Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015

"Aν ενωθούμε όλοι και φτιάξουμε μια...ανθρώπινη σκάλα;" ρωτάει η μικρή Χλόη.

"Η δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης"
 8-01-2014 Πέμπτη
Μετά τις διακοπές:
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, 
την αλλαγή των ομάδων του μήνα: (σκιέρ, γάντια, χιονάνθρωποι, αρκούδες και πιγκουίνοι),
 ανακοινώνουν στους φίλους τους τις εντυπώσεις από τις διακοπές, το δώρο του Αι Βασίλη, ηεκδρομή τους στο χιόνι κ.ά.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Στάθης. Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Νάντια και η Μαρίνα Π.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά", Στου Γενάρη το φεγγάρι".
Το θέμα μας: α) Ο Γενάρης από το παραμύθι: "τα παιδιά του Χειμώνα" , ονομασίες του Γενάρη και λαϊκή παράδοση. Επίσης αινίγματα για το μήνα Ιανουάριο " Το φεγγάρι του Γενάρη λάμπει σαν μαργαριτάρι" κ.ά.
9-01-2014 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, περιγράφουν στιγμές με ένα-μία φίλο-η τους έξω από το σχολείο.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ελένη. Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Νάντια και η Μαρίνα Π.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά", Στου Γενάρη το φεγγάρι".
Το θέμα μας: α) "Η δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης" από το παραμύθι: "Ο ονειροσκεπαστής" . Η δημιουργία και η διατήρηση της φιλίας δεν επιβάλλεται, αλλά είναι στην ελευθερία κάθε ανθρώπου. Οι φίλοι έχουν στενούς συμαισθηματικούς δεσμούς και αλληλεπιδρούν. Τα παιδιά περιγράφουν στιγμές με φίλους τους καλές ή δύσκολες. Τι συμβαίνει όμως όταν οι φίλοι μαλώνουν; "Δε σε έχω φίλη-ο" μια έκφραση που συχνά πληγώνει τα παιδιά, πότε - σε ποιες περιπτώσεις το λέμε; Με ποιούς τόπους αποφεύγουμε τη διαφωνία και έχουμε δυνατή τη σχέση φιλίας; Αναφορά και στους ήρωες του παραμυθιού μας.
Το παιχνίδι μας: " Ταξίδι με το τρενάκι  της φιλίας".Ένα νήπιο πλησιάζει κάποιον και του λέει: Έλα φίλε μαζί μου στο τρένο, σε τοπίο μαγικό να βρεθούμε, να χαρώ, να χαρείς, να χαρούμε. Το παιδί που σηκώνεται λέει ένα δώρο της φιλίας π.χ. Έρχομαι με αγάπη, ευγένεια, συμπάθεια, υπομονή, βοήθεια, υποστήριξη, χαμόγελο, αστεία, παιχνίδι και επιβιβάζεται στο τρένο. Και όλοι μαζί στο τέλος: όλοι μαζοί, φίλοι καλοί, όλοι μαζί πιο δυνατοί!
12-01-2014 Δευτέρα
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, περιγράφουν στιγμές και τα νέα του Σαββατοκύριακου.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ελένη. Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Εβελίνα και ο Αλέξανδρος.
Το θέμα μας: Συζήτηση για τον αγαπημένο τους φίλο-η στο σχολείο και αιτιολόγηση. Ακολουθεί ανάγνωση της ιστορίας "η πριγκίπισσα φιλία" και τα παιδιά περιγράφουν τους φίλους της: αγάπη, χαρά, σεβασμός, αλήθεια, όπως επίσης και τους εχθρούς της: μίσος, ψέμματα, θυμός, ζήλεια. 
Το παιχνίδι μας: " Οι πρίγκιπες και οι πριγκίπισσες της φιλίας".Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με το ντέφι. Στο σταμάτημα βρίσκουν ένα φίλο και γίνονται ζευγάρι. Στη συνέχεια παίρνουν από ένα χάρτινο-βραχιόλι και κάθονται στα τραπεζάκια. Ο καθένας γράφει το όνομά του στο βραχιολάκι, το στολίζει με ζωγραφιές και το χαρίζει στο φίλο του.(τα βραχιολάκια της φιλίας), καλείται όμως να μας ανακοινώσει κάτι που αρέσει στο φίλο του.
Φύλλο εργασίας:  "Ο φίλος μου στο σχολείο" τα νήπια γράφουν το όνομα του φίλου τους και τον ζωγραφίζουν κοντά τους (portfoglio: η εξέλιξη του νηπίου τόσο στο σχέδιο του ανθρώπου όσο και στη γραφή του ονόματός του).
Συζήτηση:  Γιατί επιλέγουμε ένα φίλο; για να παίξουμε, για να βοηθήσει ο ένας τον άλλον, για να μοιραζόμαστε τη χαρά ή τη λύπη, για να καταφέρνουμε να τελειώσουμε πιο γρήγορα τη δουλειά, οι απαντήσεις των νηπίων. Παροιμίες:Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε στο βουνό, αγάπα το φίλο σου με τα ελαττώματά του, ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται".
13-01-2014 Τρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, περιγράφουν στιγμές με ένα-μία φίλο-η τους μέσα στο σχολείο. Αναφέρονται σε κοινά αγαπημένα του πράγματα.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. 
Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ............................. Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Εβελίνα και ο Αλέξανδρος.
Το θέμα μας: Συμπληρώνετα το ιδεόγραμμα "Φιλία", γιατί έχουμε φίλους; Τα παιδιά δίνουν τις απαντήσεις τους. Γιατί αποκαλούμε το φίλο μας θησαυρό; Με τους φίλους τσακωνόμαστε συχνά; γιατί; Ακούμε το ποίημα "οι δυο φίλοι".
Φύλλο εργασίας:  "Οι δυο φίλοι μαζί σε ένα μέρος που φαντάζονται".  Περιγράφουν την εικόνα που ζωγράφισαν μαζί.
14-01-2014 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, περιγράφουν μια διαφωνία με ένα-μία φίλο-η τους και πως το αντιμετώπισαν .
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. 
Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Κωνσταντίνος. Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Εβελίνα και ο Αλέξανδρος.
Το θέμα μας: "Φιλία" Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες των τριών
και παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων σχετικές με τη φιλία. Όποια ομάδα απαντήσει σε περισσότερες ερωτήσεις σωστά κερδίζει. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους προηγήθηκαν τις προηγούμενες μέρες και καταγράφτηκαν μετά από συζήτηση. π.χ. Μαλώνουν σαν....(το σκύλο με τη γάτα, απαντούν τα νήπια), πες μου ένα θετικό χαρακτηριστικό της φιλίας...(αγάπη) κ.ο.κ.
Μπλοκ ζωγραφικής:  "Οι δυο φίλοι" ζωγραφίζουν εικόνα του σκύλου και της γάτας από το ποίημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου