Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

Τικ τακ τικ τακ ο χρόνος περνά... εποχές, μήνες, μέρες, ώρες στη σειρά!

25/01/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Κωνσταντίνος Π. και ο Παναγιώτης Σ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Νότης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας. 
Μια απαραίτητη αλλαγή που ενθουσίασε τα νήπια να δημιουργούν λέξεις από τις καρτέλες των πινάκων ή να γράφουν στον πίνακα κιμωλίας ή να παίζουν με τα παζλ γραμμάτων ή να διαβάζουν παραμύθια από τις εικόνες. (παίζουν 5 νήπια).
- Τραγούδια:   "Α,α,α ήρθε παγωνιά...", "Στου Γενάρη το φεγγάρι ξεχωρίζω μια σκιά..." " 12 μήνες αθλητές στο γήπεδο του χρόνου , "Μήλο μου κόκκινο...".
- Το Θέμα μας: "ο χρόνος και οι 12 μήνες" τα νήπια παρατηρούν εικόνες, για το κάθε μήνα αντίστοιχα, χαρακτηριστικά γνωρίσματά του και τις αντιστοιχίζουν με καρτέλες λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Επίσης λέμε παροιμίες: "Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης", "Ζήσε Μάη να φας τριφύλλι", τι να σημαίνουν άραγε τα σοφά λόγια της γιαγιάς; Και αινίγματα: Ένας πατέρας κεφαλή, δώδεκα γιοι ποδάρια και κάθε γιος στη ράχη του, έχει τριάντα κόρες. Κάθε βράδυ πεθαίνει η μια, ταχιά γεννιέται η άλλη. Τι είναι;
- Τα παιχνίδια μας: α) Βάζουμε τους τρεις μήνες μέσα σε 4 στεφανάκια που είναι οι εποχές του χρόνου. Ανακατεύουμε τους μήνες και τις εικόνες δύο εποχών και τα νήπια καλούνται να τα τοποθετήσουν στη σωστή σειρά-θέση.
α) Βάζουμε στεφάνια για κάθε μήνα και για κάθε εποχή και στο νέο χρόνο (σύνολο 17 νήπια), με κατάλληλη μουσική χορεύουν, μπερδεύονται και μόλις σταματήσει η μουσική μπαίνουν στη σωστή θέση-σειρά. (παιχνίδι μαθηματικών-1ος, 2ος ...-αριθμητικά) Στη συνέχεια τα νήπια ανακοινώνουν ένα χαρακτηριστικό τους γνώρισμα και τραγουδάμε"12 μήνες αθλητές στο γήπεδο του χρόνου"
- Φύλλο εργασίας: "Νέος χρόνος και οι 12 μήνες" , τα νήπια αντιστοιχίζουν με μολύβι τις λέξεις των μηνών με κεφαλαία και πεζά γράμματα και στη συνέχεια γράφουν το όνομα του αγαπημένου τους μήνα και ζωγραφίζουν αντίστοιχη εικόνα...
-Το παραμύθι μας: "Το κουκλόσπιτο",  τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και απαντούν σε ερωτήσεις σχετικές με την οικογένεια, τα ροζ, γκρίζα και άχρωμα συννεφάκια.
26/01/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Κωνσταντίνος Π. και ο Παναγιώτης Σ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Μελίνα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας. 
Μια απαραίτητη αλλαγή που ενθουσίασε τα νήπια να δημιουργούν λέξεις από τις καρτέλες των πινάκων ή να γράφουν στον πίνακα κιμωλίας ή να παίζουν με τα παζλ γραμμάτων ή να διαβάζουν παραμύθια από τις εικόνες. (παίζουν 5 νήπια).
- Τραγούδια:   "Α,α,α ήρθε παγωνιά...", "Στου Γενάρη το φεγγάρι ξεχωρίζω μια σκιά..." " 12 μήνες αθλητές στο γήπεδο του χρόνου , "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...".
- Το Θέμα μας: "Οι μέρες και οι ώρες" τα νήπια παρατηρούν εικόνες με αινίγματα και ανακαλύπτουν τι είναι, αντιστοιχίζουν τις εικόνες με καρτέλες λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα. (ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ και ΩΡΑ). Συζητήσαμε για την ώρα και τα ρολόγια (ποια είδη γνωρίζουν τα νήπια).
Παρουσίαση εικόνων ρολογιών και πόσοι είναι οι δείκτες και ποιος ο ρόλος τους. 
- Κατασκευή ρολογιού στην παρεούλα και παρουσίαση της ώρας ακριβώς, και τέταρτο, και μισή, παρα τέταρτο.Επίσης τα νήπια κατασκεύασαν το δικό τους ρολόι για να μάθουν την ώρα.
- Τα παιχνίδια στην αυλή: Τα νήπια απόλαυσαν τα παιχνίδια "Βασιλιά τι ώρα είναι;" και "Βασιλιά, βασιλιά με τα κόκκινα σπαθιά τι δουλειά; τεμπελιά" με μίμηση εργασίας και
παρουσίαση της στην ομάδα. Επίσης χρησιμοποιήσαμε τα λαχνίσματα που μάθαμε για τις τροφές, για την επιλογή του Βασιλιά.
27/01/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Κωνσταντίνος Π. και ο Παναγιώτης Σ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Γεωργία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια:   "Α,α,α ήρθε παγωνιά...", "Στου Γενάρη το φεγγάρι ξεχωρίζω μια σκιά..." " 12 μήνες αθλητές στο γήπεδο του χρόνου , "Στου καινούριου χρόνου την αυλή...".
- Το Θέμα μας: "Η μέρα και η νύχτα" τα νήπια παρατηρούν εικόνες με παροιμίες και ανακαλύπτουν τα σοφά λόγια της γιαγιάς τι να σημαίνουν άραγε; " Της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά", "
 Επίσης αντιστοιχίζουν τις εικόνες με τις καρτέλες λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα. (ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ ). 
Συζητήσαμε για τους πλανήτες (Ήλιος-Γη-Σελήνη) και την κίνηση τους στο ηλιακό μας σύστημα. Πότε έχουμε μέρα και πότε νύχτα, πότε είναι μεγαλύτερη η μέρα και πότε η νύχτα και γιατί; Πως οι λαμπερές μέρες και οι σκοτεινές νύχτες επηρεάζουν τα ζώα και τα φυτά και τι κάνουμε στη διάρκεια της μέρας; (Πρωί,μεσημέρι,απόγευμα,βράδυ)
- Το παιχνίδι μας: α) Με τη συνοδεία μουσικής τα νήπια
χωρίζονται σε δυο ομάδες με τυχαία επιλογή (" Μέρα ή Νύχτα" ) επιλέγοντας αντίστοιχα το Μ ή το Ν (αρχικό γράμμα των λέξεων). Με το σταμάτημα της μουσικής πετάμε το πιάτο ψηλά που έχει δύο όψεις -εικόνες, μέρα ή νύχτα φωνάζοντας και μόλις πούμε μέρα τα παιδιά της νύχτας κυνηγούν στο μέρος τους τα παιδιά της νύχτας. Μετά από πέντε φορές που παίζουμε το παιχνίδι ποιοι είναι οι νικητές;
- Φύλλο εργασίας: "Ζωγραφίζω εικόνα ΜΕΡΑ ή ΝΥΧΤΑ" , τα νήπια ζωγραφίζουν δύο εικόνες με αντίστοιχα χρώματα και γράφουντις λέξεις ΚΑΛΗΜΕΡΑ-ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου