Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

Ημέρα του παιδιού και των δικαιωμάτων του...


20/11/2012 Τρίτη
- Ποια είναι τα δικαιώματα ενός παιδιού; Τα νήπια απαντούν και στη συνέχεια διαβάζουμε την κάρτα των δικαιωμάτων που ισχύουν σε όλες τις χώρες.
- Τι συμβαίνει όμως σε διάφορες χώρες, ακόμη και στη δική μας, σέβονται οι μεγάλοι τα δικαιώματα ενός παιδιού;
Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις, τo Σύνταγμα και τους νόμους. Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι η  ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΗΕ.

Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Το 1992 έγινε νόμος και στην χώρα μας (νόμος 2101/92).
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:
  1.    Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.).
  2.    Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.). 
  3.    Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)
- ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ- συμμετρία:
-  Τα νήπια ανακαλύπτουν τη συμμετρία σε διάφορα αντικείμενα ή μορφές που υπάρχουν στο χώρο. Παρατηρούμε διάφορα φύλλα δέντρων και δείχνουμε τη γραμμή που τα χωρίζει στη μέση.
Κόβουμε στη μέση διάφορα φρούτα και συγκρίνουμε τα δυο μέρη.
Παίρνουμε κόλλες χαρτιού, τις διπλώνουμε στη μέση και ρίχνουμε μπογιά στα αγαπημένα χρώματα των νηπίων, ονομάζουμε τα συμμετρικά σχέδια. (Άξονας συμμετρίας).
Μαθησιακή Επιδίωξη: Να αναγνωρίζουν τη συμμετρία στο περιβάλλον.
21/11/2012 Τετάρτη
Χαρτοκοπτική: Δίνουμε στα παιδιά χαρτιά διπλωμένα στη μέση, όπου έχουμε σχεδιάσει μισά μοτίβα. Το κόβουν με προσοχή γύρω, γύρω χωρίς να πειράξουν το δίπλωμα στη συνέχεια το ανοίγουν και ανακαλύπτουν μια εικόνα: καρδιά, λουλούδι, ομπρέλα, μήλο,παιδί, πεταλούδα, καπέλα κ.ά. Εξηγούμε ότι η γραμμή στη μέση του μοτίβου που δημιουργήθηκε από το δίπλωμα είναι άξονας συμμετρίας.
-   Θέμα συζήτησης:  Τι είναι Διατροφή;
Εκπαιδευτικοί στόχοι:    Ερώτηση: Γιατί χρειάζεται να τρώμε;
α) Να γνωρίσουν τα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να τρώμε.
β) Το φαγητό μας βοηθά να ζούμε, να μεγαλώνουμε,να έχουμε ενέργεια κ.ά.
γ) Να μάθουν ότι πρέπει να τρώμε ποικιλία τροφίμων.
Ερώτηση:Που πάει το φαγητό που τρώμε;
α) Να μάθουν τι συμβαίνει στο σώμα μας, όταν τρώμε.
β) Να μάθουν το ταξίδι της τροφής μέσα στο σώμα.
γ) Να γνωρίσουν τα όργανα του σώματος που είναι αρμόδια για την πέψη.
 22/11/2012 Πέμπτη
-    Ημέρα - Νύχτα (Φως και σκιά): Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν τα νήπια για τη θέση της γης και του ήλιου και της σελήνης στο σχηματισμό της μέρας και της νύχτας αλλά και των εποχών.(Με τη βοήθεια της υδρόγειου σφαίρας). Τα νήπια παίρνουν τη θέση  των πλανητών  και κινούνται στην ελλειπτική τους τροχιά. Γνωρίσαμε δραστηριότητες στην διάρκεια της ημέρας και τον ανάλογο χαιρετισμό (Καλημέρα, χαίρετε, καλησπέρα κ.ά).
-  Παιχνίδι με τις σκιές: Με ένα αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο με άσπρο πανί και με τη βοήθεια ενός φακού τα νήπια ανακαλύπτουν τις σκιές των αντικειμένων. Στο τέλος ανακαλύπτουν ότι αν το αντικείμενο είναι κοντά στο φως μεγαλώνει η σκιά του κι αν απομακρυνθεί από το φως μικραίνει η σκιά του. Επίσης διαλέγουμε  δυο νήπια, ένα από αυτά κάνει διάφορες φιγούρες και τα άλλα ανακαλύπτουν από τη σκιά του ποιο είναι και τι φιγούρα κάνει. Γνώρισαν τον ήρωα Καραγκιόζη και τους φίλους του (στο θέατρο σκιών), όπως επίσης και τον Πιπίνο με την κυρία Σοφή κούκλες του κουκλοθεάτρου μας.
-  Διατροφή: τα νήπια έδειξαν ενδιαφέρον να συζητήσουν για το πρωινό τους, το μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα. Καταγράψαμε στον πίνακα τις τροφές τους. Στη συνέχεια  μέσα από μια ιστορία ¨Είμαι ότι τρώω" τα νήπια γνωρίζουν την αξία των λαχανικών και φρούτων- Βιταμινών στον ανθρώπινο οργανισμό.
23/11/2012 Παρασκευή
-  Ελληνική Mυθολογία: Διαβάσαμε το μύθο "Δαίδαλος και Ίκαρος", γνωρίζοντας την Κρήτη, την Αθήνα και την Ικαρία στον χάρτη της Ελλάδας. Ποιες ήταν οι επιπτώσεις όταν βρέθηκε κοντά στον ήλιο ο Ίκαρος;
Πως ήταν κατασκευασμένος ένας Λαβύρινθος; Τα νήπια περπάτησαν σε διαδρόμους με κλειστές εξόδους που κατασκευάσαμε με τα πλαστικά τούβλα.  Πως ανακαλύπτουμε την έξοδο σε ένα λαβύρινθο;
Μαθηματική επιδίωξη:Να ανακαλύπτουν μια συγκεκριμένη διαδρομή για να φτάσουν κάπου με οδηγίες που τους δίνονται. Ανάλογο φύλλο εργασίας.
-  Άμεση Βοήθεια: Προβληματισμός: Ποιες είναι οι υπηρεσίες που μας βοηθούν αν χρειαστούμε άμεση ανάγκη; Μιλάμε για την Πυροσβεστική, την Αστυνομία και το ΕΚΑΒ. Ποιος είναι ο αριθμός τηλεφώνου που θα τους καλέσουμε και πως θα μιλήσουμε; Παιχνίδι: Με ένα τηλέφωνο το νήπιο καλεί ανάλογα την άμεση Βοήθεια και τα υπόλοιπα παιδιά απαντούν ποιον κάλεσε από τα λεγόμενα. Τους δίνεται ανάλογο φύλλο εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου