένο με πεζά και προσπαθούν να ζωγραφίσουν το δέντρο της εποχής. Ανάλογη δραστηριότητα έχει γίνει με το όνομα κεφαλαία και το σχέδιο του ανθρώπου. Η νηπιαγωγός παρακολουθεί τα παιδιά και τα ενισχύει την ώρα της εργασίας. Επίσης καταγράφει την ευκολία-δυσκολία της προσπάθειάς τους, στην πίσω σελίδα(σχόλια).
30/10/2014 ΠέμπτηΟ Τοποτίπ λέει τα νέα του από την παρέλαση. Φυσικά κλείνει την παράσταση ο Πιπίνος.
- Portfoglio-Εξέλιξη νηπίου: Τα νήπια παίρνουν τις καρτέλες με το όνομά τους γραμμένο με πεζά και προσπαθούν να ζωγραφίσουν το δέντρο της εποχής. Ανάλογη δραστηριότητα έχει γίνει με το όνομα κεφαλαία και το σχέδιο του ανθρώπου. Η νηπιαγωγός παρακολουθεί τα παιδιά και τα ενισχύει την ώρα της εργασίας. Επίσης καταγράφει την ευκολία-δυσκολία της προσπάθειάς τους, στην πίσω σελίδα(σχόλια).
- Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του καβαλέτου και της γωνιάς της σκέψης και της συμφιλίωσης).
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..., η βροχούλα"
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ζωή. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη ζωή πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο;Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.Οι φίλοι της αφιερώνουν το αγαπημένο της τραγούδι στο σχολείο.
- Το θέμα μας: Με αφορμή τη ζωγραφιά του Ιωάννη , που παρουσιάζει στην ομάδα το χάρτη του κρυμμένου θησαυρού, το σημείο εκκίνησης και το σημείο τερματισμού, περιγράφει ο ίδιος στην ομάδα τους κινδύνους που αντιμετώπισε (γυμνοσάλιαγκα,λουλουδοφάγο,λασπόδρακο) και πως κατάφερε με το μαγικό σαλιγκάρι και την πυξίδα να φτάσει στο θησαυρό. Πως είχε αυτή την ιδέα; ρώτησε ο Χαράλαμπος. Ο Ιωάννης είπε ότι ένας φίλος του του έμαθε να ζωγραφίζει χάρτες και είναι πρόθυμος να δείξει και σε άλλα παιδιά, επίσης έδειξε σε όλους την πυξίδα (από τη γωνιά των Φυσικών επιστημών) και μιλήσαμε για τον προσανατολισμό και τα σημεία του ορίζοντα: (Ανατολή-Δύση, Βορράς-Νότος).
- Τι είναι σημείο; ρώτησε η κυρία (η θέση, η κουκίδα, η αρχή ήταν οι απαντήσεις τους). Πως μπορούμε να δείξουμε ένα σημείο; με τελίτσα, με κουκίδα...στον πίνακα κιμωλίας. Δύο σημεία μας ορίζουν μια γραμμή, είπε ο Ιωάννης. Οριζόντιες και κάθετες γραμμές. Πλάγιες και καμπύλες. Τα νήπια γνώρισαν τις γραμμές και είπαν τι τους θυμίζουν: καμπούρα καμήλας, χαμόγελο η καμπύλη, ξάπλωμα σε κρεββάτι, σχοινί μπουγάδας η οριζόντια, κορμό δέντρου, στύλο η κάθετη, βροχή, σκεπή η πλάγια (οι ιδέες των νηπίων).
Ανακάλυψαν στο χώρο διάφορες γραμμές.
- Παιχνίδια: α) Με τη μαράκα έχουμε την κάθετη γραμμή, με τα πιατίνια την πλάγια και με το ντέφι την οριζόντια. Με τη μουσική τα νήπια κινούνται στο χώρο και μόλις σταματήσει ακούγεται ο ήχος ενός μουσικού οργάνου, τα νήπια σχηματίζουν την ανάλογη γραμμή με το σώμα τους. Πόσο διασκέδασαν τα νήπια όταν αρχικά μόνο τρεις ήταν οι σωστοί, στη συνέχεια όμως κατάφεραν στο σύνολό τους να γνωρίζουν όλοι το συνδυσαμό μουσικών οργάνων και γραμμών.
β) Στο απογευματινό ωράριο τα νήπια γνώρισαν πως παίζουμε με τις πλαστελίνες. Σχημάτισαν τις γραμμές που έμαθαν.
31/10/2014 Παρασκευή
- Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές ανακοινώνουν τα νέα τους. (Εμπλουτισμός της γωνιάς του καβαλέτου , της γωνιάς της σκέψης και της συμφιλίωσης και της γωνιάς του κουκλοθεάτρου).Ανακάλυψαν στο χώρο διάφορες γραμμές.
- Παιχνίδια: α) Με τη μαράκα έχουμε την κάθετη γραμμή, με τα πιατίνια την πλάγια και με το ντέφι την οριζόντια. Με τη μουσική τα νήπια κινούνται στο χώρο και μόλις σταματήσει ακούγεται ο ήχος ενός μουσικού οργάνου, τα νήπια σχηματίζουν την ανάλογη γραμμή με το σώμα τους. Πόσο διασκέδασαν τα νήπια όταν αρχικά μόνο τρεις ήταν οι σωστοί, στη συνέχεια όμως κατάφεραν στο σύνολό τους να γνωρίζουν όλοι το συνδυσαμό μουσικών οργάνων και γραμμών.
β) Στο απογευματινό ωράριο τα νήπια γνώρισαν πως παίζουμε με τις πλαστελίνες. Σχημάτισαν τις γραμμές που έμαθαν.
31/10/2014 Παρασκευή
- Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" η εβδομάδα με τα χρώματα, το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει..., η βροχούλα"
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Μελίνα. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Μελίνα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο;Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.Οι φίλοι της αφιερώνουν το αγαπημένο της τραγούδι στο σχολείο.
- Το θέμα μας: α) "Ημέρα της αποταμίευσης Με τη παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης τα νήπια γνωρίζουν τι είναι η αποταμίευση, η κατανάλωση αγαθών, η ιεράρχηση προτεραιοτήτων στην οικογένεια, δαπάνες-έξοδα.
β) Δραματοποίηση παραμυθιού: ποιοί είναι οι ήρωες και ποια τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα; Το παραμύθι "τα τρία γουρουνάκια", αφού το παρακολούθησαν με προσοχή και ανακάλυψαν τους ήρωες, έγινε το μοίρασμα ρόλων και παίξαμε το πρώτο θεατρικό μας, καθώς η κυρία διάβαζε το παραμύθι. Τα νήπια έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και είχαν την ιδέα να φτιάξουμε περισσότερες μάσκες για τη θεατρική μας γωνιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου