03/12/2012 Δευτέρα
- Ποιες δουλειές πρέπει να κάνουμε και πόσες εβδομάδες, μέρες έχουμε για την προετοιμασία;
- Διαβάζουμε στα νήπια την ιστορία "Τα δώρα του Δεκέμβρη" (Από το βιβλίο τα παιδιά του Χειμώνα) και σχολιάζουμε: Μπορούμε να βρούμε τους ήρωες της ιστορίας μας; Τι δώρο θα έκανε ο Δεκέμβρης σε όλους τους μήνες αν ήταν συγκεντρωμένοι κάπου;
(Το παραμύθι έχει αναρτηθεί σε scribd στο τέλος της σελίδας του blog ).
- Παροιμίες του Δεκέμβρη: "Του Δεκέμβρη η μέρα...καλημέρα, καλησπέρα" γιατί στις μέρες του Δεκέμβρη πριν προλάβεις να πεις καλημέρα, λες καλησπέρα; Πως μπορούμε να δούμε αν είναι οι πιο μικρές μέρες του χρόνου; Τι σημαίνει η λαϊκή έκφραση "Από του Αι Σπυρίδωνα η μέρα μεγαλώνει σπυρί,σπυρί";
Στόχος: να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν παροιμίες και λαϊκές εκφράσεις που αναφέρονται στο Δεκέμβρη και να γνωρίσουν το μεταφορικό λόγο.
- Οι μήνες του Χειμώνα: Γνωρίζουν την εποχή και τα χαρακτηριστικά κάθε μήνα αυτής. Βρίσκουμε λέξεις από Χ,χ και ξεχωρίζουμε ότι είναι σύμφωνο, επίσης και από τον πρώτο μήνα Δ,δ, (Φωνολογική επίγνωση)
Παιχνίδι μνήμης: Έχουμε καρτέλες με λέξεις και τα νήπια επαναλαμβάνουν τους μήνες του Φθινοπώρου και του Χειμώνα και τους ταυτίζουν με τις ανάλογες κάρτες-εικόνες.
04/12/2012 Tρίτη
- Με ποιον τρόπο η πολιτεία-η χώρα μας βοηθά τα άτομα με ειδικές ανάγκες;
- Ποια συναισθήματα νιώθω όταν συναντώ άτομα με αναπηρία και με ποιον τρόπο προσπαθώ για να βοηθήσω στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν; (Φύλλο εργασίας)
- Ποιες οι δυσκολίες -εργασίες που έχουν οι άνθρωποι το Χειμώνα; Η φύση κοιμάται... άνθρωποι και ζώα : η προετοιμασία.(συζήτηση-προφορικός λόγος-ανταλλαγή απόψεων-γνώσεων)
- Εικαστικά: με διάφορα πατρόν τα νήπια κόβουν με το ψαλίδι αστέρια. Επισημαίνουμε μετά το τέλος της δραστηριότητας στην παρεούλα την ποσότητα των αστεριών. Επισημαίνουμε ότι οι αριθμοί 1 και 2 είναι γνωστοί στα παιδιά από την καθημερινή χρήση.
- Μαθηματικά: με τα αστέρια που κόψαμε μετρούμε και αντιστοιχίζουμε τους αριθμούς στην ποσότητα των αστεριών. Προσπαθούμε να συνδέσουμε ποσότητα και σύμβολα, έτσι λοιπόν παρουσιάζουμε τα τρία αυτά στοιχεία: ποσότητα-λεκτικό και αριθμητικό σύμβολο. Με ανάλογες δραστηριότητες που να περνούν από το ένα στο άλλο, δηλαδή από την ποσότητα στον αριθμό-λέξη και από την ποσότητα στον αριθμό - σύμβολο και αντίστροφα, από τον αριθμό (λέξη ή ψηφίο) στην ποσότητα. Σημαντικό βιβλίο βοήθειας στα μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο: Τζεκάκη Μ.(2000)Μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία Αθήνα Gutenberg.
- Προετοιμασία για τη γιορτή των Χριστουγέννων. "Χριστούγεννα με την κυρία Κρίση"
05/12/2012 Tετάρτη
- Να δραματοποιήσουν το παραμύθι "Τα δώρα του Δεκέμβρη" η δραστηριότητα αυτή ξεκίνησε από το ενδιαφέρον των νηπίων να μιμηθούν τους ρόλους των ηρώων του παραμυθιού, άλλωστε οι πρόβες έχουν ξεκινήσει για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.
- Τι δώρο θέλω να μου φέρει ο Αι Βασίλης; Τα νήπια μαζί με την κυρία γράφουν το γράμμα στον Άγιο Βασίλη και του στέλνουν τη ζωγραφιά τους για το χειμώνα. Σημαντικό είναι να καταλάβουν τα νήπια ότι το δώρο είναι κάτι που μας ευχαριστεί για λίγο και κάτι απλό έχει μεγαλύτερη αξία όταν το μοιραζόμαστε με φίλους μας.
- Υλικά: κάποια γράμματα, γραμματόσημα, κάρτες.
Στόχος: να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό ένα γράμμα για τον Αι Βασίλη... Πως γράφουμε ένα γράμμα; Παρουσιάζουμε ένα γράμμα και διαπιστώνουμε κάποια χαρακτηριστικά: έχει προσφώνηση, σε ποιον απευθύνεται στην αρχή, ερωτήσεις με ευγένεια και αναφορές για ποιο λόγο το γράφουμε ενδιάμεσα και στο τέλος χαιρετισμός και ευχαριστίες. Αφού γράψουμε και το δώρο για κάθε παιδί γράφουμε στη ζωγραφιά μας τη διεύθυνση: Προς Αι Βασίλη - Βόρειος Πόλος και το όνομά τους με ημερομηνία.
- Και πως θα φτάσει στον προορισμό του το γράμμα; Μιλάμε για το ταχυδρομείο και την αποστολή του με φάκελο και γραμματόσημο, θα μας βοηθήσουν και οι γονείς των νηπίων.
07/12/2012 Παρασκευή
- Να συζητούν για τα μέτρα προφύλαξης από το κρύο. Αφορμή στάθηκε η απουσία αρκετών νηπίων λόγω ιώσεως.
- Οργάνωση του ημερολογίου του μήνα Δεκέμβρη και σημείωση σημαντικών ημερομηνιών. Η μέρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες η 3η Δεκεμβρίου. Μιλάμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί στην καθημερινότητά τους.
- Τι ωραία έρχονται τα Χριστούγεννα!!! Πως όμως θα προετοιμάσουμε τη γιορτή και το σκηνικό στο σχολείο μας;- Ποιες δουλειές πρέπει να κάνουμε και πόσες εβδομάδες, μέρες έχουμε για την προετοιμασία;
- Διαβάζουμε στα νήπια την ιστορία "Τα δώρα του Δεκέμβρη" (Από το βιβλίο τα παιδιά του Χειμώνα) και σχολιάζουμε: Μπορούμε να βρούμε τους ήρωες της ιστορίας μας; Τι δώρο θα έκανε ο Δεκέμβρης σε όλους τους μήνες αν ήταν συγκεντρωμένοι κάπου;
(Το παραμύθι έχει αναρτηθεί σε scribd στο τέλος της σελίδας του blog ).
- Παροιμίες του Δεκέμβρη: "Του Δεκέμβρη η μέρα...καλημέρα, καλησπέρα" γιατί στις μέρες του Δεκέμβρη πριν προλάβεις να πεις καλημέρα, λες καλησπέρα; Πως μπορούμε να δούμε αν είναι οι πιο μικρές μέρες του χρόνου; Τι σημαίνει η λαϊκή έκφραση "Από του Αι Σπυρίδωνα η μέρα μεγαλώνει σπυρί,σπυρί";
Στόχος: να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν παροιμίες και λαϊκές εκφράσεις που αναφέρονται στο Δεκέμβρη και να γνωρίσουν το μεταφορικό λόγο.
- Οι μήνες του Χειμώνα: Γνωρίζουν την εποχή και τα χαρακτηριστικά κάθε μήνα αυτής. Βρίσκουμε λέξεις από Χ,χ και ξεχωρίζουμε ότι είναι σύμφωνο, επίσης και από τον πρώτο μήνα Δ,δ, (Φωνολογική επίγνωση)
Παιχνίδι μνήμης: Έχουμε καρτέλες με λέξεις και τα νήπια επαναλαμβάνουν τους μήνες του Φθινοπώρου και του Χειμώνα και τους ταυτίζουν με τις ανάλογες κάρτες-εικόνες.
04/12/2012 Tρίτη
- Με ποιον τρόπο η πολιτεία-η χώρα μας βοηθά τα άτομα με ειδικές ανάγκες;
- Ποια συναισθήματα νιώθω όταν συναντώ άτομα με αναπηρία και με ποιον τρόπο προσπαθώ για να βοηθήσω στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν; (Φύλλο εργασίας)
- Ποιες οι δυσκολίες -εργασίες που έχουν οι άνθρωποι το Χειμώνα; Η φύση κοιμάται... άνθρωποι και ζώα : η προετοιμασία.(συζήτηση-προφορικός λόγος-ανταλλαγή απόψεων-γνώσεων)
- Εικαστικά: με διάφορα πατρόν τα νήπια κόβουν με το ψαλίδι αστέρια. Επισημαίνουμε μετά το τέλος της δραστηριότητας στην παρεούλα την ποσότητα των αστεριών. Επισημαίνουμε ότι οι αριθμοί 1 και 2 είναι γνωστοί στα παιδιά από την καθημερινή χρήση.
- Μαθηματικά: με τα αστέρια που κόψαμε μετρούμε και αντιστοιχίζουμε τους αριθμούς στην ποσότητα των αστεριών. Προσπαθούμε να συνδέσουμε ποσότητα και σύμβολα, έτσι λοιπόν παρουσιάζουμε τα τρία αυτά στοιχεία: ποσότητα-λεκτικό και αριθμητικό σύμβολο. Με ανάλογες δραστηριότητες που να περνούν από το ένα στο άλλο, δηλαδή από την ποσότητα στον αριθμό-λέξη και από την ποσότητα στον αριθμό - σύμβολο και αντίστροφα, από τον αριθμό (λέξη ή ψηφίο) στην ποσότητα. Σημαντικό βιβλίο βοήθειας στα μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο: Τζεκάκη Μ.(2000)Μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία Αθήνα Gutenberg.
- Προετοιμασία για τη γιορτή των Χριστουγέννων. "Χριστούγεννα με την κυρία Κρίση"
05/12/2012 Tετάρτη
- Να δραματοποιήσουν το παραμύθι "Τα δώρα του Δεκέμβρη" η δραστηριότητα αυτή ξεκίνησε από το ενδιαφέρον των νηπίων να μιμηθούν τους ρόλους των ηρώων του παραμυθιού, άλλωστε οι πρόβες έχουν ξεκινήσει για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.
- Ποιοι είναι οι βασικοί ήρωες του παραμυθιού; τους καταγράφουμε στον πίνακα. Πως θα μοιράσουμε με δίκαιο τρόπο τους ρόλους; απαντούν με λάχνισμα, κλήρωση. Ποιες είναι οι σχέσεις μεταξύ των ηρώων; Τι άλλο χρειαζόμαστε; μήπως μουσική για να συνοδεύει την κίνησή μας; Πως θα φτιάξουμε κοστούμια με απλό τρόπο; Η παράσταση ξεκινά... τα νήπια είναι ενθουσιασμένα και προσπαθούν με τη δική μας βοήθεια και ενθάρρυνση. Η δραματοποίηση βοηθά πολύ τα νήπια στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου, στην έκθεση των συναισθημάτων μέσα από τον ρόλο του ήρωα.
Τραγούδι: "Για σας θα τραγουδήσουμε ευχές από καρδιάς..." ετοιμάζουμε σιγά-σιγά τα τραγούδια του θεατρικού μας, μαθαίνουμε τους στίχους και τη μελωδία.
Τραγούδι: "Για σας θα τραγουδήσουμε ευχές από καρδιάς..." ετοιμάζουμε σιγά-σιγά τα τραγούδια του θεατρικού μας, μαθαίνουμε τους στίχους και τη μελωδία.
- Εικαστικά: με διάφορα πατρόν χριστουγεννιάτικων και πρωτοχρονιάτικων σχεδίων , κάνσον χαρτόνια, γιαλιστερά χαρτόνια, χρυσόσκονη στο τέλος τα νήπια συνθέτουν εικόνες γιορτινές.
06/12/2012 Πέμπτη- Τι δώρο θέλω να μου φέρει ο Αι Βασίλης; Τα νήπια μαζί με την κυρία γράφουν το γράμμα στον Άγιο Βασίλη και του στέλνουν τη ζωγραφιά τους για το χειμώνα. Σημαντικό είναι να καταλάβουν τα νήπια ότι το δώρο είναι κάτι που μας ευχαριστεί για λίγο και κάτι απλό έχει μεγαλύτερη αξία όταν το μοιραζόμαστε με φίλους μας.
- Υλικά: κάποια γράμματα, γραμματόσημα, κάρτες.
Στόχος: να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό ένα γράμμα για τον Αι Βασίλη... Πως γράφουμε ένα γράμμα; Παρουσιάζουμε ένα γράμμα και διαπιστώνουμε κάποια χαρακτηριστικά: έχει προσφώνηση, σε ποιον απευθύνεται στην αρχή, ερωτήσεις με ευγένεια και αναφορές για ποιο λόγο το γράφουμε ενδιάμεσα και στο τέλος χαιρετισμός και ευχαριστίες. Αφού γράψουμε και το δώρο για κάθε παιδί γράφουμε στη ζωγραφιά μας τη διεύθυνση: Προς Αι Βασίλη - Βόρειος Πόλος και το όνομά τους με ημερομηνία.
- Και πως θα φτάσει στον προορισμό του το γράμμα; Μιλάμε για το ταχυδρομείο και την αποστολή του με φάκελο και γραμματόσημο, θα μας βοηθήσουν και οι γονείς των νηπίων.
07/12/2012 Παρασκευή
Πως προφυλασσόμαστε από το κρύο; Τι κάνουμε για να μην κρυώνουμε; (Μέσα θέρμανσης-Θερμόμετρο-θερμοκρασία) Τώρα τι ρούχα φοράμε;Ποια είναι τα ρούχα και αξεσουάρ του χειμώνα;Προσπαθούμε να βρούμε όλα τα μέσα που μας ζεσταίνουν; Προσπαθούμε να συνδέσουμε τα μέσα θέρμανσης με τις πρώτες ύλες(πετρέλαιο, ξύλα, φυσικό αέριο). Με πόσους διαφορετικούς τρόπους ζεσταινόμαστε στο σπίτι μας; Πως ζούσαν παλιότερα και τι χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για να ζεσταθούν;
- Εικαστικά: με ποιο τρόπο μπορούμε να ζωγραφίσουμε ένα χιονισμένο τοπίο, έναν χιονάνθρωπο, ένα παιδάκι το χειμώνα; Παρουσιάζουμε εικόνες χειμωνιάτικες για περιγραφή.(Σχολιασμός του πίνακα Κίσσα του Όσκαρ-Κλοντ Μονέ) Πως αποδίδει ο ζωγράφος το χιονισμένο τοπίο; Ποια χρώματα χρησιμοποιεί;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου