Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

"Δόντια γερά... για χαμόγελα ολόλευκα πλατιά!

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!
01/02/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Θανάσης και η Σοφία Κ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Χρήστος Α.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας.
Μια απαραίτητη αλλαγή που ενθουσίασε τα νήπια να δημιουργούν λέξεις από τις καρτέλες των πινάκων ή να γράφουν στον πίνακα κιμωλίας ή να παίζουν με τα παζλ γραμμάτων ή να διαβάζουν
παραμύθια από τις εικόνες. (παίζουν 5 νήπια).
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου,  " Aν θέλετε δόντια πολύ γερά και χαμόγελα ολόλευκα πλατιά..." σε μουσική της Φρουτοπίας, "Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι...". "Μήλο μου κόκκινο..." .
- Τα Θέματα μας:α)   " ο Φλεβάρης και οι παροιμίες του-χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μήνα" , το τραγούδι του Φλεβάρη "Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται και η παγωνιά δε χάνει καιρό...." και
β)  "Δόντια γερά... για χαμόγελα ολόλευκα πλατιά" τα νήπια παρατηρούν εικόνες, για τα δόντια (χαρούμενο-λυπημένο δοντάκι). Παρουσιάζουμε σε καρτέλα τη λέξη ΔΟΝΤΙ-δόντι με κεφαλαία γράμματα και πεζά.
Τα νήπια εκφράζονται με πρόταση "Το δόντι είναι χαρούμενο όταν...π.χ πηγαίνει στον οδοντίατρο προληπτικά, ή όταν τρώει φρούτα "
 και επίσης "Το δόντι είναι λυπημένο όταν τρώει σοκολάτες ή όταν το παιδί ξεχνά την οδοντόβουρτσα".
- Το παιχνίδι μας: "Η τρίλιζα των δοντιών" τα νήπια διασκεδάζουν ανά δύο με το επιτραπέζιο παιχνίδι και μαθαίνουν τους κανόνες του. Ποιος θα είναι ο νικητής;
- Το παραμύθι μας: "Ο Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Ποια είναι τα λάθη του Ιππόλυτου; 
Ποια είναι η φροντίδα και η υγιεινή των δοντιών; 
Ποιοι είναι οι σύμμαχοί της; Επίσης γράφουμε στον πίνακα κιμωλίας τη λέξη ΔΟΝΤΙ και τα παιδιά λένε τι γνωρίζουν γι αυτό. 
Προκύπτει μια ιδεοθύελλα εμπειριών-γνώσεων όπως:στόμα, μασάω, μιλάω, χαμόγελο, οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα, οδοντίατρος, οδοντικό νήμα, γλώσσα, πόνος.
- Αίνιγμα - Παροιμίες: Γύρω γύρω φράχτης και στη μέση πάπια παίζει. Τι είναι; Τι σημαίνουν τα σοφά λόγια της γιαγιάς: "Γλύτωσα από του χάρου τα δόντια" και "παλεύω με νύχια και με δόντια".
- Φύλλο εργασίας:  (Μαθηματικά-Λαβύρινθος)
  Το χαλασμένο δόντι ψάχνει το δρόμο του για τον οδοντίατρο, θα τα καταφέρει; (Διαδρομή με μολύβι).
02/02/2016 Τρίτη
 Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Θανάσης και η Σοφία Κ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Παντελής)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας.
Μια απαραίτητη αλλαγή που ενθουσίασε τα νήπια να δημιουργούν λέξεις από τις καρτέλες των πινάκων ή να γράφουν στον πίνακα κιμωλίας ή να παίζουν με τα παζλ γραμμάτων ή να διαβάζουν παραμύθια από τις εικόνες. (παίζουν 5 νήπια).
Το χτύπημα της καμπάνας στην ενορία μας του Άγ. Σπυρίδωνα μας δίνει την αφορμή να μιλήσουμε για την Υπαπαντή του Χριστού, την είσοδό του σαράντα ημερών στην εκκλησία.
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου, το τραγούδι του Φλεβάρη "Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται και η παγωνιά δε χάνει καιρό....", "Μήλο μου κόκκινο..." .
 Το Θέμα μας:"Δόντια γερά... για χαμόγελα ολόλευκα πλατιά" τα νήπια παρατηρούν εικόνες, για το στόμα και τη λειτουργία του, τα δόντια (ο ρόλος τους, τα είδη δοντιών, τα μέρη του, η
ταξινόμηση τους) και η σωστή υγιεινή και φροντίδα τους. Επίσης τοποθετούν τα δόντια (32 μόνιμα δόντια σε πλαστελίνη στο σχήμα των ούλων-20 νεογιλά δόντια).  
Τι γνωρίζουν τα νήπια για το στόμα; 
(χείλη, γλώσσα, ούλα, ουρανίσκος, δόντια, γλώσσα, σταφυλή, αμυγδαλές, σάλιο). Ποιος είναι ο ρόλος τους; Ποια είναι τα δόντια; Πανόραμα δοντιών σε πλαστελίνη και ονομασία τους:(κοπτήρες, κυνόδοντες,γομφίοι-τραπεζίτες)
Τι είναι η γνάθος και που βρίσκονται τα μόνιμα δόντια; (σπέρματα δοντιών) Ποια είναι τα μέρη του δοντιού; (μύλη-το τμήμα του δοντιού πάνω από τα ούλα και η ρίζα). Ποια είναι η σύστασή του; (αδαμαντίνη, οδοντίνη, πολφός-νεύρα-αγγεία, αστείνη-ρίζα)
Παρουσίαση  του θέματος σε powerpoint και επεξήγηση των εικόνων στα παιδιά.
- Το παραμύθι μας: "Ο Λουκάς και η τριχονεράιδα" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. 
Παράλληλα λέμε στα νήπια ότι το στόμα μας είναι το μαγικό κάστρο όπου η τριχονεράιδα (οδοντόβουρτσα) προστατεύει τους ιππότες της (δόντια) ώστε να είναι λαμπερές οι πανοπλίες τους (αδαμαντίνη δοντιών-φθορίωση) και δυνατοί (στη μάσηση των τροφών). 
Ποιοι είναι οι βοηθοί της; (οδοντόκρεμα-οδοντικό νήμα-οδοντίατρος).
Μια ιστορία που μας οδηγεί σε συμβολικό-θεατρικό παιχνίδι γνώσεων για τα δόντια και τη φροντίδα τους.
- Φύλλο εργασίας:  (Γλώσσα-σταυρόλεξο)
Μπορείς να τοποθετήσεις με τη βοήθεια των εικόνων στη σωστή θέση τις λέξεις; (Σταυρόλεξο για την υγιεινή των δοντιών)
03/02/2016 Τετάρτη
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Θανάσης και η Σοφία Κ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Κωνσταντίνος Β.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. 
Συζήτηση στην παρεούλα για την τήρηση των κανόνων τόσο στην τάξη όσο και στην αυλή
Με ποιους τρόπους μπορούμε να παίξουμε στις γωνιές και την ώρα του διαλείμματος;
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. 
Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
Video με δόντια ζώων: Τα νήπια παρακολουθούν και συζητάμε τα δόντια σε ζώα που αναγνωρίζουν. Ομοιότητες και διαφορές (παρατηρούν ότι τα ζώα που τρώνε κρέας έχουν κοπτήρες και κυνόδοντες μεγάλους, ενώ τα ζώα που τρώνε χόρτο έχουν τραπεζίτες και μικρά δόντια).
Παρουσίαση της οδοντόβουρτσας: Τα νήπια παρουσιάζουν τη δική τους τριχονεράιδα-οδοντόβουρτσα, το χρώμα της, το σχέδιο της, μιλούν αν έχουν πάει σε οδοντίατρο και δείχνουν τον τρόπο που πλένουν τα δόντια τους και τον απαραίτητο χρόνο για αυτό το σκοπό. 
Στη συνέχεια παρουσιάζουμε  μικρό video για τον τρόπο πλυσίματος των δοντιών και εικόνες. 
Μαθαίνουν ότι είναι στη δική μας φροντίδα να επισκεφτούμε προληπτικά τον οδοντίατρο δύο φορές το χρόνο.
Αφήγηση παραμυθιού:  " Ο Τοποτίπ δεν πλένει τα δόντια του"τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Ποιες είναι οι συνέπειες όταν δεν πλένουμε τα δόντια μας; Τι προκαλούν οι βλαβερές τροφές στα δόντια; (μπισκότα, γλυκίσματα κ.ά.).
Μαθηματικά:  " Λιγότερα -περισσότερα"τα νήπια μετρούν τα παιδιά που έφεραν οδοντόβουρτσες (είναι 13) και πόσα δεν έφεραν (είναι 16) Ποιοι είναι περισσότεροι και ποιοι λιγότεροι; Αντιστοίχιση αντικειμένων (δοντιών σε χαρτόνι και οδοντόβουρτσας ένα προς ένα). Είναι ίσα. Κρύβουμε δυο οδοντόβουρτσες και ρωτάμε τα παιδιά αν φτάνουν για όλα τα δόντια (αραίωση-πύκνωση).
- Φύλλο εργασίας:  (Λίγα-Πολλά)
Μπορείς να αντιστοιχίσεις κάθε στόμα με μια οδοντόπαστα και μια οδοντόβουρτσα; Φτάνουν για όλα; Ποια είναι περισσότερα και ποια είναι λιγότερα;
04/02/2016 Πέμπτη (ΑΠΕΡΓΙΑ)
05/02/2016 Παρασκευή
Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Θανάσης και η Σοφία Κ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Ειρήνη)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. 
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου,  " Aν θέλετε δόντια πολύ γερά και χαμόγελα ολόλευκα πλατιά..." σε μουσική της Φρουτοπίας, "Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι...". "Μήλο μου κόκκινο..." .
- Το Θέμα μας:α)   " ο Φλεβάρης και οι παροιμίες του-χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μήνα" , τα νήπια παρατηρούν τη φύση από το παράθυρο τους και περιγράφουν εικόνες του Φλεβάρη.(με ανθισμάνη αμυγδαλιά, με χιόνι, με αποκριάτικες μάσκες και καπέλα, με κουτσό πόδι λόγω των ημερών του, με νερά κ.ά..
- Φύλλο εργασίας:  (Παρατηρώ το Φλεβάρη από το παράθυρό μου...)
Μπορείς να ζωγραφίσεις τα χαρακτηριστικά του και να γράψεις τη λέξη με κεφαλαία και πεζά γράμματα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου