01/11/2012 Πέμπτη
- Ο Νοέμβρης φέρνει το κρύο και ...το Πολυτεχνείο.
Ένας καινούριος μήνας του Φθινοπώρου έφτασε. Ποια να είναι άραγε τα λαϊκά του ονόματα; μερικά από αυτά είναι: ελαιουργός, Σκιγιάτης, Μεσοσπορίτης , Κρασομηνάς... γιατί άραγε;
- Ποιες ήταν οι ασχολίες των ανθρώπων της υπαίθρου, των πόλεων αυτό τον μήνα; (μάζευαν ξύλα για το χειμώνα, μάζευαν κάστανα, μάζευαν τις πρώτες ελιές και τα φρούτα του φθινοπώρου)
- Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία του Νοέμβρη.
- Δραματική τέχνη: Παίζουμε με φωτογραφικά στιγμιότυπα, ζωντανούς πίνακες. Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες και αναπαριστούν αφού τους δίνουμε λίγο χρόνο να σκεφτούν το θέμα και με το χτύπημα ενός ντεφιού αρχίζει η παράσταση. Τα άλλα νήπια πρέπει να βρουν το θέμα. Γίνονται: - Μια οικογένεια που γιορτάζει και τρώει σε ένα τραπέζι.
- Μαθητές που κάνουν παρέλαση.
- Παιδιά σε παιδική χαρά.
- Αγρότες που μαζεύουν ελιές.
02/11/2012 Παρασκευή
- To θέμα μας: Η γειτονιά μας (τι γνωρίζουν τα νήπια;)
Ετοιμαζόμαστε εδώ και καιρό να βγούμε τον πρώτο μας περίπατο για να γνωρίσουμε τη γειτονιά μας, τι το καλύτερο ερέθισμα παρατήρησης και μνήμης για τα νήπια. Προσπαθήσαμε πολύ για να γίνουν οι κανόνες καθημερινή ρουτίνα και ευχάριστη συνήθεια της συνεργασίας των ομάδων και της τάξης μας.
- Γιατί όμως θα βγούμε από το Νηπιαγωγείο και που θα εστιάσουμε την προσοχή μας; Ποιες πληροφορίες θα συλλέξουμε; Τι μας έκανε εντύπωση, ποιους επαγγελματίες θα συναντήσουμε, ποια κτίρια ή υπηρεσίες; Πως είναι δομημένη η γειτονιά μας; (σε μεγάλα τετράγωνα-χάρτης google). Επίσης θα διαβάσουμε τις ταμπέλες των καταστημάτων, θα βγάλουμε φωτογραφίες.
- Γλώσσα και προφορικός λόγος: Περιγραφή εικόνας-και συνέχιση της πρότασης(ερέθισμα για φαντασία-λόγο).
- Δανειστική Βιβλιοθήκη: Ξεκινήσαμε κάθε δεύτερη Παρασκευή τη δανειστική βιβλιοθήκη με κατάλληλο φύλλο εργασίας για τα νήπια.
05/11/2012 Δευτέρα
- Εκλογές για Εκπαιδευτικά Συμβούλια.
06/11/2012 Τρίτη
- Ελιά και Ελαιώνας: τα νήπια περιγράφουν εικόνες.
- Τι καλά μας δίνει το δέντρο της ελιάς;
- Αινίγματα και παροιμίες (σοφά λόγια).
Σχήματα- Τρίγωνο
-Με το σώμα τους τα νήπια σχηματίζουν στο έδαφος το τρίγωνο.
-Τα νήπια ανακαλύπτουν αντικείμενα - πράγματα που έχουν τριγωνικό σχήμα. Διαχωρίζουν το τρίγωνο από τον κώνο (στερεό).
-Φύλλο εργασίας: Τα νήπια εντοπίζουν το τρίγωνο, το σχηματίζουν με μολύβι, γράφουν τη λέξη τρίγωνο και εντοπίζουν στα σχέδια τα τρίγωνα.
07/11/2012 Τετάρτη
"Η διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα για το όνομα της Αθήνας".
- Tα νήπια άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον το μύθο της διαμάχης αυτής και την αλλαγή του ονόματος από Κεκροπία σε Αθήνα. Δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε στο σπουδαίο δώρο την ελιά. Το σχέδιο των νηπίων σημείωσε εξέλιξη, γνωρίζοντας τους χιτώνες των αρχαίων Ελλήνων, τα χαρακτηριστικά των Θεών της Μυθολογίας μας.
- Tα νήπια πειραματίστηκαν εαν διαλύεται το υγρό χρυσάφι-το λάδι σε νερό, σε γάλα, σε ξύδι, σε μπογιά, σε λεμονάδα κ.ά.
Μεγάλη προσοχή και ευχαρίστηση για τα νήπια ήταν να επαναλαμβάνουν το γνωστό σε όλους μας παραδοσιακό "Ντίλι Ντίλι το καντήλι" (άσκηση μνήμης και προφορικού λόγου θαυμάσια για τα νήπια).
- Tα νήπια ανακάλυψαν λέξεις που αρχίζουν από Ε, ε και σημείωσαν στον πίνακα το ίδιο φώνημα-γράμμα.
- Φύλλο εργασίας: Ανάλογο με την δραστηριότητα στον κύκλο συζήτησης.
08/11/2012 Πέμπτη
- Ο ΕΛΑΙΩΝΑΣ
Η ΕΛΙΑ
ΤΟ ΛΑΔΙ
Με αφορμή τις εικόνες και το θέμα μας που κεντρίζει το ενδιαφέρον των νηπίων θα εστιάσουμε στο άρθρο και την λέξη.
- Με ένα παιχνίδι εικόνων και λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα, τα νήπια θα ταυτίσουν την εικόνα με την κατάλληλη λέξη.
09/11/2012 Παρασκευή
- Η γειτονιά μου: Μιλάμε για τη γειτονιά στη πόλη και στο χωριό, για τα σπίτια (μονοκατοικία, πολυκατοικία, διώροφο , τριώροφο...)
- Tο Nηπιαγωγείο μας: Tα νήπια θα φέρουν μετά το Σαββατοκύριακο σε ένα φύλλο ζωγραφισμένο το σπίτι τους και τη διεύθυνσή τους.
- Ο Νοέμβρης φέρνει το κρύο και ...το Πολυτεχνείο.
Ένας καινούριος μήνας του Φθινοπώρου έφτασε. Ποια να είναι άραγε τα λαϊκά του ονόματα; μερικά από αυτά είναι: ελαιουργός, Σκιγιάτης, Μεσοσπορίτης , Κρασομηνάς... γιατί άραγε;
- Ποιες ήταν οι ασχολίες των ανθρώπων της υπαίθρου, των πόλεων αυτό τον μήνα; (μάζευαν ξύλα για το χειμώνα, μάζευαν κάστανα, μάζευαν τις πρώτες ελιές και τα φρούτα του φθινοπώρου)
- Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία του Νοέμβρη.
- Δραματική τέχνη: Παίζουμε με φωτογραφικά στιγμιότυπα, ζωντανούς πίνακες. Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες και αναπαριστούν αφού τους δίνουμε λίγο χρόνο να σκεφτούν το θέμα και με το χτύπημα ενός ντεφιού αρχίζει η παράσταση. Τα άλλα νήπια πρέπει να βρουν το θέμα. Γίνονται: - Μια οικογένεια που γιορτάζει και τρώει σε ένα τραπέζι.
- Μαθητές που κάνουν παρέλαση.
- Παιδιά σε παιδική χαρά.
- Αγρότες που μαζεύουν ελιές.
02/11/2012 Παρασκευή
- To θέμα μας: Η γειτονιά μας (τι γνωρίζουν τα νήπια;)
Ετοιμαζόμαστε εδώ και καιρό να βγούμε τον πρώτο μας περίπατο για να γνωρίσουμε τη γειτονιά μας, τι το καλύτερο ερέθισμα παρατήρησης και μνήμης για τα νήπια. Προσπαθήσαμε πολύ για να γίνουν οι κανόνες καθημερινή ρουτίνα και ευχάριστη συνήθεια της συνεργασίας των ομάδων και της τάξης μας.
- Γιατί όμως θα βγούμε από το Νηπιαγωγείο και που θα εστιάσουμε την προσοχή μας; Ποιες πληροφορίες θα συλλέξουμε; Τι μας έκανε εντύπωση, ποιους επαγγελματίες θα συναντήσουμε, ποια κτίρια ή υπηρεσίες; Πως είναι δομημένη η γειτονιά μας; (σε μεγάλα τετράγωνα-χάρτης google). Επίσης θα διαβάσουμε τις ταμπέλες των καταστημάτων, θα βγάλουμε φωτογραφίες.
- Γλώσσα και προφορικός λόγος: Περιγραφή εικόνας-και συνέχιση της πρότασης(ερέθισμα για φαντασία-λόγο).
- Δανειστική Βιβλιοθήκη: Ξεκινήσαμε κάθε δεύτερη Παρασκευή τη δανειστική βιβλιοθήκη με κατάλληλο φύλλο εργασίας για τα νήπια.
05/11/2012 Δευτέρα
- Εκλογές για Εκπαιδευτικά Συμβούλια.
06/11/2012 Τρίτη
- Ελιά και Ελαιώνας: τα νήπια περιγράφουν εικόνες.
- Τι καλά μας δίνει το δέντρο της ελιάς;
- Αινίγματα και παροιμίες (σοφά λόγια).
Σχήματα- Τρίγωνο
-Με το σώμα τους τα νήπια σχηματίζουν στο έδαφος το τρίγωνο.
-Τα νήπια ανακαλύπτουν αντικείμενα - πράγματα που έχουν τριγωνικό σχήμα. Διαχωρίζουν το τρίγωνο από τον κώνο (στερεό).
-Φύλλο εργασίας: Τα νήπια εντοπίζουν το τρίγωνο, το σχηματίζουν με μολύβι, γράφουν τη λέξη τρίγωνο και εντοπίζουν στα σχέδια τα τρίγωνα.
07/11/2012 Τετάρτη
"Η διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα για το όνομα της Αθήνας".
- Tα νήπια άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον το μύθο της διαμάχης αυτής και την αλλαγή του ονόματος από Κεκροπία σε Αθήνα. Δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε στο σπουδαίο δώρο την ελιά. Το σχέδιο των νηπίων σημείωσε εξέλιξη, γνωρίζοντας τους χιτώνες των αρχαίων Ελλήνων, τα χαρακτηριστικά των Θεών της Μυθολογίας μας.
- Tα νήπια πειραματίστηκαν εαν διαλύεται το υγρό χρυσάφι-το λάδι σε νερό, σε γάλα, σε ξύδι, σε μπογιά, σε λεμονάδα κ.ά.
Μεγάλη προσοχή και ευχαρίστηση για τα νήπια ήταν να επαναλαμβάνουν το γνωστό σε όλους μας παραδοσιακό "Ντίλι Ντίλι το καντήλι" (άσκηση μνήμης και προφορικού λόγου θαυμάσια για τα νήπια).
- Tα νήπια ανακάλυψαν λέξεις που αρχίζουν από Ε, ε και σημείωσαν στον πίνακα το ίδιο φώνημα-γράμμα.
- Φύλλο εργασίας: Ανάλογο με την δραστηριότητα στον κύκλο συζήτησης.
08/11/2012 Πέμπτη
- Ο ΕΛΑΙΩΝΑΣ
Η ΕΛΙΑ
ΤΟ ΛΑΔΙ
Με αφορμή τις εικόνες και το θέμα μας που κεντρίζει το ενδιαφέρον των νηπίων θα εστιάσουμε στο άρθρο και την λέξη.
- Με ένα παιχνίδι εικόνων και λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα, τα νήπια θα ταυτίσουν την εικόνα με την κατάλληλη λέξη.
09/11/2012 Παρασκευή
- Η γειτονιά μου: Μιλάμε για τη γειτονιά στη πόλη και στο χωριό, για τα σπίτια (μονοκατοικία, πολυκατοικία, διώροφο , τριώροφο...)
- Tο Nηπιαγωγείο μας: Tα νήπια θα φέρουν μετά το Σαββατοκύριακο σε ένα φύλλο ζωγραφισμένο το σπίτι τους και τη διεύθυνσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου