Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

Είμαι ότι τρώω - Η Διατροφή μας

26/11/2012 Δευτέρα
- Τα θέματά μας: αυτή την εβδομάδα παράλληλα αναπτύσσουμε και συνδέουμε τα θέματά μας , που είναι:
 Μέρα και Νύχτα  (φως-σκιά) και  Η διατροφή μας.
Οι 5 ομάδες των τροφών και η πυραμίδα της διατροφής.
Οι Βιταμίνες και ο ρόλος τους στην υγεία μας.

Φύλλο εργασίας στη γλώσσα: μικρά αινίγματα και τα νήπια καλούνται να ανακαλύψουν και να γράψουν με καρτέλα αναφοράς το σωστό φρούτο, λαχανικό κάθε φορά. 
-----------------------------------------
- Ελληνική Μυθολογία: Ο Λαβύρινθος και ο Μινώταυρος. Παρακολουθούν στον χάρτη τα σημεία της διαδρομής των ηρώων της ιστορίας.
Μετά την αφήγηση της ιστορίας και την παρουσίαση των ηρώων συζητάμε με τα νήπια για τον προσανατολισμό στο χώρο και τις σωστές οδηγίες. Ποιος έδωσε τη λύση στον Θησέα;
Διαδρομή με σχοινιά: Ένα παιδί έχει κλειστά τα μάτια και με την καθοδήγηση ενός άλλου εκτελεί μια διαδρομή. Π.χ. περπάτα ευθεία, στοπ, κάνε ένα μικρό πηδηματάκι μπροστά, στοπ, στρίψε στο δεξί σου χέρι κ. ά.
- Αναφέρονται σε παραμύθια που γνωρίζουν για αφετηρία και τέρμα μιας διαδρομής των ηρώων.
- Μαθηματικά - Στόχος: Να αναπαραστήσουν γραφικά μια διαδρομή περνώντας από διάφορα σημεία.
Φύλλο εργασίας: Ο Λαβύρινθος, τα νήπια ανακαλύπτουν τη σωστή διαδρομή με το μολύβι, αφού δοκιμάσουν με το χέρι τους αρκετές φορές πριν, για να βρουν τη σωστή τελικά. Επίσης διαπιστώνουν ποια είναι η αφετηρία και το τέρμα της διαδρομής που ακολούθησαν.
27/11/2012 Τρίτη
Τρώω σωστά - τρέφομαι υγιεινά (συζήτηση στην παρεούλα). Διαβάζουμε βιβλίο με μικρές καθημερινές ιστορίες παιδιών που ξεκινούν τη μέρα τους και τρώνε πέντε γεύματα το ένα σωστά και το άλλο τρώει συχνά βλαβερές τροφές.
Προβληματισμός: τι να συμβαίνει άραγε  στην υγεία των δυο παιδιών; Ποια προβλήματα θα δημιουργηθούν μεγαλώνοντας τα παιδιά;
-----------------------------------------------------------------------------
Ζωγραφική και τροφές: Ιταλοί ζωγράφοι και τα έργα τους με φρούτα και λαχανικά. Ποιοι είναι οι ζωγράφοι που εμπνεύστηκαν από τη φύση και δημιούργησαν έργα ζωγραφικής; 
Περιγραφή εικόνων.
28/11/2012 Τετάρτη
Α΄ Θέμα:Ποιες είναι οι θησαυρο-τροφές και ποιες οι τροφές που χρειάζεται να αποφεύγουμε καθημερινά; 
Γνωρίζουν τα νήπια την ποικιλία τροφίμων και λαχανικών που χρειάζονται σε πέντε καθημερινά γεύματα;
Φύλλο εργασίας: στα μαθηματικά ξεχωρίζουν τις ομάδες τροφών και δημιουργούν τη δική τους ομάδα που τους αρέσει περισσότερο στη διατροφή τους. Επίσης γράφουν τη λέξη της ομάδας με καρτέλα αναφοράς.
-----------------------------------------------------------------------------
Β΄- Τι είναι οι Βιταμίνες και σε ποιες τροφές κρύβονται; Σε τι βοηθούν τον οργανισμό μας;
29/11/2012 Πέμπτη
Α΄-Μπλοκ ζωγραφικής: Θέμα: "Ζωγραφίζω εικόνα ενός παιδιού που αποχαιρετά το Φθινόπωρο από το μπαλκόνι του". Δείχνουμε στα παιδιά στον πίνακα μαρκαδόρου τρόπους για να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, να αναπαράγουν τις γνώσεις τους, το πρώτο τρίμηνο της εποχής του Φθινοπώρου.
Β΄- Τι είναι οι παροιμίες, τα αινίγματα, τα λαχνίσματα;
Τι γνωρίζουν τα νήπια για τα λαϊκά-παραδοσιακά λόγια που σχετίζονται με τις τροφές;
Τα νήπια μαθαίνουν γλωσσοδέτες που έχουν σχέση με τις τροφές π.χ Ανέβηκα στην πιπεριά να κόψω ένα πιπέρι κι η πιπεριά τσακίστηκε και μου 'κοψε το χέρι...
-----------------------------------------------------------------------------
Φυσικές επιστήμες:Αισθάνομαι τη φύση με τις αισθήσεις μου και ακούω γύρω μου ήχους. Άλλοι είναι φυσικοί και άλλους τους δημιουργεί ο άνθρωπος και λέγονται τεχνητοί. Μπορώ να ξεχωρίσω τους ήχους με αυτή τη διάκριση; π.χ το κλάμα ενός παιδιού: Φυσικός ήχος, η κόρνα: Τεχνητός ήχος
                          30/11/2012 Παρασκευή
Α΄- Θέμα: Φθινοπωρινά τραγούδια: τα νήπια θυμούνται τραγούδια που πρωτομάθαμε στο Νηπιαγωγείο  και τραγούδια σχετικά με τις τροφές και τα φρούτα (π.χ. Στη μηλιά τη φορτωμένη..., μήλο μου κόκκινο..., καστανάκια... κ,ά.)
- Διαβάζουμε την ιστορία του κυρίου Ροδαλού που ζούσε στη χώρα της υγείας, ποιες τροφές είχε στη μαγική του συνταγή (τα νήπια θυμούνται και απαντούν τις ομάδες τροφών: φρούτα, λαχανικά, καρποί, γαλακτοκομικά, δημητριακά), τι έγινε όμως όταν ήρθε στη χώρα ο κύριος Ωχρός(έφερε βλαβερές τροφές: γλυκά, λίπη).
Β΄-  Παιχνίδι εικόνων και λέξεων: με εικόνες φρούτων (ΜΗΛΟ, ΑΧΛΑΔΙ, ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ, ΚΑΣΤΑΝΟ, ΡΟΔΙ) ταυτίζουν τις αντίστοιχες λέξεις με κεφαλαία και πεζά γράμματα-φωνήματα. Μπορούμε να ανακαλύψουμε το αρχικό φώνημα της λέξης στο όνομά μας; 
Φύλλο εργασίας: Γράφουν το όνομά τους με κεφαλαία και πεζά και βρίσκουν τα γράμματα που λείπουν σε αυτά. Επίσης στην ίδια εργασία πάντα με καρτέλες αναφοράς ζωγραφίζουν φρούτα και γράφουν τη λέξη.
-----------------------------------------------------------------------------
Γ΄- Το σώμα μας όλο μαζί εσωτερικά και εξωτερικά είναι ένας οργανισμός. Από τι αποτελείται το σώμα μας εξωτερικά και εσωτερικά;
Παίρνουμε τις απαντήσεις των νηπίων και γράφουμε στον πίνακα τα μέρη του σώματός μας.
Τα υλικά για να γίνει Μεγάλο, Δυνατό και Όμορφο το σώμα μας, τα παίρνουμε από τις τροφές που τρώμε κάθε μέρα.
-Για να δούμε τι γνωρίζουμε για το που πάνε οι τροφές και τι γίνεται μέσα στον οργανισμό μας; (η πέψη των τροφών).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου